Vaappuloissa ainakin ite käytän just tollasta ihan lirua cabia eikä mitään ongelmia ole näkyny joten uskosin sen toimivan yhtä hyvin myös tasureihinkin.näsä kirjoitti:Toki se että jos cabin lakka on kusen ohutta tossa maalien päälle lakkauksessa niin mun mielestä se ei oo kauheen hyvä ... tää on vaan mun mielipide
"Tee se itse" tasurit
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: "Tee se itse"tasurit
Juu eipä ne pinnat siitä kauheesti muutu onko puntari vai vaappu ...ainakaan jos folioo, tarraa tai hilettä mättää kylkiin ..tkj kirjoitti:Vaappuloissa ainakin ite käytän just tollasta ihan lirua cabia eikä mitään ongelmia ole näkyny joten uskosin sen toimivan yhtä hyvin myös tasureihinkin.näsä kirjoitti:Toki se että jos cabin lakka on kusen ohutta tossa maalien päälle lakkauksessa niin mun mielestä se ei oo kauheen hyvä ... tää on vaan mun mielipide
Pohjalakkauksessahan pitää lakan olla sitä melkein vettä , mutta jos sillä samalla vahvuudella pärjää maalien päälle lakatessakin niin mikäs siinä , se on hatun nosto
Ei se mahdottomuus oo mutta melkein ...
Niin no, jokainen tyylillään tuo on toiminu mulla. Omasta mielestäni tuo ohentamaton cab on kyllä sellasta siirappia ettei sillä viittis yhtä kerrosta enempää edes pintalakkaukseen käyttää.
Sen verran, että, jos jostain syystä tarvitsee lakata ruiskulla niin bilteman ym halpisruiskut ovat hyviä siihen ja hinta niillä jotain n10e.. Ja toimiihan se hätävara ruiskunakin siinä samalla.
Kala se on pienikin kala....
Olipas mielenkiintoinen koetestipäivä lakkojen
ihmeelliseen maailmaan.
Tuli kokeiltua tasuria (maalit päällä) dippamalla "raakaan"capin lakkaan
ja tulos oli tyydyttävä.
Ruutalla lakatessa tulos oli huomattavasti parempi.
Toiset capin maalit reakoivat herkemmin kuin toiset ja alkavat
valua varsinkin dippaamalla jopa pelkkään lakkaan.
Maalikerroksen vahvuudellakin oli vaikutuksensa
en suosittele vahvaa maalikerrosta esim-tasarin
leuan alle töpötelty punainen reakoi dipatessa.
Kokeilin tasuriin valkoista-vasaralakkaa ja sen päälle capin
lakkaa ja tulos oli humoristinen,alkoi muutaman sekunnin
päästä hilseilemään ja kuoriutumaan koko komeus pois.
Mitä tästä opimme,no ei tietenkään mitään
ihmeelliseen maailmaan.
Tuli kokeiltua tasuria (maalit päällä) dippamalla "raakaan"capin lakkaan
ja tulos oli tyydyttävä.
Ruutalla lakatessa tulos oli huomattavasti parempi.
Toiset capin maalit reakoivat herkemmin kuin toiset ja alkavat
valua varsinkin dippaamalla jopa pelkkään lakkaan.
Maalikerroksen vahvuudellakin oli vaikutuksensa
en suosittele vahvaa maalikerrosta esim-tasarin
leuan alle töpötelty punainen reakoi dipatessa.
Kokeilin tasuriin valkoista-vasaralakkaa ja sen päälle capin
lakkaa ja tulos oli humoristinen,alkoi muutaman sekunnin
päästä hilseilemään ja kuoriutumaan koko komeus pois.
Mitä tästä opimme,no ei tietenkään mitään
Tyhjän saa pyytämättäkin
- Kaalihäkki
- Pelle Peloton
Automaaleilla maalailen enimmäkseen ja ne tuppaavat valumaan, mutta kuulto- ja fluorimaalit on cab:ia ittellä ja ne kyllä eivät ole niinkään herkkiä valumaan. Automaalienkin valumista voi vähentää lisäämällä hieman esim. propilakkaa sekaan.näsä kirjoitti:Mitä maaleja Kaalihäkki käyttää ?Kaalihäkki kirjoitti:Itte kyllä lakkaan lähes kaikki uisteet, pilkit sun muut ruiskulla ennen kun kastan purkkiin. Ainakin cab:in kanssa lähes pakko tai sitten valuu maalit enemmän tai vähemmän.
Eikä se lakka ainaskaan itellä ole ruiskulle mitään tehnyt.
Ja vielä semmosta että ruiskulakkauksen jälkeen ite kastan eka kaston kusenohueeseen lakkaan niin pienentää valumisriskiä.
Mielenkiintonen ilmiö toi valuminen ainakin jos käytät/ joku käyttää pelkkiä cabin tuotteita ...
"Kohtuus kaikessa", sanoi hauenpoikanen kun sisareensa tukehtui.
pari juttu kans mitkä kannattaa ottaa huomioon on että minkälaisissa lämpötiloissa lakkailee ja kuinka tuoreet maalit on ... noita kun on tullut juttuja erilaisista verstaista luettua niin niitä on navetoissa ym. , toiset jopa kokonaan pihalla 
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Muutamia "luuhottajia" protosarjasta maailmalle menossa. Runkomitta sen tutut ~25mm ilman koukkua.
Kuten lenkistä näkyy, niin voisi tasapainon sijasta sanoa epätasapainoksi ja asiakas halusi itse varustella pienellä jigipystöllä/reilulla syötillä

Kuten lenkistä näkyy, niin voisi tasapainon sijasta sanoa epätasapainoksi ja asiakas halusi itse varustella pienellä jigipystöllä/reilulla syötillä

Hyvä idea tehdä raitoja vatsapuolelle.
-
kalakalle83
- kännissä muokkaaja
pirun nättejä "ottipelejä". onko ylimääräsiä?
ei tuu mitään mutta kannattaa seurata http://www.huuto.net/hakutulos/sellernro/664393
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Viikonloppuna teen tolle silikonimuotin niin sitten tulee muitten ohessa jonkin verran, mutta riippuu miten kerkiää...kevennettyjen tasureitten aihioita ja uutta 25mm mallia tapauksessa alkuviikosta satsin valan eli sinne saattaa mahtua jonkun verran noitakin.
Todennäköisesti ns yleiseen myyntiin saattaa jäädä tulematta kun pitäisi normihommatkin keritä tekemään eli kyselemällä selviää aikajänne, tänään nimittäin kuukausi sitten tilattuja laitoin postin kyytiin.
Todennäköisesti ns yleiseen myyntiin saattaa jäädä tulematta kun pitäisi normihommatkin keritä tekemään eli kyselemällä selviää aikajänne, tänään nimittäin kuukausi sitten tilattuja laitoin postin kyytiin.
Tänään tuli koeuitettua ensimmäisillä pyrstö variaatioilla. Uinti oli lyhyesti sanoen mielenkiintoinen...Väne kirjoitti:Säärällä hieno tasurimalli.
Joko olet koeuittanut?
Päivää ei voi vaihtaa. Tasuria voi.
Mukava nähdä muottien toimivan ja hienoja pelejä sieltä totisesti syntyy
Kokeilitko Säärä ilman ilmakanavia, jäikö vajaaksi?
Noissa muoteissa tosiaan pyrkimys myös mahdollisimman pieneen jälkityöstön tarpeeseen, terävät ja tasareunaiset sivuleikkurit joilla valukanava poikki niin ei paljoa pitäisi jäädä fiksattavaa.
-niko-
Kokeilitko Säärä ilman ilmakanavia, jäikö vajaaksi?
Noissa muoteissa tosiaan pyrkimys myös mahdollisimman pieneen jälkityöstön tarpeeseen, terävät ja tasareunaiset sivuleikkurit joilla valukanava poikki niin ei paljoa pitäisi jäädä fiksattavaa.
-niko-
Kokeilin ensiksi ilman ilmakanavia ja valut olivatkin nättejä. Mutta koukkujen kanssa syntyi ongelmakohtia joihin valu ei oikein kulkeutunut joka kerta. Parilla pienellä täsmä sijoitetulla ilmakanavalla alkoi homma pelata hienosti. Helppo homma! Ja valut voi tosiaan siivota sivuleikkureilla ja yhdellä kahdella viilan vedollaEligius kirjoitti: Kokeilitko Säärä ilman ilmakanavia, jäikö vajaaksi?
-niko-
Päivää ei voi vaihtaa. Tasuria voi.
Firetigerit

Vänen Kaupustelunurkkaus mm. Lyijyä:
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... ijya-70447
Ja Vänen tasurit löytyy myös kalamiehet myyvät osiosta.
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... ijya-70447
Ja Vänen tasurit löytyy myös kalamiehet myyvät osiosta.
Tuollasen voit lisätä miun tilauslistaan jos on ylimääräsenä 
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
yks pieni vinkki,jos tupaa tuleen valuista huonoja heitä vähän perna tai vehnä jauhoo
muottiin siittä sitten siveltimellä ja puuh suulla auttaa yllättävästi-kokeiltu o.
muottiin siittä sitten siveltimellä ja puuh suulla auttaa yllättävästi-kokeiltu o.
Tyhjän saa pyytämättäkin
Talkki on myös toimivaa tavaraa, löytyy esim. markettien vauvaosastolta 
mielenkiintoista
mikäs tuossa jauhossa tekee tuon?
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viesti:
Huono kuva, mutta eiköhän tuosta idea selvinne..

Ne on ilosia ne alle kiloset.
silli kirjoitti:Huono kuva, mutta eiköhän tuosta idea selvinne..![]()
Että semmosta "vaan" tällä kertaa
Silli iskee taas näin Joulun alla uutta kehiin. Komeita on!
Miten ihmeesä silli pystyy tohon,ei noi ole enää tasureita
vaan taideteoksia.
vaan taideteoksia.
Tyhjän saa pyytämättäkin
Edellisiin viesteihin on helppo yhtyä!
Jos nuo suomut on maalattu yks kerrallaan niin pitää olla hyvät hermot.

Jos nuo suomut on maalattu yks kerrallaan niin pitää olla hyvät hermot.