Matkakosken punttivapa

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Santor

Viesti Kirjoittaja Santor »

Isketäämpä kysymys tähän topikkiin: Tarkoitus olisi kukaties joskus kopaista koukkuleuan pyyntiä. Varmaankin menee rannalta syytämiseksi eli lusikkaa ja punttia.

Nyt olisi tyrkyllä pari pakettia: Amppa 7000i tai 6500 syncro kelaksi ja vapa Berkley select lightning rod MVP 15-60g 11 koipisena.

Toinen olisi Corvalus 400 ja vapa Technium 390SL 13 jalkaa.

Heittääkö noilla paketeilla erkkikään ja miten nuo kelat soveltuvat heittelyyn (vähemmän hyrrällä heittäneelle)?

Onko kellään kokemusta noista vavoista? Ja tuosta Corvaluksesta?

Seitentonninen Amppa varmaankin pitkälti samanlainen heitettävä kuin kuustonninen?
Paras olis takoa kun vielä on vasara...
Timberjack

Viesti Kirjoittaja Timberjack »

missä tota bfteetä myydään pk-seudulla???
Emppai
Käsijuusto

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Santor kirjoitti:6500 syncro kelaksi ja vapa Berkley select lightning rod MVP 15-60g 11 koipisena.
Ei Syncrolle, syncro-ominaisuus menee heittelyssä ihan hukkaan. Omiaan takilakelana. Vapa muuten jees, mutta onneton jos tarvii käyttää esim. 70-80 grammaista painoa. Hyvä soutuvapa, mutta ei sovellu mun mielestä puntin heittoon. 12-jalkasena ja kolmeosaisena jo oikein hyvä siihenkin touhuun, joskin hiukan "risu" eli ei kauhean kestävä, mutta silti suosikkejani, ja monen muunkin. Jotkut tykkää jäykemmistä, mutta toi kokotoiminenvapa on vaan kalan kanssa kiva. Rautakanki on mun mielestä kelvollinen ainoastaan kivien siirtelyyn. 7000i on ihan jees kela heittää, hintansa väärtti jos saat sen alle 90 euron.
putkiperhot
www.apple.com/haukionkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja putkiperhot »

Timberjack kirjoitti:missä tota bfteetä myydään pk-seudulla???
Kysy Tampereen Kalastusvälineestä.Tuo BFT on swedujen keksimä merkki ja nimi itämaisille bulkkivavoille joita he tuoneet Pohjoismaihin.
Niille bulkeille erille kun pitää itse keksiä nimi.Hyvän keksivätkin.
Buster heebojen peruja sweduista kaikki BFT:n nimellä myytävä roju.
Kaikkien sydämmessä asuu pieni hopeinen omena.
Santor

Viesti Kirjoittaja Santor »

Tänks Emppai. Tutkin tässä eri vaihtoehtoja. Eiköhän se mieleinen paketti löydy.
Paras olis takoa kun vielä on vasara...
Jyffe

Viesti Kirjoittaja Jyffe »

Anssi Lehtinen kirjoitti:
Santor kirjoitti:6500 syncro kelaksi
Ei Syncrolle, syncro-ominaisuus menee heittelyssä ihan hukkaan. Omiaan takilakelana.
Entäs jos sama kela on heittokelana ja veneessä takilakelana? Onko syncro-ominaisuudesta haittaakaan?
Kun katson vihreitä, näen punaista.
Johannes1

Viesti Kirjoittaja Johannes1 »

Mulla jäi uudesta bft sakurasta liitoskohta heti jumiin. Ei aukea vääntämällä/kääntämällä.

Olisko jotain vinkkiä, vai pitääkö ottaa voimakeinot käyttöön?
Ilari

Viesti Kirjoittaja Ilari »

Vaikea selittää: laita vapa polvitaipeiden taakse ja mene puolikyykkyn, siis persepuolelle ja ota käsillä kiinni sekä vedä jaloilla levittämällä ja pyöritä samaan aikaan, ennekaikkea työnnä käsiä sivuille, pitäisi irrota?
Paskaks vaan..
Johannes1

Viesti Kirjoittaja Johannes1 »

Sain irti. Kuumensin sytkärillä aika kauan ja sen jälkeen tyttöystävä roikkumaan vavan toiseen päähän ja kunnon riuhtasu :lol:

OT jatkuu..Onko tuossa vavassa spigot-liitos, kun ainakin mulla jää parin sentin väli liitokseen?
Vastaa Viestiin