Rakentelun iloa!
"Tee se itse" tasurit
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: "Tee se itse" tasurit
Olen samaa mieltä, eli eikun omaa mallia vaan kehitteille. Tasapaino on kuitenkin varsin helppo saada toimivaksi ihan muutamilla perusjutuilla, jotka toistuvat monien tekijöiden tuotteissa. Mutta on se tullut itsekin huomattua, että vaikka toimivia tasureita on tullut tehtyä, niin silti jatkuvasti on uutta kehitteillä
Rakentelun iloa!
Rakentelun iloa!
Jotain uutta taas valmistunu. Kaikissa kolmessa on yläkyljessä hailakka suomukuvio, mutta on vaikea kuvata. Pitäis olla parempi kamera, eikä noin pilvistä/lumisateista ulkona.

Et sitten persettäs repiny samalla?
Lukkovalikoima hintoineen: https://photos.app.goo.gl/Qv2L5zH14TM4ZU3y5 (klikkaa hiiren oikealla ja avaa omaan välilehteen ni, johan aukeaa)
Timkyllä niin törkeen hienoa settiä et eihän noita raaskis uittaa!
Jamo
Jamo
Työ haittaa harrastusta!Vai oliko se toisinpäin??
Uutta mallia pukkaa. Tässä pari ensimmäistä koevedosta. Pituus koukunmutkasta toiseen 5,5cm.
Tarkoituksenani oli kehittää pienehkö tasuri, mutta kuitenkin levyperällä. Halusin siis rauhallisen karvapyrstön sijasta nopeasti ja terävästi uivan pikku pilkin aktiiviseen ärsytysuittoon. Hetkinä, jolloin kalaa tuntuu olevan alla, mutta se on hajallan ja mahdollisesti arkaa, olen monesti saanut tukevia tärppejä nopean, terävän uittosarjan päätteeksi.
Saa nähdä, miten pärjää jahka pääsee ahvenia kiusaamaan.

Tarkoituksenani oli kehittää pienehkö tasuri, mutta kuitenkin levyperällä. Halusin siis rauhallisen karvapyrstön sijasta nopeasti ja terävästi uivan pikku pilkin aktiiviseen ärsytysuittoon. Hetkinä, jolloin kalaa tuntuu olevan alla, mutta se on hajallan ja mahdollisesti arkaa, olen monesti saanut tukevia tärppejä nopean, terävän uittosarjan päätteeksi.
Saa nähdä, miten pärjää jahka pääsee ahvenia kiusaamaan.

Karvaperiä. Päivä meni värkätessä, mutta huomenna nähään toimivatko... 
- Liitteet
-
- IMG_1019.JPG (72.36 KiB) Katsottu 9689 kertaa
- Suurkalastaja
Parit karvapyrstöt valmistui täälläkin. Näissä uusissa on etukoukun asento mielestäni paremmin kohdallaan kuin edellisissä. Kehitettävää on vielä paljon.
Perusväreissä:

Uploaded with ImageShack.us
Onpa ruma kuva.
Perusväreissä:

Onpa ruma kuva.
4cm mallia.
Pari hilemuikkua ja siniselkä.

ja pari punanahkaa sekä harmaa selkä.

Vihreä ja joku punaruskea..

Ja keltapunasia oranssilla mahalla.

Pari hilemuikkua ja siniselkä.

ja pari punanahkaa sekä harmaa selkä.

Vihreä ja joku punaruskea..

Ja keltapunasia oranssilla mahalla.

Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Tällaista mun pajalta. Eiväthän ne ihan tasureita ole, mutta vaakatasossa uivia pilkkisiiman jatkeita silti. Nyt vaan suunta jäälle kirren perään... vai lähtiskö sittenkin matikkareisulle.
Kuva meni vähän tuhnuksi, kun yritin puristaa sen alle 100 kbittiin
. Edit. lähikuvaa, lenkit on putsaamatta 
Kuva meni vähän tuhnuksi, kun yritin puristaa sen alle 100 kbittiin
- Liitteet
-
- IMG_1024netti.jpg (79.1 KiB) Katsottu 8819 kertaa
-
- IMG_1027.JPG (82.36 KiB) Katsottu 8795 kertaa
Perusväreillä jatketaan.

- Suurkalastaja
Protoja...
Pitkäruma 10,5cm ja 23g

Sitten vähän sopusuhtasempi...
95mm mutta vähän liian kevyt vain 13g?

Pitkäruma 10,5cm ja 23g

Sitten vähän sopusuhtasempi...
95mm mutta vähän liian kevyt vain 13g?

Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
-
kuhavellinkeittäjä
Upeita tasureita taas kaikilta. Tässä uus malli kuhalle ja vauraammalle ahvenelle (eli hauelle )

Komeita settejä kaikilla. Minusta on hienoa, että kaikilla on pilkeissä oma yksilöllinen maalaustyyli, josta tunnistaa tekijän.
Oma nyrkkipaja pyörähti taas pykälän eteenpäin ja sylkäisi läjän Höytämöitä. Jos lisää haluaa tehdä, niin täytyy lähteä koukkukaupoille ja laittaa pata kuumaksi. Nyt on nimittäin valurungot lopussa.
Oma nyrkkipaja pyörähti taas pykälän eteenpäin ja sylkäisi läjän Höytämöitä. Jos lisää haluaa tehdä, niin täytyy lähteä koukkukaupoille ja laittaa pata kuumaksi. Nyt on nimittäin valurungot lopussa.
- Liitteet
-
- Tähän väriin sain idean Kenraali Pancho & pojat pohjoiskalotilla -ohjelmassa käytetyistä pallasjigeistä.
- kenraalipancho.jpg (60.55 KiB) Katsottu 7101 kertaa
-
- kultapaa_sinioranssi.jpg (78.25 KiB) Katsottu 7105 kertaa
-
- Papukaijat pienellä lisäpiristeellä. Sapluunoiden käyttöä täytyy vielä vähän harjoitella...
- papukaijat.jpg (79.04 KiB) Katsottu 7098 kertaa
-
- ruskvihr_violselka.jpg (74.5 KiB) Katsottu 7099 kertaa
-
- Vähän räikeämpiä affenia
- ahvenet.jpg (81.57 KiB) Katsottu 7093 kertaa
Joka kaiket suvet onkii, sitä talvella nälkä tonkii.
- Suurkalastaja
On kyllä Akilla ja kumppaneilla hienoa jälkeä!
Muutaman karvapyrstön tein taas tällä viikolla:

Muutaman karvapyrstön tein taas tällä viikolla:

Pitkästä aikaa taas jotain uutta tännekkin näytille!
Ihan perus settiä merelle tuossa. Piti tehdä jotain uusiakin värejä kokeiluun ja tietenkin vanhoja tuttuja.
"Kivinilkka" ja "Jamaika"

Silliltä lainattua väri sekä oma "Meriväri"

Kolmipiikki

Oranssi kolmipiikki, jonka työnimi kulkee nimellä "Karppa"

"Jamaika"

Ennen jäitä tuli tälläinen tasurimalli viilailtua tälle talvelle merikäyttöön. Alunperin oli suunnitteilla tehdä pieni kevennetty, mutta ajatus sitten hieman muuttui tekovaiheessa. Tätä runkoa viilailtiin pitkä tovi ja mietittiin, ennen kuin se oli valmis muottia varten. Välillä projekti tuntui mahdottomalta ja pyöri vain pöydällä, kunnes tuli se oikea fiilis. Tälläinen "Pikku Muje" siitä sitten tuli. Painoa pikkuisella on 16g, kokonaispituus on 76mm ja runkomitta 50mm.
Jäälläkin näiden kanssa ollaan jo oltu ja kalatkin tuntuu tykkäävän. Tulevaisuus kuitenkin näyttää, että onko tästä mihinkään.. Jossain vaiheessa täytyy ottaa lisää kuvia, kun vain ulkosalle ehtii päivän päätteeksi kuvaamaan.

/Mika
Ihan perus settiä merelle tuossa. Piti tehdä jotain uusiakin värejä kokeiluun ja tietenkin vanhoja tuttuja.
"Kivinilkka" ja "Jamaika"

Silliltä lainattua väri sekä oma "Meriväri"

Kolmipiikki

Oranssi kolmipiikki, jonka työnimi kulkee nimellä "Karppa"

"Jamaika"

Ennen jäitä tuli tälläinen tasurimalli viilailtua tälle talvelle merikäyttöön. Alunperin oli suunnitteilla tehdä pieni kevennetty, mutta ajatus sitten hieman muuttui tekovaiheessa. Tätä runkoa viilailtiin pitkä tovi ja mietittiin, ennen kuin se oli valmis muottia varten. Välillä projekti tuntui mahdottomalta ja pyöri vain pöydällä, kunnes tuli se oikea fiilis. Tälläinen "Pikku Muje" siitä sitten tuli. Painoa pikkuisella on 16g, kokonaispituus on 76mm ja runkomitta 50mm.
Jäälläkin näiden kanssa ollaan jo oltu ja kalatkin tuntuu tykkäävän. Tulevaisuus kuitenkin näyttää, että onko tästä mihinkään.. Jossain vaiheessa täytyy ottaa lisää kuvia, kun vain ulkosalle ehtii päivän päätteeksi kuvaamaan.

/Mika
- Kaalihäkki
- Pelle Peloton
Migulla asiallista!
Iteltä taas perus 8 cm. osastoa. Alimpana pari mylar-viritystä.
Iteltä taas perus 8 cm. osastoa. Alimpana pari mylar-viritystä.
- Liitteet
-
- pilikit.jpg (78.03 KiB) Katsottu 6141 kertaa
"Kohtuus kaikessa", sanoi hauenpoikanen kun sisareensa tukehtui.
parit 7cm karvaperseet
- Liitteet
-
- DSC02049.JPG (74.3 KiB) Katsottu 5506 kertaa
ja muutamia 4cm tasurii
- Liitteet
-
- DSC02048.JPG (93.6 KiB) Katsottu 5500 kertaa
Säärä pitää jostain syystä tuoreita muikkuja rasiassa.
Ei vaineskaan, huipputyötä. 
Joka kaiket suvet onkii, sitä talvella nälkä tonkii.