Kuhaa pilkillä
Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Kuhaa pilkillä
Tänää tuli taas kokeiltuu kuhanpilkintää, pari mittakalaa läks ruokapöytään.

Kun kerran tämmönen topikki ilmestyi niin kai se on raportoitava, vaikka kehumista ei kyllä ole..
Viime viikolla (5-9.1.) siis aktiivista kuhan metsästystä välillä inkoo-Porvoo. Saaliina 4+6 kuhaa, ensiksi mainitut mittoja. Isoin sentäs hurjat 52 cm! Kaikki kohdekalat Porvoosta, joten tervemenoa vain kaupunkipilkille jos kiinnostaa
Mutta saalis tuntui jotenkin toissijaiselta kun pitkästä aikaa (2 vuotta) pääsi koluaamaan merialueita. Pitkälti tulikin käytyä aivan uusilla paikoilla. Loistavat jäät yhdessä suotuisten kelien kanssa sai kasvot hymyilemään vaikka kalat olivatkin kateissa. Tätä lisää..
Viime viikolla (5-9.1.) siis aktiivista kuhan metsästystä välillä inkoo-Porvoo. Saaliina 4+6 kuhaa, ensiksi mainitut mittoja. Isoin sentäs hurjat 52 cm! Kaikki kohdekalat Porvoosta, joten tervemenoa vain kaupunkipilkille jos kiinnostaa
Mutta saalis tuntui jotenkin toissijaiselta kun pitkästä aikaa (2 vuotta) pääsi koluaamaan merialueita. Pitkälti tulikin käytyä aivan uusilla paikoilla. Loistavat jäät yhdessä suotuisten kelien kanssa sai kasvot hymyilemään vaikka kalat olivatkin kateissa. Tätä lisää..
- Liitteet
-
- IMG_4907.jpg (27.34 KiB) Katsottu 7807 kertaa
Lauantaina (17.01) olin kaverin kanssa porvoon joella sakta fartenissa kuhaa pilkkimässä.
Tulos heikko jos saalis juttuja uskoo, saatiin 3 kuhaa joista 2 mitallista ja aikaa meni 6 tuntia.
Silleen kiva, että mä olin elämäni ensimmäistä kertaa pilkkimässä kuhaa ja sain mitallisen eli neitsyys meni kerta laakista.
Porukkaa oli kuin pipoa ja ilmeisesti veden laskusta johtuen jää paukkui melkein koko ajan.
Nilsun puntarit väreissä 88 ja 95 varustettuna isolla oranssilla värikoukulla olivat otti vieheet.
http://www.nilsmaster.fi/fi/pilkit/maps/jigger_map.htm
PS. Sakta farten (hidasta vauhtia) on vanhan puhdistamon kohdalta alajuoksulle päin niin pitkälle mitä laudoitusta riittää.
Tulos heikko jos saalis juttuja uskoo, saatiin 3 kuhaa joista 2 mitallista ja aikaa meni 6 tuntia.
Silleen kiva, että mä olin elämäni ensimmäistä kertaa pilkkimässä kuhaa ja sain mitallisen eli neitsyys meni kerta laakista.
Porukkaa oli kuin pipoa ja ilmeisesti veden laskusta johtuen jää paukkui melkein koko ajan.
Nilsun puntarit väreissä 88 ja 95 varustettuna isolla oranssilla värikoukulla olivat otti vieheet.
http://www.nilsmaster.fi/fi/pilkit/maps/jigger_map.htm
PS. Sakta farten (hidasta vauhtia) on vanhan puhdistamon kohdalta alajuoksulle päin niin pitkälle mitä laudoitusta riittää.
Keskiviikkona porvoon joella kuhia kiusaamassa.
Päivä tuotti ylös asti 16 kalaa,joista 7 mittaa pienin 42cm
ja isoin 48cm. kaverille 4 mittaa ja vähän enemmän alamittoja.
Nilsu värissä hangon keksi papukaija värikoukulla tuntui
toimivan parhaiten! Kuvassa muutama ruokakalaksi lähteny.
Päivä tuotti ylös asti 16 kalaa,joista 7 mittaa pienin 42cm
ja isoin 48cm. kaverille 4 mittaa ja vähän enemmän alamittoja.
Nilsu värissä hangon keksi papukaija värikoukulla tuntui
toimivan parhaiten! Kuvassa muutama ruokakalaksi lähteny.
- Liitteet
-
- Kuhia
- 023.JPG (42.33 KiB) Katsottu 6753 kertaa
- Sostakovits da Silva
- Ilmo Tampio Lounasheimo
Re: Kuhaa pilkillä
Nyt on kalalla kokoa, super-ässällä koko 1.
Hattulanselältä tuli, tarkempaa paikka, en tohdi kertoa, ettei Hotspot-paikka pala.
Hattulanselältä tuli, tarkempaa paikka, en tohdi kertoa, ettei Hotspot-paikka pala.
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.