Risuja Kuusamoon...

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
kalakiisseli

Risuja Kuusamoon...

Viesti Kirjoittaja kalakiisseli »

Tuli ostettua Kuusamon Termal Pro "pilkkikamppeet" hintaan 335e.

No, tänään sitten jäälle testaamaan kamoja.
Aamulla oli -17c ja sen verran kävelyä tulee pelipaikoille, niin en laittanut SeaFoxin Efgeeco Pro- Kellua päälle.. (tulee kuuma)

Ja kuinkas kävikään.. :evil:

Ensimmäistä kertaa vuosiin palelin jumalauta pilkillä!!

Ja kumminkin on oltu nuorempana (lue pöljempänä) jopa -29c pakkasella pilkillä, eikä palellut . Ainoastaan nakit oli tunnottomat ,kun en osaa hanskat kädessä pilkkiä.

Nyt kumminkin Normikamat alla ,joilla kellussa tulee lämmin, niin tunnin jälkeen jo kylmä hiipi selkäpuolelta Kuusamon alle..

Tuolta "asusteet" kohta.->

http://www.kuusamonuistin.fi/talvikalas ... astus.html

Suoralainaus markkinamiesten HÖPÖTYKSESTÄ----...->

Kuusamo Thermal Pro ulkoiluasu

Vuoden 2007 uutuus-asuste!
-> No tuota ei voi kieltää etteikö olisi.

Puku on kaksiosainen ja entistä mukavampi käyttää!
->Onhan se tietenkin mukavaa, kun saa takin pois autolla ajaessa, mutta nykyisistä autoista saa myös lämpöä vähemmälle.?.

- Puku on suunniteltu ergonomiseksi istuvaksi puvuksi, jossa asun käyttäjiä on ajateltu viimeistä yksityiskohtaa myöten.

-> ilmeisen lyhytkätinen sovitusnukke on ollut käytössä, kun takki on reilu mutta hihat loppuu "kyynärpäihin". Ajatuskin on ilmeisesti jäänyt puolitiehen.

Huolellisten leikkausten ansiosta puvun alle jää tilaa myös runsaillekin alusvaatteille.

-> Tämä kohta olisi pitänyt älytä, ennenkuin osti puvun. Siinähän epäsuorasti sanotaan.
"laita vaatetta aivan vitusti alle,koska tämä puku EI OLE LÄMMIN".

Pienet yksityiskohdat tekevät mukavuuden.

->Pitää olla masokismiin taipuvainen, mikäli hihansuun "peukalonreikä" mikä normaalisti on MYÖS PEUKALON puolella, onkin tässä pikkurillin puolella, tuntuu mukavalta pikkurillin ja nimettömän välissä liian lyhyissä hihoissa märillä käsillä/resorilla -17c pakkasessa.

Lisäksi helposti kuluviin kohtiin on tehty vahvasta materiaalista vahvikkeita.
->Neopreeni suokale polvessa ei ole vahvike, perseen puolelta puutuu ko. riepale kokonaan. Pinta kangas ei pidä tuulta(sanokaa mitä sanotte) ja on sellainen "nöyhtän ja nukan kerääjä", ei liukaspintainen.

– puku on tehty kovaan käyttöön.
->Vähälle käytölle minulla ainakin jää... ( -2-5c)

(tulevaisuuden suppilovahveron keräysasu(keräilyilu arvoakin ehkä, siis asulla) tammikuun räntäsateisiin 2025?)

Thermal Pro on aktiivisen pilkkijän, moottorikelkkailijan tai muun talvisen ulkoilmaliikkujan oikea valinta.

->Eli tässä TAAS sanotaan, liiku ettet palellu.(pilkikilpailussa saattaa olla oikea asu, mikäli juoksee 5 tunnissa 10km. Tosin juoksemista varten on verkkapuvut!))
-> Kelkkailijalla EI IKINÄ, ei edes tauko asuksi!
-> Tämän kohdan allekirjoitan "TALVISEN ULKOILMALIIKKUJAN VALINTA"

Eli Citymaasturi kansan ykkösvalinta, kun kävelevät Citymarkentin parkkipaikalta kalatiskille ja takaisin.
Siihen aivan passeli, mutta kampetta alle, mikäli on kylmä auto lähtiessä.

Pitäis SAATANA saada joku direktiivi mainosmiestenkin paskanpuhumiselle!!

Jotta tälläistä tälläerää. Nyt homeopaattisin keinoin sulatellaan ukkoa *** ja kolan voimalla.

-Kohmeinen kiisseli-

Ps. Loppuun Niksipirkan säästö vinkki!!

En suosittele ko. asua kenellekkään, aikuisten oikeesti, joten

Ostakaa joku halvempi ja PAREMPI pilkkiasuste, niin säästät selvää rahaa ja itseäsi.
Viimeksi muokannut kalakiisseli, 21:59:13 17.01.2009. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi

Viesti Kirjoittaja mutteri »

Itse ostin pari talvea takaperin Jojensuukin Motonetistä Sunridgen pilkkihaalarin. Hinta tais olla joko 59 € tai 79 €, ei pysty muistaan. Tuolla haalarilla olen pärjännyt ja välillä meinaa tulla liian kuumakin, varsinkin liikkuessa. Sopivasti on taskujakin, joihin mahtuu tarpeelliset kamat mukaan. Plussaa haalareiden sisäpuolella olevista olkaimista, kait niitä on muissakin haalareissa.

Aluksi Kuusamon haalaria ajattelin, mutta se olis ollut kalliimpi ja mitä ilmeisimmin huonompi vaihtoehto. :roll:
kani

Viesti Kirjoittaja kani »

röpesin Enpä ole sit vähään aikaan tolasta tilitystä, ei varmaan ikinä, tullu vastaan. Sen varran suoraan sydämmestä, et pakko se on uskoa ja perille meni. Tulipa kunnon naurut vedettyä pitkästä aikaa. Hyvä hyvä :lol:.
P.J.H
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

Kiitos kiisseli!
Katselinkin uutta pilkkiasua. Tuo täytyy sitten kiertää kaukaa, ettei tule kylmä.
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
hopeatukka
Saitanivan sieni-insinööri

Viesti Kirjoittaja hopeatukka »

Joo, aattelin jo tuosta puvusta, ettei se varmaan paras tarjolla olevista ole. Yleensäkin, kaksosaset pilkkipuvut ovat mielestäni lähinnä myyntikikka, kunnon puvun kanssa moisilla ei ole mitään yhteistä.
Nuo NEP:in haalarit on kyllä parraasta päästä, eipä sitä kolmenkymmenen pakkasilla tarvi isostikaan täristä.
Olletikin se wanhanliiton hopiainen, oli hemmetin hyvä puku. Isot taskut, ja riittävän monta, lahkeet aukeaa lonkkaan asti, vedenpitävä pinta, kevyt, hyvä huppu, tilaa harteissakin.
Tuossa sinisessä, mikä nyt on tuo uuempi, on liian vähän taskuja, eikä lahkeissa ole kun pikku pätkä vetoketjua. Muuten kyllä kelpaa hiljakseen hikoilla talavikelillä, pilikillä napottaissa. Pintamateriaali pitää olla sellanen, ettei se kerää kaikkia lumia pintaansa, tuo haltin erästyspuku on ihan perseestä, kun pinta on kahisemattomaksi värkätty. 07 marraskuun lopulla, temusin leimikoita tekemässä, sellasessa 40 sentin lumessa. Tuo puku keräs kaiken lumen pintaansa, hartiat oli umpijäässä, ja lahkeista kuulu olen daivaassa kilinä, kun käveli. Lumi jääty somiksi palleroisiksi lahkeisiin.
Aattelin siinä, että huono poro olisin, kun sään päällä lumi ei sula.(vrt. jätkä kun kuolee, niin poro siitä tullee. Vanhaa mettäuskoa) :wink:
Juokse villi lapsi!
sakkeus
Yrjö Kakka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Jos vähääkään on aktiivinen pilkkijä tai muuten liikkuu paljon esim. jäällä kannattaa edelleenkin ostaa Goretex kalvollinen puku jo tuon hengittävyyden takia! Pitää sitten vettä/räntää tarvittaessa. On kevyt ja alle tulevan kerros vaatetuksen voi tarvittaessa keventää/lisätä. Nyt olen pilkkinyt n. 7 vuotta samalla puvulla ja se toimii edelleen. Maksoi aikoinaan hieman toista tuhatta markkaa, mutta mitäs siitä kunhan se on hyvä?!

Heh kelluhaalarit on sitten vihoviimeinen pilkkiasu!

No kelkkailu puvut ovat sitten erikseen......
perza
da´ keittiöpönö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perza »

Heh kelluhaalarit on sitten vihoviimeinen pilkkiasu
Eikä oo, hyvin on pärjätty 3 talvea ja kylmenemis ongelmatkin katos kelluhaalarsin kanssa täysin. Kaksiosasia pukuja en päälleni laita, kun eivät vaan sovi. Tai ei ainakaan sopivaa oo vielä löytynyt.
Paksuvuorinen pilkkihaalarikin ois hyvä. Keväällä on päällä sitten tavallinen tuulipuvun takki ja tuulipuvun housut. Myöhemmin keväällä t-paita ne tuulipuvun housut...
Oma kelluhaalarikin on kaksi numeroa liian iso minulle, mutta kyllä se on vaan hyvä. Kauluskin on niin korkea että ei tuuli käy niskaan. Kävellessä tulee lämmin, mutta lämpö pysyy hyvin haalarin sisällä. Kosteus häviää iholta teknisellä kerrastolla ja siitä syystä päällimmäinen villapaita on aina ihan kostea ja kerrasto kuiva.
Nää pukeutumis hommat tuntus olevan vähän tottumus kysymyksiä. Toinen on tuottunut pilkkimään ohkasella takilla+kymmenellä kerroksella villapaitoja ja joku taas yhdellä t-paidalla ja paksulla haalarilla.
Minä itse olen hyvin hikoilevaa sorttia ja mm. Powerbootseja ei todellakaan voi laittaa jalkaan jos automatka on yli 10km. Muuten on sukat märkänä ennen perille pääsyä ja varmasti jäällä paleltaa varpaita.
Vuosivaappu 2015 nyt saatavilla!

Vuosivaappu 2015
kalakiisseli

Viesti Kirjoittaja kalakiisseli »

sakkeus...

olen kulkenut hieman yli 20v. jäillä...
...olisin kulkenut vähemmän jos olisin palentunut paljon aikaisemmin??

-k-
Viimeksi muokannut kalakiisseli, 13:48:33 18.01.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sakkeus
Yrjö Kakka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

kalakiisseli kirjoitti:sakkeus...

olen kulkenut hieman yli 20v. jäillä...
...olisin kulkenut enemmänkin(lähtökohta:paikka x..*elämän kokemus/potenssiin itsetunto..(hypoteettinen luku) LIndex arvo ...Credit kortin paine pakkasella..._10k suoritus0

-k-
No itse olen jäällä ollut ensimmäisiä kertoja Isä Ukon vetämänä pulkassa ja tuosta on aikaa jo reilusti yli 30 vuotta! Oli ne potenssit tai hypöteetit mitä vaan niin turhaa sitä on alkaa hakkaamaan päätä seinään. Nykyajan uudet materiaalit oikein vaatteeksi tehtynä on varmasti hyviä ja, kun kerrospukeutumisen oppii ja valitse tuotteet oikein voidaan päästä jopa erittäin kevyellä varustuksella huippu ominaisuuksiin.

Kelluntahaalari tai nykyään pilkkihaalari ei koskaan ainakaan minulla ole toiminut vaikka kaikkea on kokeiltu. Onhan se "hyvä" haalari jos ei liiku....ja jos liikut kastut ja sitten on kylmä.

Itse en ainakaan suostu haalaria pilkille pukemaan enään oli se sitten tavallinen haalari tai sitten kelluntahaalari.
Jou40
Hauki - Mään

Viesti Kirjoittaja Jou40 »

En sitten tiä missä vika, mutta itselläin kyseinen Kuusamon puku menee kolmatta talvea ja pirun tyytyväinen olen ollut. Ei ole palellu ja helvetin paljon mukavampi päällä kuin kellut. Olen itse kulken pilkillä + 30 vuotta ja nähny ja pitänyt monen moista vaateviritystä päällä. Aikanaan oli Lomatexin 'avaruushaalari', joka oli ihan OK. Olen siirtynyt tuon Kuusamon puvun käyttöön loppukauden uisteluhommissakin, pesee siinäkin käyttömukavuudeltaan kellut 6-0, eikä ole palellut. Uistellessa tuo liikkuminen on aikasta vähäistä. En kyllä enää vaihda takas haalareihin, ainakaan pilkkihommissa.

-jouni
diipa daapa
jussi040

Viesti Kirjoittaja jussi040 »

Tällä pärjää hyvin,eikä ole hinnalla pilattu
http://kalastuskauppa.com/showproductgr ... 0&show=240
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.
Sostakovits da Silva
Ilmo Tampio Lounasheimo

Viesti Kirjoittaja Sostakovits da Silva »

liirum laarum
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Vastaa Viestiin