"Tee se itse" tasurit
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viesti:
Re: "Tee se itse" tasurit
Pari kevennettyä valmistui taas johonkin suuntaan..

Ne on ilosia ne alle kiloset.
- Kalataitaja
Komeita! Osa väreistä kyllä aika - sanoisinko - mielenkiintoisia, jotain spesiaalihommia siis...silli kirjoitti:Pari kevennettyä valmistui taas johonkin suuntaan..
Jokaisella on omat possunsa.
Komeita on kyllä, siinähän on aika kattava setti ottivärejä sekä järvelle että merelle. Koko ketjun taso kauttaaltaan todella kova, kalpenee marketin tasurit viimeistelyssä helposti.
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viesti:
Uutta pientä pompulaa. Runko 40mm, leuasta pyrstöön 57mm ja painoa 12.5g.

Ne on ilosia ne alle kiloset.
Toni laittoi aika herkullisen sarjan näytille!
Varmasti huippu tasuri isolle ahvenelle matalaan veteen.
/Mika
Varmasti huippu tasuri isolle ahvenelle matalaan veteen.
/Mika
Sillikin on näemmä kokeillu tasurin pienentämistä
Tasurin isontaminen on toimiva tehokeino isolle ahvenelle, mutta myös pienentäminen voi saada arkojen possujen leukaperät kutiamaan.
Tässä muutama näitä meikäläisen tänä talvena kehittämiä pikkutasureita. Ylimmän näköinen kuoreväri on itselläni ollut viime reissuilla kova sana.

Tässä muutama näitä meikäläisen tänä talvena kehittämiä pikkutasureita. Ylimmän näköinen kuoreväri on itselläni ollut viime reissuilla kova sana.

Viimeksi muokannut Timky, 18:54:30 16.02.2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sillikin alkaa ymmärtämään ahventen sielunelämää
Pietulla ja Timkyllä asiasettiä
Pietulla ja Timkyllä asiasettiä
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
--
Viimeksi muokannut Jolle, 14:18:14 20.07.2022. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nättejähän ne on, onko mitä kokoluokkaa.Timky kirjoitti:Tässä muutama näitä meikäläisen tänä talvena kehittämiä pikkutasureita.
Koukusta koukkuun 5,5cm.
Heitetääs tänne kysymys, kun ite olen pikkasen ruvennu nakertamaan. Onko perälevyn taivutuksella miten suuri merkitys uintiin ja miten se vaikuttaa jyrkemmässä ja vastaavasti loivemmassa taivutuksessa?
- Kaalihäkki
- Pelle Peloton
Jyrkempään kulmaan taivutettu levy ainakin kääntää tasurin enemmään pää edellä takaisin kuin suora levy. Joissain tapauksissa saattaa suora levy heittää pilkin nykäistessä pystyyn mutta taivutettuna lähtee uimaan kunnolla, mallista riippuu tuo ja kokeilemalla selviää mikä toimii parhaiten.tkj kirjoitti:Heitetääs tänne kysymys, kun ite olen pikkasen ruvennu nakertamaan. Onko perälevyn taivutuksella miten suuri merkitys uintiin ja miten se vaikuttaa jyrkemmässä ja vastaavasti loivemmassa taivutuksessa?
"Kohtuus kaikessa", sanoi hauenpoikanen kun sisareensa tukehtui.
Paljonkos kertyi painoa tuolla millisellä lyijylevyllä?Rhs kirjoitti:Itse tein kuukausi sitten pari tasuria näin, matsku on n. millin paksuista lyijylevyä jota on jääny tähteeksi perhonsidontamatskuista. Kalojakin näillä jo tuli 8)
Tässä ensimmäset itse värjäämät puntarit. Tehty PuukkoEsan aihioihin. kaikkia kolmea kokoa

Ei tiedolla ei taidolla vaan TUURILLA!
- Suurkalastaja
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Pietu eliminoi etukoukun jäähän tarttumista!? 
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Tuo rupeis olee jo sopivan kokonen ahventasuri SLN:n käytössä, niin karsis ehkä vähän alle kilon silppuahvenia pois
Mitenköhän tuo nenä kestää jos meinaat sillä haukia nyhtää
Mitenköhän tuo nenä kestää jos meinaat sillä haukia nyhtää
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
Tästäkö oli puhe, vai alemmasta?
Itselläni kyllä pistää silmään useamman valmistajan pilkeissä tuo etukoukun asento. Mielestäni hyvinkin tehty tasari meinaa näyttää vähän sekundalta, jos etukoukku on laitettu huonoon asentoon. Tekee yllättävän paljon laadukkaamman näköisiä noista pilkeistä kun on koukut oikeassa asennossa, varmaan kalatkin tarttuu paremmin. Sillillä ja Timkyllä ainakin on kulmat aina kohdillaan.
Toki voihan se olla, että joku tykkää enemmän erilaisesta koukutuksesta.
Toki voihan se olla, että joku tykkää enemmän erilaisesta koukutuksesta.
Lajin helppous viehättää.
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Etukoukun asennosta on aina puhetta ollu ja jos muhun viittaat:
Pääsääntöisesti lähinnä yritykset haluavat koukun olevan ns normaalin näköinen ja yksityiset ostajat haluavat taas avonaisempana, mutta kun oikeanlaisia käyttää niin kyllä sen jälkeenpäin pystyy laittamaan tarvittaessa helpostikkin auki.
Ommeinaan helevetin paljon helepompi tehdä kaikki noin ja tarvittaessa vaan pikkaisen aukaista
Pääsääntöisesti lähinnä yritykset haluavat koukun olevan ns normaalin näköinen ja yksityiset ostajat haluavat taas avonaisempana, mutta kun oikeanlaisia käyttää niin kyllä sen jälkeenpäin pystyy laittamaan tarvittaessa helpostikkin auki.
Ommeinaan helevetin paljon helepompi tehdä kaikki noin ja tarvittaessa vaan pikkaisen aukaista
Ensimmäiset tasuri kokeilut, puukkoesan aihioihin sotkettu.
Ei mitään nättejä mut kelpaa käyttöön.
Ei mitään nättejä mut kelpaa käyttöön.
- Liitteet
-
- tasurit.jpg (93.26 KiB) Katsottu 4640 kertaa
No kysästäänpä täällä, kun tasureihin nää tulee. Kamasan b800 #2 vastaavaa koukkua, mutta tartteis olla ohuempilankanen, onkohan sellasta olemassakaan? Niin tosiaan sen pitäis kestää myös pikkasen taivuttaa.