Kymijoki 2008
Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
- mikko_mallikas
Kannattaa se varmuuden vuoksi varata. Tosin tähän aikaan vuodesta ei enään kauheeta ruuhkaa laiturilla ole. En ole varma miten salakala on viikonloppusin auki mutta majatalo koskipirtti on ainakin myöhempään ja itse olen hakenut viimeaikoina luvat sieltä koska olen saapunut yleensä kello 18 jälkeen vasta paikalle.
Soita, kysy ja varaa luvat :
Salakala: 05-281288
Majatalo koskipirtti : 05-281260
Kummastakin paikasta saa siis lupia. Koskipirtti on myöhempään auki joten jos pääset myöhemmin vasta perille varaa lupasi sieltä. Koskipirttiin maksuvälineeksi käteinen!
Soita, kysy ja varaa luvat :
Salakala: 05-281288
Majatalo koskipirtti : 05-281260
Kummastakin paikasta saa siis lupia. Koskipirtti on myöhempään auki joten jos pääset myöhemmin vasta perille varaa lupasi sieltä. Koskipirttiin maksuvälineeksi käteinen!
luulin kerran olevani väärässä.. mutta erehdyin..
- mikko_mallikas
Ihan viimepäivistä ei ole tietoa mutta melko nihkeesti on tainnut tulla. Korkeakosken sivuiltahan näkee saalistilastot viime sunnuntaihin asti. Vesin on melko viileetä ja virtaukset hyvät.
http://www.korkeakoski.fi/korkea/saalis/saalispv.htm
http://www.korkeakoski.fi/korkea/saalis/saalispv.htm
luulin kerran olevani väärässä.. mutta erehdyin..
-
Andde
- jenssin påmå
- Viesti:
aikataulut varmistuivat,
tarkoitus tulla siis maanantaina yövuoroon,
mieluiten jos pääsisi jonkun soutajan kyytille, nin ols hienoa.
YV:tä peliin jos suinkin olisi mahdollista päästä jonkun matkaan maanantaina.
Jos ei onnaa, nin sitte laiturille virpomaan.
Kunnan 9' vapa ja 6500 rocketti pelikuntoon.. siimaksi tulloo 0,37 trilene, välttänee?
Putkia ols, puntteja ei, paljonko pitäis käyttää punttia?
Kunnan 9' vapa ja 6500 rocketti pelikuntoon.. siimaksi tulloo 0,37 trilene, välttänee?
kilo on kova
Viime yö onkimassa laiturilla (kotio 01.00). Melko nihkeätä kalan tulon suhteen, kuitenkin keskimääräistä parempaa. Päivällä tais olla 3 lohta ja yöllä taimen ja 4 laxia. Tuntuu olevan lohet vaan järjestäen tosi pieniä eikä oikein peilikirkkaita kavereita näkynyt yhtään.
Omalle kohdalle osui 4.9 hieman väriä ottanut konna välilaiturilta. hyvältä tuo kuitenkin savustettuna maistui eikä muutkaan valittanu...
Omalle kohdalle osui 4.9 hieman väriä ottanut konna välilaiturilta. hyvältä tuo kuitenkin savustettuna maistui eikä muutkaan valittanu...
- Liitteet
-
- 4.9.JPG (58.01 KiB) Katsottu 4614 kertaa
”Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle”.
(Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr.)
(Babylonialainen kirjoitus v. 2000ekr.)
0,37 mono? Ei riitä, sen voi sanoa heti. Samanpaksuinen punottu käy.Andde kirjoitti:aikataulut varmistuivat,
Painot kai nyt välillä 50-70g, riippuu missä kohdassa heittää.
Oltiin eilen soutelemassa, näemmä Jopen raiteita pitkin. Eli yksi riuhtaisu, jonka aiheuttajasta ei ole varmuutta. Voimaa oli kyllä... Kalaa soutualueella pinnassa hyvin, joten kai ne joskus alkaa puremaan. Vesi 17,5 astetta!!!
Oon käyny kymillä aika kauan, enkä muista että elokuussa olis koskaan ollut olosuhteet näin hyvät. Enkä sitä että kovin usein olis ollu kalaa näin vähän... Alkaa toi onneks piristymään pikkuhiljaa, kai?
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
- aitohoppis
- Veekoon vihreä kakkonen
- Viesti:
No tuli oltua viime yö virpomassa. Koko yön saldo tais olla 4 lohta ja 1 tane. Lohet hyvän kokoisia eli +12, +11, +9 ja joku pienempi.
Ja oli muutakin kalaa liikkeellä, joku veti kutosen hauen ja tuli vielä yli nelosen kuha.
Alalaiturilla oli TOSI hiljaista, paitsi +9 tuli sieltä aamulla. Muut kalat tais tulla yläpäästä.
Ei mennyt minulla vieläkään lohessa metri rikki, taas 99cm
. Oon saannu tänä kesänä kolme lohta ja niiden keskipaino on 11,1 kg, ei pöllömpi.
Ja oli muutakin kalaa liikkeellä, joku veti kutosen hauen ja tuli vielä yli nelosen kuha.
Alalaiturilla oli TOSI hiljaista, paitsi +9 tuli sieltä aamulla. Muut kalat tais tulla yläpäästä.
Ei mennyt minulla vieläkään lohessa metri rikki, taas 99cm
die, die, die my darling sano kalamies kun lohelle pappia antoi.
- Haukikoira
- Lohikissa
- Viesti:
Muutama kerta tullut käytyä todistamassa ei niin huimaa kalantuloa, tosin eihän minulla ole mitään mihin verratakaan, paitsi muiden kertoma menneistä huimista vuosista.
Pari kalaa sain nyt vikalla kerralla, toinen kylkkäri ja toinen alamittainen. Illan eittämättömiä kohokohtia oli kun sain Hoppista kätellä
, sekä erään junnun n.~8v? kommentti Sivulan kalan haavimisen jällkeen, kun poika katsoi silmiin ja kysyi " Jos mä saan kalan ni voit sä haavia sen?
Toinen "kohokohta" tuli yhden haavimisen jälkeen, kun pussissa sätki 3.8kg kuha!!! Minun ja ympäristön sitä hehkutellessa ja hämmästellessä kalamies arpoo ääneen, et pitäskö toi laittaa takas vai mitä tekis. Kysymykseeni Kai sä sen otat, heppu vastas et ei ota ku ei tiedä mitä sille tekis, johon minä totesin et otan mielelläni ja niin siis kävi!!! Uidu, 1.8kg filettä lähti himaan ja seuraavana päivänä olikin kuhapäivällinen, erinomainen sellainen! Kiitos vain saamamiehelle. No, yritin kuitata tapahtunutta sen verran, että signeerasin ja ojensin hepulle "Onks koolla välii" nimistä lukemista, toivottavasti tulee yksi tyytyväinen lukija joelta lisää joukkoihin:)
Vähän on tullut mieleen, et mikä V***N järki tossa dokaamisen yhdistämisessa kalastamiseen on, varsinkin muiden kalamiesten seassa? Nytkin muutamien meno alkoi olla varsin huolestuttavan näköistä pohjalta, Lisää viinaa, silmät liikkuvat vielä! Muutama bisse silloin tällöin kai on ok, mutta ku ruukku on rundissa koko ajan ja sitä pidetään framilla ku "poikaa" konsanaan, alkaa jotenkin mun mielestä mennä pikkasen överiksi. Uidu, eihän se mun asia ole olla joku moraalinvartija tai promillekuiskaaja mut, Oikeasti en voisi taata mitä tapahtuisi, jos joku kiskaisisi jurripäissään meikäläistä kutosen koukuilla mihin tahansa kehon alueelle.
Pari kalaa sain nyt vikalla kerralla, toinen kylkkäri ja toinen alamittainen. Illan eittämättömiä kohokohtia oli kun sain Hoppista kätellä
Toinen "kohokohta" tuli yhden haavimisen jälkeen, kun pussissa sätki 3.8kg kuha!!! Minun ja ympäristön sitä hehkutellessa ja hämmästellessä kalamies arpoo ääneen, et pitäskö toi laittaa takas vai mitä tekis. Kysymykseeni Kai sä sen otat, heppu vastas et ei ota ku ei tiedä mitä sille tekis, johon minä totesin et otan mielelläni ja niin siis kävi!!! Uidu, 1.8kg filettä lähti himaan ja seuraavana päivänä olikin kuhapäivällinen, erinomainen sellainen! Kiitos vain saamamiehelle. No, yritin kuitata tapahtunutta sen verran, että signeerasin ja ojensin hepulle "Onks koolla välii" nimistä lukemista, toivottavasti tulee yksi tyytyväinen lukija joelta lisää joukkoihin:)
Vähän on tullut mieleen, et mikä V***N järki tossa dokaamisen yhdistämisessa kalastamiseen on, varsinkin muiden kalamiesten seassa? Nytkin muutamien meno alkoi olla varsin huolestuttavan näköistä pohjalta, Lisää viinaa, silmät liikkuvat vielä! Muutama bisse silloin tällöin kai on ok, mutta ku ruukku on rundissa koko ajan ja sitä pidetään framilla ku "poikaa" konsanaan, alkaa jotenkin mun mielestä mennä pikkasen överiksi. Uidu, eihän se mun asia ole olla joku moraalinvartija tai promillekuiskaaja mut, Oikeasti en voisi taata mitä tapahtuisi, jos joku kiskaisisi jurripäissään meikäläistä kutosen koukuilla mihin tahansa kehon alueelle.
Oon miettiny ihan samaa, oltiin kalalla viikolla niin siellä muutama vanhempi sälli veti viinaa ihan tosissaan, kalastivatkin kai aikalailla tosissaan. Kerran meinas vetää tanssilattialla vehkeitä viritteleviltä purkat tukasta, mut ei onneks osunu.Haukikoira kirjoitti:Vähän on tullut mieleen, et mikä V***N järki tossa dokaamisen yhdistämisessa kalastamiseen on, varsinkin muiden kalamiesten seassa? Nytkin muutamien meno alkoi olla varsin huolestuttavan näköistä pohjalta, Lisää viinaa, silmät liikkuvat vielä!
Jonkunlainen promilleraja tai roti pitäis viinan kiskomiessa tuolla olla.
“There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.”
Samaa laulua, vaikka yleensä itselläkin on jokunen keppana mukana. Joskus menee siitä ylikin, mutta silloin loppuu kalastus ja siirrytään tulille väsyttelemään isoimmat. Kuuluu asiaan mun mielestä, sekin. Kaikki ei vaan osaa lopettaa kalastusta silloin ku muutama muuttuu känniksi.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Jussi72:n kala oli kyllä komian näköinen ja olipahan kalan väsytyskin hieman erilainen mitä yleensä on tullu nähtyy.
Kala junnas pohjassa koko ajan eikä meinannu tulla pintaan millään.
Tais siinä väännössä koukkukin hieman ottaa osumaa
Itelleni napsahti perhoon aamuviideltä reipas ysi alalaiturilta.
Kalahan oli ensimmäinen laatuaan minulle korkkarilta
Kai tälläne urpokin kalaa joskus saa 
Kala junnas pohjassa koko ajan eikä meinannu tulla pintaan millään.
Tais siinä väännössä koukkukin hieman ottaa osumaa
Itelleni napsahti perhoon aamuviideltä reipas ysi alalaiturilta.
Kalahan oli ensimmäinen laatuaan minulle korkkarilta
- mikko_mallikas
- Haukikoira
- Lohikissa
- Viesti:
On jo pitkään mielessä kytenyt haave päästä lohen kalastusta kokeilemaan ja ajattelin lähiaikoina lähteä testaamaan. Tietoa/taitoa ko. lajista ei oikeastaan ole, joten tässä muutama kysymys.
- riittääkö puhti seuraavanlaisessa setissä puntin heittoon: Ron Thompson Steelhead 11 jalkaa (20-60g) ja Pro Rocket 6500 (tämmöinen kun löytyisi valmiiksi)?
- mistä perhoja? onko p-seudulla hyvää paikkaa noiden hommaamiseen?
- olisiko mahdollisesti foorumin käyttäjistä kukaan halukas paikanpäällä näyttämään, miten tuo punttikalastus käytännössä tapahtuu?
Kiitokset kaikille vastanneille.
- riittääkö puhti seuraavanlaisessa setissä puntin heittoon: Ron Thompson Steelhead 11 jalkaa (20-60g) ja Pro Rocket 6500 (tämmöinen kun löytyisi valmiiksi)?
- olisiko mahdollisesti foorumin käyttäjistä kukaan halukas paikanpäällä näyttämään, miten tuo punttikalastus käytännössä tapahtuu?
-riittää oikein hyvinMarkus kirjoitti:On jo pitkään mielessä kytenyt haave päästä lohen kalastusta kokeilemaan ja ajattelin lähiaikoina lähteä testaamaan. Tietoa/taitoa ko. lajista ei oikeastaan ole, joten tässä muutama kysymys.
-kysy nimimerkiltä Tatuu, osaa hommansa enemmän kuin hyvin
-olisi, koska meinasit mennä?
Kiitos tiedoista ja avuntarjouksesta. Tatuu sai viestin perhoja koskien. Ajankohta on vielä auki, mutta ensiviikon loppupuolella voisi yrittää.Anssi Lehtinen kirjoitti:-riittää oikein hyvinMarkus kirjoitti:On jo pitkään mielessä kytenyt haave päästä lohen kalastusta kokeilemaan ja ajattelin lähiaikoina lähteä testaamaan. Tietoa/taitoa ko. lajista ei oikeastaan ole, joten tässä muutama kysymys.
-kysy nimimerkiltä Tatuu, osaa hommansa enemmän kuin hyvin
-olisi, koska meinasit mennä?