CAB lead-primer
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
CAB lead-primer
http://www.vaapputarvike.fi/product_inf ... cts_id=657
onko kelleen tuttu tuote. Työnalla olisi muutama sata lusikkaa ja ei viitsisi ihan täyttä sutta alakaa tekemään jos kyseinen pohjalakka ei pelaa.
kiitos
onko kelleen tuttu tuote. Työnalla olisi muutama sata lusikkaa ja ei viitsisi ihan täyttä sutta alakaa tekemään jos kyseinen pohjalakka ei pelaa.
kiitos
Re: CAB lead-primer
Eikö kukaan ole kokeillut..
vai onko liian hyvä pohjalakka ettei vittsitä paljastaa..
vai onko liian hyvä pohjalakka ettei vittsitä paljastaa..
- Cab Coatings
Ollaan testattu. Rimpautas Jouni mulle suoraan niin saat infoa lisää. 040 4100780 Tämä tuote on käytössä jo teollisessa tuotannossa isossakin mittakaavassa. Eli käyttökokemuksia löytyy runsaasti
Teemu/ Cab Coatings Finland
Teemu/ Cab Coatings Finland
-
Pakkosaada
Otin kokeeksi purkin tuota pohjustetta valkoisena. Ja hyvin tuo näyttäisi tarttuvan niin lyijyyn kuin balsaankin (kevennetty tasuri). Maalien tarttuvuudesta tuon päälle ei ole vielä kokemusta, mutta luulis tarttuvan.
Ja kastot tein aika reippaasti ohennettuun aineeseen useita kertoja. Enkä välittänyt valmistajan 1vrk kuivumisajasta dippauksien välissä, vaan aika pitkälti uus dippaus heti kun edellinen kerros oli nahoittunut. (Tyypillisesti luin ohjeetkin vasta jälkeenpäin
)
Ja kastot tein aika reippaasti ohennettuun aineeseen useita kertoja. Enkä välittänyt valmistajan 1vrk kuivumisajasta dippauksien välissä, vaan aika pitkälti uus dippaus heti kun edellinen kerros oli nahoittunut. (Tyypillisesti luin ohjeetkin vasta jälkeenpäin
sain purkin testiin
ja ostinkin jo sitä lisää.
aika näyttää miten käy , mutta verstas testit on kyllä lupaavia.
Lakka tuntuu tarttuvan todella hyvin kiinni. teippiin , lyijyyn, balsaan, valmiiksi maalattuun pintaan.
maalaan edelleenkin spray-maaleilla . Toimii ei valu maalaukset.
jopa kromimaali pysyi kiinni ja ei menettänyt kiiltoaan .. ainakaan paljoa
päälle lakkaus lv-1 tuntuu vielä pysyvän kiinni.
maalit lähtevät väkivalloin pois mutta pieninä palasina. sitä ei tiedä mitä aika tekee noissa mun valumetalli seoksissa. toivotaan että ei mitään.
Mikä parasta lakka on lähes hajuton ja vesiohenteinen
Aivan varmasti lakkaa käyttävät tasapaino puolella muutkin mutta jostain syystä pitää pantata tietoa.
aika näyttää miten käy , mutta verstas testit on kyllä lupaavia.
Lakka tuntuu tarttuvan todella hyvin kiinni. teippiin , lyijyyn, balsaan, valmiiksi maalattuun pintaan.
maalaan edelleenkin spray-maaleilla . Toimii ei valu maalaukset.
jopa kromimaali pysyi kiinni ja ei menettänyt kiiltoaan .. ainakaan paljoa
päälle lakkaus lv-1 tuntuu vielä pysyvän kiinni.
maalit lähtevät väkivalloin pois mutta pieninä palasina. sitä ei tiedä mitä aika tekee noissa mun valumetalli seoksissa. toivotaan että ei mitään.
Mikä parasta lakka on lähes hajuton ja vesiohenteinen
Aivan varmasti lakkaa käyttävät tasapaino puolella muutkin mutta jostain syystä pitää pantata tietoa.
Joppelle kiitos käyttökokemuksista, itelläkin tarkotus hommata tuota. Onko tuo miten paksua, tarviiko monta kastoa normaalisti sileään pintaan? Lähempänä normi cabia vai lv paksuudeltaan? Entäs nuo kuivumisajat? Pitääkö oikeasti odottaa 5vrk ennen maaluuta?
Tyhjää saa pyytämättäkin, mutta kokemusta ei!
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viesti:
Kuivumusajat on itse kokeiltava koska ne vaihtelee riippuen mitä päälle tulee ja sen päälle tulevan viskositeetistä. 5vrk on pelattu varman päälle. Talvella testaillessani todella kuivissa oloissa yli 30 asteen lämmössä kesti päälle pinnoituksen alle vuorokaudessa. Mutta kuten sanoin, pitää kunkin itse todeta se soveltuvuus omien pinnoitteiden kanssa. Ihan ongelmaton tuo primer ei välttämättä ole, välillä pohjat korkkasi probitesteissä ja välillä taas ei. Sama kävi Cabin lakkojen kanssa. Joppen spraymaalaus + Lv1 kuulostaa optimipinnoitteelta, koska spraymaali tekee eristeen pohjusteen päälle ja sen jälkeen lakan liuottimet ei niin helposti pääse primerin alle. Sen huomasin omissa testeissä että vaikka primer on uskomattoman hyvä tasoittamaan, eli jo kerralla tulee sileää pintaa, kannattaa se 2-3 kerrosta laittaa ihan sen takia että sillä tehdään samalla kestävyyttä niin käyttöä kuin pinnoittamistakin ajatellen. Liuottimet siis ei saa päästä tuonne primerin alle muhimaan.
Ne on ilosia ne alle kiloset.
Ei ole korkannut primer vaikka suoraan sen päälle olen lv.n laittanut. Vuorokauden olen jaksanut odottaa ennen seuraavaa työvaihetta.
Mites hyvin tuo valkonen primeri peittää, montako kastoa vaatii että lyijyviehe on maalauskunnossa?
- TurboSärki
Kahdella kastolla vielä lyijy kuultaa hieman läpi, kolmella vitivalkosta.oykka kirjoitti:Mites hyvin tuo valkonen primeri peittää, montako kastoa vaatii että lyijyviehe on maalauskunnossa?
-Se o hianoo ku o hianoo-
nyt on testattu koko kausi tuota. vähän samoja ongelmia kun muidenkin lakkojen kanssa. eli lohkeilee irti.
voi olla että talkkia tai jotain oli jäänyt vieheen pintaan kun ei mennannut pysyä lakka kiinni.
Sen huomasin että useamman kerroksen kun laittoi niin hieaman parempi oli.
sitä ei tullut ajateltua että oliko sellaiset vieheet missä pohjat capia ja pinta lv 1 vai oliko kokonaan cap lakattu . Maaleina edelleenkin spray.
on todella hyvä kun lähes hajuton.
tosin en noudattanut noita aikoja ollenkaan . usemman lakkauksen per päivä tein. maalaus seuraavana päivänä ja melko pian maalauksesta lv-1 päälle.
Miten muut nikkarit. monta pohjalakkausta ennen kuin maali päälle. ?
no joka tapauksessa täytyy silti lisää tilata.
voi olla että talkkia tai jotain oli jäänyt vieheen pintaan kun ei mennannut pysyä lakka kiinni.
Sen huomasin että useamman kerroksen kun laittoi niin hieaman parempi oli.
sitä ei tullut ajateltua että oliko sellaiset vieheet missä pohjat capia ja pinta lv 1 vai oliko kokonaan cap lakattu . Maaleina edelleenkin spray.
on todella hyvä kun lähes hajuton.
tosin en noudattanut noita aikoja ollenkaan . usemman lakkauksen per päivä tein. maalaus seuraavana päivänä ja melko pian maalauksesta lv-1 päälle.
Miten muut nikkarit. monta pohjalakkausta ennen kuin maali päälle. ?
no joka tapauksessa täytyy silti lisää tilata.
Mulla on ollut satunnaisia ongelmia lakan hilseilyn kanssa. Usein hilseilyä esiintyy vain pienellä lyijypohjaisella alueella. Lisäksi tuntuu olevan arpapeliä, milloin lakkaus epäonnistuu, koska saman valu- ja lakkauserän sisällä osaan lakka tarttuu kuin tauti ja jossain yksilöissä on ongelmia. Korjaustoimenpiteenä olen hilseilleen kohdan alta rapsuttanut lyijypintaa rikki, jolloin seuraava lakkakerros tarttuu tällekin kohdalle.
Ite olen kolmisen kertaa malttanut tuolla pohjalakata, kun sillikin tuossa aiemmin varoitteli että jos on liian ohuelti niin saattaa pintalakka mennä alle ja kuoriintuu.joppe kirjoitti: Miten muut nikkarit. monta pohjalakkausta ennen kuin maali päälle. ?
Valkonen vielä itellä testaamatta, pitäskin tilata sitä kohtapuoliin..
Hyvin on itellä toiminut Createxin maalien kanssa. Tosin hirveellä tahdilla en ole tasapainoja/kuvia väsännyt joten kuivumisajat ollu pitkiä ennen maalauksia yleensä.
Minkäslaisilla suhteilla porukka on ohentanut kyseistä lakkaa?
Minkäslaisilla suhteilla porukka on ohentanut kyseistä lakkaa?
En ole ohentanut ollenkaan. Miksi pitäisi, onhan tuo valmiiksi jo aika ohutta? Vai liekkö erien välillä eroja..
Mun kokemusten mukaan propi pysyy hyvin lyijyssä.
Lyöny joskus mini lusikan kiveen aika voimalla ku levää poistelin
Muoto vaihtu komiast mut lakka ei lähten lohkeilemaan tai irtoamaan muuta ku taipuneista kohdista ohuena urana.
Väänsin takas muotoon,muutama kirkas lakka päälle ja taas toimi
Lyöny joskus mini lusikan kiveen aika voimalla ku levää poistelin
Muoto vaihtu komiast mut lakka ei lähten lohkeilemaan tai irtoamaan muuta ku taipuneista kohdista ohuena urana.
Väänsin takas muotoon,muutama kirkas lakka päälle ja taas toimi