Suurin vapautettu lohi 2008

Alueen säännöt
Tälle palstalle kaikki uistelu-, onki-, pilkki-, perho-, ym. kilpailuihin, messuihin ja KMC-treffeihin liittyvä keskustelu.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
JaRu
Joka alan wannabe-besserwisser

Suurin vapautettu lohi 2008

Viesti Kirjoittaja JaRu »

Mahtaakos tällaista harvinaisuutta tapahtua?
Kun lueskelee palstan reissurapsoja pohjoisen ja eteläistenkin jokien kohdilta huomaa yhteneväisyyden. Kaikki kalat pamputetaan. Vai pamputetaanko?
Siis kyseessä kirkkaan mitta lohen vapauttaminen.
Emppai
Käsijuusto

Re: Suurin vapautettu lohi 2008

Viesti Kirjoittaja Emppai »

JaRu kirjoitti:Mahtaakos tällaista harvinaisuutta tapahtua?
Kun lueskelee palstan reissurapsoja pohjoisen ja eteläistenkin jokien kohdilta huomaa yhteneväisyyden. Kaikki kalat pamputetaan. Vai pamputetaanko?
Siis kyseessä kirkkaan mitta lohen vapauttaminen.
En ainakaan itse ole kaikkia pamputtanut.
Tatuu
"Larvanto"

Viesti Kirjoittaja Tatuu »

Yhtään ei ole tarkoitus tänä vuonna pamputtaa. Saa nähdä jääkö sen takia pamputtamatta ettei yhtään tule :roll:

Kille on parempi pöydässä kuin etelän lohet ja pohjoisen kalojen kanssa "ongelmaksi" muodostuu kuljetus.
Team Don't Push The River Member #1

"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan.", Matti Nykänen.
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Tatuu kirjoitti:Kille on parempi pöydässä kuin etelän lohet ja pohjoisen kalojen kanssa "ongelmaksi" muodostuu kuljetus.
Ei niitä kaikkia pohjoisen kalojakaan kannata syödä. Mitä korkeamalle ovat ehtineet nousta sitä pahemmalle maisuvat. Henkiökohtaisesti olen yrittänyt Lätäsenon titin syömistä mutta puuha jäi yritykseksi. Keltainen ja mössömäinen liha eivät oikein kulinaarista huippuhetkeä tarjonneet. Siiman pääsä kiva mutta poskeeni pistän mielummin harjusta, taimenta tai vaiks haukea. ;)
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Trolli
Leffatähti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trolli »

Tässä yksi vapauteen palaava, ei joelta vaan mereltä...
Liitteet
C&R lohi.JPG
C&R lohi.JPG (55.46 KiB) Katsottu 3479 kertaa
Trolli
Leffatähti
Viesti:

Ja toinen....
Liitteet
C&R lohi II.jpg
C&R lohi II.jpg (48.58 KiB) Katsottu 3477 kertaa
Theemu
The Emu

Viesti Kirjoittaja Theemu »

Lasketaanko kirkastuneet laskulohetkin vai. :)
Trolli
Leffatähti
Viesti:

Jaa, niitäkö nuo olikin. Minä kun luulin että ne on jotain sporttimallisia kun olivat noin sutjakassa kunnossa :lol:.

Valitettavasti noitakin on monen uistelijan pakkasessa.
Haukikoira
Lohikissa
Viesti:

Re: Suurin vapautettu lohi 2008

Viesti Kirjoittaja Haukikoira »

Anssi Lehtinen kirjoitti:En ainakaan itse ole kaikkia pamputtanut.
En minäkään, kaks kympin kalaa menny jo takas uimaan. Liian isoja meitin uuniin ??? :)

ps. onks tää topikki joku tapahtuma vai kisa ja onks hyvät palkinnot? Voishan noi laxut säkittää ja punnata ennen ceeärräystä 8) 8)
Samtheman
Pippelsman

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Mulla menee kaikki kylkikalat takasin, myös ahvenkoskella jossa ne sais ottaa. Mutta, korkkarin kylkikaloja tähän lienee turhaa laskea mukaan, niitä kun ei sais punnitakkaan että menevät asap takaisin jokeen. Ja kylkikala ei ole saatu kala mun mielestä.
Muuten kyllä kymillä on vapautuskulttuuri voimissaan, esim. Ruhalla ei pamputeta kaloja edes heinäkuussa juuri ollenkaan. Mietityttää vaan että miksi? Ei sillä kalakantaan ole vaikutusta jos tuolla pappi pari kertaa laulaa, kun lisääntyminen on mitä on.
Noh, kaikki tyylillään...
Elokuun puolivälin jälkeen ei myöskään enää itse tule varmaan isompia kaloja otettua, titin ehkä.
Pohjoisessa (Torniolla) on ruokapula, kaikki saa pamppua. Valitettava totuus on, ettei joitain paikallisia kiinnosta tuo kalan päivärajoitus, kirjaillaan saalispäiväkirjaan sit siskontytönpojan nimi ja kaikki sen kaverit. Ja kas, saatiin taas 5 lohta omaan pakkaseen... Ja loppuun asti saa kaikki pamppua. Tenolla sama juttu, ilman rajoituksia. Jotkut on noissakin jo oppineet vapauttamaan isot naaraat, joka on hienoa. Varsinkin Tenon kalastus on sen verran tehokasta, että ihminen on jo tehnyt vahinkoa kantoihin.
Eli, en aio vapauttaa oikeasti kirkkaita kaloja kymillä, vaan tuon ne perheeni ravinnoksi. Ei niistä mun parista pamputtamasta kalasta mitään haittaa kannalle ole.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
abboreman

Viesti Kirjoittaja abboreman »

Samtheman kirjoitti:Mulla menee kaikki kylkikalat takasin, myös ahvenkoskella jossa ne sais ottaa. Mutta, korkkarin kylkikaloja tähän lienee turhaa laskea mukaan, niitä kun ei sais punnitakkaan että menevät asap takaisin jokeen. Ja kylkikala ei ole saatu kala mun mielestä.
Muuten kyllä kymillä on vapautuskulttuuri voimissaan, esim. Ruhalla ei pamputeta kaloja edes heinäkuussa juuri ollenkaan. Mietityttää vaan että miksi? Ei sillä kalakantaan ole vaikutusta jos tuolla pappi pari kertaa laulaa, kun lisääntyminen on mitä on.
Noh, kaikki tyylillään...
Elokuun puolivälin jälkeen ei myöskään enää itse tule varmaan isompia kaloja otettua, titin ehkä.
Pohjoisessa (Torniolla) on ruokapula, kaikki saa pamppua. Valitettava totuus on, ettei joitain paikallisia kiinnosta tuo kalan päivärajoitus, kirjaillaan saalispäiväkirjaan sit siskontytönpojan nimi ja kaikki sen kaverit. Ja kas, saatiin taas 5 lohta omaan pakkaseen... Ja loppuun asti saa kaikki pamppua. Tenolla sama juttu, ilman rajoituksia. Jotkut on noissakin jo oppineet vapauttamaan isot naaraat, joka on hienoa. Varsinkin Tenon kalastus on sen verran tehokasta, että ihminen on jo tehnyt vahinkoa kantoihin.
Eli, en aio vapauttaa oikeasti kirkkaita kaloja kymillä, vaan tuon ne perheeni ravinnoksi. Ei niistä mun parista pamputtamasta kalasta mitään haittaa kannalle ole.
Hyvin pohdiskeltu, mutta viimeinen lause pilasi kaiken. "ei mun teoilla ole merkitystä, kierrättäkööt muut, vapauttakoot muut, saastuttakoon muut vähemmän...." tuohon malliin kun ajattelee niin ei ihme ettei tapahdu mitään. Pienillä teoilla ne muurahaisetkin pesänsä kokoavat :roll: En kapinoi vastaan, itsehän kun en ole koskaan kalastanut edes joella joten en voi kuin sivusta seurata lohien sukupuuttoon kuolemista.
Samtheman
Pippelsman

Tuota, jos mä ahvenkoskella papitan vaikka 10 kalaa, ei sillä ole kannan kanssa mitään tekemistä. Siellä kun ei yksikään kala lisäänny. Sitten, kun kymissä alkaa olla merkittävää poikastuottoa, on homma eri. Nythän ne on istareita, piste. Ja jos ne siitä haarasta lähtee pois, on edessä verkko/rysähelvetti, jonka läpi pääsyyn vaaditaan enemmän kuin tuuria.

Haukikoira
Lohikissa
Viesti:

Mut onhan vapautettu laxu kuitenkin vapautettu, oli suusta korvasta tai kyljestä tarttunut. Tän kisan säännöissä ei ole poissuljettu muut kuin suukalat:)

Olen STM:nin kanssa samalla linjalla, jos menen kalaan ja saan saalista, niin tarpeen mukaan pataan lähtee. Hurskastelijat voivat käydä noiden rysien ym todellisten uhkien kimppuun, jos vain riittää intoa ja uskoa muuhunkin kuin netissä satunnaisten hajatelmien heittoon.

ps. edelleen kaipailen jotain infoa palkinnoista, jos niitä on? Vai onks tää tapahtuma tai messut :)
Samtheman
Pippelsman

Vapautin tänään 57cm lohen. Johdanks mää?

Tatuu
"Larvanto"

Viesti Kirjoittaja Tatuu »

Mää oon vapauttan 62cm 8) Kirkkaasti käressä :lol:
Team Don't Push The River Member #1

"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan.", Matti Nykänen.
selenius
Yliliimapää

Viesti Kirjoittaja selenius »

Mä vapautin kesällä 115cm kalan, hys... :paipai:
------------------------
http://arsyttavaa.omasivu.fi/

...by the way, kalaonnea!
Haukikoira
Lohikissa
Viesti:

Mulla jäi metriin toi osasto, et mitään jakoa ei ole Seleniusta vastaan:) Lauriizio on vahvoilla tässä jutussa ;)
Vastaa Viestiin