Laitilan Pehtjärvi
Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Laitilan Pehtjärvi
Kansalaisen karttapaikasta tutkiskelin järviä ja lampia uusiksi kalastuskohteikse ja bongasin tälläisen järven. Onkos palstan käyttäjillä mitään tietoa paikasta kalastuskohteena?
Re: Laitilan Pehtjärvi
Pehtjärvestä ei oo tietoa, aika matalalta näyttää..
Särkijärvellä (Laitilan länsi/lounaispuolella Lukujärven vieressä) sen sijaan on tullut kalasteltua kesäisin. Kesällä on tullut ainakin isohkoja haukia ja kukkoahventa. Suurin ahven taitaa olla maks 150 grammaa mitä oon saanut, fiilispohjalta 90 % on ollu alle 80 grammasia. Tosin oon amatööri järvihommissa, et kyl siel voi jossain isompaakin olla, mene ja tiedä. Ainakin lukumääräisesti ahventa on paljon. Siikaakin sieltä voi löytää, sitä istutettiin sinne joskus muinoin ja ainakin 90-luvulla sitä tiedän saataneen verkoilla koekalastusmielessä. Maistui kuulemma vahvasti mudalta...
Lukujärvessä vesi on hieman parempilaatuista ja kalaston suhteen vastaa Särkijärveä...
Särkijärvellä (Laitilan länsi/lounaispuolella Lukujärven vieressä) sen sijaan on tullut kalasteltua kesäisin. Kesällä on tullut ainakin isohkoja haukia ja kukkoahventa. Suurin ahven taitaa olla maks 150 grammaa mitä oon saanut, fiilispohjalta 90 % on ollu alle 80 grammasia. Tosin oon amatööri järvihommissa, et kyl siel voi jossain isompaakin olla, mene ja tiedä. Ainakin lukumääräisesti ahventa on paljon. Siikaakin sieltä voi löytää, sitä istutettiin sinne joskus muinoin ja ainakin 90-luvulla sitä tiedän saataneen verkoilla koekalastusmielessä. Maistui kuulemma vahvasti mudalta...
Lukujärvessä vesi on hieman parempilaatuista ja kalaston suhteen vastaa Särkijärveä...
Itse olen noista maisemista kotoisin, mutta ko lammella en ole käynyt.
Särkijärvessä tosiaan on ihan kiva haukikanta, samoin kuin monessa lammikossa tuolla.
Mutta vaikka mitään tietoa en tuo, niin asia kiinnostaa minuakin kovasti
jos ei muuten homma suju, niin Karhu-lippis päähän, verkkarit jalkaan ja Kukkoon...
Särkijärvessä tosiaan on ihan kiva haukikanta, samoin kuin monessa lammikossa tuolla.
Mutta vaikka mitään tietoa en tuo, niin asia kiinnostaa minuakin kovasti
jos ei muuten homma suju, niin Karhu-lippis päähän, verkkarit jalkaan ja Kukkoon...
I am the lizard king, I can do anything!
Kiitoksia tiedoista, joku vkl. voisi lähteä kiertelemään noita pikku vesistöjä ihan mielenkiinnosta.
Entinen työkaveri muuten jutteli joskus, että Laitilassa olisi joku pienehkö järvi, jossa on istutettuna kirjolohta, onkos palstalaisilla tietoa moisesta?
Edit: Taisi ollakin tuo Koskeljärvi Honkilahdella. Tietääkö joku, millainen on pilkkipaikkana?
Entinen työkaveri muuten jutteli joskus, että Laitilassa olisi joku pienehkö järvi, jossa on istutettuna kirjolohta, onkos palstalaisilla tietoa moisesta?
Edit: Taisi ollakin tuo Koskeljärvi Honkilahdella. Tietääkö joku, millainen on pilkkipaikkana?
-
yrjö ruutana
Ahventa todella runsaasti ja keskikokokin isompaa kuin Laitilan monissa järvissä.Kaverin kanssa viime keväällä nostettiin yli 40 kg ahventa viidessä tunnissa.Yhtään särkeä en ole ikinä saanut,haukea satunnaisesti.isoin ahven 580gr.:
-
yrjö ruutana
Koskeljärvi luullakseni niin matalavetinen,et taitaa talvikalastus olla aika hankalaa.Särkijärvessä kääpiöitynyttä ahventa tosiaan riittää,ja särkeä.Jäitten lähdön jälkeen olen joskus verkkoja pitänyt ja siikaakin tullut.Eikä ole mudalta maistunut.Ehkä sitten kun vedet lämpenee.
-
yrjö ruutana
Pehtjärvellä happikato..