Vetouistelu 2011
Re: Vetouistelu 2011
esim.47cm on myös yli 40cm. 
.
Viimeksi muokannut tatu, 15:40:44 29.11.2011. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kiitoksia seurasta ja näkemiin!
ou fak. olen saanut vihamiehiä. olen ollut idiootti jo vesilläkin.
1. en tiedä onko se 80 liiikaa?! onko?
- kuten kirjoitin neljän eri kaverin kanssa tuolla käytiin. itsellä on vissiin 8 kuhaa pakkasessa
2. sen enempää miettimättä se 40cm oli ylös otettavien mitta.
- tuntui reilulta kun sitä kalaa oli tullut jo ennen ponsalle siirtymistä
3. onneksi ei otettu kaikkia yli 40cm?!
- sitä kalaa laskettiin ihan reilusti takaisinkin. ällös olkoot huolissanne.
4. onneksi niitä yli 45cm kaloja oli tuossa määrässä puolet ainakin.
- ONNEKSI!
5. seisoohan se näemmä kalapassin sivuillakin se 45cm.
- lukeminen kannattaa aina..
6. se miksi en sitä ole huomannu onkin sitten mysteeri.
empä olisi uskonut että krapula-ahdistus johtuisi tällä kertaa kmc:n kirjoitetuista jutuista. kaikki muu onkin tässä jo melkein tullut koettua.
lyökää, ruoskikaa. keksikää musta esimerkki kaikelle järvellä tapahtuvalle sikailulle. yleistäkää ja vetäkää herneet nenään. tatu on aloittanut oikein hienosti..
olen pahoillani.
kuinka kovan katastrofin olen toimillani aiheuttanut?
1. en tiedä onko se 80 liiikaa?! onko?
- kuten kirjoitin neljän eri kaverin kanssa tuolla käytiin. itsellä on vissiin 8 kuhaa pakkasessa
2. sen enempää miettimättä se 40cm oli ylös otettavien mitta.
- tuntui reilulta kun sitä kalaa oli tullut jo ennen ponsalle siirtymistä
3. onneksi ei otettu kaikkia yli 40cm?!
- sitä kalaa laskettiin ihan reilusti takaisinkin. ällös olkoot huolissanne.
4. onneksi niitä yli 45cm kaloja oli tuossa määrässä puolet ainakin.
- ONNEKSI!
5. seisoohan se näemmä kalapassin sivuillakin se 45cm.
- lukeminen kannattaa aina..
6. se miksi en sitä ole huomannu onkin sitten mysteeri.
empä olisi uskonut että krapula-ahdistus johtuisi tällä kertaa kmc:n kirjoitetuista jutuista. kaikki muu onkin tässä jo melkein tullut koettua.
lyökää, ruoskikaa. keksikää musta esimerkki kaikelle järvellä tapahtuvalle sikailulle. yleistäkää ja vetäkää herneet nenään. tatu on aloittanut oikein hienosti..
olen pahoillani.
kuinka kovan katastrofin olen toimillani aiheuttanut?
Sata vapaa vedossa!
Nou hätä!!
Nyt on varmaan hyvin alamitta mielessä ja pari muutakin on saattanut huomata oikean alamitan tän lyhyen keskustelun ansiosta!!
Kireitä siimoja jatkossakin!! Moikataan kun tavataan, Silver Beaver Hc-numero 188 kyljessä! =)
Nyt on varmaan hyvin alamitta mielessä ja pari muutakin on saattanut huomata oikean alamitan tän lyhyen keskustelun ansiosta!!
Kireitä siimoja jatkossakin!! Moikataan kun tavataan, Silver Beaver Hc-numero 188 kyljessä! =)
Aina kannattaa yrittää, joskus voi saadakin!
Paitövei, oli muuten jyrkkää katsoa hurrien kuhanuistelua töllöstä tänään. 4 vapaa, mitälie vaapun palikoita perässä, ja äijät nakkeli reilun kakkosen kuhan takas "lapsena". Vapauttivat muutkin, jostain aiemmalta vuodelta oli matskua, ku toimittaja veti 7,1kg kalan. Ei ollu verkkoja tai lihalaatikkomiehiä näkyvissä. Tää maa on jossain asioissa niiiiiiin kivikaudella että terve! 
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
-
Teamwerner
- Viesti:
Pakko tähän on itsekin heittää kommenttia, että kyllä 80 kuhaa on aivan liikaa. Ottiko muut sen 72kpl, vai kuinka?
Ei pidä ihmetellä, jos kuhat loppuvat jossain vaiheessa ja keskikoko ei päätä huimaa. Ei ole tarkoitus vittuilla, mutta ymmärtänet varmaan "palstan reagoinnista", että aivan valveutuneen uistelijan tavoin ette vesillä ole olleet. Mielestäni aivan "igloon" täyttämis fiilingillä ei pitäisi järvellä lähteä. Kuulen tietysti mielelläni ne pointit, jos olet täysin eri mieltä asiasta?
Kireitä ja malttia/järkeä hieman järvelle mukaan!
Ei pidä ihmetellä, jos kuhat loppuvat jossain vaiheessa ja keskikoko ei päätä huimaa. Ei ole tarkoitus vittuilla, mutta ymmärtänet varmaan "palstan reagoinnista", että aivan valveutuneen uistelijan tavoin ette vesillä ole olleet. Mielestäni aivan "igloon" täyttämis fiilingillä ei pitäisi järvellä lähteä. Kuulen tietysti mielelläni ne pointit, jos olet täysin eri mieltä asiasta?
Kireitä ja malttia/järkeä hieman järvelle mukaan!
Fish with Drago Boats
www.tr-products.com
www.tr-products.com
.
Viimeksi muokannut tatu, 15:40:17 29.11.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
Viimeksi muokannut tatu, 15:39:20 29.11.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
millasen metelin nostit tatu kun hämecup vieraili samalla alueella? reilu 120 kuhaa nostettiin silloin ylös. joukossa yli kolmen kilon kutukaloja.. tuskin menivät kalamiesten omiin pakkasiin..
kyyditettävät tosiaan veivät 90% taltutetuista kaloista. itse olen pakkaseni täyttänyt muilla retkillä saaduilla kaloilla. jokusia tuli syötyä savun kautta ihan jo seuraavana päivänä.
paikassa riittää massaa ja riittää kokoa! on riittänyt niin kauan kun mä muistan. 90-luvulla kävin ensimmäisiä kertoja (muutamana vuonna muutaman kerran) ja nyt tänä kesänä uusiksi. aina on tullut hyvin kalaa! veneitä oli joka reissulla toistakymmentä muutakin. ja verkkoja ihan saatanasti..
ymmärtäisin tuon 80 kalan nostamiseen liittyvät kauhistelun (4 reissua perkele!!!) jos kyseessä olisi joku heikkokantainen pikkujärvi ja olisin käynyt jigittelemässä kuhat parin päivän aikana kutupaikoilta...
mun osalta tää keskustelu loppuu tähän. jeesustelkaa ja jauhakaa toki.
opin läksyni mittojen kanssa.
sen verran vielä lisään että tuo 80 on arvio nostetusta määrästä. en mä niitä sielä kylmästä laskenut siinä vaiheessa kun rantaan päästiin. saattaa olla että niitä oli 72 tai 82 tai jotain siltä väliltä... ja kuten sanottua 8 kuhaa on itsellä kylmässä. naapuri veteli omansa fileiksi pakkaseen ja syö siitä perheineen jouluun asti, osan antoi vanhemmilleen. nettituttu otti kaloistaan puolet omaan pakkaseen ja puolet vei isälleen. yhden kyytiläisen toimista en tiedä. jos tästä nyt joku selonteko piti antaa.
kyyditettävät tosiaan veivät 90% taltutetuista kaloista. itse olen pakkaseni täyttänyt muilla retkillä saaduilla kaloilla. jokusia tuli syötyä savun kautta ihan jo seuraavana päivänä.
paikassa riittää massaa ja riittää kokoa! on riittänyt niin kauan kun mä muistan. 90-luvulla kävin ensimmäisiä kertoja (muutamana vuonna muutaman kerran) ja nyt tänä kesänä uusiksi. aina on tullut hyvin kalaa! veneitä oli joka reissulla toistakymmentä muutakin. ja verkkoja ihan saatanasti..
ymmärtäisin tuon 80 kalan nostamiseen liittyvät kauhistelun (4 reissua perkele!!!) jos kyseessä olisi joku heikkokantainen pikkujärvi ja olisin käynyt jigittelemässä kuhat parin päivän aikana kutupaikoilta...
mun osalta tää keskustelu loppuu tähän. jeesustelkaa ja jauhakaa toki.
opin läksyni mittojen kanssa.
sen verran vielä lisään että tuo 80 on arvio nostetusta määrästä. en mä niitä sielä kylmästä laskenut siinä vaiheessa kun rantaan päästiin. saattaa olla että niitä oli 72 tai 82 tai jotain siltä väliltä... ja kuten sanottua 8 kuhaa on itsellä kylmässä. naapuri veteli omansa fileiksi pakkaseen ja syö siitä perheineen jouluun asti, osan antoi vanhemmilleen. nettituttu otti kaloistaan puolet omaan pakkaseen ja puolet vei isälleen. yhden kyytiläisen toimista en tiedä. jos tästä nyt joku selonteko piti antaa.
Sata vapaa vedossa!
.
Viimeksi muokannut tatu, 15:38:12 29.11.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mitäänhän mä en ole väittänyt? olenko? kysyin vaan että millaisen metelin nostit kilpailusta jossa kalaa nostettiin ylös enemmän kuin mitä minä nostin? retorinen kysymys. ihmettelen vaan "hyökkäystä" mun kalamääriä kohtaan kun samassa paikassa raiskataan kantaa oikein kunnolla nostamalla kutukaloja (mitta tais kisassa olla 50cm?) 120 kpl. eli ota toki kantaa yhtä "äänekkäästi" myös pahempiin ryöstäjiin. kisojahan järjestetään myös heikkokantaisilla alueilla, joissain paikoissa useita jopa.tatu kirjoitti:Voisitko tarkentaa hieman tuota väitettäsi, sattuu vaan olemaan niin, että en ole ottanut kantaa mihinkään häme-cupin tuloksiin. ja väitän edelleenkin, että ne pilkkikilpailuihin verrattavat hauki/kuha uistelukisat on perseestä. En aio jättää tätä kesklustelua tähän, tulen nostamaan kissan pöydälle.kotiainen kirjoitti:millasen metelin nostit tatu kun hämecup vieraili samalla alueella? reilu 120 kuhaa nostettiin silloin ylös. joukossa yli kolmen kilon kutukaloja.. tuskin menivät kalamiesten omiin pakkasiin..
hauskan ko. kisasta tekee sen viiden kalan sääntö. oon monesti miettinyt mitä tapahtuu niille pienemmille jotka nostetaan ensimmäisinä veneeseen jos sattuu jossain vaiheessa saamaan vielä suurempia.. tähänkään ei välttämättä tarvitse vastata. totaalista haaskausta mun toimiin verrattuna joka tapauksessa. mun kalat menee ruokapöytään.
kritisoikaa ja ahdistukaa. mutta koittakaa keksiä vaikka noihin kisoihin jotain uudistusta kun ne kuitenkin ovat se suurempi paha kuin kotiainen tai kaksi.
enkä halua tässä nyt mitenkään hyökätä hc:tä tai mainittua kisaa kohtaan. on vaan helppo vetää juttuun mukaan kun kerran samoilla paikoilla tapahtuvat.
viimeinen viesti aiheesta! yv jos haluaa keskustella kotiaisen kanssa aiheesta lisää.
oma topic aiheesta voisi olla paikallaan?!
Sata vapaa vedossa!
Pari paivää sitten käytiin koettamassa järvilohta, mutta nihkeetä oli. Viisi pikkulohta (alle 60cm) kävi veneen vieressä irrottautumassa, viisi ahventa (n.300grammasia), pikkukuha (n.45cm), 3.5kg hauki ja 2 kpl taimenia 45cm ja 63cm 3.5kg (kuvassa)

Isompi taimen tuli hauen kanssa tuplatärpistä.
Hakusessa oli järvilohi, mutta sattuma kala kuitenkin mukaan.

Isompi taimen tuli hauen kanssa tuplatärpistä.
Hakusessa oli järvilohi, mutta sattuma kala kuitenkin mukaan.
Karmea possu toi Sitkeen tanttu!
Voisi tässä itsekin osallistua tuohon kuhajeesusteluun valaisemalla omaa, nyt jo varmaan eppäilemättä ehtoopuolelle kääntynyttä suht vähäiseen kalasteluun jäänyttä kuhakautta. Tuli tälle kaudelle ikään kuin vahingossa ja puolitarkoituksella keskityttyä kuhareissuissa enemmälti järvi- ja uistinvalintojen kanssa linjalle, jossa kappaleita tuli vähän mutta keskikoko oli varsin mukava. Oisko kesän kappalemääräisestikin parhaalla reissulla tullut vain 5-6 kuhaa. Iha persiistä siis vai, kuusi kuhaahan tulee hyvillä vesillä 10 minuutissa. Noh, ei ollut, kivaa oli!
Jotenkin jäänyt sellainen kuva ettei järvistä joista pukkaa lukumäärää ole kovinkaan helppo saada sitä isompaa kuhaa. Siispä reissujen suuntaaminen "huonoille" kuhajärville toi kappaleita toki vähän. Mutta jos koot tämän kompensoi, niin on se ainakin itselleni huomattavasti miellyttävämpää kalastusta kuin jatkuva 42cm kuhien irroittaminen. Esim. kuvan kala oli ko. "kuhayön" ainut kuha, mutta ei voi ainakaan kalojen keskikokoa moittia?

Ei sillä etteikö pakkasessa voisi nyt filettä olla enemmältikin, mutta ei kyllä harmita yhtään että tuli taas laskettua heinäkuun alussa tullut uusi kuhaenkkakin takaisin vetehen. Ehkä siitä pääsee nauttimaan sitten vielä joku toinenkin. Ja onhan tässä vielä kautta ja lämpimiä vesiä jäljellä, josko sieltä jokusia ruokakuhia vielä pukkaisi...
Kireitä siimoja ja löysiä hermoja kaikille!
Voisi tässä itsekin osallistua tuohon kuhajeesusteluun valaisemalla omaa, nyt jo varmaan eppäilemättä ehtoopuolelle kääntynyttä suht vähäiseen kalasteluun jäänyttä kuhakautta. Tuli tälle kaudelle ikään kuin vahingossa ja puolitarkoituksella keskityttyä kuhareissuissa enemmälti järvi- ja uistinvalintojen kanssa linjalle, jossa kappaleita tuli vähän mutta keskikoko oli varsin mukava. Oisko kesän kappalemääräisestikin parhaalla reissulla tullut vain 5-6 kuhaa. Iha persiistä siis vai, kuusi kuhaahan tulee hyvillä vesillä 10 minuutissa. Noh, ei ollut, kivaa oli!
Jotenkin jäänyt sellainen kuva ettei järvistä joista pukkaa lukumäärää ole kovinkaan helppo saada sitä isompaa kuhaa. Siispä reissujen suuntaaminen "huonoille" kuhajärville toi kappaleita toki vähän. Mutta jos koot tämän kompensoi, niin on se ainakin itselleni huomattavasti miellyttävämpää kalastusta kuin jatkuva 42cm kuhien irroittaminen. Esim. kuvan kala oli ko. "kuhayön" ainut kuha, mutta ei voi ainakaan kalojen keskikokoa moittia?

Ei sillä etteikö pakkasessa voisi nyt filettä olla enemmältikin, mutta ei kyllä harmita yhtään että tuli taas laskettua heinäkuun alussa tullut uusi kuhaenkkakin takaisin vetehen. Ehkä siitä pääsee nauttimaan sitten vielä joku toinenkin. Ja onhan tässä vielä kautta ja lämpimiä vesiä jäljellä, josko sieltä jokusia ruokakuhia vielä pukkaisi...
Kireitä siimoja ja löysiä hermoja kaikille!
No nyt ne näköjään lupailee, ainakin tänne Pirkanmaan seudulle, viileneviä kelejä. Mikäs on miesten katsanto - vieläkö kuhaa tulee uistellen? Onko minkälaisia neuvoja tällaisiin viileneviin loppukesiin esim. uistelusyvyyksien, -paikkojen ja -aikojen suhteen?
No onpas sitkeellä tosiaan komia taimen napsauttanu pyytöihin ja onnittelut vaan täältäkin.
Mutta,taisit kirjoittaa tuosta jo aiemmin tuonne vetarin puolelle ja mainitsit että järvilohesta ei tietoakaan kyseisellä reissulla ja nyt kerroit että niitä tuli puolenkymmentä.
No, alamittaisia istukkaita varmaankin, vai oliko joukossa yhtään kasvunvauhtiin päässyttä +50cm yksilöä.
Nyt on kuha reissut heitetty ja jatkossa mennään taimenen ja järvilohen perässä suvaksella.Saapahan ainakin rauhassa eväät syödä kun tärppiväli lasketaan tunneissa eikä minuuteissa, niinkuin kuhanperässä tolskatessa.
Mutta,taisit kirjoittaa tuosta jo aiemmin tuonne vetarin puolelle ja mainitsit että järvilohesta ei tietoakaan kyseisellä reissulla ja nyt kerroit että niitä tuli puolenkymmentä.
No, alamittaisia istukkaita varmaankin, vai oliko joukossa yhtään kasvunvauhtiin päässyttä +50cm yksilöä.
Nyt on kuha reissut heitetty ja jatkossa mennään taimenen ja järvilohen perässä suvaksella.Saapahan ainakin rauhassa eväät syödä kun tärppiväli lasketaan tunneissa eikä minuuteissa, niinkuin kuhanperässä tolskatessa.
Siellähän sitten menee lohikalojen kanssa hyvin! Saimaalla laskeskelen tällä hetkellä päivissä tärppien välejä.mvl kirjoitti:Saapahan ainakin rauhassa eväät syödä kun tärppiväli lasketaan tunneissa eikä minuuteissa, niinkuin kuhanperässä tolskatessa.
Ei taidolla, vaan tuurilla!
http://jupezku.blogspot.com/
http://jupezku.blogspot.com/
No korjataan senverran että, kyllähän sen mitallisen järvilohen tai taimenen +60cm saaminen lasketaan suvaksellakin päivissä tai jopa viikoissa.
Ainakin itellä ollu tuo +60 cm saaminen vaatinut viimevuosina 50-60h vetoa kyseisellä lätäköllä, mutta voihan se tulla muutaman tunnin pistollakin, jos kaikki taivaanmerkit on kohdillaan.
Ainakin itellä ollu tuo +60 cm saaminen vaatinut viimevuosina 50-60h vetoa kyseisellä lätäköllä, mutta voihan se tulla muutaman tunnin pistollakin, jos kaikki taivaanmerkit on kohdillaan.
Suvaksella tuli käytyä ja vetari.comiin kirjoitin aikaisemmin. Nuo mainitsemani järvilohet oli istukkaita (n.35cm). Eka kerta, kun ei tullut +50cm järvilohta. Osa syynä saattoi olla täkykalan pieni koko (10-13cm). Ainahan jokin selitys pitää olla.mvl kirjoitti: Mutta,taisit kirjoittaa tuosta jo aiemmin tuonne vetarin puolelle ja mainitsit että järvilohesta ei tietoakaan kyseisellä reissulla ja nyt kerroit että niitä tuli puolenkymmentä.
Taimen tuli 150gramman painotuksella. Vk:n kirkkaalla hupulla niskareijästä hirtetyllä salakalla.
- E.N.Hääppönen
- IVRAN Saunabad
- Viesti:
Tänään kohteena ahven. Kuudella vavalla kolme tuntia vetoa mutta eipä ollut abbore syönnillään. Ensimmäisellä tunnilla 4 ottikalaa ja viimeisellä 3.
Keskimmäinen tunti antoi vain kaksi haukea.
Keskimmäinen tunti antoi vain kaksi haukea.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa unohtaa.
.
Viimeksi muokannut tatu, 15:35:45 29.11.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eiköhän parempaankin kun pyytävät talvellakin. Onko tatulla ollut kuhat hukassa vai mistä näin kova "sota" näitä asioita vastaan. Kisoja on jokaisella järvellä ja alueella ollut vuosia ja siltikin tutkimusten mukaan kannat vaan kasvaa.tatu kirjoitti:Viikonvaihteen SM-kisa Oulujärvellä ei antanut kuin vaivaiset 504 kg kuhaa, mahtaakohan verkkomiehet pystyä samaan.
Eikä herneitä, kunhan kysyin kun hämmentää tää kova kritiikki.
Kala se on pienikin kala....
.
Viimeksi muokannut tatu, 15:36:14 29.11.2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä, jää itsellenikin vielä opiskeltavaa.tatu kirjoitti:Ne isot kuhat pitää etsiä, pitää olla oikeassa paikassa, oikeaan aikaan, jääkööt nyt aika ja paikka mainitsematta.
Jotensakin tuntuu, että joissain järvissä homma on pilattu liiallisilla istutuksilla. Vuosia jatkunut istuttaminen on taannut valtavan pienten kuhien määrän. Tämä toki sillä mututuntumalla, jonka täydellinen tietämättömyys mistään saa aikaan.
Hyvä, jää itsellenikin vielä opiskeltavaa.Jussijii kirjoitti:tatu kirjoitti:Ne isot kuhat pitää etsiä, pitää olla oikeassa paikassa, oikeaan aikaan, jääkööt nyt aika ja paikka mainitsematta.
Jotensakin tuntuu, että joissain järvissä homma on pilattu liiallisilla istutuksilla. Vuosia jatkunut istuttaminen on taannut valtavan pienten kuhien määrän. Tämä toki sillä mututuntumalla, jonka täydellinen tietämättömyys mistään saa aikaan.[/quot
Pitääpäs itsekkin hiukan kommentoida tätä kiivasta kuha keskustelua..Kyllä se kuhan pienentyminen osaltaan johtuu minunkin mielestä liijallisesta istutuksesta osaltaan myös..
Esim kivijärvi niin kyllä siellä tuppi kalaa piisaa ja aikas laihaakin se kuha siellä.Loppuukohan jo ruoka pikku hiljaa?Toki onhan tuolla isojakin kuhia vielä mutta harvinaisia ne yli 3kg kalat on tuolta järveltä..Heinäkuussa helteitten aikaan se kuhan tulo on jotain järkyttävää kun sattuu oikein purulleen..
Itsellä tulee mieleen yks järvi missä ei paljoa verkolla pyydetä ja silti se kuhan koko vaan pienentynyt..Joku noin 8 vuotta sitten sieltä kun aina sai kuhan uistelemalla niin yleensä oli semmonen 50-65 cm kala.Nykyvään sielläkin on sitä tuppia pirustu..Eikä tuolta ole yli kalastuksella kaloja pois pyydetty..Toisaalta iso kuha haasteellinen kala..Saattaa syödä tunnin pari illassa ja pitäs olla oikeessa paikassa oikeeseen aikaan..ym..Itse saanut tuppi kuha järvistä joskus samana iltana useita yli 2.5kg kuhia kun se iso sattuu vaan syönnilleen..