Vetouistelu (järvitaimen)

mulla koukut on yleensä kamasanin 2\0 tai 3\0 riippuu vähän jerkin muodosta ja painotuksesta, myös vmc 8650 PS kuokut on varsin päteviä. renkaina mulla on ollu 8mm extra strong uistinrenkaita joita samfishingistä saapi. mun näkemyksen mukaan noilla aluskupilla ei oikeastaan ole mitään muuta virkaa kuin ulkonäkö, jotkut tykkää jotkut ei.Anza kirjoitti:Kertokaapa kokeneemmat jerkin tekijät minkä kokoiset koukut ja renkaat sopivat normaali malliseen 15 cm jerkkiin? Entä onko aluslevyllä tai kupilla mitään virkaa silmuruuvin alla?
Aikaisempaa jerkkienrakentelu kokemusta ei ole, joten neuvoja otetaan mielellään vastaan?

-Olen käyttänyt 10 mm renkaita ja -yleensä- 3/0-koon koukkuja tuon kokoisissa jerkuissa.Anza kirjoitti:Kertokaapa kokeneemmat jerkin tekijät minkä kokoiset koukut ja renkaat sopivat normaali malliseen 15 cm jerkkiin? Entä onko aluslevyllä tai kupilla mitään virkaa silmuruuvin alla?
-Taisitpa juuri itse vastata omaan kysymykseesi.Anza kirjoitti: Aihiot on siinä vaiheessa että kulmia pitäis pyöristellä. Jerkeissä näkyy olevan monenlaisia ratkaisuja, osa pyöristää selän lähes pöyreäksi, osa jättää nelko teväväksi ja siltä väliltä. Mikä filosofia pyöristyksillä on?
Joskus kun tein pieniä 6 cm jerkkejä, tai miksi nyt niitä niimttää, terävä kulmaisella sai lyhyemmät liut ja sik-sak kasi paremmin ja taas pyöristetuillä liuku oli pidempi.
Varmaan aihion muotokin vaikuttaa jonkun verran pöyristyksen määrään.
Pituus 13cm. Sama malli on edelleen käytössä koska uinti sattui kerralla omaa silmää miellyttäväksi