Värikoukkuahvenia
Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Värikoukkuahvenia
tänne vois laittaa saaliskuvia, reissuraporttia ja kaikenlaista infoo värikoukkupilkinnän saloista.
Re: Värikoukkuahvenia
Tänään pikareissu Tampereen pyhäjärvelle, kalaa tuli tuntiin n 2,5kg ottipelinä 42mm ruotsalainen värikoukkupilkki. Huomenna uudestaan paremmalla ajalla.
Joko sinne joku uskalsi?? Millainen jää? Selällä näytti kovin jäättömältä...
Kausi aloitettiin värikoukulla uudella lammella ja eka kala puolen kilon ahven (34cm).
Vähän haueksi pelkäsin mutta ihan iloinen yllätys tuo oli.
http://imageshack.us/f/683/02012012230.jpg/
Isommillakin vesillä on tullut nyt vähän värikoukulla ongittua ja todella rauhallista on uitto saanut olla että on ylipäätään mitään saanut saaliiksi. Yleensä kun sanotaan että värikoukkupilkki täytyisi pitää koko ajan liikkeessä niin ei ainakaan isommalle ahvenelle huonolla syönnillä ole toiminut yhtään aktiivinen uitto. Itse olen mieltynyt Pete-värikoukkupilkkeihin ja yleensä 12 nro koukulla kun tulee tuollaista keskipainolta 50-100g ahventa eniten niillä pilkittyä.
Vähän haueksi pelkäsin mutta ihan iloinen yllätys tuo oli.
http://imageshack.us/f/683/02012012230.jpg/
Isommillakin vesillä on tullut nyt vähän värikoukulla ongittua ja todella rauhallista on uitto saanut olla että on ylipäätään mitään saanut saaliiksi. Yleensä kun sanotaan että värikoukkupilkki täytyisi pitää koko ajan liikkeessä niin ei ainakaan isommalle ahvenelle huonolla syönnillä ole toiminut yhtään aktiivinen uitto. Itse olen mieltynyt Pete-värikoukkupilkkeihin ja yleensä 12 nro koukulla kun tulee tuollaista keskipainolta 50-100g ahventa eniten niillä pilkittyä.
ite tulee käytettyä ruotsalaisia pilkkejä vicke, mattse jne. taitaa pari petee ja oksastakin löytyä...vielä kun kalaa löytys niin hyvä olis, on ollu tosi huonolla purulla isompi ahven.
Merireissu takanapäin kalaa tuli ihan kohtalaisesti,noin 6-7kg otin +100g kaloja mukaani isoimpien ollessa vajaa 300g.Pieni Vicke oli päivän paras peli ja oranssia piti koukussa olla. tasuriakin tuli heiluteltua mutta saalis jäi yhteen kalaan.