Moro kaikille ja avataan nyt peli tällä palstalla.
Eli onko tällä foorumilla ketään jolla olisi kokemusta otsikossa mainituista järvistä?
Itse olen käynyt Muurasjärvellä (pääasiassa kesäisin uistelemassa), mutta myös pilkillä talvisin... Nyt pari reissua takana tässä hiljattain ja saalis aika olematonta. Viime talvena tuli aika mukavasti kookkaitakin ahvenia ja kesällä muutama erinomainen reissu, mutta nyt ollut todella hiljaista...
Eli lähinnä kyselisin vinkkejä sen suhteen, että mitkä olisivat hyviä paikkoja tuolla kyseisellä järvellä ahvenen pilkinnän suhteen näin talviaikaan ja mistä jäälle pääsisi ilman suurempia kommelluksia?
Tietysti myös ottisyvyydet kiinnostaa, kun itse nyt olen lärppinyt syvästä ja matalasta, mutta heikoin tuloksin.
Viereinen Alvajärvi kiinnostaa myös...
Kiitos jos joku viitsii vaivautua vastaamaan.
Muurasjärvi/Alvajärvi
Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Itse en ole kyseisillä järvillä käynyt, mutta kiinnoistavia onkijärviä ovat molemmat. Eikös Muurajärvi ole yhteyksissä Huopanan-ja Keihärinkoskiin?
Alvajärvestä olen kuullut saadun toistakiloisen ahvenen joku vuosi sitten.
Oma havainto tämänvuotisista ahvenen onkisyvyyksistä on ollut, että kala on syvemmällä kuin aiempina vuosina.Varmaankin veden kylmyys ja lumen vähyys vaikuttaa.
Oma havainto tämänvuotisista ahvenen onkisyvyyksistä on ollut, että kala on syvemmällä kuin aiempina vuosina.Varmaankin veden kylmyys ja lumen vähyys vaikuttaa.
Taitaa se olla, en kyllä mene vannomaan, itse kun en ihan tuolla alueella asu, mutta kalassa on tuolla nyt tullut käytyä. Aiemmin oli tapana kulkea lähinnä kaverin mökillä Nilakassa, mutta nykyisten elämänmuutosten takia tuolla ei voi enää kokoajan hypätä, kun matkaa kuitenkin on 200 km. Nyt ollaan sitten löydetty tuo vähän lähempänä oleva Muurasjärvi joka onkin vaikuttanut oikein hyvältä kalapaikalta. Varsinkin kesällä ahvensaaliitkin oli välillä ainakin minun mittapuullani hienoja niin jigillä kuin veneestä pilkkimällä. Myös viime talvena aika mukavasti tuli isompaakin ahventa ja siksi täällä nyt vinkkejä kyselenkin, kun tämän talven reissut eivät ole antaneet oikeastaan mitään.kirppu kirjoitti:Itse en ole kyseisillä järvillä käynyt, mutta kiinnoistavia onkijärviä ovat molemmat. Eikös Muurajärvi ole yhteyksissä Huopanan-ja Keihärinkoskiin?
Jossain toisella saitilla oli muuten kuva Alvajärvestä toissapäivänä saadusta 930g abborresta ja senpä takia tuokin järvi alkoi melkoisesti kiinnostaa
Tulikin tehtyä ensi reissu Lestijärvelle aiemmista suunnitelmista poiketen. Nyt sai jo pannullekin jotain vaikka puolen kilon rajan rikkoi vain yksi ahven. Outo järvi tuotti ongelmia sikäli ettei sieltä tuntunut löytyvän vettä 4 metriä enempää tällä kertaa ollenkaan, mutta mielenkiinto heräsi järveä kohtaan siinä määrin, että taitaa lauantain reissu suuntautua samalle lätäkölle ja Muurasjärven jätit saavat odottaa vielä viikon. 
pari talvea sitten muutamia pilkki reissuja kummallekin järvelle.
alvajärvestä tulikin muutamia isompia ahvenia.suurimmat muistaakseni siinä 500g.mutta ei suuria määriä kerralla.tasurilla jos kalastelee ni perukkeet on paikallaan.haukia on aika paljon.useampia tuli päivässä.alvajärven keskivaiheilla tuli käytyä.mieleen jäi ahvenista se että melkein kaikilla oli jokin läikkä/rupi nahassa.
alvajärvestä tulikin muutamia isompia ahvenia.suurimmat muistaakseni siinä 500g.mutta ei suuria määriä kerralla.tasurilla jos kalastelee ni perukkeet on paikallaan.haukia on aika paljon.useampia tuli päivässä.alvajärven keskivaiheilla tuli käytyä.mieleen jäi ahvenista se että melkein kaikilla oli jokin läikkä/rupi nahassa.
Ok. Itse en ole törmännyt rupisiin kaloihin sen kummemmin kuin muuallakaan tuolla Muurasjärven puolella. Haukia on tosiaan sielläkin aika reilun oloisesti ja viime reissunkin ainoa merkittävä olio oli 1,5 kg hauki joka puri ihan pientä tapsin päässä ollutta morria. Kesäisin oli pilkki mikä hyvänsä, niin noita poranokkia tulee joka reissulla ja kuhan uistelun lomassa myös aika kookkaat hauet ovat enemmän sääntö kuin poikkeus eli haukia tuntuu löytyvän aika paljon. Se olisi varmasti kiva homma jos limaputkista tykkää, mutta minkäs teet kun ne lähinnä vituttaa.