Kiinan merkit on ollut nyt markkinoilla ainakin kymmenen vuotta, joten uskoakseni kokemusta niistä alkaa olemaan. Haluisinkin hiukan avata keskustelua kyseisistä merkeistä tarkemmin, esimerkiksi varaosista, varaosia ja varaosia myyvistä liikkeestä. Otsikon mukaiset merkit ovat ilmeisesti sama kone.
http://www.meguro.fi/Pages/Parsunvaraosat.aspx Yamabisia myy koneglans, mutta kuvien perusteella sama kone. Näistäkin koneista on jo useampaa vuosimallia ja eroja on silmämääräisesti ryyppy vivustossa, "jokin letku" kiertää jossain mallissa koneen oikealta puolelta runkoon (olisko pensaletku)..
Yllä olevassa linkissä on varaosavertailu yamahan vastaaviin... Oletko itse tarvinnut varaosia parsuniin ja miten homma on toiminut?
Itse ostin nyt talvella, Koneglanssista yamabisin (F15). Parikertaa ollut vesillä ja ainakin vielä tyytyväinen

Hintaa oli huimat 1100€. Vuoden takuu, mutta sopii minulle, koska samanverran takuuta olisi minulla muittenkin merkkien kohdalla, kun ei kiinnosta merkkihuoltoon viedä huollettavaksi, vaan huollot teen itse. Varaosien saatavuus tietysti mietityttää... Onko jollain kokemusta, että meneekö tohon sama öljynsuodatin kuin yamahaan, vai pitääkö hakea parsun huollosta?