SmartCraft näyttö pimeänä

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Ihis

SmartCraft näyttö pimeänä

Viesti Kirjoittaja Ihis »

Huollon ja softapäivityksen jälkeen SmartCraftin oikean puoleinen näyttö niin tummana että numeroista ei saa selvää. Soitin huoltoon eivät osanneet auttaa. Onko ajatuksia/tietoa millä tuon saisi kuntoon. Nyt esim. uistelunopeuden säätö hankalaa.

Kuva
mfroberg

Re: SmartCraft näyttö pimeänä

Viesti Kirjoittaja mfroberg »

Hmm, uistelunopeuden säätö hankalaa....mulla on nuo samat mittarit omassa koneessa (Optimax 135) ja säätäminen onnistuu molemmista mittareista kuten noissa lukeekin. Ja jos joskus säädän niin nimenomaan tuosta rundimittarista joka sulla on vielä täysin toiminnassa. Itse vikaan en osaa sanoa mitään mutta jos huolto aiheuttanut =>huolto korjaa. Vai oletko itse huoltanut?
Ihis

Thanx. Täytyy valittaa huoltoon. Kuuluukohan tuo siihen Mercuryn 5 vuoden takuuseen?
JSo

Viesti Kirjoittaja JSo »

mfroberg kirjoitti:Hmm, uistelunopeuden säätö hankalaa....mulla on nuo samat mittarit omassa koneessa (Optimax 135) ja säätäminen onnistuu molemmista mittareista kuten noissa lukeekin. Ja jos joskus säädän niin nimenomaan tuosta rundimittarista joka sulla on vielä täysin toiminnassa. Itse vikaan en osaa sanoa mitään mutta jos huolto aiheuttanut =>huolto korjaa. Vai oletko itse huoltanut?
Eikös tuo mene niin että nopeusmittarista laitetaan päälle nimenomaan nopeuden säätö ja kierroslukumittarista kierrosten säätö. Itse laitan uistelusäädön useimmiten päälle nopeusmittarista jolloin voin asetella suoraan haluamani nopeuden.
mfroberg

Viesti Kirjoittaja mfroberg »

Jaa, enpäs ole tuota edes miettinyt. Rundarista on helppo kilkata lisää tai vähentää 10 rpm per painallus. Tuo nopeusmittari, eikös se ole lähinnä "hehtaaripyssy" vai onko se sinulla jotenkin yhteydessä GPS:iin eli todelliseen nopeuteen?
JSo

Viesti Kirjoittaja JSo »

Juu, kyllä mittaristo on yhdistetty plotteriin ja nopeusmittari näyttää GPS nopeutta, mutta muistelen että nopeus tuohon "vakionopeussäätimelle" tulee mittareiden mukana tulleelta rullalta. Voisi ajatella niin että rulla nopeus olisi parempi kun silloin näkee uistinten (veneen) nopeuden suhteessa veteen. Jos virtaavassa vedessä ajelee GPS nopeutta on uistimien nopeus vedessä ihan jotain muuta. Mutta minäpä vielä tarkistan kumpaa nopeuttaa säädin käyttää.

Edit: Ei ole ollut tuo plotteri - mittaristo yhteys vielä kovinkaan kauaa, en ole tainnut uistella vielä kertaakaan yhdistämisen jälkeen, siitä epätietoisuus.
Metka_Masa
Pakara Kungas

Viesti Kirjoittaja Metka_Masa »

Oletko lukassu ohjeet:
täältä lataat pdf tiedoston. siinä on jotain valo juttuja mittaristoon.

http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... XFxXOc_uxg

tai tästä:

http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... FAJTicef9A
JSo

Viesti Kirjoittaja JSo »

Näyttää olevan niin, että kun mittaristoon on kytketty GPS ja asetukset laitettu sen mukaisiksi, ei uistelu nopeuden säätö toimi. RPM säätö luonnollisesti toimii normaalisti. Nopeusmittarista kun ottaa uitelusäädin näytön näkyville, alareunassa lukee paddle required eli vaatii nopeustietoa rullalta. Pöljä juttu.

Edit: Muistaakseni pariin kohtaan asetuksissa piti vaihtaa paddle -> GPS silloin kun tuon lisäpiuhan asensin. Saattaapi olla että jomman kumman voi jättää vaihtamatta ja sitten tieto uistelusäätimelle tulee rullalta. Ei viitsi alkaa tutkimaan kun mulla on rulla halki ja siksi tuon kytkennän teinkin.
Ihis

Metka_Masa kirjoitti:Oletko lukassu ohjeet:
Kiitos ohjeista. Valot toimii ihan ok. Tuo LCD näyttö on tummana. En tiedä kuuluuko Smart Craft mittaristo Mercuryn 5 vuoden takuuseen???
Metka_Masa
Pakara Kungas

Ihis kirjoitti:
Metka_Masa kirjoitti:Oletko lukassu ohjeet:
Kiitos ohjeista. Valot toimii ihan ok. Tuo LCD näyttö on tummana. En tiedä kuuluuko Smart Craft mittaristo Mercuryn 5 vuoden takuuseen???

Sain uuden kierroslukumittarin (viime vuonna venemessuilla ostettuun veneeseen)
viisari lakkas toimimasta, LCD puoli pelas.

Nyt viime reissulla lakkas nopeusmittari toimimasta, ja siitä johtuen keskikulutukset ei näy. ilmeisesti levää tms. on moottorin alakerrassa, joka tukkii tai estää "tiedon saamisen""
Metka_Masa
Pakara Kungas

Paina tota mode ja +- tosta nop. Mittarista pääset valikkoon, sulla on toi kontrasti tapissa.
Näin ainakin itse kokeilin jost tossa nopeusmittarissa.

Ja omaan nop.mittari toimintaan.. Kun olin vaihtanut ton kiekka mittarin oli cal2 jääny toi speed sensor pitot No asentoon. Cal2 auki ja sensori yes asentoon ja kas kas rupes mittari toimimaan.
JSo

Viesti Kirjoittaja JSo »

Onko sulla oikeasti nopeusanturina pitot putki? Jos sulla on mittareiden mukana tullut rulla silloin oikea asetus olisi paddle.
Metka_Masa
Pakara Kungas

JSo kirjoitti:Onko sulla oikeasti nopeusanturina pitot putki? Jos sulla on mittareiden mukana tullut rulla silloin oikea asetus olisi paddle.

No, kova muoviputki tulee alhaalta "sensorille" ja kun siihen putkeen puhalti niin kuplia tuli .. Rullaa En ole nähnyt. Moottorina on 115efi ct vm. 15 .

Sensorin asetuksissa on vielä 100/200 psi valikko, jo joku km/h 5,10 jne nuo kun tietäs miten pitää olla. :roll:
JSo

Viesti Kirjoittaja JSo »

Tuo 5km, 10km jne taitaa olla aseteltavissa oleva alaraja, jolla viisarimittari herää henkiin.
Vastaa Viestiin