Terhi 520HT projekti
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Re: Terhi 520HT projekti
Tässä oma rojekti.
Pohja aika heikolla hapella,kuvien oton jälkeen sisustus poistettu,sekä koko pohja hinkattu rälläkällä lamellilaikalla."Vähän" meinasi pölistä.
kuivateltu hyvän aikaa ennen kuidutusta,ajattelin bilteman tuotteilla selvitä.
Jos vaikka ens kesäksi sais kuntoon...
Pohja aika heikolla hapella,kuvien oton jälkeen sisustus poistettu,sekä koko pohja hinkattu rälläkällä lamellilaikalla."Vähän" meinasi pölistä.
- Liitteet
-
- tuotu 6,9,2012 344 (2).JPG (96.09 KiB) Katsottu 12280 kertaa
-
- tuotu 6,9,2012 348.JPG (85.33 KiB) Katsottu 12279 kertaa
-
- tuotu 6,9,2012 362.JPG (99.93 KiB) Katsottu 12280 kertaa
noniin, tsemppiä projektille!
Pohjan kunnostus kannattaa tehdä kerralla kunnolla ja vahvistella aikalailla. nimimerkillä kokemusta on. Varsinkin jos trailaat venettä paljon.
Vanha huono kuitu reilusti isolta alueelta pois ja uutta tilalle. Vanhan päälle ei saa tukevasti tarttumaan. Muista myös juntata kuitu kunnolla kiinni, itse koin, että alumiinirulla ehdoton apuväline. Pelkällä hennolla levittelyllä (kuten joskus auton puskureita korjannut) ei ollut tarpeeksi jykevä ratkaisu pohjaan. Muista hioa kuituun asti alueilta joihin uutta kuitua olet levittämässä.
Hiot kaikki vanhat myrkkymaalit pois. Tiedän, pölisee niin pirusti, mutta maski niskaan ja veneen alle. KAnnattaa olla tarkkana ton rälläkän kanssa, helposti haukkaa syviä koloja pohjaan joita sitten jälkeenpäin inhottava tasoitella. itse hioin koko pohjan ja koko veneen pyöröhiomakoneella ja kulmahiomakoneella. Toki aikaa meni sairaasti, mutta kyseessähän on harrastus eli eihän sillä väliä. Valmiin saa aina kaupasta jos ei jaksa töitä tehdä.
Pohjan kunnostus kannattaa tehdä kerralla kunnolla ja vahvistella aikalailla. nimimerkillä kokemusta on. Varsinkin jos trailaat venettä paljon.
Vanha huono kuitu reilusti isolta alueelta pois ja uutta tilalle. Vanhan päälle ei saa tukevasti tarttumaan. Muista myös juntata kuitu kunnolla kiinni, itse koin, että alumiinirulla ehdoton apuväline. Pelkällä hennolla levittelyllä (kuten joskus auton puskureita korjannut) ei ollut tarpeeksi jykevä ratkaisu pohjaan. Muista hioa kuituun asti alueilta joihin uutta kuitua olet levittämässä.
Hiot kaikki vanhat myrkkymaalit pois. Tiedän, pölisee niin pirusti, mutta maski niskaan ja veneen alle. KAnnattaa olla tarkkana ton rälläkän kanssa, helposti haukkaa syviä koloja pohjaan joita sitten jälkeenpäin inhottava tasoitella. itse hioin koko pohjan ja koko veneen pyöröhiomakoneella ja kulmahiomakoneella. Toki aikaa meni sairaasti, mutta kyseessähän on harrastus eli eihän sillä väliä. Valmiin saa aina kaupasta jos ei jaksa töitä tehdä.
ramzez kirjoitti:Tässä oma rojekti.
Onkos tämä rokkis edennyt mihin suuntaan?
Moro, tuli itelle myös tuo terhi 520ht paatti. Oisko wzlo:lla heittää mittoja takakaiteesta? Ja saako pressun alas ja koneen trimmattua ylös tuon kaiteen kanssa? Kiitokset etukäteen...
-Kun savolainen puhuu, on vastuu kuulijalla-
Moro,JarZa kirjoitti:Moro, tuli itelle myös tuo terhi 520ht paatti. Oisko wzlo:lla heittää mittoja takakaiteesta? Ja saako pressun alas ja koneen trimmattua ylös tuon kaiteen kanssa? Kiitokset etukäteen...
Vene vaihtoi omistajaa 1,5 vuotta sitten, joten terhiä ei enää käytössäni ole. Kaiteet mitat sattui vielä löytymään. voin lähettää piirrustuksen siitä, jos nappaat vaikka yv.llä sähköpostiosoitteesi.
-
tillintallin
Vastaavanlainen projekti on menossa meikäläisellä ja olen lukenut tämän WZLO aikanaan tekemän ansiokkaan jutun oman veneensä laitosta. Harmittaa kun nuo kuvat ovat hävinneet eikä niitä takaisin taida saada. Uistelu käyttöön on tarkoitus minullakin tuota laitella. Tuohon takaosaan pitäisi saada lisätilaa ja kysynkin olisiko kenellä ehdotuksia miten sitä on paras lähteä tekemään veneen rakenteiden heikentymättä? WZLO on hävinnyt foorumilta. Liekö uisteluinnostus häneltä vaihtua johonkin muuhun lajiin
.
-
tillintallin
ˆ
Missä ovat kaikki Terhi 520 fiksaajat? Vai ovatko Terhimiehet jo katoavaa kalastusperinnettä !
Mielellään ottaisin vastaan kaikenlaista vinkkiä niistä virittelyistä mitä olette tehneet Terhi 520 HT veneen käyttöominaisuuksien parantamiseen vetouistelu pääasiallisena käyttönä.
Missä ovat kaikki Terhi 520 fiksaajat? Vai ovatko Terhimiehet jo katoavaa kalastusperinnettä !
Mielellään ottaisin vastaan kaikenlaista vinkkiä niistä virittelyistä mitä olette tehneet Terhi 520 HT veneen käyttöominaisuuksien parantamiseen vetouistelu pääasiallisena käyttönä.
Täältä löytyy yks Terhiläinen. Tuota nyt ei mahottomasti ole tarvinnut fiksailla. Lähinnä perus ylläpitoa ja konepuolta päivitetty nykypäivään. Planarin dieseli lämppäri tuli tuohon kanssa lyötyä kiinni niin ei tarvia palella. Hytikka ohjaus polttelis kanssa, mutta saattaa jäädä tältä vuodelta laittamatta. Seuraava isompi homma olisi pohjan maalaus, sen verran alkaa olla paikkaa paikan vieressä.
-
tillintallin
Mihin kohti laitoit Planarin kiinni? Saitko puhallusta etuikkunoille?Minä olen myös miettinyt tuota lämmitystä. Wallas / Planar kumpi olis parempi? Wallas taitaisi olla hiljaisempi mutta onko Planarissa puhallus tehokkaampi.
Olen myös suunnitellut taakse lisätilaa ottamalla vasemman puolen istuimen ainakin takaosasta pois.
Olen myös suunnitellut taakse lisätilaa ottamalla vasemman puolen istuimen ainakin takaosasta pois.
Planar meni näppärästi ohjauspulpetin sisään, tuntui oikeastaan ainoalta järkevältä paikalta jossa pakoputken saa kulkemaan piilossa. Vielä pitäisi hommata pari suulaketta pulpetin molemmin puolin niin saa puhalluksen tasaisesti koko veneeseen. Toivotaan että riittää pitämään ikkunat huuruttomina, mutta täytyy sitten miettiä jatkoja jos ei puhallusteho tuolta pulpetilta asti piisaa. Muista venelämppäreistä ei ole kokemusta, mutta Planar kyllä tuntuu melko kovaääniseltä.
Mulla ois planarin asennus Terhiin edessä. Saisko kuvia toteutuksesta?
Täytyy napsia kuvia jahka ensi viikonloppuna menen veneen luokse. Tuo Planar 2D sujahtaa kokonsa puolesta todella hyvin tuonne ohjauspulpettiin, jää vielä tilaa pakoputkelle ja lämmin ilma putkille. Tankki tuli asennettua keulapunkan alla olevaan säilytyslokeroon, eipähän ole suoraan samassa tilassa lämppärin kanssa. Toivon mukaan saa nuo suulakkeet vielä ens viikonlopuks ni pääsee kasailemaan tuon loppuun.
Eipä juuri tule enään tätä foorumia lueskeltua. Facebookista nimellä Santeri Laihonen tavoittaa jos tulee kysymyksiä mieleen. Vastailen kyllä mielelläni ja kuviakin on saatavilla jos joku kaipaa..
Morjesta, kokeillaan josko joku tätä vielä lukee. Ois tuossa tyrkyllä syksyn ja talven ajaksi terhin 520ht. Siitä pitäis täysverinen uisteluvene rakentaa. Onko tuo takapenkkien poisto minkälainen projekti? Täytys ne siitä poistaa että sais enemmän tilaa persiisee. Onko takatilan tasoitus järkevää tehdä vesivanerilla? Se ois kaikista helpoin eikä tarvis kuidun kanssa tapella.. jos kuvia ja ideoita löytyy niin yv:llä saa mailia tai puh numeroo.
Sen sanon, etteihän uuden lasikuidun loihtimisessa mitään vikaa ole ainakaan mun mielestä. Lasikuituhommien 'vika' on vanhojen paskojen leikkely / hiominen / viistely. Ja se suurin piirtein sama homma on edessä jos sahaat takapenkin pois ja korvaat vanerilla. Siks itte tekisin kuttaperkasta. Siistin näköisen (ja vaneria kestävämmän) saa myös alumiini kyynel-levyllä, mutta itse en tykkää, koska tulee auringonpaisteella s-tanan kuumaks eikä se muutenkaan ole kiva paljasjaloin eikä koirallekaan hyvä.
- Jukka