Meritaimenta heittämällä 2014
Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Re: Meritaimenta heittämällä 2014
Onnea kalasta! Mistä päin suomea tuli?
Tuliko läheltä rantaa vai ulompaa? Kokematon kalastaa infoa... 
Kitos! Rannalta heitin ruottia kohtiMixxxu kirjoitti:Onnea kalasta! Mistä päin suomea tuli?Tuliko läheltä rantaa vai ulompaa? Kokematon kalastaa infoa...
Kävin avaus reissulla sunnuntaina lauttasaaressa. Aikaa oli pari tiimaa ja niin vain sain vekkulilla kaivettua pari pientä tanelia ylös asti. siika onkijoita oli tosi paljon mutta jostain raosta pääsi nakkaan hyvinki. tuntuivat olevan samoilla paikoilla kun loppukaudesta? eivät lahdissa.
Mites noi muut paikat helsingissä,joko jäistä vapaana?
Calcutan kirjoituksesta innostuneena kävin minäkin avaamassa kauden. Rannalta heiti ja Viroa kohti, 2.7kg kala tuli!
No hittovie! Viime viikolla ku vielä ajattelin ettei taida mittakalaa näillä uusilla mitoilla tulla, niin nyt tuli jo toinen! Ruokatunnilla pikaisella rantavisiitillä tuli 69cm. 
Tänään tyylipuhdas MP!!! Mutta kelit niin upeet, että ei kauheesti edes haitannut.. Veden lämmöt liian alhaiset vielä... 1.9-2.8 C.
Ei kautta ilman kalaa
Tänään ensimmäistä kertaa vesillä taimenen perässä omalla veneellä. Kaverille keulaan pari seuriota mutta itellä ei havaintoja kohdekalasta. Tästä on hyvä jatkaa harjotuksia kunhan kelit taas lämpenee.
Ei veden lämpöö tarvi syyttääSrock kirjoitti:Tänään tyylipuhdas MP!!! Mutta kelit niin upeet, että ei kauheesti edes haitannut.. Veden lämmöt liian alhaiset vielä... 1.9-2.8 C.
Kävin avaamassa kauden idässä. Hieno päivä vaikka tuulikin. Kalat jäi pariin seuroon jotka oli kiinnostuneita Spöketistä.
Erä lehden testissä noi spöketit olivat joskus aivan paskoja ja sitä ihmettelin! Parempaa en ole viä löytäny,tai bullit voi olla viä parempi... värit ratkaisee
Truttaaki on ollu
,mutta mitäs sillä maineella. Räminää ite suosin ja vikke vs.spöket on selvä ero
Toki painavilla vaapuillaki on tulosta tullu
Mä kirjoitan vain omia tuntoja ja niitä ei tarvi tosissaan ottaa.
Mä kirjoitan vain omia tuntoja ja niitä ei tarvi tosissaan ottaa.
Mä en truttaa ole koskaan pitäny hirveessä arvossa noista "klassikoista", mutta ruutiukkoa pidän aika kuninkaana. Eno vaan valitettavasti yhtään vakuuttunut näistä uusista ruutiukoista, mulla on jotain noita vanhempia muutamia enää jäljellä (loput pohjassa tai menny paskaks) ja niillä on tullu hyvin kalaa.
Jos jollain pyörii vanhoja ruutiukkoja pakinpohjalla ja eio kiinnostusta jatkaa omistamista niin mulle YV:tä.
Jos jollain pyörii vanhoja ruutiukkoja pakinpohjalla ja eio kiinnostusta jatkaa omistamista niin mulle YV:tä.
Mulla nyt tän viikon kaloista tasapuolisesti toinen spöketillä ja toinen trutalla. Spökettiä on mukava heitää matalassa vedessä.
Mun siiman päässä roikkuu vain itsetehdyt kevennetytCalcutta kirjoitti:Ei veden lämpöö tarvi syyttääOttipaikkaan falkfishin spökettiä tai bullittia. Noilla olen tavannu saada heti kun avo vettä löytyy ja raivon vallassa en kelaa uistinta rantaan
No,noita rantoja on tullu puoli elämää heitettyä ja kantapää oppi koettu
Veden vähän lämmettyä lupaan löytää
Ei kautta ilman kalaa
Tänään ekalla heitolla napsahti kala kiinni ja n.4 kg tumma kala. 40 min 3 tapahtumaa lumisatees ja kun aurinko näyttäytyi,niin siihen tärpit jäi. Eka kala jollaki halppis lusikalla kelta/hopee,mustilla pilkuilla ja tärpit sillin pienempään pinkkiin kevennettyyn roikkumahaan 
Tai sitten otat yhteyttä johonkin meistä veneellisistä ja pummit kyytiin!Tuama kirjoitti:Moro!
Tämän tarunomaisen kalalajin uutena jahkailijana kysyisinkin missä tätä mahtavaa kalaa voisi Porin alueella koittaa huijata? Venettä ei ole, joten rannalta heittopaikat tällä hetkellä hakusessa.
Kovasti olisi hyvät neuvot tarpeen, jostain tämäkin on aloitettava. Tarkoitus olisi lähteä ihmettelemään tässä viikonloppuna mahdollisia paikkoja, ehkä jopa välineet auton kontissa varmuuden vuoksi mukana...
Saattaa siellä meitä jokunen sillointälläin kellua..
Kausi avattu, parin kaverin kanssa liikenteessä ja saldo 5 taimenta + useita karkuutuksia. Tuli itse tehdyllä kevennetyllä lusikalla.
Minkälaiset hetken on Helsingin edustalla...ei ole ehtinyt avata Lauttasaari kautta vielä ja pian on jo myöhäistä. Hemmetin sairastelu sotkenut kevättä..
Kattelin tossa eilen että ekat silakanonkijat on Larun sillalla joten eiköhän toi tosta ala taneekin tulla stadin edustalta.kalakammo kirjoitti:Minkälaiset hetken on Helsingin edustalla...ei ole ehtinyt avata Lauttasaari kautta vielä ja pian on jo myöhäistä. Hemmetin sairastelu sotkenut kevättä..
poljen larun sillan kaksi kertaa päivässä, ja oon katellut noita onkiukkoja sillä silmällä.
Mutta vielä ei ole kukaan nostanut silakkaa. ehkä tänään, ehkä ensviikolla.
vois laittaa veneen veteen sitku. rannalta ollut yksi seurio larussa silakka truttaan. khyyyl.
Mutta vielä ei ole kukaan nostanut silakkaa. ehkä tänään, ehkä ensviikolla.
vois laittaa veneen veteen sitku. rannalta ollut yksi seurio larussa silakka truttaan. khyyyl.
äsken joku mummeli nosti kaksi silakkaa larun sillalta, it`s on motherfuckers!
It's been on for some time now..
Tänään huikea kalapäivä Espoossa. Yhdessä lämpötaskussa lähes kuhisi taimenia. Kaikki 50+:a ja kaikki saivat jatkaa kasvuaan. Huikea keli, huikeita kaloja, huikea vene, huikeita vieheitä ja huikeaa kaikkea. Jea!
Tänään huikea kalapäivä Espoossa. Yhdessä lämpötaskussa lähes kuhisi taimenia. Kaikki 50+:a ja kaikki saivat jatkaa kasvuaan. Huikea keli, huikeita kaloja, huikea vene, huikeita vieheitä ja huikeaa kaikkea. Jea!
- Jäpäkyörä
- Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
"Se on huikeeta" sano Enskakin!arousi kirjoitti:It's been on for some time now..![]()
Huikea keli, huikeita kaloja, huikea vene, huikeita vieheitä ja huikeaa kaikkea. Jea!
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Tänään kävin heittämässä. Eka paikka tyhjä,mutta seuraavassa paikassa kaveri piti isoa hetken siiman päässä. Kaverilta saamani testi viehe heittoon ja melkein samoilta sensseiltä,niin topakka tälli ja kunnon nykäisyt....siltä näytti että todella iso oli,mutta pelikaveri ui viä. 300 heittoa jälkeenpäin kävi veljen tekemässä lusikassa,ehkä ennätys taimen ja sen kanssa kävi nolosti,förbaneiiiiiin!
Keliä ei voinu syyttää ja naama sai väriä,mutta kummasti kiristää pipoa 
Sunnuntaina pitäisi velipojan kanssa avata kausi Larussa. Ei ainakaan ole kelistä kiinni!:)