Veikö nimimerkki buke rahani?
Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Veikö nimimerkki buke rahani?
Ostin nimimerkki buke:lta kahluuhousut ja maksoin niistä 90 € hänen tililleen. Housuja ei ole kuulunut ja viimeinen viesti bukelta on 28.6. seuraava: "Moro.. housut lähti tänään postiin." Sen jälkeen hän ei ole vastannut emailiin tai YV:hen. Viestitin hänelle, että koska housuja ei ole tullut, perun kaupat ja rahat takaisin tililleni. Jos rahat eivät ole tulleet tililleni 8.7. mennessä vien asian poliisille 9.7. Siihenhän tämä näyttää menevän.
Minulla ei ole ollut kertaakaan ongelmia kaupoissa kalamies.comin jäsenten kanssa, joten olin luottavainen, vaikkakin hälytyskellot hieman kilisivät tuotteen halvan hinnan takia. Jälkikäteen tutkin hieman tietoja kaverista ja näyttää siltä, että hän on tällaista toimintaa harrastanut myös huuto.netissä. Tällaiset tapaukset mustaavat myös muden nimimerkkien maineen, sillä esim. minä en uskalla enää luottaa muihinkaan, vaan koko ajan on pikku epäilys mielessä. Kai tästä vois jotakin oppia, mutta en haluaisi silti menettää luottamusta tällaiseen kaupankäyntiin, vaikka nyt tuntuu, ettei koskaan enää.
En tiedä, miten tällaisia huijauksia voisi estää??? Löytyisikö keltään viisasten kiveä ennakolta ehkäisyyn tai vinkkejä minulle, miten tämän asian kanssa etenen?
Minulla ei ole ollut kertaakaan ongelmia kaupoissa kalamies.comin jäsenten kanssa, joten olin luottavainen, vaikkakin hälytyskellot hieman kilisivät tuotteen halvan hinnan takia. Jälkikäteen tutkin hieman tietoja kaverista ja näyttää siltä, että hän on tällaista toimintaa harrastanut myös huuto.netissä. Tällaiset tapaukset mustaavat myös muden nimimerkkien maineen, sillä esim. minä en uskalla enää luottaa muihinkaan, vaan koko ajan on pikku epäilys mielessä. Kai tästä vois jotakin oppia, mutta en haluaisi silti menettää luottamusta tällaiseen kaupankäyntiin, vaikka nyt tuntuu, ettei koskaan enää.
En tiedä, miten tällaisia huijauksia voisi estää??? Löytyisikö keltään viisasten kiveä ennakolta ehkäisyyn tai vinkkejä minulle, miten tämän asian kanssa etenen?
- Kuulapää
- Melkein sai naista...
Re: Veikö nimimerkki buke rahani?
Ostettaessa tuntemattomilta voi ihan hyvin pyytää tuotteen laitettavaksi postiennakolla ja paketin aukaisuoikeudella postissa ennen lunastusta. Tällöin ei tule lunastettua paketillista pikkukiviä tilatun tuotteen sijasta + kertoohan se myyjästä jotain mikäli ei suostu postiennakolla laittamaan tavaraa tulemaan -> joutaa unohtaa suoraan kaupat sellaisten suhareiden kanssa.
- Ranger Smith -
Mitä se myyjästä kertoo? Mä en ainakaan laita postiennakolla mitään, on se senverran kallista lähettää... Ja maksaa sen sitten kumpi vaan, aina se on tuotteen hinnasta kuitenkin pois nuo ylimääräiset lähetyskulut.Kuulapää kirjoitti:Ostettaessa tuntemattomilta voi ihan hyvin pyytää tuotteen laitettavaksi postiennakolla ja paketin aukaisuoikeudella postissa ennen lunastusta. Tällöin ei tule lunastettua paketillista pikkukiviä tilatun tuotteen sijasta + kertoohan se myyjästä jotain mikäli ei suostu postiennakolla laittamaan tavaraa tulemaan -> joutaa unohtaa suoraan kaupat sellaisten suhareiden kanssa.
Mutta todella valitettavaa on että tälläistä huijausta täällä tapahtuu, toivotaan että saat kahluuhoususi ja ilman Polliisin apua.....
- Kuulapää
- Melkein sai naista...
Kyllä se mun mielestä oman viestinsä ostajalle lähettää, mikäli entuudestaan tuntematon myyjä tarjottelee hyvinkin edullista tavaraa eikä suostu pakettia postiennakolla laittamaan, joka on kuitenkin molempien osapuolten kannalta turvallisin tapa postittaa tuotteet. Ei tuo toki ole ilmaista ei, mutta onko sekään et joutuu jonkin koijarin kusettamaksi kuten nyt tässäkin tilanteessa on voinut käydä.
- Ranger Smith -
Heippa kaikille. Kun kauppaa käytte netissä niin selvittäkää ensin googlen kautta esim. myyjän nimen avulla onko ollut ongelmia? Helppoa ja vaivatonta. Jos kuitenkin kupru tulee niin heti poliisille tutkintapyyntö. Yleensä myös myynnissä oleva tuote on helppo kuvata joten jos et tuotteesta saa kuvaa spostiisi kannattaa olla varovainen. Yleensä postiennakko on perseestä sen hinnakkuuden vuoksi ja kuitenkaan sekään ei välttämättä estä kusettamista. Myös useita vuosia palstaa seuranneena alkaa hyvät kauppakumppanit seuloutua huonoista. Täällä myös tämä risuosasto josta saa huonojen kauppakumppaneiden nimet nopeasti selville.
Kauppaa olen täällä tehnyt jo vuodesta 2005 ja kertaakaan ei ole kuprua tullut. Toistaiseksi....
Kauppaa olen täällä tehnyt jo vuodesta 2005 ja kertaakaan ei ole kuprua tullut. Toistaiseksi....
Tuossa postiennakossa on vain se ongelma joka on itselleni joskus käynyt että kun ostaja ei haekkaan pakettia tulee se myyjälle aikas kalliiksi maksella postikulut kahteen suuntaan.Kuulapää kirjoitti:Kyllä se mun mielestä oman viestinsä ostajalle lähettää, mikäli entuudestaan tuntematon myyjä tarjottelee hyvinkin edullista tavaraa eikä suostu pakettia postiennakolla laittamaan, joka on kuitenkin molempien osapuolten kannalta turvallisin tapa postittaa tuotteet. Ei tuo toki ole ilmaista ei, mutta onko sekään et joutuu jonkin koijarin kusettamaksi kuten nyt tässäkin tilanteessa on voinut käydä.
Tosissaan muttei totisesti.
Mites ois tunnistautuminen pankkitunnuksilla...onko vaikea /kallis systeemi to
teuttaa?
teuttaa?
I don't give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while I´m fishing.
Mutta on se vissiin vielä kuitenkin halvempaa, kun esimerkkitapaus, jossa meni 90€ huits hattuun. En ymmärrä miksi ei voi postiennakolla lähettää..... ja olen minäkin bumerangi mäntiä hakenut, mutta aina ei voi onnistua.jagge86 kirjoitti:Tuossa postiennakossa on vain se ongelma joka on itselleni joskus käynyt että kun ostaja ei haekkaan pakettia tulee se myyjälle aikas kalliiksi maksella postikulut kahteen suuntaan.Kuulapää kirjoitti:Kyllä se mun mielestä oman viestinsä ostajalle lähettää, mikäli entuudestaan tuntematon myyjä tarjottelee hyvinkin edullista tavaraa eikä suostu pakettia postiennakolla laittamaan, joka on kuitenkin molempien osapuolten kannalta turvallisin tapa postittaa tuotteet. Ei tuo toki ole ilmaista ei, mutta onko sekään et joutuu jonkin koijarin kusettamaksi kuten nyt tässäkin tilanteessa on voinut käydä.
Itse kun tekee niin saa juuri niin hyvän, kun osaa tehdä.
Toi vois olle ihan hyvä idea, mutta ei se silti sulkisi pois huijareita. Kyllä tämän bukenkin tiedot löytyvät, mutta yleensä nää huijarit ovat varattomia eikä rahoja saa takaisin. Sais nyt edes hiukka "kuristushuonetta"pekkakoo kirjoitti:Mites ois tunnistautuminen pankkitunnuksilla...onko vaikea /kallis systeemi to
teuttaa?
Kävin tänään tekemässä asiasta rikosilmoituksen, joten poliisi jatkaa tämän asian käsittelyä.
Poliisi soitti tänään, että buke on löytynyt ja syyttäjä vie asiaa eteenpäin. Kaverilla oli myös muita vastaavia huijauksia, joista nyt joutuu vastaamaan.
Mitä tästä opimme:
Mitä tästä opimme:
- - Tarttis jotenkin varmistaa myyjän/ostajan luotettavuus, mutta miten? Ainoa varma keino, jonka keksin, on tehdä kauppa fyysisesti. Tietysti voisi pyytää kuvan tuotteesta, myyjän puhelinnumeron, nimen, sotun, omakuvan
jne, mutta kuten edellä totesin, se ei silti estä huijausta.
- - Huijarit jäävät kiinni, mutta auttakse?
- - Suurin osa tällä palstalla olevista nimimerkeistä on luotettavia, joten kai mä uskallan jatkaa kaupankäyntiä.
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Noissa isommissa kaupoissa ja joskus muutenkin kun on epäilyttävä tapaus ollut.
Eli näitä aktiivifoorumilaisia olen "hyväksikäyttänyt" silloin tällöin eli joku tuttu/luotettava on käynyt hakemassa ostoksen suoraan ja postittanut minulle ja yleensä vuoroin vieraissakin eli mie olen jokusia auttanut samoin.
Uskoakseni joka pitäjästä löytyy joku joka voi pienen palveluksen aina tehdä jos vaan kysyy reilusti ja selittää tilanteen.
Eli näitä aktiivifoorumilaisia olen "hyväksikäyttänyt" silloin tällöin eli joku tuttu/luotettava on käynyt hakemassa ostoksen suoraan ja postittanut minulle ja yleensä vuoroin vieraissakin eli mie olen jokusia auttanut samoin.
Uskoakseni joka pitäjästä löytyy joku joka voi pienen palveluksen aina tehdä jos vaan kysyy reilusti ja selittää tilanteen.
Toi on ihan hyvä vinkki. Vielä tuosta postiennakosta, josta oli vinkkejä aiemmin: ei se ole sen varmempi homma, koska paketissa voi olla mitä tahansa. Tällaisia huijaustapauksia löytyy myös. Huijarit pystyvät kyllä kusettamaan monella tapaa. Joskus toivois, että olis ruumiillinen rangaistus käytössä. Vois ehkä nostaa huijauskynnystä.Piatu kirjoitti:Noissa isommissa kaupoissa ja joskus muutenkin kun on epäilyttävä tapaus ollut.
Tietääkseni postiennakon voi myös tilata niin että sisällön voi tarkistaa ennen maksua, korjatkaa jos olen väärässä.
Je Vois Tout!
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Juu, onnistuu niinkin...
Mut jos on huijari kyseessä niin veloittaa ennakon tililleen etukäteen ennen postittamista kun posteja tulee enemmän kuin ns peruslähetyksenä ja lopputarinan varmaan kaikki arvaavat.
Mut jos on huijari kyseessä niin veloittaa ennakon tililleen etukäteen ennen postittamista kun posteja tulee enemmän kuin ns peruslähetyksenä ja lopputarinan varmaan kaikki arvaavat.
- Thor Steinar
Veijari kirjoitti:
Jos jollakin löytyy vielä hyviä vinkkejä huijauksen estämiseen, vois näpytellä niitä tähän.
Jos joku myy jotain uutta tavaraa alle neljäsosan uuden hinnasta niin siitä pitäisi jo pystyä päättelemään, ettei ole välttämättä kaikki kunnossa.
- Holkkipolvi
- On nähnyt Tuksun aromipesän
Voihan sitä onnistuneet kaupat tehä vaikka halvalla myis.Jotkuthan myy vaikka äitinsä jos iso viina piru kahtoo...
Janottaa nii että suu pölisöö...