Olenko huijari jos osoitteeni on poste restante???????

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
jomppe

Olenko huijari jos osoitteeni on poste restante???????

Viesti Kirjoittaja jomppe »

Tarkoittaako se että osoite on poste restante niin on automaattisesti huijari???
Ihmettelen tätä asiaa siksi koska suurin osa ei suostu lähettämään mitään tuotetta ennen kuin minä olen lähettänyt ensin rahat tai vaihto tuotteen. Minulla on kuitenkin sen verran rahaa että ei tarvitse huijata muutaman euron vaappuja! Itse laitan tuotteen heti postiin kun saan osoitteen enkä rupea ootteleen ja kahteleen tiliä että millonka se nyt maksaa sen. Tämä sen takia että jos osoite on postissa niin ei kaikki ole huijareita!! autsz
Laitos

Re: Olenko huijari jos osoitteeni on poste restante???????

Viesti Kirjoittaja Laitos »

Itse en ole kanssasi kauppaa käynyt, mutta pitäähän tähän ottaa kantaa: nykyaikana jopa ne joilla on ihan "oma osoite" kusettavat minkä ehtivät jopa omalla nimellään, joten en yhtään ihmettele jos poste restante osoitteet herättävät pieniä ennakkoluuloja, vaikka tuon käyttämiseen on omien vähäisten kokemuksien perusteella aina erittäin hyvä syy.

Eipä tuosta kannata ihmeemmin stressata. Kyllä se luottamus varmasti löytyy ja kaupankäynti alkaa sujumaan, kunhan esim. tänne ketjuun alkaa ilmestymään palautetta onnistuneesta kaupankäynnistä:

http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... 13&t=23672

Itse en pidä sitä millään tavalla omituisena, että ostajana laitan rahat etukäteen tilille ja paketti lähtee liikkeelle tänne suuntaan siinä vaiheessa kun rahat näkyvät myyjän päässä. Joskus tulee pyydettyä isompien tuotteiden kaupoissa postiennakolla lähetystä. Samaa tietty odotan myyjänä, rahat tilille ja paketti postiin. Eipä käy niin, että tavara tai rahat jää saamatta.

Vaihtokaupoista ei ole kokemuksia, enkä tiedä miten noi hoituisivat.
DC
Vertikaali Jigaaja

Viesti Kirjoittaja DC »

Aina olen kalamiehen sanaan luottanut.
Tavallisesti myyjänä sanon, että: Kerro, kun olet maksanut, niin laitan kamat liikkeelle ...

Ostajana tyydyn myyjän ohjeisiin.

- eero -
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

Minä olen joutunut maksamaan, ennen tavaraa, mutta kaikki myyntini tutuille ja vieraille, sorry vaan, lähtee vasta kun raha on tilillä. Tämä on fakta. Tässä asiassa ei lusmuilla. :bigboss:
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
jomppe

Viesti Kirjoittaja jomppe »

Ymmärrän tietyt periaatteet ja minullakin on omani. Mutta tympäsee vaan selvittää aina sama asia että miksi mulla on postissa osoite.
ahex

Viesti Kirjoittaja ahex »

Eikös kaupankäynnissä yleensä makseta ensin ja sitten saadaan tavara? Ainakin itse jokaisessa kaupassa olen maksanut ensin ja sitten myyjä on lähettänyt tavaran. Tosin lähes kaikki kaupat olen tehnyt näillä palstoilla sellaisten henkilöiden kanssa jotka ovat kauppaa tehneet paljon aiemminkin.

Rahalla on kuitenkin selkeä määritelty arvo ja sen olemassa olo on todistettavissa, ongelmien yhteydessä on helpompi nostaa juttu petoksesta, kuin tavaran kyseessä ollessa.
Viskiä tutuille ja tuskia vi*uille. Kumpaakaan en harrasta
konepyorailija
Porakonepyöräilijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja konepyorailija »

Täältä lähtee myös myytävät tuotteet liikkeelle vasta kun näen rahat tililläni, poikkeuksia on ne joiden kanssa olen tehnyt useampia kauppoja ilman ongelmia tai viivästyksiä.

Ostan sivuston kautta myös hyvin paljon tavaraa ja lähes aina myyjä lähettää vasta kuin rahani on siirtynyt hänelle. Tälläkin hetkellä odottelen pakettia joka on lähtenyt vasta sen maksettuani.

Homma on osaltani aina toiminut eikä ole ongelmia tullut!

Parille postilokerollekin olen lähetellyt ja toiselle viimeeksi odottamatta maksua koska hänen kanssaan takana useampi onnistunut kauppa.
P.J.H
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P.J.H »

Rahat tilille ja paketti postiin, tai postiennakko. Näin se on reilu peli, eikä jälkiselvittelyjä tarvita.
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
abboreman

Viesti Kirjoittaja abboreman »

On ne kauppamiehiä toiset ja toiset ei. Käytetyt vaaputkin halutaan nähtäville ennen maksusuoritusta nykyisin. Ei taida tätä menoa enää kauppoja tulla hierottua jos pitää alkaa lähettämään tavara ensin ostajalle ja sitten arvotaan et maksaako vai ei :mitaviddua:
Jäpäkyörä
Vanhempi savolainen hauen pamputtaja

Viesti Kirjoittaja Jäpäkyörä »

abboreman kirjoitti:On ne kauppamiehiä toiset ja toiset ei. Käytetyt vaaputkin halutaan nähtäville ennen maksusuoritusta nykyisin. Ei taida tätä menoa enää kauppoja tulla hierottua jos pitää alkaa lähettämään tavara ensin ostajalle ja sitten arvotaan et maksaako vai ei :mitaviddua:
Elähännyt vedä hernettä nenään.
Olkoon osoite poste restante tai joku postilokero, siihen asti kun viestit ja raha vaihtuu on ihan sama mihin ne vieheet menee.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
sakkeus
Yrjö Kakka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Niin kyllä ostajana hieman arveluttaisi posterestantte osoite, mutta eipä tuolla ole mitään väliä jos myy. Osoite on osoite ja yleensä maksu ensin ja sitten vasta postiin. Näillä on menyt monta vuotta ja aina on kamat löytänyt uuden omistajan ja raha kans.
abboreman

Viesti Kirjoittaja abboreman »

Jäpäkyörä kirjoitti:
abboreman kirjoitti:On ne kauppamiehiä toiset ja toiset ei. Käytetyt vaaputkin halutaan nähtäville ennen maksusuoritusta nykyisin. Ei taida tätä menoa enää kauppoja tulla hierottua jos pitää alkaa lähettämään tavara ensin ostajalle ja sitten arvotaan et maksaako vai ei :mitaviddua:
Elähännyt vedä hernettä nenään.
Olkoon osoite poste restante tai joku postilokero, siihen asti kun viestit ja raha vaihtuu on ihan sama mihin ne vieheet menee.

Avataan nyt hieman mun viestiä. Tässä tuli pitkästä aikaa laitettua myyntiin pari vaappua ja oli pienestä kiinni ettei tavara mennyt sen siliän tie. Ollut perhanan monesti tapana laittaa tavara menemään samantien kun ostajan osoite tullut, jotta ostaja saa tavaran nopeasti. Siinä sitten jos jaksanut, niin joku päivä tsekannut maksut, aina en tätäkään ole muistanut. Kai ne on kaikki maksaneet, tunnustakaa jos ette :p

No nyt sitten oli vastaus et joo makselee maanantaina ja minä olinkin jo pakkaillut uistimet ja viemässä postiin, kunnes sitten unohtui pyörimään pöydälle. Siinä sitten ajatuksissani loppuviikosta päätin tarkistaa maksun ja ei sitä ollut tullutkaan, joten uistimet ovat edelleen pöydällä.
Mitä sain vastaukseksi kysymykseen: "Meinasitko maksaa nuo uistimet?"
- "Unohtunut maksaminen. Meinasitko lähettää ne? Ajattelin sitten maksaa kun ne tulee, kunhan ensin tarkistan ne."

Tällainen ei vetele, erityisesti jos foorumilla norkoillut muutaman viikon ja kirjoittanut yhden ainoan viestin. Olisi kuulemma postiennakolla voinut ottaa, mutta arvatkaa kaksi kertaa onko hieman epäilyttävää lähettää 14€ satsi postiennakolla. Siinä kusen omaan saappaaseen jos räkänokka päättääkin tehdä oharit..

Jatkossa tulen tsekkaamaan ne rahat ensin, sori jos tästä koituu jollekin haittaa. Ei ollut tähän asti tapana näiden vuosien aikana, mutta tästä lähtien pidän saman periaatteen kaikkien kohdalla.

PS: Tämän tapauksen toinen osapuoli on tervetullut kertomaan oman version asiasta jos kaivertaa mieltä. Minun mielipide myyjänä on yläpuolella.
Vastaa Viestiin