"Tee se itse" tasurit

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Anza
Viesti:

Re: "Tee se itse"tasurit

Viesti Kirjoittaja Anza »

jkv77 kirjoitti:
Anza kirjoitti:Joitakin tasureita on tullut taas väännettyä lomien aikana. Muutama kevennetty(8cm, 15g), solakka(8cm,15g) ja levykokeilu pienempään(5cm, 8g). Pituudet mutkasta mutkaan.
Anzallakin näyttävää ja varsin kalastavan näköistä settiä!

Tohon pikkuseen vois samfishingin pienempi levy istua myös aina passelisti? (perälevy nro. 20)
Samaa mieltä,että tuo truutin levy on liian iso tuohon. Ensisijäisesti meinasin karvaa kuitenkin käyttää. Uintia en ole päässyt tarkemmin syynäämään, mutta onpa tuollakin ensimmäinen aapo jo saatu.
Joskus mulla oli muutama kipale tuota samin levyä, mutta mielestäni aika hepposen olosia.
antinkalakuvat.kuvat.fi
SYP

Viesti Kirjoittaja SYP »

Anza kirjoitti:
jkv77 kirjoitti:
Anza kirjoitti:Joitakin tasureita on tullut taas väännettyä lomien aikana. Muutama kevennetty(8cm, 15g), solakka(8cm,15g) ja levykokeilu pienempään(5cm, 8g). Pituudet mutkasta mutkaan.
Anzallakin näyttävää ja varsin kalastavan näköistä settiä!

Tohon pikkuseen vois samfishingin pienempi levy istua myös aina passelisti? (perälevy nro. 20)
Samaa mieltä,että tuo truutin levy on liian iso tuohon. Ensisijäisesti meinasin karvaa kuitenkin käyttää. Uintia en ole päässyt tarkemmin syynäämään, mutta onpa tuollakin ensimmäinen aapo jo saatu.
Joskus mulla oli muutama kipale tuota samin levyä, mutta mielestäni aika hepposen olosia.
Miulla on omissani just tuo jkv77 mainitsema levy. Hiukan on ohkasta materiaalia, joten työstö on tarkkaa, mutta muuten olen tykännyt noista.
Uskosin, että tuo sopisi tuohon pikku malliisi.
jkv77

Viesti Kirjoittaja jkv77 »

Kyllä se kestää, kun uhu:lla kiinni ja pari lakkakerrosta päälle!
Työstö helppoa saksilla.

Kovin vaan on toisinaan hauraita tai jotenkin kovettuneita nuo levyt. Eivät kestä taittamista.
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Kaalihäkki
Pelle Peloton

Viesti Kirjoittaja Kaalihäkki »

jkv77 kirjoitti:Kovin vaan on toisinaan hauraita tai jotenkin kovettuneita nuo levyt. Eivät kestä taittamista.
Sytkärillä lämmittämällä taipuu mukavasti nuo levyt, niin isot kuin pienet eikä jää varmasti murtumia.
"Kohtuus kaikessa", sanoi hauenpoikanen kun sisareensa tukehtui.
Kaalihäkki
Pelle Peloton

Re: "Tee se itse" tasurit

Viesti Kirjoittaja Kaalihäkki »

Muutama 8 senttinen ja pari isompaa(10 cm. koukusta koukkuun) lainamuotilla valettua.
Muikussa selässä hopea tyllikuvio joka ei oikein näy kuvassa...
Liitteet
tasurit.jpg
tasurit.jpg (50 KiB) Katsottu 9381 kertaa
isot.jpg
isot.jpg (48.81 KiB) Katsottu 9375 kertaa
"Kohtuus kaikessa", sanoi hauenpoikanen kun sisareensa tukehtui.
Anza
Viesti:

Karvapyrstöjä...
Liitteet
Kuva 023.jpg
Kuva 023.jpg (96.72 KiB) Katsottu 9050 kertaa
Kuva 024.jpg
Kuva 024.jpg (76.1 KiB) Katsottu 9042 kertaa
antinkalakuvat.kuvat.fi
AriSalo

Viesti Kirjoittaja AriSalo »

Alakuvan kahta ylintä et voi uittaa niin, etteikö jysähtelis tukevasti!
Lukkovalikoima hintoineen: https://photos.app.goo.gl/Qv2L5zH14TM4ZU3y5 (klikkaa hiiren oikealla ja avaa omaan välilehteen ni, johan aukeaa)
Prinssi
El Reino

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Alempiako ei :mitaviddua:
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Suurkalastaja

Viesti Kirjoittaja Suurkalastaja »

Anzalla ja Kaalihäkillä nättiä!
jkv77

Viesti Kirjoittaja jkv77 »

Nappuloita ja ysisenttistä! Ja huonot kuvat...
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Jarski_K

Viesti Kirjoittaja Jarski_K »

On taas porukat vääntääneet kovaa settiä kalojen pään menoksi, ihan hirvittää pelimiesten taso. Josko sitä joskus olisi itselläkin aikaa kunnolla panostaa ja opetella maalaaminen ym. oikein kunnolla... :-|

Mutta jotain on saatu omaltakin pajalta ulos. Uusi malli pähkittiin Iikun kanssa vähän syvempiin vesiin, joissa keveämmistä kukkaron pilkeistä katoaa "tunto" ainakin omilla "ei niin herkillä" kätösillä pilkittäessä. Runkopituutta on lisätty Höytämöön nähden reilun 5mm ja painoa valmiina ~22g. Kevennettäkin on laitettu, kun ei mitään tikkua halunnut tehdä ja vähän muhkumpi "sikari" oli kiikarissa. Omaan ilmeisesti masokistisia piirteitä kun pitää balsaa lähes joka pilkkiin ängätä :mulko:

Ensimmäinen uitto hieman jännitti vaan komiastihan se ui kun ennen joulua laiturilta nypyteltiin. Piiitkäääää liukua tekee ja tulee hieman poski edellä takaisin. Kylki vilahtaa nätisti mutta muuten uinniltaan hieman Höytämöä rauhallisempi mahapainoisuutensa ansiosta vaikkakin nopeampi. Vedon nopeudesta riippuen pilkin saa uimaan monella tavalla, pienellä vedolla uidaan nopea pyrähdys kun taas rivakammalla vedolla tehdään laajaa uintiliike ja keskelle palataan rauhallisesti. Käsiala viehe, eiköhän se seuraava talvi menekin uittotyyliä opetellessa, vielä pitää löytää jostain avovettä, jotta pääsee opettelemaan uinnin koukeroita :D

Omaa uutta mallia:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Höytämön kakkosversiota:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Illalla hilpeinä kaljaa, aamulla kalpeina hiljaa.
AkiK

Viesti Kirjoittaja AkiK »

Hieno setti! :hattu: Uudelle mallille sun pitää vielä Iikun kanssa käydä mursunpyytäjien hengessä etsimässä nimeä paikasta, jossa tuulee kuin venäläisessä elokuvassa, lunta on muniin asti ja pakkasta vähintään 25 astetta.

Tätä en oikein ymmärtänyt:
Jarski_K kirjoitti:...vielä pitää löytää jostain avovettä, jotta pääsee opettelemaan uinnin koukeroita :D
:mitaviddua: Eikö avanto kelpaa? Kyllä Viispistekasin ahvenet kertoo toimiiko se vai ei! 8)
Joka kaiket suvet onkii, sitä talvella nälkä tonkii.
Jarski_K

AkiK kirjoitti:Hieno setti! :hattu: Uudelle mallille sun pitää vielä Iikun kanssa käydä mursunpyytäjien hengessä etsimässä nimeä paikasta, jossa tuulee kuin venäläisessä elokuvassa, lunta on muniin asti ja pakkasta vähintään 25 astetta.
Sieltä päin kuulema oli jo tullutkin sellaisia viestejä, jotta viikonloppuna pääsisi jo testaamaan Kyrvänsolan edustan ahventen ottihalukkuutta. Viispistekasi, here we come olen daivaassa

Ennen reissua uusi malli tulee kyllä ristiä... tai sitten tehdään se jäällä kolauttamalla pilkin kylkeen jokaisen pilkkimiehen lämmikepullo elikkäs Jääkärimestari ja julistamalla nimi suureen ääneen miehekkäästi valsetissa.
AkiK kirjoitti:Tätä en oikein ymmärtänyt:
Jarski_K kirjoitti:...vielä pitää löytää jostain avovettä, jotta pääsee opettelemaan uinnin koukeroita :D
:mitaviddua: Eikö avanto kelpaa? Kyllä Viispistekasin ahvenet kertoo toimiiko se vai ei! 8)
Sitä lähinnä tarkoitan, jotta minkälaisella runkomuodolla, perälevykulmalla, painopisteellä ja erilaisilla vedoilla saa aikaan minkäkinlaisia uinteja.
Säärä

Viesti Kirjoittaja Säärä »

Pakko jälleen kehua kuinka kova taso tämän palstan tekijämiehillä on! Eipä ihme että kiloisia on alkanut tipahdella onkureille tasaiseen. Ei taida massatuotantotasurit kohta tehdä enää kauppaansa....

Itse revin männä viikolla takit pois muutamasta oman rasian tasurista, ja tilalle maalailin "ottavampia". Tiedä sitten...

Ensiksi peruskauraa:
Kuva

Kuva

Sitten "Lägenhet Specialitet" ja taustalla Sillilltä törkeästi apinoitu "Mipon palkkapäivä":
Kuva

Lopuksi luomumpaa:
Kuva

Kuva
Päivää ei voi vaihtaa. Tasuria voi.
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Etenkin noi pari alinta... olen daivaassa
MiPo
säkylän jonglööri

Viesti Kirjoittaja MiPo »

Säärällä komeita! 8)

Etenkin Lägenhet ja Tilipäivä (ei palkkapäivä)... :lol:
Pilkittäessä ison ahvenen ja hauen erottaa toisistaan siten, että ylös asti tulleet ovat haukia.
/Mikko Pohls
Säärä

Viesti Kirjoittaja Säärä »

MiPo kirjoitti:Etenkin Lägenhet ja Tilipäivä (ei palkkapäivä)... :lol:
Tarkistin vain tasurimaestron tarkkaavaisuuden :wink:
Päivää ei voi vaihtaa. Tasuria voi.
Jarski_K

On komiata, niin komiata!

Pitänee itsekin kokeilla seuraavissa pilkeissä taasen nuita holoteippejä. Tekee sitten vaikka viiden setin kerrallaan mutta viilaa ja säätää teipit, maalaukset ym. vimosen päälle. Aina nuista omista tuntuu löytyvän parannettavaa vaan niinhän sen pitää ollakin, jotta into pysyisi tallella.

Seuraava investointi tullee olemaan parempi ruisku, sillä meinaa mennä hermot jo tuon Bilteman kopion kanssa...

Edit: Siis Biltemassa myytävän Iwatan kopion kanssa :roll:
Viimeksi muokannut Jarski_K, 14:34:16 11.01.2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iikku

Viesti Kirjoittaja Iikku »

Kyllä sun on Jarski aika päivittää ruiskus vähintään aitoon Biltemaan, jos tähän asti on ollut käytössä vaan Bilteman kopio :D
Piatu
Kevennetyn keksijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Piatu »

Pikkaisen erikoisempi ahvenansukuinen ja kotimaista matikkaa.

Kuva
By piatu at 2012-01-11
http://www.fishskinlures.com

*Joskus on lähettävä aivan hillittömän kauas nähdäkseen lähelle*
Anza
Viesti:

Kuhan nahkaako Piatu olet käyttänyt?

Muutama uusi kevennetty ja suikula valmistui.
Kuva

Kuva
antinkalakuvat.kuvat.fi
Piatu
Kevennetyn keksijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Piatu »

Yellowperch eli sellaista keltaista ahventa ja muutamaa muutakin mielenkiintoista lajia sain kaverilta ja ei tulliinkaan jäänyt tällä kertaa. :lol:
Mie mikään kalantuntia ole, mut kai se on vaan värimuunnos meidän ahvenasta.
http://www.fishskinlures.com

*Joskus on lähettävä aivan hillittömän kauas nähdäkseen lähelle*
fuuga

Viesti Kirjoittaja fuuga »

on kyllä tosi komeita tasureita porukka väsänny.
itse olen puolenkymmentä vuotta kuhia pilkkiny kaupan "halpistekeleillä" vaan nyt tuli muutos.
ketjun läpi lukiessani on tullut hankittu maaliruisku,jokunen maali,perhonsidontapenkki,pari supinhäntä(itse metsästä haettu :lol: ) yms..
niin ja puolet autotallista koki melekoisen muodonmuutoksen herää pahvi
pittäähän sitä tilaa olla värkkäillä.
niin ja ikinähän minä en ole vaappuja yms tehny.. saa nähä mitä syntyy..
muotin teko ois ekana mielessä ja sitä mietin että kannattaako ruveta heti omaa mallia kehittelemään vai kannattaako apinoida joku tasuri??
niin ja jos joku haluaa tasureitaan testauttaa suhkoht varmalla kuha paikalla niin nakkaa yv:tä
Nuoret pitävät itseään kyllin viisaina, aivan kuten juopuneet pitävät itseään tarpeeksi selvinä.
pikeBoy

Viesti Kirjoittaja pikeBoy »

Ehdottomasti teet oman mallin, piirtelet vaan paperille erikokoisia, -mallisia, eri pyrstötyypeille.. Sit kun saat omaan silmään sopivan mallin aikaseks niin muottia vaan tekemään. Toisten mallien kopiointi on mun mielestä aika lyhytkatseista, koska silloin oma silmä ei kehity samalla tavalla kuin itse ideoidessa. Ja lisäks kun sitten saat hemmetin hyvännäkösiä tasureita valmiiks ni et kehtaa/häpeillen laitat palstalle kuvia tekstin "malli on kopiotu" kera :oops:
AriSalo

Viesti Kirjoittaja AriSalo »

:juu:
pikeBoy kirjoitti:Ehdottomasti teet oman mallin, piirtelet vaan paperille erikokoisia, -mallisia, eri pyrstötyypeille.. Sit kun saat omaan silmään sopivan mallin aikaseks niin muottia vaan tekemään. Toisten mallien kopiointi on mun mielestä aika lyhytkatseista, koska silloin oma silmä ei kehity samalla tavalla kuin itse ideoidessa. Ja lisäks kun sitten saat hemmetin hyvännäkösiä tasureita valmiiks ni et kehtaa/häpeillen laitat palstalle kuvia tekstin "malli on kopiotu" kera :oops:
Juuri näin ja niillä saadut kalat ovat tosi makoisia! nokkapysty
Lukkovalikoima hintoineen: https://photos.app.goo.gl/Qv2L5zH14TM4ZU3y5 (klikkaa hiiren oikealla ja avaa omaan välilehteen ni, johan aukeaa)
Vastaa Viestiin