Jos ollaan mun veneellä kalassa, niin sitten on vaan ne kaksi airoa.
Minun Uisteluveneeni Herkut!
Re: Minun Uisteluveneeni Herkut!
Oma herkku tuunailun alla, ei vielä nähnyt vettä mulla ollessa, mutta tänä kesänä olisi tarkotus.
5,5m pitkä puinen tuulilasivene, mistä riisuttiin ekana laho tuulilasihökötys pois, eli tuulilasivene, missä ei enää tuulilasia.
Varmaan 40v vanha, rungoltaan ihan ok, muuten, mutta pitäs vähän perälautaa fiksata ja tehdä uudet penkit.
Ruma kun perskeles, mutta ei varmaan moiti oikein paljon pientä aallokkoa.
Varustelu varmaankin tulee olemaan...
5hv moottori, (piisaa uisteluun).
Kaikuluotain
Kolme vapatelinenttä taakse, saa suositella, mitkä hyviä... Ei jaksa tehdä.
Vanha automankka, millä saa vähän radiota kunnella samalla kun uistelee...
5,5m pitkä puinen tuulilasivene, mistä riisuttiin ekana laho tuulilasihökötys pois, eli tuulilasivene, missä ei enää tuulilasia.
Varmaan 40v vanha, rungoltaan ihan ok, muuten, mutta pitäs vähän perälautaa fiksata ja tehdä uudet penkit.
Ruma kun perskeles, mutta ei varmaan moiti oikein paljon pientä aallokkoa.
Varustelu varmaankin tulee olemaan...
5hv moottori, (piisaa uisteluun).
Kaikuluotain
Kolme vapatelinenttä taakse, saa suositella, mitkä hyviä... Ei jaksa tehdä.
Vanha automankka, millä saa vähän radiota kunnella samalla kun uistelee...
Auta meitä rakentamaan kattava tietopaketti kalastuksesta.
Pienenkin tiedon lisääminen tai asiavirheen korjaaminen auttaa meitä eteenpäin.
KalastusWiki KLIKKAA TÄSTÄ
Pienenkin tiedon lisääminen tai asiavirheen korjaaminen auttaa meitä eteenpäin.
KalastusWiki KLIKKAA TÄSTÄ
Siinä os miun itteni Venho Kokemäenjoelle! Lohi 460 runkomalli ja perässä tohatsu 9.8. Jotain tunauksia on tullut tehtyä. Kuvat kertoo aika paljon. Toivon että mielipiteitä!
Kuvaa sivulta.

Ja takaa.

Vapamiehen kyllä tuossa kelpaa kun soutaa keulasta ja toinen istuu vavoissa.

Harmaat putket ovat vapoja varten kun ajetaan ja haavi keulassa niin kuin ensimmäisestä kuvasta huomaa. Harmaat levyt toimivat kansina, kun veneen taka ja etutila on avattu ja tila on otettu tavaroita varten jotta jalkotilaa/liikkumatilaa on saatu.

Tankki on laitettu keula laatikkoon joka helpottaa soutua yksin. veneen perälevy osuisi muuten veteen mutta kun tankki on keulassa se on juuri sopivasti ilmassa.

Omasta mielestäni vene on hyvin toimiva ja parannettavaa en kamalsti keksi. kokonaisuus on mieestäni aikas toimiva.
Odotan innolla että joku muu esittelee myös oman venhonsa kuvien kera!
Kuvaa sivulta.

Ja takaa.

Vapamiehen kyllä tuossa kelpaa kun soutaa keulasta ja toinen istuu vavoissa.

Harmaat putket ovat vapoja varten kun ajetaan ja haavi keulassa niin kuin ensimmäisestä kuvasta huomaa. Harmaat levyt toimivat kansina, kun veneen taka ja etutila on avattu ja tila on otettu tavaroita varten jotta jalkotilaa/liikkumatilaa on saatu.

Tankki on laitettu keula laatikkoon joka helpottaa soutua yksin. veneen perälevy osuisi muuten veteen mutta kun tankki on keulassa se on juuri sopivasti ilmassa.

Omasta mielestäni vene on hyvin toimiva ja parannettavaa en kamalsti keksi. kokonaisuus on mieestäni aikas toimiva.
Odotan innolla että joku muu esittelee myös oman venhonsa kuvien kera!
Sehän on Kokkeli Lohi!
Hienoks on Kokkelin vene laitettu!
Mutta asiaan. Mistä oot hommannu noi vapatelineet?
nimim. tarvetta olisi
Mutta asiaan. Mistä oot hommannu noi vapatelineet?
nimim. tarvetta olisi
Hieno on Kokkelin vene. Veikkaan vaan, että toi poikittain veneessä oleva vapatelineen lauta alkaa jossain vaiheessa risomaan.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Juu ratkaisu on väliaikainen tulossa Joonas telinnet. Ja nämä telineet ostin porin Tokmannilata.
Sehän on Kokkeli Lohi!
Minun soutuveneesä on vakiona lihasvoimalla toimiva automaattinen vedenpoistojärjestelmä. Sama järjestelmä hoitaa myös kalasankoon uutta vettä.
Ja mainitaan vielä Eagle cuda 242 kaiku.
Ja mainitaan vielä Eagle cuda 242 kaiku.
Tässä kohti kuulus vissiin olla allekirjoitus.
sama homma täällä
tosin kaikuna joku halppis bottomline...mutta hyvin silläkin meitin reissuilla pärjää!
kylmälaukusta löytyy muut herkut
kylmälaukusta löytyy muut herkut
Phillipsin mankka tupla dekillä, Cuda luotain ja jokunenen vapateline. Ja jos yksin liikkeellä keulassa kaverina laatikollinen kiviä/hiekkaa...
kuis monel on noit cd soittimii?? toimiiks ne itte hankin kans meripotskii.
Sehän on Kokkeli Lohi!
-
hauki_koukussa
kuinkas vakaa tuo kokkelin vene on?
kuinka hiljaa koneella pääsee?
kuinka paljo tarvii vettä alleeen?
kuinka hiljaa koneella pääsee?
kuinka paljo tarvii vettä alleeen?
vi##u se karkas taas!
MIelstäni se on minulle tarpeeksi vakaa ei keikkaa jos vähän reunalla käy.
Vettä vaatii ehkä 40cm koneen kanssa. ja kait tuo toll 9.8 jotain n 30km/h menee
Vettä vaatii ehkä 40cm koneen kanssa. ja kait tuo toll 9.8 jotain n 30km/h menee
Sehän on Kokkeli Lohi!
Hyvin kulkee soutuveneeksi, jos tuon 30km/h menee.
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
Tuon 17 solmua kulkee oma Lohi 375 + 9.9 suitsa, on ihan kiva vauhti pikkupulkalle
.
... ja kalantuloahan ei voinut estää ...
Kyllä meikäläisen mökkivenekin (Taimen 385 ja pirkka 9,9 2-T) tuon 18 solmua ottaa, mutta kyseessä on tasaperäinen, kevyt ja lähes tasapohjainen kiulu. Perinteiseksi "puikula-soudariksi" tuo 30 km/h on kyllä melko hyvä suoritus mielestäni.
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
Kyllä Kokkelin vene aika stanan lujaa kulkee,tuo 30km/h on varmaan aika lähellä totuutta kun yksinään ajelee.eihän kuskikaan paina kuin n.40kg
Ja kohta se kinderi liikkuu 60 km/h kun se osti uuden moottorin: http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 54&start=0 ,älä Roope tapa ittees tuon yhdistelmän kanssa!
Ja kohta se kinderi liikkuu 60 km/h kun se osti uuden moottorin: http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 54&start=0 ,älä Roope tapa ittees tuon yhdistelmän kanssa!
EI OLE KALASTUSTA PAREMPAA HARRASTUSTA
No juu kyll s ejonnekin menee Winskin kans meni ton 28km/h ja se istuskeli keulassa 
No uus kone uudet nopeudet:D jos nyt 42,4km/h menis toll uudell:)
No uus kone uudet nopeudet:D jos nyt 42,4km/h menis toll uudell:)
Sehän on Kokkeli Lohi!
-
Juutalainen
Veikkaan ettei mee 42,4 metriä ennen kun Kokkelilla on spodkuri rusetilla tai kohti taivasta...taas. 
Juutalainen kirjoitti:Veikkaan ettei mee 42,4 metriä ennen kun Kokkelilla on spodkuri rusetilla tai kohti taivasta...taas.
Mokia kirjoitti:Kyllä meikäläisen mökkivenekin (Taimen 385 ja pirkka 9,9 2-T) tuon 18 solmua ottaa, mutta kyseessä on tasaperäinen, kevyt ja lähes tasapohjainen kiulu. Perinteiseksi "puikula-soudariksi" tuo 30 km/h on kyllä melko hyvä suoritus mielestäni.
Totean tämän todeksi, en laiskuuttani katsellut ylempiä viestejä, silmiin osui vain tuo: Hyvin kulkee soutuveneeksi, jos tuon 30km/h menee.
Max. suositushan vissiin tohon kiuluun n.2hp eli ylitystä "vain" 8hp
Perälauta vaatii ainakin ronskin vahvistuksen ja siltikin saa olla varovainen ajossa, ettei kone innostu omille teilleen
... ja kalantuloahan ei voinut estää ...
No juu varoa pitää on sitä perää jo vahvistettu ja mitä ylityksistä ne suositukset on turhia.
Onhan suosituksii et pitää käyd koulut, mutt kyll moni ilmankin elää
Onhan suosituksii et pitää käyd koulut, mutt kyll moni ilmankin elää
Sehän on Kokkeli Lohi!
Itellä on "venootti" jossa 6 kpl kiinteitä vapatelineitä ja yleensä 4 kpl ruuvattavia.
Takila löytyy.
Eaglen FishEasy 350c luotain ja minnkota 30 + airot ja mela.
Ankkuri+15m narua
Äyskäri jolla heitellä suomuja ja verta pois lattialta.
Ens kesälle tulossa targa.
Takila löytyy.
Eaglen FishEasy 350c luotain ja minnkota 30 + airot ja mela.
Ankkuri+15m narua
Äyskäri jolla heitellä suomuja ja verta pois lattialta.
Ens kesälle tulossa targa.
Saimaan kiuluna pikkuriikkinen terhi 385 4hv 4-tahti yamahalla.
Varustelista:
Keulapenkin alla köydellä kiinni mehukattipurkkeja täynnä märkää hiekkaa - ilman etupainoa yksin uistellessa 385 menee tuulella minne lystää.
Muoviset ruokalapenkit etu- ja takapenkkiin liinoilla kiinni, päällystetty retkipatjalla & jeesusteipillä niin ei ukot palellu. Suojaa hyvin myös selkää tuulelta.
Keskipenkissä suoraan ylöspäin osoittaen 3kpl berkleyn muovisia 3 putken vapatelineitä plaanarivavoille.
Pari stormin vapatelinettä dipsy/perävirtavavoille.
Luotaimena kannettava Eagle Fisheasy 245DS.
Kalasaavina pienehkö lihalaatikko.
Iso haavi.
Yllättävän hyvin tuolla on pärjännyt. Vapojen määrä kelin mukaan, rasvatyynellä yhdeksää ollaan kaverin kanssa vedetty ja se oli jo ihan maksimi.
Merellä sit merivehkeet eikä leluja.
Varustelista:
Keulapenkin alla köydellä kiinni mehukattipurkkeja täynnä märkää hiekkaa - ilman etupainoa yksin uistellessa 385 menee tuulella minne lystää.
Muoviset ruokalapenkit etu- ja takapenkkiin liinoilla kiinni, päällystetty retkipatjalla & jeesusteipillä niin ei ukot palellu. Suojaa hyvin myös selkää tuulelta.
Keskipenkissä suoraan ylöspäin osoittaen 3kpl berkleyn muovisia 3 putken vapatelineitä plaanarivavoille.
Pari stormin vapatelinettä dipsy/perävirtavavoille.
Luotaimena kannettava Eagle Fisheasy 245DS.
Kalasaavina pienehkö lihalaatikko.
Iso haavi.
Yllättävän hyvin tuolla on pärjännyt. Vapojen määrä kelin mukaan, rasvatyynellä yhdeksää ollaan kaverin kanssa vedetty ja se oli jo ihan maksimi.
Merellä sit merivehkeet eikä leluja.