Käsittääkseni ei oo saanu viä CU-hyväksyntää, joten markkinoille tulosta en viä tiä.
Mahtaa olla huisa peli
Hyviä kuulemanuo victorinoxinveitset noin ylipäänsäkin. Tuo ko. veitsi ja monia muitakin löytyy tuoltaSamtheman kirjoitti:Mullon tommonen Victorinoxin viletti, on todella pätevä laite. Ammattikampe, mutta muistaakseni ihan kohtuuhintainen.
http://www.victorinox.com/index.cfm?sit ... =53&lang=E
Tuolta toi Filleting knife
narrow, flexible blade
5.3763.20
Pätevä vekotin tuo on, mutta filetti se ei oleRoyal Trude kirjoitti:Ookkonää Homekuantalo tetsannu tätä? Ennoo ite tota parempaa nähny saatikka koittanu...
Karttuiiivarilta (riistäjä!) ostin ammattilaisveitsen, siinon liuku-urat ja kaikki. Ennoo viä tetsannu sitä. Uskoisin olevan pätevä vekotin. Varmaan sillä niitä viäki o...
Mulla on tuo malli käytössä, tosin puukahvaisena (n.10 vanha jo), yks parhaimpia fileointiveitsiä mitä olen käyttänyt vaikka ei sellainen olekaan. Pyöreä kärki on ihan ok kännissä fileoitaessaTyrä kirjoitti:Pätevä vekotin tuo on, mutta filetti se ei oleRoyal Trude kirjoitti:Ookkonää Homekuantalo tetsannu tätä? Ennoo ite tota parempaa nähny saatikka koittanu...
Karttuiiivarilta (riistäjä!) ostin ammattilaisveitsen, siinon liuku-urat ja kaikki. Ennoo viä tetsannu sitä. Uskoisin olevan pätevä vekotin. Varmaan sillä niitä viäki o...Toki viipalointiveitselläkin voi fileoida ja laatusellaisella jopa hyvinkin, mutta eipä silti johdeta tietämättömiä harhaan
165J kirjoitti:Onko kenelläkään käytössä japanilaisia MAC-veitsiä ?
Hiplailin jotain pienehköä MACin filettiä (ehkä SO-70) , kun olin Tokyokanissa sushitarpeita hakemassa. En päässyt ottamaan kuin ns. "kylmät tyypit", mutta veitsi vaikutti todella hienolta. Hintaa tällä halvimman pään MACilla oli muistaakseni liki 100 €.
Japanilaiset veitset tehdään kovemmasta teräksestä kuin eurooppalaiset ja siksi ne voidaan teroittaa pienempään kulmaan. Ne on vissiinkin helppo pilata väärin ja väärillä välineillä teroittamalla. Vaatinevat keraamisen puikon.
http://www.tokyokan.fi/mac_veitsiesite_netti.pdf
Jos en olisi just edelliselllä viikolla hommannut täälläkin kehuttua Victorinoxin filettiä olisi varmaan joku MAC lähtenyt mukaan.
Tuo honyaki senshuizuminokami olisi hieno.