Epätoivoisia sidoksia
Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tommoset Guruttelu saa työntää sinne synkkään paikkaan 
Tässä oon kovasti yrittäny keksii jotain uutta näihin tubeihin, rupee olemaan samaa toistoa tekniikan ja tyylin suhteen.. olisko mitään ideoita?
Viimesiin virityksiin on modattuna ropelleja.. mut ei oo tullu vielä testattua vedessä kuinka toimii.. laitan kuvaa kunhan saan viritysmallit viimeisteltyä.
Tässä oon kovasti yrittäny keksii jotain uutta näihin tubeihin, rupee olemaan samaa toistoa tekniikan ja tyylin suhteen.. olisko mitään ideoita?
Viimesiin virityksiin on modattuna ropelleja.. mut ei oo tullu vielä testattua vedessä kuinka toimii.. laitan kuvaa kunhan saan viritysmallit viimeisteltyä.
Kyllä mullakin pihdit löytyy, mutta siikaset ei oikein asetu nätisti. Jää vähän niin kuin klönttiseksi, ei levity nätiksi viuhkaksi. Ja sit vaikka yritän kääntää siikaset samansuuntaisiksi, ei sekään toimi niin kuin pitäis... Kai, en tiä!?!? Toistaiseksi parhaiten levittyvät häkilät olen saanut niin, että olen leikannut tai nyppinyt siikaset ruodin toiselta puolelta mäkeen. Ja sitten paljas ruoti vartta tai putkea vasten kieputtaen. No, taitaa kuitenkin tässä mun ongelmassa olla taitamattomuus suurin ongelma... 
- JiiHoo
- HaggiMatti tahtoo naista, heh
Eli kun otat sulan käteen, aukase se vetämällä sulan päästä sormien välissä sulan tuppea kohti. Toista muutama kerta, niin kevyesti, ettei ruodit jää käteen.
Voi harjata kiinnijääneet vielä harjalla(esim.vanha hammasharja) vielä erikseeen. Ruodista ulospäin tietty.
Voi harjata kiinnijääneet vielä harjalla(esim.vanha hammasharja) vielä erikseeen. Ruodista ulospäin tietty.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
- JiiHoo
- HaggiMatti tahtoo naista, heh
Tää ei sit ole pahalla!!!
Ylimmäinen kuva. Häkilä suht ok. Pää. jonkun muun värinen lanka, no, koko 8/0 kestää. Lakkaa(pikaliimaa) mustaa, kirkasta tai punaista.
Pää. puolet lyhyempi pituus-suunnassa tai peitä Conella.
Mun mielestä tuo alin kolmesta on aika hyvä tuubi. Päätä hiukan lyhyemmäksi ja ruumista kanssa(IMHO), niin alkaa olla siinä.
Siiven oranssia osuutta ehkä pari millä pidemmäksi.?
Mun mielesta tuo häkilä on ihan ok spey häkilä, ei juurikaan valittamista. Alakuvan musta häkilä olisi voinut oola tuuheampi?
Otahan sitten huomioon, että nää on mun ajatuksia aiheesta, muut voi olla, ihan syystä, eri mieltä.
Ylimmäinen kuva. Häkilä suht ok. Pää. jonkun muun värinen lanka, no, koko 8/0 kestää. Lakkaa(pikaliimaa) mustaa, kirkasta tai punaista.
Pää. puolet lyhyempi pituus-suunnassa tai peitä Conella.
Mun mielestä tuo alin kolmesta on aika hyvä tuubi. Päätä hiukan lyhyemmäksi ja ruumista kanssa(IMHO), niin alkaa olla siinä.
Siiven oranssia osuutta ehkä pari millä pidemmäksi.?
Mun mielesta tuo häkilä on ihan ok spey häkilä, ei juurikaan valittamista. Alakuvan musta häkilä olisi voinut oola tuuheampi?
Otahan sitten huomioon, että nää on mun ajatuksia aiheesta, muut voi olla, ihan syystä, eri mieltä.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Ihan ok, kritiikki ja neuvot on ihan hyvästä! Toi putki mitä olen nyt alkumetreillä käyttänyt on työn suomia etuja. Se ei sula sileen kun "oikeat" putket, siksi niissä ei ole coneja. Sitten kun alkaa meikän penkistä tulemaan tasalaatuista, siirryn oikeaan putkeen. Noi päät on vielä lakkaamatta / liimaamatta, mut oikeassa oot, vähän turhan pitkiä... Jos tänään kerkiäis vaikka jatkaa harjoituksia.
Näin on, kehittely on sidonnan suola ja Jari Litmanen on Suomen ainut kuningas 
Saattaapi olla, että tuubi pyörii. Tää oli vaan tämmönen hetken mielijohteesta tehty testiversio.. tuskin tulee sarjatuotantoon
Tapsal
Tossa tuubissa on kaksi eriväristä häkilähöyhentä kierrettynä. Ekana on oranssia kukkoa, jota on about 4-5 kierrosta noin sentin matkalle kierrettynä ja keulalla punasta kukkoa pari kierrosta.
Häkilästä tulee mielestäni parempi ja helpommin sidottava kun sen sitoo pidemmälle matkalle. Tuossakin on ekaksi sidottu keltainen kettu nippu alussiiveksi, dubattu eturunko, kierretty häkilät ja vasta sitten tehty siipi loppuun.
Saattaapi olla, että tuubi pyörii. Tää oli vaan tämmönen hetken mielijohteesta tehty testiversio.. tuskin tulee sarjatuotantoon
Tapsal
Tossa tuubissa on kaksi eriväristä häkilähöyhentä kierrettynä. Ekana on oranssia kukkoa, jota on about 4-5 kierrosta noin sentin matkalle kierrettynä ja keulalla punasta kukkoa pari kierrosta.
Häkilästä tulee mielestäni parempi ja helpommin sidottava kun sen sitoo pidemmälle matkalle. Tuossakin on ekaksi sidottu keltainen kettu nippu alussiiveksi, dubattu eturunko, kierretty häkilät ja vasta sitten tehty siipi loppuun.