Abu Cardinal 303RT

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
LaserDance

Abu Cardinal 303RT

Viesti Kirjoittaja LaserDance »

Olisin kiinnostunut kyseisestä kelasta ja toivoisin kokemuksia. :D
LaserDance

Eikö kenelläkään ole kokemuksia? :D :D
Joonizzz
Metrozzz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joonizzz »

Kärsivällisyyttä hieman...
pikesman

cardinal 303 RT

Viesti Kirjoittaja pikesman »

:x En suosittele, jos et ole kiinnostunut kylkiäisenä mukana tulevasta(ainakin viime vuonna) berkleyn digipuntarista. Sanganvirityssormisanka poikki alle kahden kuukauden ja kela meriveden korrosoimana näytti kymmenen vuotta käytetyltä huoltomiehenkin mielestä, kun sain tilalle kokonaan uuden kelan :!: Jos kelaat vasemmalla kädellä, niin ei tule rasitusvääntöä välttämättä samalla tavalla, kuin toisinpäin kalastettaessa, joten sanka saattaa kestää hiukan paremmin. Itse käytän uutta versiota toistaiseksi köyhyyttäni ilman sanganviritintä käsipelillä, kun on tullut kerran moinen epeli hommattua, mutta varojen niin salliessa siirtynen shimano/daiwa-linjalle!?
LaserDance

En ole kiinnostunut siitä vaa'asta vaan siitä itse kelasta ja kelaan kyllä oikealla kädellä.
Kalastelen ainostaan makeavetisisä vesistöissä.
Mikä muu samaan hintaluokkaan kuuluva kela olisi hyvä? :D

Vapa minulla on Abun Conolon Pro, onko hyvä kela vapaan? :D

On vähän epäselvästi kirjoitettu. :P
AhvenAna

Viesti Kirjoittaja AhvenAna »

LaserDance kirjoitti:En ole kiinnostunut siitä vaa'asta vaan siitä itse kelasta ja kelaan kyllä oikealla kädellä.
Kalastelen ainostaan makeavetisisä vesistöissä.
Mikä muu samaan hintaluokkaan kuuluva kela olisi hyvä? :D

Vapa minulla on Abun Conolon Pro, onko hyvä kela vapaan? :D

On vähän epäselvästi kirjoitettu. :P
Mulla on ollut kyseinen kela käytössä kohta vuoden verran. Ihan hyvin on pelittänyt, paitsi toi kaaren liipasinmekanismi on hieman paska. Kuitusiima tuppaa joskus kelausta aloittaessani jäämään sinne väliin. :? Kuitusiima oon käyttänyt Spiderwire 0.19mm ja heittojen pituudet ovat kiitettävät.

Vetopuolelle mielestäni hieman heppoinen kampe, mutta tarpeen tullen pelittää myös siellä.
JuhaS14

Viesti Kirjoittaja JuhaS14 »

Tuntuu että kaikkien nykyisten Abun haspelien laatu on hyvin kyseenalainen, ympäri nettiä saa foorumeista lukea useista hajonneista uudemmista Cardinaleista.

Itselläni on muutamia vuosia ollut Abun Conolon Premier -vapa hyrräkäytössä ja se on kyllä ollut ihan mukava vapa.
Vastaa Viestiin