Geopoliittisesta sijainnistani johtuen on Nautela mun "kotikenttäni", mitä pervoiluun tulee.
Joten asiaan ja paikkaan vihkiytyneet voisivat(ko) raottaa vinkkirasiaansa ja helpottaa hakua.
Minkä kiven nurkalla siellä kannattaa riuhtoa ja millä?
Oikeat pelimiehet tietenkin näkee ekaa kertaa paikalle saavuttuaan heti persesilmälläänkin ottipaikat ja perhon mallit ja värit.
Minä en. Mun virvelisilmällä siellä ei ole järkevää kalastuspaikkaa kuin vasta kosken alla.
Kuitenkin siellä porukkaa aika ajoin käy. Jotkut muakin tumpelommat kuulemma saa vielä kalaakin.
Älkää aloittako kysymyksellä mitä kalaa mä haluat pyytää.
IHAN MITÄ VAAN!!!
Liitsit kuulema toimii...
Kaikki opetus koskien Nautelaa on kiitollisuudella pervetullutta.
YV:kin kelpaa, jollei halua julkisesti revitellä. Mutta onkohan noin snadilla alueella isoja salaisuuksia. Tai sitten juuri alueen koosta johtuen on vain huippusalaisuuksia.
Halutessasi pidän tiedot ominani.
Piti se perkele vielä tähänkin sairastua...
Tuli muuten tässä äskettäinpäivänä mulle kertoilemaan tuoreesti perhoiluun hurahtanut nuorukainen olleensa muutaman kerran Nautelassa kokeneemmaltaan oppia saamassa. Olivat ensin mennnet sinne alueelle " et jos ei haluu heti maksaa..."
Tiedustelin missä se sellainen alue on, missä luvatta saa kalastaa?
" no yhen sellasen maanomistajan ... ni ei tarvi sitä lupaa."
Ahaa, en nyt ollut ihan varma koskeeko tuo sääntö lohipitoisia jokia ja hiukan kyseenalaistin asiaa. Selvisi ettei se maanomistakaan ole kyllä tietoinen mailtaan tapahtuvasta "luvallisesta luvattomasta kalastuksesta".
Asian varmemmaksi vakuudeksi ei herroilla, tai en tiedä siitä toisesta herrasta kyllä mitään, mutta minulle jutelleella herralla ei ole edes valtion lupaa.
Ikänsä puolesta siis pitäisi jo olla kaikki mahdolliset lisenssit.
Ojensin poikaa aika huolella.