Haspelin ja hyrrän erot jne
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Haspelin ja hyrrän erot jne
Ite oon haspelinkäyttäjä. Mutta käytän sitäkin ilmeisesti väärin, kun kela on vavan yläpuolella ja kelaan oikealla kädellä. Vasemmalla en osaisi enää, kun en aikanaan opetellut.
Tähän saakka on riittänyt haspeli. Sanokaa nyt väki, mitä hyvää hyrrässä oikein sitten on? Kai haspelissakin on jotain, kun sillä kalaa saa?
Onko jollakulla kokemuksia Shakespearen Aglitystä, siitä sulavalinjaisesta, eroaako se jotenkin vaikkapa Abun keskivertohyrrästä?
Tähän saakka on riittänyt haspeli. Sanokaa nyt väki, mitä hyvää hyrrässä oikein sitten on? Kai haspelissakin on jotain, kun sillä kalaa saa?
Onko jollakulla kokemuksia Shakespearen Aglitystä, siitä sulavalinjaisesta, eroaako se jotenkin vaikkapa Abun keskivertohyrrästä?
Viimeksi muokannut ottix, 21:35:45 08.06.2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Haukkivesku
- Viikonloppusavolainen
- Viesti:
Re: Haspelin ja hyrrän erot jne
Sulla on kela ihan oikeella puolella, sulla on vain vapa väärinpäin.ottix kirjoitti:Ite oon haspelinkäyttäjä. Mutta käytän sitäkin ilmeisesti väärin, kun kela on vavan yläpuolella ja kelaan oikealla kädellä. Vasemmalla en osaisi enää, kun en aikanaan opetellut.
Onko jollakulla kokemuksia Shakespearen Aglitystä, siitä sulavalinjaisesta, eroaako se jotenkin vaikkapa Abun keskisvertohyrrästä?
Käännä vapa niin kelakin on oikein päin.
En ite ole saanut yhtään kalaa haspelilla, enkä hyrrälläkään...
8)
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
- Haukkivesku
- Viikonloppusavolainen
- Viesti:
[quote="haukkivesku"]Ja kaiulla sitä vasta kaloja saakin...
[/quote]
Tää juttu on niin läpikeskusteltu, että olen tästä täysin vakuuttunut.
Kaiun anturi voi irrota ja se heivautuu veneeseen, nyt pitäisi ideoida asia siten, että kalan osuessa kohdalle, se kalahtaisi saaliin päähän ja lisäadapterilla jäisi myös kiinni. Itse kaikua en nuijana vielä tässä vaiheessa käyttäisi, vaikka se nuijalle sopisikin.
Tää juttu on niin läpikeskusteltu, että olen tästä täysin vakuuttunut.
Kaiun anturi voi irrota ja se heivautuu veneeseen, nyt pitäisi ideoida asia siten, että kalan osuessa kohdalle, se kalahtaisi saaliin päähän ja lisäadapterilla jäisi myös kiinni. Itse kaikua en nuijana vielä tässä vaiheessa käyttäisi, vaikka se nuijalle sopisikin.