Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Lehmuskiitäjä jäikin aikanaan saamatta/bongaamatta kun perhosia vielä keräilin. Poppeli-,mänty- ja horsmakiitäjät löytyy "papitettuina" kokoelmista ja valikoivana keräilijänä monta harvinaisempaa kiitäjää tuli vain bongattua .
Tuota Tokun kuvaamaa jouhimatoa, niinkuin ei iilimatoakaan enää juuri näe...
Toista se oli 3-40 v sitten.
Muistan, kun pikkupikana tuli uistmen koukuissa usei noita "mustia eläviä siimoja" ja mato-ongella mustia juotikkaita.
- eero -
Kyllä vintillä leipää olis... muttaku lapset söi portaat!
Tuollainen pirun iso linnun raato löytyi Oulujärveltä pienestä saaresta. Mahtaakohan olla joutsen? Vaikutti ainakin niin kookkalta että tuskin voi muukaan olla. Oli tarkoitus kääntää tuota raatoa mut se sitten unohtui. Ruumis oli mahdollisesti yritetty piilottaa katajapensaan juureen
Koko saari oli muutenkin aika kammottava paikka. Linnun sulkia joka puolella, munan kuoria, tuore irtonainen lokin pää jne... Mikähän kammottava raivotautinen eläin siellä olikaan tehnyt tuhojaan? Mulla tuli ekana mieleen minkki, villikissa ja ihminen. Villikissoja tuolla alueella oli takavuosina melko runsaastikkin.
"Sentti nenässä, tuuma mulkussa ja jalka vavassa näkyy ja tuntuu".
Veikko Heiskasen lempilauseesta Arvi Mustosen vääntämä tunnuslause Neidenin siltamontulta.
No kah oli liika helppo Mietin et oisko laittanu mustavalkosena nii ois ollu haastetta edes...
Kunnia kai tulee ihtekseenki, ja vissypullon(tyhjän) voi tulla noutamaan paikanpäältä tai vaihtoehtoisesti postimaksun hinnalla kotio... tai...
Tuos kuitenki viel helpottava kuva...
Liitteet
i.JPG (58.72 KiB) Katsottu 2781 kertaa
Arvoisa Vedenhaltija,
Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella.
Okei, pottiin lisäsin nyt myös hartvallin omanalimonadi pullon, tyhjä kyllä sekin..
No notta deepkin pääsee käyjpän makuun nii laitetaa vielä se "kolmas helpottava" ...
Liitteet
Jokhan net puushilmätkhin näkhee?
aaaa.JPG (57.09 KiB) Katsottu 2756 kertaa
Arvoisa Vedenhaltija,
Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella.