Kärkiuppoava/uppoava siima hakusessa.
Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Kärkiuppoava/uppoava siima hakusessa.
Mulla on 8 luokan yhdenkäden vapa. Tällähetkellä siimana vibe 85 oon ihan tykänny heitellä sillä, mutta nytte ois tarkoitus hommata siima jolla saa perhot syvemmälle. Lyijyhauleilla oon saanu perhoja alemmas, mutta niitten kans on ärsyttävä heitellä. Tarkoitus ois kalastaa enimmäkseen koskilla missä on suht paljon vettä ja kova pintavirtaus eli jos sen siiman sais sen pintavirtauksen alapuolelle nii kalastus ois kivempaa ja ainaki talvella varmasti tuottoisampaa. Toissijainen käyttö ois järvillä haukihommissa jos ne sattuu olemaan syvemmällä. Tähän mennessä oon aina kalastanu kelluvalla siimalla nii toivoisin jotain neuvoja ja suosituksia uppoavista/kärkiuppoavista siimoista kasiluokan vehkeisii.
-
Mikey
- Herr Doktor
Re: Kärkiuppoava/uppoava siima hakusessa.
Polyleaderi uppoavana?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
- vlasek
- Provoileva muskelipökiö
Mul on menossa kokeiluun ambush ja vissun salmon polyt pätkittynä. Ehkä myös mow tipit. Speksien mukaan siima pitäs olla suunniteltukki kutakuinkin nuin käytettävks. Profiililtaan tuo 85 on kait vähän saman suuntanen, mutta pijempi, jos en ihan väärin ole ymmärtänt. Ainakin nuin loogisesti vois kuvitella, että tuo ajaa saman funktion, ku kärkiuppoileva. Mää meen lähes aina kantapään kautta, mutta mutu ois, että näin.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Eiku ihan kokonaan uus siima. Mulla on ollu käytössä jotain visionin nopeasti uppoavaa peruketta. Oon huomannu että se on aika yhtä tyhjän kans jos virta on kova. 1g lyijyhauli on toiminu paremmin, mutta sekään ei hyvin. Oon nähny että kahden käden lohivehkeillä on päästy hyviin syvyyksiin ku on se juoksusiima ja siihen uppokärki. Eli paras ratkaisu ois varmaanki varapuolalle laittaa kokonaan uus siima (tai sitte jos ei löydy nii juoksusiima ja siihe uppokärki.) Nii niitä vois sitte vaihdella helposti sen mukaan haluaako kalastaa pinnalta vai syvemmältä. Mutta tosi huonosti oon löytäny tietoa nuista.Mikey kirjoitti:Polyleaderi uppoavana?
Lisäys.
Mutta jos joku tietää jonkun polyleaderin joka uppoaa kunnolla kovassakin virrassa niin seki vois olla hyvä. Mutta siis tämän tyyppisiä siimoja olen miettiny,
http://solutions.3m.com/3MContentRetrie ... on=current
http://solutions.3m.com/3MContentRetrie ... on=current
mutta en tunne ketään kuka ois käyttäny tälläisiä niin kaikki neuvot otetaan vastaan.
- vlasek
Connecti kait sitte.
niin se ehkä täytyy oon vaan kuullu että yhtenäisellä siimalla ois kivempi heitellä. Mutta ku en oo päässy kokeilee nii en tiiä miten mukavasti ne lentää. Oisko sulla suositella jotain hyviä connect siimoja ? Ku valmistajien sivuilla kaikki kehuu omiaan maasta taivaaseen luonnollisesti.vlasek kirjoitti:Connecti kait sitte.
- vlasek
Kveri kehuu guidelinen ddc connectia. Käyttää sitä tosin switch kepakossa. Pikaisesti hypistelly/räveltäny ja sivusta seurannu. Näyttäs näppärältä. Jollain sen tutulla oli muistaaksein tuo vissun ykskätösessä, ja toimii ilmeisesti, ku junan legendaarinen saniteettitila. Näin ymmärsin.
Min oon näissä vielä aika noobi, mut oppia ikä kaikki. Ehkä konnossöörit vois elaboreittaa enempi. Käsittääkseni näissä siimahommissa, kuten vapahommissakin liikutaan aika subjektiivisilla vesillä, notta se joka toiselle, ei taas toiselle. Ei si millään.
Ite päätyisin internetin perusteella tuohon. Jos ei ois mahollisuutta demotella, miten pelaa omassa vavassa ja tavassa toimia.
Ite päädyin tuohon omaan pakettiini mielessä skenaario, jossa joutuu ahtaassa paikassa, melko lyhyellä kepillä nakkaamaan vedestä lähtevällä suht isoa perhoa riittävän pitkälle. Noh. tavoite on asetettu
Min oon näissä vielä aika noobi, mut oppia ikä kaikki. Ehkä konnossöörit vois elaboreittaa enempi. Käsittääkseni näissä siimahommissa, kuten vapahommissakin liikutaan aika subjektiivisilla vesillä, notta se joka toiselle, ei taas toiselle. Ei si millään.
Ite päätyisin internetin perusteella tuohon. Jos ei ois mahollisuutta demotella, miten pelaa omassa vavassa ja tavassa toimia.
Ite päädyin tuohon omaan pakettiini mielessä skenaario, jossa joutuu ahtaassa paikassa, melko lyhyellä kepillä nakkaamaan vedestä lähtevällä suht isoa perhoa riittävän pitkälle. Noh. tavoite on asetettu
Täytyy laittaa korvantaakse kysellä paikallisilta kauppiailta tuon saatavuudesta. Joo ja ihan mielipidejuttuja nää siimat monesti on, mutta sittenku en oo omistanu yhtään uppoavaa siimaa niin voi olla monta juttua jota ei tajua ottaa huomioon. Sitte tiedättekö jotain merkkiä tai siimaa jota kannattaa välttää kuin ruttoa ?vlasek kirjoitti:Kveri kehuu guidelinen ddc connectia. Käyttää sitä tosin switch kepakossa. Pikaisesti hypistelly/räveltäny ja sivusta seurannu. Näyttäs näppärältä. Jollain sen tutulla oli muistaaksein tuo vissun ykskätösessä, ja toimii ilmeisesti, ku junan legendaarinen saniteettitila.
Ostin sportiapekasta metritavarana reilu 7m (300grainia) uppoavaa-ampumapäätä. ( en muista oikeaa nimeä.) Juoksusiimaksi laitoin vanhnan 4luokan heittosiiman. Testailun jälkeen lyhensin ampumapään n.6,5metriin nyt on hyvä. Siiman ja ampumapään liitin aluksi lenkkisolmuilla ei toiminu tuntu että lähtee renkaat mukana ku heittää sitten tein liitoksen sellasesta looppisukasta ja liimasta niin että ne leikataan sukasta lenkkipois ja se lämmitetään juoksusiiman ja ampumapään päälle sillee että ne on vastakkain ja varmistelin parilla tipalla liimaa. Se tuntu vähiten huonolta liitokselta. Rahaa meni parikymppiä eli jos ei toimi pitkässä juoksussa nii ei menny onneks paljon rahaa hukkaan.