Risuja Kalamies.comin toiminnalle.
Alueen säännöt
Täältä löydät ohjeita etusivun, foorumin ja kuvagallerian käytöstä. Kysymykset ja kehitysehdotukset ovat myös tervetulleita. Testauskin on suotavaa sekä jopa sallittua.
Sääntökeskustelu -- Ylläpidon ja moderaattoreiden tiedot -- Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Täältä löydät ohjeita etusivun, foorumin ja kuvagallerian käytöstä. Kysymykset ja kehitysehdotukset ovat myös tervetulleita. Testauskin on suotavaa sekä jopa sallittua.
Sääntökeskustelu -- Ylläpidon ja moderaattoreiden tiedot -- Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Risuja Kalamies.comin toiminnalle.
Tuossa yksi käyttäjä paraikaa myy kahta ylihintaista vapaa, minkä vuoksi mainitsin ensin hänen viestinsä perässä erään liikkeen myyvän samoja kovalla alennuksella. Ilmeisesti kaverinkin vavat olivat sieltä, kosa viestini poistettiin minuutissa. Kun sitten aloin uuden aiheen, tarkoituksenani tehdä palvelus muille vavan tarvitsijoille, viesti siirrettiin jälleen todella nopeasti jonnekin yritysketjuun. Muuten paikka onkin oikea, mutta tarkoituksenani oli varoittaa muita ko. hemmon törkeästä toiminnasta. Itse olisin kiitolline, jos joku antaisi vastaavan vinkin minulle
Odotin palstalta enemmän.
Pekka
Pekka
- E.N.Hääppönen
- IVRAN Saunabad
- Viesti:
Tällä(kään) saitilla ei modet hyvällä katso jos toisten myynti- tai huutokauppoihin laitetaan asiaankuulumattomia kommentteja.
Kaikilla ei ole tuo halpuri lähimaillakaan, osalla saattaa olla 1000 km matkaa sinne tiskille. Tulee siinä hintaa vavalle jos hakemaan lähtee.
Toki hyvää varmasti tarkoitit mutta...
Hyvä saitti tämä on, ei kannata lannistua. Eteenpäin sano mummo lumessa.
Kaikilla ei ole tuo halpuri lähimaillakaan, osalla saattaa olla 1000 km matkaa sinne tiskille. Tulee siinä hintaa vavalle jos hakemaan lähtee.
Toki hyvää varmasti tarkoitit mutta...
Hyvä saitti tämä on, ei kannata lannistua. Eteenpäin sano mummo lumessa.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa unohtaa.
- Haukkivesku
- Viikonloppusavolainen
- Viesti:
- E.N.Hääppönen
- IVRAN Saunabad
- Viesti:
- Haukkivesku
- Viikonloppusavolainen
- Viesti:
- jarno75
- Great Balls Of Fire
- Viesti:
Re: Risuja Kalamies.comin toiminnalle.
jos pekkakoo on puuttunut meikäläisen myynti-ilmoitukseen niin olen ostanut kyseiset vavat syksyllä motonetistä jolloin alennus oli -50% en hong kongista nyt keväällä -80% että näin tälläkertaa. ps: haluatko kuitin todisteeksipekkakoo kirjoitti:Tuossa yksi käyttäjä paraikaa myy kahta ylihintaista vapaa, minkä vuoksi mainitsin ensin hänen viestinsä perässä erään liikkeen myyvän samoja kovalla alennuksella. Ilmeisesti kaverinkin vavat olivat sieltä, kosa viestini poistettiin minuutissa. Kun sitten aloin uuden aiheen, tarkoituksenani tehdä palvelus muille vavan tarvitsijoille, viesti siirrettiin jälleen todella nopeasti jonnekin yritysketjuun. Muuten paikka onkin oikea, mutta tarkoituksenani oli varoittaa muita ko. hemmon törkeästä toiminnasta. Itse olisin kiitolline, jos joku antaisi vastaavan vinkin minulle
Pekka
ja mummo alkoi lumihangesta kaivamaan jäkälää....
- Haukkivesku
- Viikonloppusavolainen
- Viesti:
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Kyllä on sallittua. Kyse on vaan siitä että ne pitää ilmoittaa muualla kuin myyntitopikissa tai myyntipalstalla. Saitilla on tapahtunut monta samantyyppistä tapausta joiden perusteella on päätetty, siis huomaa: jäsenistö päätti, että kaupanhaittaaminen myyntitopikeissa ei ole suotavaa. Kaupanhaittaamisista tuli jos jonkinlaista kränää ja sille päätettiin tehdä jotain.pekkakoo kirjoitti:Tarkoituksenani oli vinkata kanssavispaajille paremmasta diilistä tuossa ihan nurkalla, mutta se ei näköjään olekaan täällä sallittua. Muuten minua ei kiinnosta, vaikka myisit mummoasi tonnilla.![]()
Kireitä...
Pekka
Ilmeisesti vähemmän palstaa seuranneena et tiennyt esimerkiksi näistä topikeista?
- Yleinen topikki http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=17774
Uusi vastaava perhomiehille http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=31403
Jos olet halpahallin äijä tai muuten vaan tykkään halpahallin myyjistä, noin niinkun lähemminkin, eli olet halpahallin sisäpiiriä, niin silloin topikki suositellaan postaamaan "Yritykset ja Yhdistykset ilmoittavat" osioon.
Erotuksena joihinkin muihin palstoihin, tällä palstalla jäsenistö päättää miten hommia hoidellaan, hyvänä esimerkkinä vaikkapa huutokauppasäännöt: http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=7895
Ja sitten moderaattorit tekevät työtä käskettyä.
Oletamme toki myös, että jäsenistö tutustuu myös palstan pelisääntöihin, kuten esimerkiksi myyntipalstan vastaaviin: http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=18273
site admin kirjoitti:Hyvä myyvä Kalamies,
.... Pyrimme pitämään osion siistinä ja vapaana myyntiä sekoittavista sivuhuudoista. Mikäli pelleilyjä, kaupankäynnin häirintää tai muuta vastaavaa havaitaan, ylläpito ryhtyy tarvittaessa ehkäiseviin toimenpiteisiin.
Pitäkää siis paikka siistinä.
Selvennyksenä tähän: moderaattori teki "sekunnissa" juuri sen minkä jäsenistö on täällä sopinut, eli poisti haittatarkoituksessa tehdyn viestin. Sanon haittatarkoituksena, koska kauppatopikkiin tuollaisten viestien lisääminen on katsottu olevan haittaava, tämä korostuu etenkin siinä tapauksessa jos kyseessä onkin lopulta väärinkäsitys.pekkakoo kirjoitti:Tuossa yksi käyttäjä paraikaa myy kahta ylihintaista vapaa, minkä vuoksi mainitsin ensin hänen viestinsä perässä erään liikkeen myyvän samoja kovalla alennuksella. Ilmeisesti kaverinkin vavat olivat sieltä, kosa viestini poistettiin minuutissa. Kun sitten aloin uuden aiheen, tarkoituksenani tehdä palvelus muille vavan tarvitsijoille, viesti siirrettiin jälleen todella nopeasti jonnekin yritysketjuun. Muuten paikka onkin oikea, mutta tarkoituksenani oli varoittaa muita ko. hemmon törkeästä toiminnasta. Itse olisin kiitolline, jos joku antaisi vastaavan vinkin minulle
Pekka
Minä siirsin, tietämättömänä poistetusta ensimmäisestä viestistäsi, uuden topikkisi "Yritykset ja Yhteisöt ilmoittavat" osioon, koska siitä selkeästi paistoi läpi se, että ilmoittajalla saattoi olla jotain tekemistä kyseisen halpahallin kanssa. Mitä en ehtinyt tehdä, kiireissäni, oli laittaa sulle asiasta ilmoitus YV:llä. Tästä pyydän hitauteeni ja saamattomuuteeni vedoten anteeksi. Moderaattoreiden kesken kun on sovittu, että siirrot ja poistot kerrotaan viestin kirjoittajalle.
Tuossa vielä asiaan liittyvää: http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=13103
Piiloteksti
Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Tekemiseni ko. halpahallin kanssa rajoittuvat kyllä satunnaiseen asiointiin. Kuten sanottua, yritin tehdä palveluksen muille kalamiehille.
Jarnon myynti-ilmon ajoitus sai sen näyttämään kusetukselta ja sellainen nostaa minulla heti sarvet otsaan.
Minun puolestani asia ok.
Toivon kuitenkin, että minulle vinkataan vastaavissa tapauksissa hyvistä tarjouksista.
Pekka
Jarnon myynti-ilmon ajoitus sai sen näyttämään kusetukselta ja sellainen nostaa minulla heti sarvet otsaan.
Minun puolestani asia ok.
Toivon kuitenkin, että minulle vinkataan vastaavissa tapauksissa hyvistä tarjouksista.
Pekka
Mielestäni ei ole mitään väärää ilmoittaa myynti-ilmoituksessa, mikäli tuotetta saa tällä hetkellä jostain halvemmalla. Tuohan on suorastaan hyvä tapa tinkiä tuotteen hintaa järkevälle tasolle. Ostaja saa päättää tuon jälkeen mistä haluaa tavaransa ostaa. Eikö tuo ole sanan- ja valinnanvapautta?pekkakoo kirjoitti: Toivon kuitenkin, että minulle vinkataan vastaavissa tapauksissa hyvistä tarjouksista.
Pekka
Häiritsevää on mikäli vain huudellaan jossain olevan halvempaa ilman perusteluja. Linkkejä tai osoitteita kehiin, niin homma ok.
Myyjä voi mennä itseensä jos vanhalla ja käytetyllä tuotteella yrittää rahastaa uuden hintaa. Ei sillä ole mitään merkitystä mitä tuotteesta on itse maksanut, vaan sillä mikä on tuotteen markkinahinta TÄLLÄ HETKELLÄ.
Nämä siis vain omia mielipiteitä joilla pyrin nostamaan keskustelua asiasta.
pike, perusteluitahan nuokin, mutta kun on yhdessä sovittu että myyntiketjuihin ei huudella ylimääräisiä, niin pidetään se linja. Muuten ollaan helposti siinä tilanteessa, että pitää alkaa arpomaan mitä siellä voi sano ja mitä ei. Kun on yksi linja, niin lienee kaikille selvempää... ettei tarvitse häirinnän takia kenenkään modeille ja ylläpidolle huudella...
Ja kuten Trude kattavasti yllä asiaa selvitti, niin vastaavissa tapauksissa voi asian ilmaista tuolla Yritykset ilmoittavat topikin alla, kuten tapana nykyään toivotaan olevan. Nuo on luullakseni kaikille tervetulleita ja tulevat vielä paremmin esille, koska ilmoitusten kierto siellä hitaampaa - kesävät yleensä näkyvissä päivästä ainakin viikkoon asti, jos jossakin ylettömän halpaa tavaraa.
Periaatteena kuitenkin, että myyjä myy ja ostaja ostaa... jos haluaa !
PS. tosin moderoinnissakin saattuu välistä virheitä, mutta niistä kuitenkin pyritään oppimaan, jotta kohtelu kaikille tasapuolista.
Ja kuten Trude kattavasti yllä asiaa selvitti, niin vastaavissa tapauksissa voi asian ilmaista tuolla Yritykset ilmoittavat topikin alla, kuten tapana nykyään toivotaan olevan. Nuo on luullakseni kaikille tervetulleita ja tulevat vielä paremmin esille, koska ilmoitusten kierto siellä hitaampaa - kesävät yleensä näkyvissä päivästä ainakin viikkoon asti, jos jossakin ylettömän halpaa tavaraa.
Periaatteena kuitenkin, että myyjä myy ja ostaja ostaa... jos haluaa !
PS. tosin moderoinnissakin saattuu välistä virheitä, mutta niistä kuitenkin pyritään oppimaan, jotta kohtelu kaikille tasapuolista.
You’ll Never Walk Alone - Liverpool FC
Champions League: 1977 1978 1981 1984 2005 UEFA Cup 1973 1976 2001
League Champions 1901 1906 1922 1923 1947 1964 1966 1973 1976 1977 1979 1980 1982 1983 1984 1986 1988 1990
Champions League: 1977 1978 1981 1984 2005 UEFA Cup 1973 1976 2001
League Champions 1901 1906 1922 1923 1947 1964 1966 1973 1976 1977 1979 1980 1982 1983 1984 1986 1988 1990