Tääl on niin kieroo porukkaajpk75 kirjoitti:Miks täällä ei näy kaikki kuvat suoraan??
Omavalmiste uistimet
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: Omavalmiste uistimet
- Jäpäkyörä
- Vanhempi savolainen hauen pamputtaja
Tietenkin näkyy, kun pienennät ne oikeisiin mittoihin.erkkari kirjoitti:Tääl on niin kieroo porukkaajpk75 kirjoitti:Miks täällä ei näy kaikki kuvat suoraan??
Täältä löytyy kyllä ohjeita, jos viitsii etsiä.
On sev verta töitä, että haju housussa pyssyy.
Kielj-kiärylöitä/Unto Eskelinen
Löytyy kyllä, mut kuka niist mtn ymmärtää
Ainakaa sillee et kuvan sais liitettyä.
ATK-nerolle kuten mulle, oli ainakin ylivoimainen tehtävä.
Tasasin väliajoin, n. 2-3v, oon koittanu ja kiukkusena painunu tupakalle.
Ny oon jo nostanu kädet pystyyn verenpaineiden takia jotka muutoin on tosin hyvät
Elkämässä pääsee paljon helpommalla ku jättää osaamattomat asiat sellaisten harteille joilta se luonnistuu. Näin on elämä opettanu
Ainakaa sillee et kuvan sais liitettyä.
ATK-nerolle kuten mulle, oli ainakin ylivoimainen tehtävä.
Tasasin väliajoin, n. 2-3v, oon koittanu ja kiukkusena painunu tupakalle.
Ny oon jo nostanu kädet pystyyn verenpaineiden takia jotka muutoin on tosin hyvät
Elkämässä pääsee paljon helpommalla ku jättää osaamattomat asiat sellaisten harteille joilta se luonnistuu. Näin on elämä opettanu
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
- Jäpäkyörä
Sitten sun pitää vain nöyrtyä ja pyytää, että joku laittaisi ne kuvat sun puolestasi.Prinssi kirjoitti: Tasasin väliajoin, n. 2-3v, oon koittanu ja kiukkusena painunu tupakalle.
Aina joku auttaa, jos ei ole tulipalokiire. Minäkin.
Ihan samalla tavalla olen ennenkin laittanu ja on näkynyt. Mitään asetuksia en ole muuttanut kuvan koon käsittelyssä tms. Mutta jos täällä on joku apinasuodatin niin sitten on. Eipä tartte lisäillä kuvia enää....
- Jäpäkyörä
Herkkänahkaista porukkaa.jpk75 kirjoitti:Ihan samalla tavalla olen ennenkin laittanu ja on näkynyt. Mitään asetuksia en ole muuttanut kuvan koon käsittelyssä tms. Mutta jos täällä on joku apinasuodatin niin sitten on. Eipä tartte lisäillä kuvia enää....
Et sitten ole aatellut mitenkään ratkaista propleemaa?
Oletko vaihtanut kameraa?
Ei sillä että se mitään vaikuttais, mutta jokuhan se mättää.
omaan sorvautettuun runkoon porraslappu testaus. pituus 12cm.
Kevään uistelut olleet vähintäänkin haastellisia. Kelien suhteen ja muutenkin. reissut ovat jääneet vähiin tuulten ja sateiden takia.
Ne reissut jotka päässyt tekemään niin niillä on sattunut ja tapahtunut. Seurauksena yleensä isoja siimamyttyjä.
Onnistuttu jättämään vaaput kiinni verkkomiesten unohtuneisiin merkkaamattomiin naruihin. Saaliksi saatu jopa maalämpöpumpun lämmönkeruuputki jonka ranta-asukas oli sijoittanut järveen. Jäät oli repineet sen irti ja se ajelehti pitkin järvenselkää. Joten hermoja on kysytty.
Yhden kerran onnistuttu myös saaman mojova sähkövaraus targaan jonka vavat ilmeisesti keräsi ilmasta hieman ennen ronskia raekuuroa. Targa piti surinaa ja vapaputket pientä lopsetta. Sitä koskettaessa se antoi myös mukavan sähköiskun. Raekuuro kun meni ohi myös sähkölataus häipyi. Vähän aikaa ihmeteltiin huulipyöreänä ja epäiltiin että akku jotenkin oikosessa mutta tarkastelun jälkeen huomattiin kaikki piuhat olevan ok.
.......mutta onneksi myös kuhia ja ahvenia sen verran saatu että syömään pääsee.
MULLA MYÖS OLLUT ONGELMIA LIITTÄÄ KUVAA TÄNNE SIVUILLE. AINA VALITTAA ETTÄ KUVATIEDOSTO LIIAN SUURI. MUN KAMERALLA EI SAA OTETTUA NIIN HUONOLAATUSTA KUVAA ETTÄ OIS TARPEEKSI PIENI TIEDOSTO JA SAIS SUORAAN LIITETTYÄ.
OMILTA NETTISIVUILTA ONNISTUN KUVAN KOPIOIMAAN.
http://www.tjrvaappu.suntuubi.com/
Sama ongelma. Tuntuu olevan yleinen vika.tosi hankalaa laittaa tänne kuvia. On jääny laittamatta monet kun ei viitti nähä niinpaljon vaivaa. Miksei näit sivuja vois päivittää nyky kameroihin sopiviksi.
katajavaaput
-
Turskanperkeet
Mulla ainakin toimi tuon kuvaonkelman kanssa tämmöönen:
http://www.imageoptimizer.net/Pages/Home.aspx
Siitä Optimize Now ikkunasta Selaatte halutun kuvan ja uusiksi arvoiksi vaikka
Quality: Normal
Max width: 400
Max height: 320
-Make-
http://www.imageoptimizer.net/Pages/Home.aspx
Siitä Optimize Now ikkunasta Selaatte halutun kuvan ja uusiksi arvoiksi vaikka
Quality: Normal
Max width: 400
Max height: 320
-Make-
mossev12 kirjoitti:Sama ongelma. Tuntuu olevan yleinen vika.tosi hankalaa laittaa tänne kuvia. On jääny laittamatta monet kun ei viitti nähä niinpaljon vaivaa. Miksei näit sivuja vois päivittää nyky kameroihin sopiviksi.
Ei jumalauta äijät.... ette te voi olla noin saamattomia. Olevinaan osaatte vaappuja väsätä, mutta kuvien pienentäminen on ylivoimainen tehtävätimba-r kirjoitti:MULLA MYÖS OLLUT ONGELMIA LIITTÄÄ KUVAA TÄNNE SIVUILLE. AINA VALITTAA ETTÄ KUVATIEDOSTO LIIAN SUURI. MUN KAMERALLA EI SAA OTETTUA NIIN HUONOLAATUSTA KUVAA ETTÄ OIS TARPEEKSI PIENI TIEDOSTO JA SAIS SUORAAN LIITETTYÄ.
OMILTA NETTISIVUILTA ONNISTUN KUVAN KOPIOIMAAN.
No tässä taas yhdet yksinkertaiset ohjeet, vaikka ei tälle osastolle kuulu.
-Aukaise ohjelma Paint.
-Vasemmassa ylänurkassa nappula, josta aukeaa valikko, sieltä AVAA. Sitten valitset haluamasi kuvan tiedostoista.
-Kun kuva on auki, niin yläreunan työkalut valikosta näpsytä "muuta kokoa".
-Sieltä voit valita prosentteina, tai kuvapisteinä minkä kokoisen kuvan haluat.
Jos alkuperäinen kuva on esim. 8000 x 6000, niin yhden nollan kun ottaa perästä pois, niin kuva pienentyy jo kymmeneosaan alkuperäisestä. (800x600)
Jos laitatte kuvakooksi esim. 400x300, niin yleensä se koko on jo tarpeeksi pieni.
-Sitten yläreunan valikosta "Tallenna", tai tallenna nimellä, jos haluat säilyttää alkuperäisen.
Yleensä kameran mukana tulevissa kuvankäsittelyohjelmissa on myös kuvan koon muuttaminen mahdollista.
Jos ei näillä ohjeilla kuvien pienentäminen onnistu, niin suosittelen jotain muuta harrastusta.
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Pakko huomauttaa että vaapunteko on helppoa, mutta en ole kersa joka on syntyny tietokone aikaan niin vaikeeta on. Ku eip noita koneita niin hirveesti oo tarvinnu räpeltää.
katajavaaput
Pitäisköhän tänne tehdä helpot ohjeet miten kuvan pienennys onnistuu helposti kuvan laadun pahemmin kärsimättä?
No en minäkään nyt ensimmäistä kertaa ole kuvia lisäämässä ja aina ennen on samoilla säädöillä ja kuvanpienennysohjelmilla toiminut. Image reziseria olen käyttänyt ja osaan kyllä kuvakoon oikeaksi pienentää mutta kun ei näy niin ei näy... Siihen sitten mun tietokonenörttiys loppuu jos kuvakoko on sallittu mutta silti ei näy. Kaikki ei vaan ole syntyneet tietokoneasiantuntijoiksi vaikka vaappuja osaisikin tehdä...tosin varma en ole siitäkään. Koitetaan räpeltää,nythän tuo minunkin kuva näkyi...liekö joku fiksumpi tehnyt asialle jotain,kiitos.
Kaikkein helpommalla pääsette kun luotte tuonne galleria osioon oman kuvaboksin ja linkitätte sieltä kuvat. Ei tarvitse pienentää ja toimii satavarmasti.
alle kymmenen viestiä tullu laitettua. niin opetteluttaa vielä. valastajan vinkkiä täytyy kokeilla.
onneksi on myös näitä joilta saa nopean ja asiallisen vastauksen.....
.... 
Ei jumalauta äijät.... ette te voi olla noin saamattomia. Olevinaan osaatte vaappuja väsätä, mutta kuvien pienentäminen on ylivoimainen tehtävä![]()
onneksi on myös näitä joilta saa nopean ja asiallisen vastauksen.....
No ei tarvii vetää hernettä, mutta ei se kuvien pienentäminen ole todellakaan vaikeaa, kun vaan viitsii edes kokeilla, vaikka ed. antamillani ohjeilla.timba-r kirjoitti:alle kymmenen viestiä tullu laitettua. niin opetteluttaa vielä. valastajan vinkkiä täytyy kokeilla.
Ei jumalauta äijät.... ette te voi olla noin saamattomia. Olevinaan osaatte vaappuja väsätä, mutta kuvien pienentäminen on ylivoimainen tehtävä![]()
onneksi on myös näitä joilta saa nopean ja asiallisen vastauksen.........
Täällä on vanhat papparaisetkin tuon oppineet, jotka ei edes juuri näe, tai kuule, eikä seiso muu kun järki.
Miksi tehdä samanlainen vaappu, kun muilla? Semmoisenhan voi ostaa kaupasta!
Tämmöset toivevärit tuli tilauksesta tehtyä ja toiset itselle.

Auttaisko tää ainakin alkuun kuvien pienentämisessä?Jani kirjoitti:Pitäisköhän tänne tehdä helpot ohjeet miten kuvan pienennys onnistuu helposti kuvan laadun pahemmin kärsimättä?
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... seen-73831
lähös testaamaan näit viikoksi. saas nähä onko hukkaan heitettyä aikaa vai onnistuko.
- Liitteet
-
- sivutismaniac.jpg (88.1 KiB) Katsottu 8727 kertaa
katajavaaput
Tosi hienojamossev12 kirjoitti:lähös testaamaan näit viikoksi. saas nähä onko hukkaan heitettyä aikaa vai onnistuko.
Koukkuja ja koeuittoja vaille valmiita vetokoneita. Värimaailmaan saatu vahvasti inspiraatiota tältä foorumilta, kiitos siitä. Runkomitta 95mm, massaa rapiat 5g yhden koukun kera. Odotettavissa hauskasti vilistävää uintia.

Näkee, et on silmällä ja kokemuksella tehtyja OTTIKONEITA, ainakin kuhille
Vaikka seasta pilkistääkin 3 ja pual saunan syttyä värien puolesta

Vaikka seasta pilkistääkin 3 ja pual saunan syttyä värien puolesta
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari