Ja muutama muu...
Omavalmiste uistimet
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: Omavalmiste uistimet
Pari vänkää alkuun.

Ja muutama muu...

Ja muutama muu...
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
on kyl ammatti tekiöitä täällä!!alotin itekki tekee vähä aikaa sitten näitä nii nyt tuli propleema että mikä vikana kun osa vaapuista tulee uitettaessa täysin suoraan tekemättä mitää liikettä(suora tai satula levyllä)???täytynee pistää kuvaa kun olen saanu testattua uinnin jerkistä ja parista pienenmästä...kiitti jo vinkeist etukäteen
bontso-
Paha sanoa näkemättä mallisi muotoa, mutta ihan runkolangan sijaintikin voi vaikutaa. Jossain se pitää olla aikas alhaalla. Monesti poraslevyllisissä malleissa. Tai ainakin omassa mallissani. Jos taas käyttäisin satulalevyä laittaisin langan hieman ylemmäksi. Tai niin ainakin olen tehnyt omalla mallillani. Eli nämäkin on aikas mallikohtaisia juttuja kuitenkin
Sitten on se levyn koko mikä vaikuttaa asiaan. Liian pieni tai väärässä kulmassa tai jos ihan vinossa runkoon nähden. Eli tosi monta seikkaa mikä vaikutaa uiko vaappu edes ollenkaan. Sitten on viellä se juttu, että saisi sellaisen kapulan mitä pystyy hieman virittelemäänkin, mutta se on jo toinen juttu. Ensin, kun saa jonkinlaisen väpätyksen/liikkeen vaappuunsa ja siihen jonkinlaisen maalauksen päälle ja sit, kun sellaisella saa ekan kalan. Niin se se on mahtava tunne.
Kysele rohkeesti vaan. Jostain me kaikki ollaan aloitetu ja aina itsekkin oppii jotain uutta. Eli en ainakaan itse pidä itseäni viellä minään prona/ammattilaisena
Paha sanoa näkemättä mallisi muotoa, mutta ihan runkolangan sijaintikin voi vaikutaa. Jossain se pitää olla aikas alhaalla. Monesti poraslevyllisissä malleissa. Tai ainakin omassa mallissani. Jos taas käyttäisin satulalevyä laittaisin langan hieman ylemmäksi. Tai niin ainakin olen tehnyt omalla mallillani. Eli nämäkin on aikas mallikohtaisia juttuja kuitenkin
Sitten on se levyn koko mikä vaikuttaa asiaan. Liian pieni tai väärässä kulmassa tai jos ihan vinossa runkoon nähden. Eli tosi monta seikkaa mikä vaikutaa uiko vaappu edes ollenkaan. Sitten on viellä se juttu, että saisi sellaisen kapulan mitä pystyy hieman virittelemäänkin, mutta se on jo toinen juttu. Ensin, kun saa jonkinlaisen väpätyksen/liikkeen vaappuunsa ja siihen jonkinlaisen maalauksen päälle ja sit, kun sellaisella saa ekan kalan. Niin se se on mahtava tunne.
Kysele rohkeesti vaan. Jostain me kaikki ollaan aloitetu ja aina itsekkin oppii jotain uutta. Eli en ainakaan itse pidä itseäni viellä minään prona/ammattilaisena
juu kiitti neuvoista täytyy kokeilla..se on sellanen hieman rapalan floatingin muotonen ohut ja n10cm pitkä runko..koetan ottaa muutamii kuvii..se malli ei vaan ui..muut mallit uivat tosi hyvin.
Käännä vetolenkkiä ylös tai alas niin varmasti löytyy uinti tuon tyyppiselle uistimelle.Mallille piti sanoa.
Kahta en vaihda:Moparia GM:n ja Fordin kikkeisiin!
No tulipa annettua periks tuossakin vanhemmiten ukko pehmenee.
No tulipa annettua periks tuossakin vanhemmiten ukko pehmenee.
Juu lenkkiä vaikka ensin alaspäin ja kyljen näytöt korjataan samaan suuntaan nokkalenkkiä taivuttamalla.
Minkä kokoiset koukut vaapun kokoon nähden sinulla on? Kovin kookkaat tappavat tehokkaasti etenkin pienten, keveiden ja kapeiden balsa vaappujen uintia. Myös koukku lenkkien taivuttelulla voi saada uintiin ilmettä..
Oma mottoni on että sellaista vaappua ei olekkaan jota ei saisi uimaan, tosin oli kerran muuan haastava HK...
Minkä kokoiset koukut vaapun kokoon nähden sinulla on? Kovin kookkaat tappavat tehokkaasti etenkin pienten, keveiden ja kapeiden balsa vaappujen uintia. Myös koukku lenkkien taivuttelulla voi saada uintiin ilmettä..
Oma mottoni on että sellaista vaappua ei olekkaan jota ei saisi uimaan, tosin oli kerran muuan haastava HK...
tässä muutamii tuotoksii.nää jopa ui hyvin..kokeilen vinkkei..
- Liitteet
-
- vaappuja 016.jpg (21.32 KiB) Katsottu 3937 kertaa
-
- vaappuja 014.jpg (85.23 KiB) Katsottu 3929 kertaa
tässä murheelliset rungot...pitänee alkaa korjailee näitä.. 
- Liitteet
-
- vaappuja 022.jpg (49.71 KiB) Katsottu 6530 kertaa
Hieman paha sanoa kuvasta, kun en ole satulalevyjen suurkäyttäjä (ennen käytin), mutta näyttäs äkkisilteen, että on aika pystyssä tuo satulalevy (vois olla ehkä hieman isompikin). Nokkalenkki on sellaisella kohtaa, että sitä ei saa helposti sellaiseen paikkaan mihin itse sitä yrittäisin sijoittaa (vain oma mielipiteeni voin olla väärässäkin). Eli aikas nokkalenkin alle.
Jos käsinveistettyjä aihioita niin yks voisi olla, että lyhennä hieman päästä jotta saat siitä paksumman. Sitten runkolanka mahdollisimman ylös ja nokkalevylle ura ihan kiinni langan alapintaan. Siten, että lanka olisi juuri kourulevyn päällä (hankala selittää), mutta pyrkisin saamaan nokkalevyn hieman suorempaan ja eteenpäin.
Jos et halua ihan kauhen hakevaa uintia. Niin kokeile laittaa tohon porraslevy (itse käytän sitä ihan vetovaapuissakin ja tietysti koskivaapuissa). Katkaise vaan reilusti pois päästä sen veran, että levyn saa jämäkästi/tukevasti kiinni. Sillä saat siitä ainakin kuha/haukikoneen. Miksei muullekkin kalalle. Itse olen kyllä saanut porraslevyllä hakuakin, mutta se ei ole aina ihan niin helppo juttu. Muuten tosi namu pelejä ja kelpaisi varmasti kalalle. Näkee, että olet jo useampiakin vaappuja maalannut. Kyllä toi malli uimaan pitäisi saada. Satulalevyn käyttäjät varmaan neuvoo paremmin.
Jos käsinveistettyjä aihioita niin yks voisi olla, että lyhennä hieman päästä jotta saat siitä paksumman. Sitten runkolanka mahdollisimman ylös ja nokkalevylle ura ihan kiinni langan alapintaan. Siten, että lanka olisi juuri kourulevyn päällä (hankala selittää), mutta pyrkisin saamaan nokkalevyn hieman suorempaan ja eteenpäin.
Jos et halua ihan kauhen hakevaa uintia. Niin kokeile laittaa tohon porraslevy (itse käytän sitä ihan vetovaapuissakin ja tietysti koskivaapuissa). Katkaise vaan reilusti pois päästä sen veran, että levyn saa jämäkästi/tukevasti kiinni. Sillä saat siitä ainakin kuha/haukikoneen. Miksei muullekkin kalalle. Itse olen kyllä saanut porraslevyllä hakuakin, mutta se ei ole aina ihan niin helppo juttu. Muuten tosi namu pelejä ja kelpaisi varmasti kalalle. Näkee, että olet jo useampiakin vaappuja maalannut. Kyllä toi malli uimaan pitäisi saada. Satulalevyn käyttäjät varmaan neuvoo paremmin.
kiitos paljon vinkeistä siirsin nokkalevyt langan alle ja avot ne ui tosi hyvin!!
juu nyt oon n3kk rakennellut näitä ja hyvi on tullu kalojakin niil pienenmil sain ku aamusel kävin lammella koeuittaa ni 4haukee 4ahventa ja säyneit..olin sen 1,5h..jep kiitti viel.täst se lähtee!

Viimeinen kuva vähän tärähti mutta kiire on jo joelle!
- Toku
- Kauneussalongin yksisilmäinen kummitus
HH:n värikartasta pumukultamainen toiveväri...
- Liitteet
-
- toiveväri tapsalle.JPG (36.9 KiB) Katsottu 5540 kertaa
Yksi iso pelastaa päivän!
Ruottalaisittan häiden kunniaksi oioioioi !!
On jännittävää odottaa, kuinka isoja kaloja sitä voikaan saada...
Valokuvaus ei välttämättä kyllä oo mun laji PRKL.
- Liitteet
-
- K 55.jpg (63.82 KiB) Katsottu 5290 kertaa
-
- Kortto-55.jpg (51.79 KiB) Katsottu 5286 kertaa
Jos sanani syön... Mörökölli minut vieköön.
Teno2:lla ihan sairaan hienoja. Kalavinkki sulle. Jätä rasia auki veneessä tai rannalla niin lohet tulee niitä katselemaan ja ihmettelemään/ihastelemaan. Muuta kuin haavit sit kalat pois. On nättiä settiä vaikka kyllä muutkin pukaa tosi hianoo kapulaa verstaistaan
Tossa olis Onnivaapun mustis. Pitää kokeilla joskus kelpaiskos se lohellekkin. (saati millekkään
)
Tossa olis Onnivaapun mustis. Pitää kokeilla joskus kelpaiskos se lohellekkin. (saati millekkään
- Liitteet
-
- IMG_2861.JPG (45.54 KiB) Katsottu 5747 kertaa
-
- IMG_2862.JPG (43.85 KiB) Katsottu 5741 kertaa
pari metallic väreillä hifisteltyä 11cm veto kapulaa.

JOO kelpas se sävy
Ihan kiva testireissu Uudelle sävylle. Kävin testaamassa uutta sävyä (Toi ylempi mustis) jota ajattelin joskus syksyllä tajota jalokaloillekkin, esim isommallekkin lohelle, jos pääsisi pelipaikoille. Testin piti olla kuitenkin tänään kirrelle/kuhalle. 4:llä heitolla tuli tuo Taimen. Perästä oli ottanut vaappuun. Kaunis kala ja ei toivoakaan, että olisi selvinnyt vapauttamisesta (eli pannuun menee). Oli nielaissut kuvan niin, syvään, että oli vain vaapun päätä näkyvissä. Kaikki koukut kurkussa. Ei mikään pitkä, mutta tosi paksukainen ja maha ihan tyhjä. Sama juttu kävi pari päivää sitten (ekalalla testiväriheitolla kirre). Eli tänäänki tosi lakalle haiseva kuva jota lähdin uittaan. Tykkäiskö noi kirret ja taimenet cabin hajusta. Pitää alkaa pitää lakkapurkkia mukana ja laittaa pari tippaa sitä vaappuun ennen heittojen alkua
tais päästä toi sävy värikarttaankin asti. Kuva hieman kehno, kun on jo suolistettu. Parempi löytyy http://www.kuokkalankosket.net/forum/in ... opic=400.0
Ihan kiva testireissu Uudelle sävylle. Kävin testaamassa uutta sävyä (Toi ylempi mustis) jota ajattelin joskus syksyllä tajota jalokaloillekkin, esim isommallekkin lohelle, jos pääsisi pelipaikoille. Testin piti olla kuitenkin tänään kirrelle/kuhalle. 4:llä heitolla tuli tuo Taimen. Perästä oli ottanut vaappuun. Kaunis kala ja ei toivoakaan, että olisi selvinnyt vapauttamisesta (eli pannuun menee). Oli nielaissut kuvan niin, syvään, että oli vain vaapun päätä näkyvissä. Kaikki koukut kurkussa. Ei mikään pitkä, mutta tosi paksukainen ja maha ihan tyhjä. Sama juttu kävi pari päivää sitten (ekalalla testiväriheitolla kirre). Eli tänäänki tosi lakalle haiseva kuva jota lähdin uittaan. Tykkäiskö noi kirret ja taimenet cabin hajusta. Pitää alkaa pitää lakkapurkkia mukana ja laittaa pari tippaa sitä vaappuun ennen heittojen alkua
- Liitteet
-
- IMG_2937.JPG (87.81 KiB) Katsottu 5387 kertaa
Tuossa on pari kokeilua kuhalle. Vaapuissa on käytetty samaa runkoa, mutta koukkujen määrä ja leukalapun malli on vielä testauksen alla. Vaappujen pituus on 14cm ja materiaali apassia. Tällä hetkellä näyttäisi, että tuo pienempi lappu kalastaa paremmin. Isolla lapulla tulee jo vähän liikaakin hakua...
- Liitteet
-
- uimakouluun.jpg (32.89 KiB) Katsottu 4963 kertaa
Sain valmiiksi pari vaappua juhannukseksi ja vois koittaa josko kuhaa tai haukea
saisi. Eriasia on tietysti saanko noita taas mitenkään järkevästi uimaan.

saisi. Eriasia on tietysti saanko noita taas mitenkään järkevästi uimaan.

- Toku
- Kauneussalongin yksisilmäinen kummitus
Ruutan ennätysrautu pienennettynä 125mm:n...
- Liitteet
-
- rautu.JPG (25.32 KiB) Katsottu 8205 kertaa
Yksi iso pelastaa päivän!
- Muskiefool
- Mr. Space Yogurt
I'm back : twisted : I love the work you guys are doing , I havent had much time to make BET vain I did find time to make a spinner 3oz .