Nässy 2012

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
silli
Multimediatäkyonkija
Viesti:

Re: Nässy 2012

Viesti Kirjoittaja silli »

Huh! Komee kuha, onneks olkoon! Minkälaisella virityksellä iso tuli?
Ne on ilosia ne alle kiloset.
jehvi

Viesti Kirjoittaja jehvi »

Iso syvänne Räppäri. Noin 10gr painon takana.

Tuntuu menevän aika hyvien tähtien alla tämä vuosi. Keväällä tuli 17.5 kg merilohi selkämereltä. Vielä kun saisi syksyllä tähän sarjaan sopivan taimenen :-)
Sohvalahna

Viesti Kirjoittaja Sohvalahna »

Isot onnittelut komeasta kalasta!!!
Tuliko muitakin kuhnuja vai oliko yksittäinen "lottovoitto"?
Mun kaiun mukaan näytti että parvet nousivat hieman normia ylemmäs kun oli pimeämpi ilta kun yleensä.
Kun synnyin, itkin, ja jokainen päivä opettaa minua ymmärtämään, miksi.
jehvi

Viesti Kirjoittaja jehvi »

Yksi 2-3 kiloinen tuli jo laskiessa. Tämän laskin vielä uhkarohkeasti kasvamaan. Lisäksi pari pientä pyörähti. Olin vain 2,5 tunnin lyhyen stintin. Ennen isoa oli pitkähkö hiljainen jakso.
Sohvalahna

jehvi kirjoitti:Yksi 2-3 kiloinen tuli jo laskiessa. Tämän laskin vielä uhkarohkeasti kasvamaan.
Nostan kyllä hattua tälle teolle! Omaan veneeseen on kalantulo ollut kyllä tämän kauden niiiiin heikkoa etten olisi montaa sekunttia miettinyt ennekuin pappi olisi kiljaissut korkeat aamenet ton kokoiselle kuhalle! :lol:
Kyllä siellä vielä näköjään niitä isojakin on...
OoPee

Viesti Kirjoittaja OoPee »

Jätti onnittelut jehville myös täältä. :D Täytyy kyllä olla isoimpia uistelukuhia mitä Nässystä aikoihin saatu.

Uistelukelit oli mainiot su ehtoonakin ukkosten välissä ja piti kans käydä kokeileen. Vajaan kahen tunnin hiljaiselon jälkeen räikkä parkas ihan kunnolla ja pitkähkön väsyttelyn jälkeen kuvan 74 cm 3.3 kg ronssikylki kipus paatin puolelle. Työkalu ilmeisen liki jehvin vastaavaa mut nimee ei viitti enää sanoo ettei mee mainonnan pualelle ja Esko ylpisty liikoja. ;) Mulla siimassa 60g puntti ja hämärä teki tuloonsa ottihetkellä, oiskohan ollu varttia vaille ykstoista tai niillämain. Pisemmäks aikaa ei ollu enää tarvetta jäädäkään.
Liitteet
Nässy_74cm_3.3kg.jpg
Nässy_74cm_3.3kg.jpg (97.62 KiB) Katsottu 9730 kertaa
Hurrikaani

Viesti Kirjoittaja Hurrikaani »

Perskeles äijät vetäny on komeita kaloja. Onnittelut!
www.näsijärvi.fi

Viesti Kirjoittaja www.näsijärvi.fi »

jehvi kirjoitti:Eilen Näsinseleltä juuri ukkosen alta 23:50 nappasi 7.2kg/91cm kuha :D
On kerrassaan komea otus, onnittelut siitä!
Lohikunkku-uistelutreffit Näsijärvellä pyhäinpäivänä 4.11.2017 - reenipäivä illanviettoineen jo perjantaina! Tervetuloa rentoon tapahtumaan Maisansaloon. Lisätietoa: http://www.nasijarvi.fi/lohikunkku
Prinssi
El Reino

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Tuo ukkosen alunen on jännittävää aikaa, myös kalan tulollisesti :juu:
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Sohvalahna

Mun henkilökohtainen Nässyn viikon mittainen rauhoitus päättyi äsken.
Järvi luovutti tuoreelle isälle yhden 50cm kuhan Näsinselältä.
Tämä oli koko illan ainoa tapahtuma ja vesillä oltiin klo 21.30-00.30 väli.
Ottiaika oli 23.10 ja keltaista puraisi iltapalakseen .Vesi n.18,5 astetta.
Nyt jos ehtis kerran vielä poiketa ja sit alkaakin vaipparallit! :D
Prinssi
El Reino

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Otan osaa, eiku onnex olkoon, vai miten se ny oli :wink:
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
OoPee

Onnittelut juu niistä molemmista ~50-senttisistä! =D>

Mulla ei mitään kummotteita eilen. Ekaks jonkun isomman karkuutus, sit yks peruskuha kyytiin ja vimosena tapahtumana kuharääpäleen moikkaaminen. Nää vajaan puolen tunnin sisään joskus kympin jälkeen ja vesillä reilut kolme tuntia puolille öin.
Sohvalahna

Kiitos onnitteluista!
Eilen käytiin vielä tempaseen reissu ennenkun muksu kotiutui sairaalasta.
Tasan kolme tapahtumaa illalla eli 2kpl n.30 cm kuhaa ja klo 23.10 54cm ja 1,4kg kuha kyytiin. Kultamustalla merimetsolla ja punttia oli 50g.
Sitten se täyskuu kiipesi korkealle ja maisema valaistui ja siihen loppui kalantulo.
Puoli yks kerättiin kamat taas vedestä.Veneitä jäi vielä vesille meidän lopetettua,saiko muut..?
OoPee

Täällä saldoks yks 52cm kuha ja se ettei enempiä menee kans kuutamon piikkiin. Kyllä sillä joku vaikutus saattaa olla...? Omassa tarjonnassa ei tietty mitään puutteita. :lol:
Jöössi
Nami nami

Viesti Kirjoittaja Jöössi »

Kaveri nykäs eilen illasta jonkun kolmosen järvärin.
Aina kannattaa yrittää, joskus voi saadakin!
kitkaton

Viesti Kirjoittaja kitkaton »

Prinssi kirjoitti:Tuo ukkosen alunen on jännittävää aikaa, myös kalan tulollisesti :juu:
Joo olin kerran wanhaan Tarjanteella , ja heti kun ukkonen hieman siirtyi , niin uistinta vetämään , harvoin oon sellaisella ahvenen syännillä ollut kuin silloin muinoin. :mrgreen:
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.

http://www.aneenloma.fi/
Hurrikaani

Kyllä on rakseja saanut aika rauhassa pari reissua uitella mutta tänään paineet lähti nousuun niin jotain tulosta. 57cm kuha kuudesta suurin. Parit pikku hauet ja rasvaevälliset. Tartti tuulen takia todeta että parempi siirtyä kohti satamaa.
karimansu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karimansu »

Eilen alkuillasta pisto vihdoin koljolle, klo 17.00 irti rannasta ja vermeitä laskemaan vanhalle paikalle. Tapahtumia alkoi tulla mukavasti ennenkuin oli kaikki vermeet vedossa. Kuha tuntui olevan syönnillään ja tapahtumia tuli tasaisesti klo. 17.30-20.00 välillä kunnes sitten hiljeni tuolla penkalla. Klo. 22.00 oltiinkin jo rannassa.
Perkuupöydälle 5 kpl kuhia joista isoimmat 65cm ja 72cm.
Veneessä kävi kääntymässä myös pari haukea joista isompi arviolta 5-6kg.
käenkukku
käenkoukku

Viesti Kirjoittaja käenkukku »

karimansulla homma hanskassa! Löytykö kuhilaat joltain tietyltä syvyydeltä?

Omat kalat on viimeaikoina täytynyt hakea aika syvältä. Plaanareissakin vähintään 50g:n painotus. En tiedä mitä teen väärin, mutta takiloista tulee vain sattuma kaloja harvakseltaan. Onko joku keksinyt toimivaa reseptiä takilakalastukseen Näsijärvellä?
Kun aamulla kuuntelet käenkukkua niin illalla saat rauhassa nukkua.
Sohvalahna

Eilen piti viedä kummipoikaa kalaan mutta pojan isä oli sitä mieltä että saa jätkä kääntää rytminsä kuhastajasta takaisin koululaiseksi eli poika pysyi kotona!
No,iskän kans oltiin vesillä eteläpäässä Nässyä klo: 20.30-23.45 väli.
Alkuilta ajeltiin paikkaa jossa oli hyvin kalaa kaiussa ja kalaa nousikin mutta kaikki vaan taas niitä pieniä eli taidettiin jotain lastentarhaa pommittaa. Loppuillaksi siirryttiin syvän ( + 30m) päälle ja sieltä nappasikin heti 58 cm kuha.
Kaikki tapahtumat meille keltasävyisiin kapuloihin ja väliltä 4-5m.
Toivotaan että kummipoika sai edes perata fisun... :)
Viimeksi muokannut Sohvalahna, 09:54:26 13.08.2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
karimansu
Viesti:

käenkukku kirjoitti:karimansulla homma hanskassa! Löytykö kuhilaat joltain tietyltä syvyydeltä?

Omat kalat on viimeaikoina täytynyt hakea aika syvältä. Plaanareissakin vähintään 50g:n painotus. En tiedä mitä teen väärin, mutta takiloista tulee vain sattuma kaloja harvakseltaan. Onko joku keksinyt toimivaa reseptiä takilakalastukseen Näsijärvellä?

Kalat tuli penkan reunasta, vettä alla n. 20m. hiukan ajoin kerran liian sisään tuota penkkaa ja siitä 7-8m vedestä tuli tuo isompi hauki.

Kelkoissa syvänne vaappuja sekä kaksareita joissa siis syvänne veturi, lisäksi painotus 30-100g ja vauhtia 3kmh. Vedeltiin hieman tavanomaista hitaammin kun takiloihin oli (jalokalan toivossa) viritetty raksit mutta sieltä ainoastaan yksi alle 2kg hauki ja mittakuha.

Kannattaa kokeilla tuota päivää/alkuiltaakin koska näyttää toimivan nässyllä samoin kuten vanajallakin.
Sohvalahna

Meillä kaikki kalat tuli välillä 21.30-22.30, ennen ja jälkeen ei mitään tapahtumia.
En tiedä sitten missä on menty vikaan mutta yhtään kuhaa ei ole Nässystä mun veneeseen noussut ennen iltaa, ilmeisesti jotain on tehty väärin..?
Tarvii koittaa ens kerran alkuillan kapuloita painottaa vielä rajummin jos se auttais tähän ongelmaan.
Nyt on muuten kolmella viime reissulla ollut täysin sama kuvio eli kaikki kalat on tullut uloimmista plaanareista!
Viimeksi muokannut Sohvalahna, 09:56:23 13.08.2012. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hurrikaani

Kuka on hukannut kelkkansa? Näsinselältä löyty yksi kun meinasin plaanissa ajaa yli. Tuntomerkkejä vastaan kerron mihin sen jemmasin kun veneeseen se ei sopinut.
karimansu
Viesti:

Hurrikaani kirjoitti:Kuka on hukannut kelkkansa? Näsinselältä löyty yksi kun meinasin plaanissa ajaa yli. Tuntomerkkejä vastaan kerron mihin sen jemmasin kun veneeseen se ei sopinut.
Plaanarille löytyi omistaja, oli kuulemma toinen vene ajanut plaanissa poikien kelkan yli, hieman varovaisuutta siis kuhaöihin :)
OoPee

Muutama viikko sitten kaipaillut leppoisat uistelukelit tuli sit vihdosta ja odotukset on tietty ollu korkeella. Omalla kohalla alkas kuiteskin näyttää siltä että kala vaan piilottelee entistäkin ovelammin...

Oon vedelly heinäkuusta asti selkäpakkojen (13-20m) reunoja vehkeet n. 4-7m syvyyksissä, yleensä sellasia kolmen tunnin sessioita jonnekin klo 23 huitteille tai vähän yli. Aiemmin tapahtumia alamitat mukaanlukien sellaset 2-5 ehtoossa mut tällä viikolla jääty välille 0-1. Ne yköset tosin ihan sopivankokosia 50-senttisiä. Pinnempaakin oon alkanu koittaa mut ne viehekset on saanu uiskennella hyvinkin rauhassa.

Oiskohan se niin et vaikka pintavedet taas lämmenny n. 18.5:een, niin se on tuota yhtä ja samaa lämpöä hyvinkin syvälle ja kalat pulikoi missä sattuu? Kaiku näyttää kaaria todella paljon 10-12m syvyyksissä ja pinnassa ei juuri olleskaa.

Pitäs varmaan rohjeta rantapenkkojakin koluaan kuten monet näyttää tekevän josko se tuottas parempaa tulosta. Oikein en jaksais uskoo et kuha- ja taimenkauden välinen tylsä aika ois alkanu vielä. Toivottavasti muilla ollu paremmat flaksit.
Vastaa Viestiin