Omavalmiste uistimet
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: Omavalmiste uistimet
No ei sulla sit pöllömmin mee ..
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Voi P.ska!Osanottoni.
Saako kysyä JPC miksi ihmeessä teet turpalevyjen urat jo tuossa vaiheessa?
Tyhjää saa pyytämättäkin, mutta kokemusta ei!
no vaikka siks että hiukka helpompaa ku ei tarvii sahata runkolankaa poikki....oykka kirjoitti:Saako kysyä JPC miksi ihmeessä teet turpalevyjen urat jo tuossa vaiheessa?
No kukin tyylillään, aika paljon helpompi omasta mielestä saada siisti kun sahaa vasta pintalakkauksen jälkeen kun sörkkiä lakasta täyttynyttä koloa auki, eikä sen uran ole pakko mennä nuin pitlälle tai jos tarvii niin sahaa v-mäisen kolonJPC kirjoitti:no vaikka siks että hiukka helpompaa ku ei tarvii sahata runkolankaa poikki....oykka kirjoitti:Saako kysyä JPC miksi ihmeessä teet turpalevyjen urat jo tuossa vaiheessa?
Tyhjää saa pyytämättäkin, mutta kokemusta ei!
nimen omaan kukin tyylillään ja jokaiselle varmasti se oma tyyli sopii parhaitenoykka kirjoitti:No kukin tyylillään, aika paljon helpompi omasta mielestä saada siisti kun sahaa vasta pintalakkauksen jälkeen kun sörkkiä lakasta täyttynyttä koloa auki, eikä sen uran ole pakko mennä nuin pitlälle tai jos tarvii niin sahaa v-mäisen kolonJPC kirjoitti:no vaikka siks että hiukka helpompaa ku ei tarvii sahata runkolankaa poikki....oykka kirjoitti:Saako kysyä JPC miksi ihmeessä teet turpalevyjen urat jo tuossa vaiheessa?Mutta kuten sanoin kukin tyylillään..
Meetvursti kirjoitti:Terve,
Nyt kävi näin osastoo..
Kamat jakoon ja siinä samalla meni vaappupaja..![]()
Lopullinen niitti tuli eilen, kun joku päätti jakaa hyvää joulumieltä varastamalla meikäläisen Hiacen parkkikselta, kyydissä toki vaapunvalmistus tarvikkeita, kynäruisku ja ties mitä..
Voihan kökkö
Toivottavasti vielä joskus teet vaappuja lisää, sen verran komeeta settiä teit
Tervehdys kaikille!
Aikani muiden luomuksia katselleena, uskalsin omistakin puukaloista laittaa kuvan arvostelvaksi.
Nämä on tehty, ajatuksen heittely joella joten elopainoa on noilla 14g per vaaputin. Muutama Öring on noilla jo rannalle tullutkin. 
Aikani muiden luomuksia katselleena, uskalsin omistakin puukaloista laittaa kuvan arvostelvaksi.
- Liitteet
-
- DSC_0376 (2).JPG (55.96 KiB) Katsottu 4967 kertaa
Taas on jotain keritty tekemään, mutta vähälle jääny esittelyt. Eli alla Thalmeen runkoon kyräiltyjä kapuloita kaverille joululahjaksi..
Perus puna-hile:

Muikku:

Takinkääntäjä (toinenpuoli Lgh-kulta):

Fluorikeltainen:

Illan viimeinen kenraali:

Koko katras kaikkine piikkeineen:

Kuvienlaatu on mitä on, kun ei tuo aurinko ainakaan etelä-savossa paljoa pastele, että pihalla tuon parempia kuvia sais aikasiks..
Perus puna-hile:

Muikku:

Takinkääntäjä (toinenpuoli Lgh-kulta):

Fluorikeltainen:

Illan viimeinen kenraali:

Koko katras kaikkine piikkeineen:

Kuvienlaatu on mitä on, kun ei tuo aurinko ainakaan etelä-savossa paljoa pastele, että pihalla tuon parempia kuvia sais aikasiks..
Kledju:eipä noissa mitään hävettävää ole,ainakaan omiin tekosiin verrattuna.
Petulla hieno lahjapaketti!
Petulla hieno lahjapaketti!
Ei noita lahjarasiassa tohdi pidellä jos kalassa meinaa pysyä 
No oon ihmetellytki että missä jannu on luurannu,mutta sulla on ollutki tommonen kuvio meneillään...aika perseestä kyllä,no eiköhän niitä vaappuja rupee taas hetken päästä tuleen?Meetvursti kirjoitti:Terve,
Nyt kävi näin osastoo..
Kamat jakoon ja siinä samalla meni vaappupaja..![]()
Lopullinen niitti tuli eilen, kun joku päätti jakaa hyvää joulumieltä varastamalla meikäläisen Hiacen parkkikselta, kyydissä toki vaapunvalmistus tarvikkeita, kynäruisku ja ties mitä..
Pakko hiukan huudella vieraisiin pöytiin, että itsekin kyllä nykyään tykkään ton nokkalevy uran tehdä jo alkuvaiheessa,kun tuli kans joskus muinoin "muutamat" runkolangat poikkastua sahalla. Eikä se nyt niin työlästä oo niitä lakka/maali jäämiä sieltä urasta poistaaJPC kirjoitti:no vaikka siks että hiukka helpompaa ku ei tarvii sahata runkolankaa poikki....oykka kirjoitti:Saako kysyä JPC miksi ihmeessä teet turpalevyjen urat jo tuossa vaiheessa?
Pistetääs tämmösistä tuoreimmista vaapuista kuvat,väri on jo vanha, mutta lisää oli tehtävä...

Mää taas vuoleskelin ja suhrin

Taidat tykätä pienestä
Fetismiä

Fetismiä
no ehkä puolisen minuuttia menee jos oikein huolellisesti kaivaaknuuz kirjoitti:Pakko hiukan huudella vieraisiin pöytiin, että itsekin kyllä nykyään tykkään ton nokkalevy uran tehdä jo alkuvaiheessa,kun tuli kans joskus muinoin "muutamat" runkolangat poikkastua sahalla. Eikä se nyt niin työlästä oo niitä lakka/maali jäämiä sieltä urasta poistaaJPC kirjoitti:no vaikka siks että hiukka helpompaa ku ei tarvii sahata runkolankaa poikki....oykka kirjoitti:Saako kysyä JPC miksi ihmeessä teet turpalevyjen urat jo tuossa vaiheessa?.
Kledjulla pirun hyvät värit vaapuissa, toki muidenkaa ei silmiä rasita.
Mahtavia vaappuja sulla ja komeita! Taisin saada ekalla testi uitolla tolla sinisellä 3 kalaa ja muistat varmaan sen jätin joka multa irtos ja pisti naaman vituralleenkledju kirjoitti:Tervehdys kaikille!
Aikani muiden luomuksia katselleena, uskalsin omistakin puukaloista laittaa kuvan arvostelvaksi.Nämä on tehty, ajatuksen heittely joella joten elopainoa on noilla 14g per vaaputin. Muutama Öring on noilla jo rannalle tullutkin.
Oma malli vihdoin saatu sorvaajalta ja nyt voi ihka omien pulikoitten teko alkaa!! 
- Liitteet
-
- Punkero 75 (Copy).jpg (33.47 KiB) Katsottu 7259 kertaa
-
- Punkero-jatko (Copy).jpg (67.91 KiB) Katsottu 7259 kertaa
Kyllähän calcutta mä sen ilmeen muistan.
Kysymys JPK75: lle. Saako sun sorvari tehtyä ton otsaloven vai teetkö itse hiomalla? Mahtavan näköisiä sun vaaput.
Itsellä on pieni ongelma kun joudun hiomaan itse suoran kohdan jolloin jokainen on aina vähän erilainen ja kun muutenkin pitää välillä aika paljon viimeistellä hiomalla sorvattua aihiota.
Kysymys JPK75: lle. Saako sun sorvari tehtyä ton otsaloven vai teetkö itse hiomalla? Mahtavan näköisiä sun vaaput.
Itsellä on pieni ongelma kun joudun hiomaan itse suoran kohdan jolloin jokainen on aina vähän erilainen ja kun muutenkin pitää välillä aika paljon viimeistellä hiomalla sorvattua aihiota.
kledju kirjoitti:Kyllähän calcutta mä sen ilmeen muistan.![]()
ite tein sorvin ja yrittäny muutella ja viimeistellä sitä mut kyl siinä aina joutuu käsin pikkasen hiomaankin. lovet kyl onnistuu mut loivana jos jyrkkäreunasen loven haluaa nii käsin viimeistellä pitää. ainoo moka mun sorvis et mahtuu vaa 16cm kertaa 3cm palikka
katajavaaput
ja onko kellään kokemusta bilteman holoteipistä? tuli ostettua ja testattua, helppo laittaa mut tuleepi semmosii ryppyjä, et olisko vika siinä teipis vaiko cabin lakas? siis rypyt tulee vasta lakkauksen jäjkeen. 
katajavaaput
Perzalla jotain kokemuksiamossev12 kirjoitti:ja onko kellään kokemusta bilteman holoteipistä? tuli ostettua ja testattua, helppo laittaa mut tuleepi semmosii ryppyjä, et olisko vika siinä teipis vaiko cabin lakas? siis rypyt tulee vasta lakkauksen jäjkeen.
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... start=3975
tai sitte mulla väärät kosteudet tahi lämmöt, jos kuivuus liian noppeesti ni kiristää lakka ja vääntää holoo pikkasen. tai jotain. pitää varmaan kokeilla kaikkee mahollista, muttei aina viittis kokeilla kantapään kautta. jos jollai vinkkejä niin otetaan kiitollisena vastaan.
katajavaaput