Ohjeita karpin ongintaan

Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
pkartio
Gizan P. Yramidi

Ohjeita karpin ongintaan

Viesti Kirjoittaja pkartio »

Olisi tuossa järvi johon on istutettu 2- 3 v vanhoja karppeja 4 v sitten, kalat istutettiin vähentämään kasvien kasvua ja virkistyskalastustoimintaa tukemaan. Kasvien määrä on kääntynyt selvästi laskuun ja nypittyä kasvillisuutta tulee rantaan välillä lauttoina.

Nyt olisi tarkoitus kokeilla myös kalojen pyyntiä, eli tarvitsisin neuvoja.

Järvi on muodoltaan kuin lippalakki, syvänne on 16m ja lippa osa keskimäärin 1 m. Järveen laskee 2 puroa ja sieltä poistuu yksi puro.
Kokoa n. 2.5km x 0.5km. Veden lämpö tällä hetkellä 24c

Olisin kovin kiitollinen ohjeista, tavoite olisi päästä ensi viikonloppuna itse aktiin. Eli mihin ja millä mäskäys ja millä ja mihin kellonaikaan kalalle?

Ja vaikka Iltasanomissa oli juuri karppireseptejä, on saalis järvessä työtehtävissä ja sinne se myös palautetaan.
Strumffia strumffaava strumffi...
kelkku

Re: Ohjeita karpin ongintaan

Viesti Kirjoittaja kelkku »

pkartio
Gizan P. Yramidi

Re: Ohjeita karpin ongintaan

Viesti Kirjoittaja pkartio »

Kiitoksia Kelkku, tuolla olen jo käynyt kurkkimassa, tässä vaiheessa pyrin kasaamaan pääosan välineistä tuolla varastossa olevista romuista ( 35 v keräysaika), lähinnä kiinnostaisi tuossa järvessä tuo kalan oletettu sijoittuminen, eli laaja laakea matala vaiko äkkijyrkkä rinne? Minulla on tuossa ajatuksena kohta jossa pitkä syvänne päätyy 10m matkalla kurumaisesti nousevaksi rinteeksi, päättyen 1 m syvään tasaiseen matalaan, kuvittelisin että tämä muoto ohjaisi kaloja kuten kanjoni, eli josko syötettisin tuota kanjonin suuaukkoa viikonloppuun saakka?
Milloin karppi on aktiivinen, eli mihin aikaan yritän opettaa ne ruokailemaan? Olisiko iltahämärässä 21-23 väli mitään?
Syötteinä ajattelin maissin, vaniljan ja kauraleseitten seosta?
Heittoetäisyys rannasta olisi 5-10m.
Strumffia strumffaava strumffi...
Vastaa Viestiin