Pielisjoki/Joensuun kosket

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Harri_83

Viesti Kirjoittaja Harri_83 »

kiitos vastauksesta, laitoin itse hakusanaksi Joensuun kosket ja pääsin Joensuun kalastuskunnan sivuille, jossa oli tilinumero sekä hinnat yms. Mutta kiitos kuitenkin!
qwerty_88
KMC käkikello

Viesti Kirjoittaja qwerty_88 »

tänään tuli vaappua nakeltua joella. yks mulkun mittanen hauki ja vajaa 50cm pikimusta helvetin ruma taimen. Äkkiä piti laittaa takas uimaan ku alko pelottaa moinen mörkö! kutenu kolli näky olevan ku viel pikku tipan maitia lurautti irrotellessa.
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
Remox
Mr. KMC Metaani

Viesti Kirjoittaja Remox »

tuli käytyä lauantaina pielisjojella mut tuli täys nolla.. muutama kävi tönäsemässä mutta ei ottanu kiinni. joku papparainen oli saanu pari kiloosen mutta ei muita havaintoja..

paikka ei mun mieleen koska aivan liikaa hälinää ja todennäkösesti jäi reisu ekaksi ja vikaksi.. tosin paikallinen yökerho kimmeli on jo monesti tullut tutuksi eikä tääkään siellä ansaittu, kaamee kapula tule olemaan viimeinen :wink:
Viimeksi muokannut Remox, 22:37:40 27.10.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
qwerty_88
KMC käkikello

tänään taas muutama tunti uistimen viskontaa...ei tapahtumia. Luvat käytiin tarkastamassa!!! näköjään on siis tuossakin ojalla jonkinlaista kalastuksen valvontaa :D

ps. luvat oli kunnossa.
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
qwerty_88
KMC käkikello

tänään aamulla yks +40cm taimen. Olikohan kututappeluita ollu ku pikkukollilla oli syviä reikiä kylessä toisella puolella... Ei vaan tietääkseni taimenen hammas ees ylettäs niin syvälle lihaan että oisko sit ollu joku muu mikä on kynsiny/purru.
Harri_83

Viesti Kirjoittaja Harri_83 »

Haaki haaki...
Liekö tänä kesänä noussut isoja haukia koskien alta/koskilta, joka vuosihan niitä perinteisesti nousee 5-9 kg...
Remox
Mr. KMC Metaani

aiheesta vähä poiketen. joku sano mulle lauantaina joen rantsussa että rauhotuskausi on aivan liian pitkä, nousevat kalat on ollu jo kauan aikaa pelipaikoilla ennenko rauhotus loppuu.. ja että tolla väitteellä ne nousee yhellä rykäsyllä..
mie väitän että toi ei pidä paikkaansa!! kyl niitä nousee jo kesällä ja tietty ny syksyllä mut ei se lopu ko seinään. niitä menee varmasti myöhemminkin ko veden lämpötila o laskenu jo kututouhu asteille ni vielä suunnataan nokka kohti latvoja..

ite vaan huomannu ko vedenlämptila ollu +2- +4 ni taimenta o tullu pyynneissä eikä o ollu kuteneita, vaikka lämpötilan perusteella pitäs homma olla jo ohitse. kyl varmaa pääporukka nousee kyseisenä ajankohtana mut kyl niitä ripottelee jälkeenkipäin.

tosin mun tiedoissa kyse on mt sta ja pielisjoella jt ja jl..
hevikalastaja
pönömies

Viesti Kirjoittaja hevikalastaja »

Remox kirjoitti:aiheesta vähä poiketen. joku sano mulle lauantaina joen rantsussa että rauhotuskausi on aivan liian pitkä, nousevat kalat on ollu jo kauan aikaa pelipaikoilla ennenko rauhotus loppuu.. ja että tolla väitteellä ne nousee yhellä rykäsyllä..
mie väitän että toi ei pidä paikkaansa!! kyl niitä nousee jo kesällä ja tietty ny syksyllä mut ei se lopu ko seinään. niitä menee varmasti myöhemminkin ko veden lämpötila o laskenu jo kututouhu asteille ni vielä suunnataan nokka kohti latvoja..

ite vaan huomannu ko vedenlämptila ollu +2- +4 ni taimenta o tullu pyynneissä eikä o ollu kuteneita, vaikka lämpötilan perusteella pitäs homma olla jo ohitse. kyl varmaa pääporukka nousee kyseisenä ajankohtana mut kyl niitä ripottelee jälkeenkipäin.

tosin mun tiedoissa kyse on mt sta ja pielisjoella jt ja jl..
hmm, voiko syysrauhoitusaika ikinä olla liian pitkä? Ei mun mielestä. Kuka niitä kuteneita kaloja haluaa? Pelkkiä tummia laiheliineja ? Mitä iloa niistä joka tapauksessa? Myönnän sen et olen itsekkin joskus aikoinaan turhan komeita "kuteneita" tai kuteneita kaloja teurastanu, nykysin ei niin enää tapahtus. Rauhoitusajan päättymiseen mennessä on suurin osa kaloista, sekä taimenista että lakseista, noussut ohi "pelipaikkojen" mutta myös ehkä ehtineet jo laskea takaisin "pelipaikoille". Osa kaloista nousee keskimääräistä aiemmin ja osa myöhemmin, ei niistä kukaan siltikään pääsen Kuurnan voimalaitoksen ohi. Tamut ja laksit saattaa olla "kutukunnossa" vaikka ne ei kutupaikoille oikeina ajankohtina pääsiskään. Sit voi olla et ne käy vaan ruikkii mädit/maidit jonnekkin..Veden lämpötilan lisäks kutukäyttäytymiseen jossain määrin vaikuttaa myöskin päivän pituus ja virtaama..
Prka

Viesti Kirjoittaja Prka »

Nyt on sit tullut käytyä Joensuunkoskilla muutamaan otteeseen kun hommasin tuon loppukausi luvan. Tarkoitus olisi käydä nyt aina uistinta liottamassa joessa, sikäli kun tuolta palveluksesta päästäävät lomille.

Eilen kävin noin 5 tuntia nakkelemassa, kalahavaintoja paljon muutamilla saalista. Itse karkuutin Länsikosken keskivirrasta jonkun vähän vauraamman kalan. Päivän päätteeksi sain kuitenkin lohdutukseksi 49cm istari taimenen.

Tänään sitten melkein 7h kalastusta ja saalis jäi vaivaiseen 2 karkuutukseen. Vaisua oli muillakin aamusta sateen aikana, vasta 13.00 eteenpäin rupesi tapahtumaan mm. perhoa niskalla uittanut tempaisi komean luonnontaimenen 71cm 3,4kg. Kalahavaintoja paljon, mutta eivät kelpuuttaneet vaappuja, lusikoita, lippoja eikä leechejä. No huomenna taas kokeilemaan heti aamusta.

Eikun kireitä!
qwerty_88
KMC käkikello

tänään yks kirre,pitkä ja laiha. about 1,5kg
Remox
Mr. KMC Metaani

onkos koskilta viel tullu kalua? ois joensuu keikka tiedossa kuun lopussa ja joella vois piipahtaa heittelemässä. :roll:
qwerty_88
KMC käkikello

Nyt en oo kerenny käymään,mutta ainahan sieltä joku saa. Jos vaikka jokupäivä kerkeis täl viikol pyörähtää joella.
eeduskii
Viienkilonhauki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eeduskii »

perjantaina iskä sai ihan hyvän kokosen taimenen 68 cm laitan kuvaa vaikka huomenissa
mjl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mjl »

Joensuulla ei ole rahaa istuttaa lohia.

Tekninen lautakunta päätti, että kaupunki ei anna Joensuun kalastuskunnalle avustusta kalanistutuksiin. Kalastuskunta pyysi 4800 euroa.

Tekninen lautakunta päätti, että kaupunki ei anna Joensuun kalastuskunnalle avustusta kalanistutuksiin. Kalastuskunta pyysi 4800 euroa. Kalastuskunta huolehtii muun muassa pyyntikokoisten lohikalojen istuttamisesta Pielisjoen Joensuun koskiin kalastajien pyydettäväksi.

Lautakunta perusteli nihkeää kantaansa sillä, että saamiensa tietojen mukaan kalastuskunnan taloustilanne on poikkeuksellisen hyvä, kun taas se on tiukka kaupungin vesilaitoksella Joensuun Vedellä. Samassa kokouksessa lautakunta käsitteli Joensuun Veden taloustilannetta ja ensi vuoden budjettia. Tänä vuonna laitoksen on määrä tuottaa kaupungille 1,5 miljoonaa euroa ylijäämää ja ensi vuonna vielä vähän enemmän.

Tosin kaupunki ja kalastuskunta ovat sopineet, että kalastuskunta vastaa kaupungin vesialueella kalojen istutuksista.

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/U ... 77434.html
Myyrä
Apu Nahasapeemapetilon

Viesti Kirjoittaja Myyrä »

Tossa jotain kesän saalista. Kiitokset kuvaajalle, mulla kun tuo kamera eksyy harvemmin mukaan.
Liitteet
kille.jpg
kille.jpg (49.08 KiB) Katsottu 5698 kertaa
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi

Viesti Kirjoittaja mutteri »

Onpas ilmoinen hymy saamamiehellä! :lol:
jocoteus

Viesti Kirjoittaja jocoteus »

Onkos kukaan käynyt jäitten seassa viskomassa? Itse kävin tänään luvan lunastamassa, mutta jäi reissu koskille tekemättä lumisateen vuoksi. Ehkäpä jo huomenna.. :mrgreen:
qwerty_88
KMC käkikello

Jaa siihenkö saa jo lupia? Onks se siis nyt se koko kesäkauden lupa vai? Ja paljon on hinta?
jocoteus

Viesti Kirjoittaja jocoteus »

Juu kesäkausilupa 1.4-15.8. Hintaa 35e
qwerty_88
KMC käkikello

Kiitoksia tiedosta, pitääkin käydä lunastamassa! Onko tietoa millon alottaavat istutukset?
JuP€

Viesti Kirjoittaja JuP€ »

Yleensä ovat aloittaneet istutukset näinä aikoina...Karjalaisessa muistaakseni ilmoteltu. :wink:
Prka

Viesti Kirjoittaja Prka »

Joko rannoilta heittely onnistuu ilman kahluuvehkeitä? Jos sitä muutaman kerran kävisi tänäkin keväänä koittamassa olisiko Ahti suopea. Viime keväänä ei ainakaan ollut. Haastetta haastetta.
eeduskii
Viienkilonhauki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eeduskii »

kyllä se heittely ainakin laiturilta onnistuuu ja on sieltä jo ainakin 2 taimenta saatu ;)
jkv77

Viesti Kirjoittaja jkv77 »

Mitäs tänne kuuluu?
Ei näkyny ketään tänään ku ohi ajelin...
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
JuP€

Viesti Kirjoittaja JuP€ »

Vastaa Viestiin