Cabelasin ja Bass Pro Shopin "omat" hyrrät.
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Cabelasin ja Bass Pro Shopin "omat" hyrrät.
Eli onko täällä kellään kokemuksia noista Cabelasin ja Bass Pro Shopin nimillä myytävistä hyrräkeloista? Vaikuttavat ihan mielenkiintoisilta.
Bass Pro Shopin keloja on ollut useita, huonoja sekä hyviä! Aivan halvimpia BPS keloja ei kannata, ovat p*****a. Mutta yleisesti ottaen ovat minun mielestä hyviä. Mulla on keloja ollut tai on myös Abulta, Shimanolta ja Daiwalta, mutta heittelemään kun lähden niin mukaan otan BPS:n tai Daiwan! BPS kelat (hyvät) on pehmeitä kelata ja todella pitkäheittoisia. Kelat eivät ole yhtä pitkäikäisiä kuin esim. Abut mutta hinta/laatusuhde/käyttömukavuus on kohdillaan.
Tää on sit vaan mun mielipide, makuasioista en ala väittelemään!
Mitäs hyrriä sulla on sieltä ollut? Onko noissa hyrrissä magneettijarru? Onko noi kelat mahdollisesti jonkun "nimekkäämmän" valmistajan keloja joihin on vaan lyöty Bass Pro Shopin merkit päälle?Dummy kirjoitti:Bass Pro Shopin keloja on ollut useita, huonoja sekä hyviä! Aivan halvimpia BPS keloja ei kannata, ovat p*****a. Mutta yleisesti ottaen ovat minun mielestä hyviä. Mulla on keloja ollut tai on myös Abulta, Shimanolta ja Daiwalta, mutta heittelemään kun lähden niin mukaan otan BPS:n tai Daiwan! BPS kelat (hyvät) on pehmeitä kelata ja todella pitkäheittoisia. Kelat eivät ole yhtä pitkäikäisiä kuin esim. Abut mutta hinta/laatusuhde/käyttömukavuus on kohdillaan.
Mitään asiasta tietämättömänä vastaan että valmistajasta/valmistajista ei mitään hajua,Bass Pro Shop se ei kuitenkaan ole.JuhaS14 kirjoitti:
Mitäs hyrriä sulla on sieltä ollut? Onko noissa hyrrissä magneettijarru? Onko noi kelat mahdollisesti jonkun "nimekkäämmän" valmistajan keloja joihin on vaan lyöty Bass Pro Shopin merkit päälle?
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
Niin olen ymmärtänyt että kopioivat muilta merkeiltä mutta itse kyllä valmistavat (tehdas on Koreassa)! Monia keloja on ollut mutta Extreme kelasarjan kelat on ollut ainakin mun mieleen, ja muidenkin (on bass pro shopin myydyin kelasarja)! Tällä hetkellä eniten käytän Extreme EXT1000LPHA kelaa, mutta jos mankkujarruista tykkäät niin etsi keloja missä on "ITB" (inertial transfer braking), muuttuvatehoinen magneettijarru (vastaava kun daiwan magforceV)! Yksi ITB jarrullinen kela on ollut mutta kaveri osti väkisin, seuraavaksi ajattelin etsiä Extreme EXT10HC kelan. Sitäkin saa kolmella eri välityksellä 5,4:1 / 6,4:1 ja 7,1:1.
SHUT UP AND FISH...!!!
-
putkiperhot
- www.apple.com/haukionkala
- Viesti:
Näillä Korealaisilla,Taiwanilaisilla ja Kiinalaisilla OEM tehtailla joilla Daiwakin teettää suurimman osan keloistaan ei kyllä ole varsinaista omistusta Bass Pro Shopin tai esim.Cabelaksen kanssa.
Kaikki nuo kolme kelamyyjää on varsinaisesti vain kauppataloja ja myyjiä paitsi Daiwa jolla on omaakin tuotantoa.
Nuo jenkit pelkästään myyvät omalla nimellään toisten nimettömien OEM valmistajien valmistamaa ja suunnittelemaa tavaraa.
Kaikki nuo kolme kelamyyjää on varsinaisesti vain kauppataloja ja myyjiä paitsi Daiwa jolla on omaakin tuotantoa.
Nuo jenkit pelkästään myyvät omalla nimellään toisten nimettömien OEM valmistajien valmistamaa ja suunnittelemaa tavaraa.
Kaikkien sydämmessä asuu pieni hopeinen omena.
Eli käytännössä osa noista voi olla samoja keloja Daiwan kelojen kanssa? Onko jarru noissa BPS:n ja Cabelaksen keloissa yhtä toimiva kun Daiwoissa? Eli onko se identtinen kopio? Kukaan purkanut kelaansa?Putkiperhot kirjoitti:Näillä Korealaisilla,Taiwanilaisilla ja Kiinalaisilla OEM tehtailla joilla Daiwakin teettää suurimman osan keloistaan ei kyllä ole varsinaista omistusta Bass Pro Shopin tai esim.Cabelaksen kanssa.
-
putkiperhot
- www.apple.com/haukionkala
- Viesti:
Esim.Daiwalla on samoista keloista eri malleja eri nimellä eri markkina-alueille.Tunnustavat suoraan että Japanin markkinoille tehdään kevyemmillä rattaistoilla jotta saadaan herkemmiksi ja kevyemmiksi koska kalastettavat kalat ovat pienempiä kuin muualla.Lohen kalastus esimerkiksi on Japanissa käytännössä täysin kielletty.
Abunkin kevyet mallit menevät käytännössä japseille myyntiin.
Siksi on käytännössä melkein mahdotonta sanoa mikä on mikä kun valmistajia on paljon vähemmän kuin myytäviä merkkejä keloissa.
Kun tilaat vaikkapa tuhat kappaletta niin saat ne vaikka Kalamies.com nimellä.
Abunkin kevyet mallit menevät käytännössä japseille myyntiin.
Siksi on käytännössä melkein mahdotonta sanoa mikä on mikä kun valmistajia on paljon vähemmän kuin myytäviä merkkejä keloissa.
Kun tilaat vaikkapa tuhat kappaletta niin saat ne vaikka Kalamies.com nimellä.
Kaikkien sydämmessä asuu pieni hopeinen omena.