Päijänne 2014

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Neonrider

Re: Päijänne 2014

Viesti Kirjoittaja Neonrider »

Meetvursti kirjoitti:Oliko rinssi eile (sunnuntai) uistelemas 22:30 aikoihi, jonkun kans morjestelin mut eipä noide hässäköide kans viiti kovin lähelle mennä huutelee..
Yks pyörähdys, mittakuha venesee ja pois..
Mää olin tuona sunnuntaina uistelemassa kaverin kanssa. Olihan siellä toki muitakin mutta me oltiin aika sitkeitä, pimeeseen asti.
Oltiin sellasella isohkolla soutuveneellä, jossa on pieni prutkutin perässä :bigboss:
weeman
Mulla on Kekkosen kalavaaka

Viesti Kirjoittaja weeman »

miltä syvyydeltä ja millä värillä lähtis koittaa ristiselkää. kuhat mielessä.
JPAR

Viesti Kirjoittaja JPAR »

weeman kirjoitti:miltä syvyydeltä ja millä värillä lähtis koittaa ristiselkää. kuhat mielessä.
Muikku/kuore väritys toiminut ok
nikulaa

Viesti Kirjoittaja nikulaa »

weeman kirjoitti:miltä syvyydeltä ja millä värillä lähtis koittaa ristiselkää. kuhat mielessä.
Laittele muikkua ja sinine ollu toinen yhtä toimiva väri... :kelaa:
weeman

pinnasta vai punteilla. ensi viikolla pääsen vasta ekaa kertaa. on ollut vene vaiheessa ja ollaan oltu 2 kk reissussa.
weeman

Mujetta tuntuvat purevan nyt joo..
Näistä varsinki tuo ylin pelannu hyvi..

oli kuvat vieheistä niin onko noi omatekeleitä vai kaupalisia. tollanen pitäs nimittäin saada puuttuu omasta valikoimasta.
Meetvursti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meetvursti »

weeman kirjoitti:Mujetta tuntuvat purevan nyt joo..

oli kuvat vieheistä niin onko noi omatekeleitä vai kaupalisia. tollanen pitäs nimittäin saada puuttuu omasta valikoimasta.
Pitää ite mainostaa et minun tekeleitä, niillä tuo nikulaa kaikki kalansa saa :D
Eli MJ-vaaput ku heität googlee ni alkaa paukkua..
nikulaa

Meetvursti kirjoitti:
weeman kirjoitti:Mujetta tuntuvat purevan nyt joo..

Pitää ite mainostaa et minun tekeleitä, niillä tuo nikulaa kaikki kalansa saa :D
Eli MJ-vaaput ku heität googlee ni alkaa paukkua..
Ja nämähän ei alamittasia pyydä ollenkaa nokkapysty
jjs^^

Viesti Kirjoittaja jjs^^ »

Mites kalat on pureskellu jämsän seudulla? Vaherin edustalla jne?
MikeTonic

Viesti Kirjoittaja MikeTonic »

Mikä on kalakannan tila Kurjenselän/Judinsalonselän tienoilla? Mitä kaloja siellä on? Onko muikkua tai kuhaa mahdollista tavoittaa? Miten saalisvarmaa aluetta? Muita huomioita?

Olisi mahdollista vuokrata mökkiä sieltä suunnalta ja vinkkejä kaikkeen kalastukseen halutaan.
JPAR

MikeTonic kirjoitti:Mikä on kalakannan tila Kurjenselän/Judinsalonselän tienoilla? Mitä kaloja siellä on? Onko muikkua tai kuhaa mahdollista tavoittaa? Miten saalisvarmaa aluetta? Muita huomioita?

Olisi mahdollista vuokrata mökkiä sieltä suunnalta ja vinkkejä kaikkeen kalastukseen halutaan.

Siinä vieressä on kovinkin suosiossa olevat Vanhaselkä ja Tehinselkä. Eiköhän sieltä muikkua ja taimenta ja kuhaa ainaki luulis löytyvän. Itse kalastan enimmäkseen vähä ylempänä ristinselällä. (asun lähellä)
MikeTonic

Viesti Kirjoittaja MikeTonic »

JPAR kirjoitti: Siinä vieressä on kovinkin suosiossa olevat Vanhaselkä ja Tehinselkä. Eiköhän sieltä muikkua ja taimenta ja kuhaa ainaki luulis löytyvän. Itse kalastan enimmäkseen vähä ylempänä ristinselällä. (asun lähellä)
Kysyin lähinnä Judin alueesta, koska etäisyydet kuitenkin Päitsillä on kohtalaisia.

Jos jollakin on kokemusta/tietoa, niin mielellään otetaan vastaan.
Prinssi
El Reino

Viesti Kirjoittaja Prinssi »

Muikkua, kuhaa, lohikalaa, kaikkea löytyy, mut paikat on mul pimennossa sielt :(
Päijänteen parhaita tai paras taimenpaikka se ol tietääkseni joitaki vuosia sitte.
Ny kai ollu vähän hiljasempaa jo muutaman vuoden.. eikö kuggaan osaa
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Prinssi
El Reino

"Oppipojat" kävi pokkaamassa Vaherista :kultaa: pytyn =D>

Rinsessa ite potee kuumetta ja jälkitautia eikä ollu kisoissa, eikä kyllä muutenkaan ois lähtennä "rahoja polttamaan" ku nuo mahkut kupissakin ol männy.

Alkaa "pojat" hyppimään näköjään silmille jo.
No. Haastetta...
jjs^^

Oliko prinssi tämä selkätukinen henkilö?

Käytiin heittään lenkit vaherin kisassa, "kaukasimpaan nurkkaan ja sieltä luovitaan alaspäin" asenteella ja tulostakin tuli +6kg kuhan muodossa :) asiallinen järvi!
Prinssi
El Reino

Tukia tässä tarviis niin taloudellisesti kuin ruumiillisesti montaakin, potenssi sellaista ei sentään vielä :lol:
Tramalin ym voimalla mä viä meen..

En ollu kisoissa ite lainkaan.
Kuumeessa yms, enkä ois 99-varmuudella muutoinkaan tullu ku mahkut kapissa ol männy :shock:

Jaa se ol teijän paatista kuva jossain intternetin ihmeellisesä maalimasa jonka kaveri bongas ilmeisesti jo kisan aikana :)
Tais olla nii, että ei tainna riittää ees kärkikolmikkoon tuo kala tai kalat, vaikka sinne se ois ehrottomasti kuulunu?

Aikas harvinaista herkkua tollanen kutonen tältä lutakolta.
Kylmä iso allas, kala kasvaa hitaasti, tai site sitä ei osata pyytää.
Ammattilainen on ammattilainen näköjää 8-)

Hieno kala!
jjs^^

Juu ei ihan piisannu, neljäs oltiin. Mutta opm leimaa siellä mettästettiin ja se sieltä tuli :)
Prinssi
El Reino

Hianoo :p
Oishan tuo sm-paikka kuha kupista, mut saas nähä vihtiikö sinne lähtee itteesä munaamaan :lol:
Vaatis uuwella järvellä kuitenniin ainaski sen viikon harjottelun jos ylipäätään vois olettaa pärjäävän.
Ei tässä jaksa enää vanhoilla päivillä veren maku suussa mennä.
Onhan noit SMiä kierretty jokunen, karvain kokemuksin ilman reenejä :evil:

On täs elämäs muutaki sisältöö jo eikä "vanhan" raihnasen kunto kestä enää moisia reissuja.
Aukiaapi pian korkki hyvässä seurassa :kippis:
weeman

sudensaarta tuli kierrettyä kolmeen otteeseen. illalla 16-21 aamulla 9-13 ja pimeällä 21-24. Tuuli oli vähän liikaa veneelleni ja tuloksena oli sotkuja ja potkurin ympärille menoja. plaanarit karkasi. muutama uistintappio. Tuulella yksin veneen hallinta oli mahdotonta. makkaran voimin piti pärjätä, sudensaaressa pidin majaa 3 päivää.
Prinssi
El Reino

Ekstriimiä =D>
nikulaa

weeman kirjoitti:sudensaarta tuli kierrettyä kolmeen otteeseen. illalla 16-21 aamulla 9-13 ja pimeällä 21-24. Tuuli oli vähän liikaa veneelleni ja tuloksena oli sotkuja ja potkurin ympärille menoja. plaanarit karkasi. muutama uistintappio. Tuulella yksin veneen hallinta oli mahdotonta. makkaran voimin piti pärjätä, sudensaaressa pidin majaa 3 päivää.

Onks nää niitä elämysten hakuja herää pahvi
JPAR

weeman kirjoitti:sudensaarta tuli kierrettyä kolmeen otteeseen. illalla 16-21 aamulla 9-13 ja pimeällä 21-24. Tuuli oli vähän liikaa veneelleni ja tuloksena oli sotkuja ja potkurin ympärille menoja. plaanarit karkasi. muutama uistintappio. Tuulella yksin veneen hallinta oli mahdotonta. makkaran voimin piti pärjätä, sudensaaressa pidin majaa 3 päivää.

Käytiin kans tänään pyörimässä siinä kupeessa aamupäivästä iltapäivään. Hiton hyvät haukimestat oli... eikö kuggaan osaa

Kohtalainen aallokko ja tuuli!! työläs oli ajaa.. katoinkin, että oisko ollu busteri parkissa siellä tänään?
weeman

se oli tuo lohi hamariina parkissa laiturissa tämän aamun ja päivän
JPAR

weeman kirjoitti:se oli tuo lohi hamariina parkissa laiturissa tämän aamun ja päivän
Ajoin sen verran kauempaa ettei ihan mallia erottanu. Huomasin vaan veneen parkissa. En oo koskaan ollut maissa sudensaaressa.
weeman

Siellä on laavu, wc ja 4 eri nuotiopaikkaa eripuolilla saarta. polttopuut pitää viedä itse.
Vastaa Viestiin