Suositelkaa - kiire

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

"Erään lehden testissä taisi myös umpikela ja haspeli olla reippaasti hyrrää pitkäheittoisempi Smile "

Niin se oli... JUHA 14 S. Puhuin AIKAISEMMASTA testistä, en tästä surullisenkuulusta pelletestistä :twisted:

Vi.tuilun vuoksi sanon, että et ole ILMEISESTI sitä mainitsemaani testiä nähnyt.. Se tehtiin kai ennen syntymääsi :wink:

Mikäs se sanonta olikaan.... Älä opeta iskääsi p.n.maan. :wink:
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
JuhaS14

Viesti Kirjoittaja JuhaS14 »

renfors kirjoitti:"Erään lehden testissä taisi myös umpikela ja haspeli olla reippaasti hyrrää pitkäheittoisempi Smile "

Niin se oli... JUHA 14 S. Puhuin AIKAISEMMASTA testistä, en tästä surullisenkuulusta pelletestistä :twisted:

Vi.tuilun vuoksi sanon, että et ole ILMEISESTI sitä mainitsemaani testiä nähnyt.. Se tehtiin kai ennen syntymääsi :wink:

Mikäs se sanonta olikaan.... Älä opeta iskääsi p.n.maan. :wink:
Olen syntynyt armon vuonna -80, joten epäilen ettei sitä ole ennen syntymääni tehty, jos kuten sanoit 444:sta on valmistettu vielä -79 (?) joten sitä on silloin tuskin verrattu "nykyhaspeleihin". Jos "nykyhaspeleista" taas puhutaan niin testi on tainnut olla ihan tämän vuoden puolella? Verrattiinko sitä kenties Daiwa Lagunaan? :D

Joo, otin tuon testin vaan esimerkiksi siitä että kaikki testit eivät ole välttämättä maailman laadukkaimpia tai totuudenmukaisimpia. Siitä sinäkin varmaan olet yhtä mieltä?

Ennen oli niin paljon kaikki paremmin, DSL:n tilallakin oli sillon 300bps modeemit =) Vittuilun vuoksi sanon, että etpä niitä tainnut vielä silloin käyttää ;)
Renfors
Viesti:

Ai. Meneekö jutut TAAS pelipuolelle tms. kalastukseen liittymättömään horinaan. :shock:

No Atarin vanhemmat toimi hyvin, paitsi kun joutui ostamaan jännitteenmuuntajan 110/220. Pahempi fiba kävi pelatessa, kun 50/60 Hz sovitinta ei ollut siihen aikaan. Oli TODELLA synkkää pelata pingistä (Plink- plink-plink-plink) mustavalkoisena... Vieläkään trauma ei ole jättänyt. Nukun todella huonosti edelleen.

Puran itseäni näissä asioissa esim; www.gamecollectors.info | www.dnsf.org | www.tomorrowsantique.com

Enkä täällä :twisted:
JuhaS14

renfors kirjoitti:Ai. Meneekö jutut TAAS pelipuolelle tms. kalastukseen liittymättömään horinaan. :shock:

No Atarin vanhemmat toimi hyvin, paitsi kun joutui ostamaan jännitteenmuuntajan 110/220. Pahempi fiba kävi pelatessa, kun 50/60 Hz sovitinta ei ollut siihen aikaan. Oli TODELLA synkkää pelata pingistä (Plink- plink-plink-plink) mustavalkoisena... Vieläkään trauma ei ole jättänyt. Nukun todella huonosti edelleen.

Puran itseäni näissä asioissa esim; www.gamecollectors.info | www.dnsf.org | www.tomorrowsantique.com

Enkä täällä :twisted:
Hehe =)

Mut joo, kaikki ei ennen ollut todellakaan paremmin, eivät edes haspelit ;)

Tekijämiehet tosin unohtavat kelan kokonaan, vapahan siinä heittämisessä ratkaisee, ehdotankin, että Renfors suosittelee seuraavaksi irtosiiman käyttöä.

Toivottavasti nukut tänä yönä paremmin, kohtahan alkaa olemaan jo Teidän Vanhempien ihmisten nukkumaanmenoaika :)
potsi
Luku- ja laskutaidoton naarasporo

Viesti Kirjoittaja potsi »

eleköö hyvät ihmiset kinatko ei oo pitemmän päälle terveelistä... :oops:
mtl

Viesti Kirjoittaja mtl »

wallu kirjoitti:
Tuon Lagunan kanssa meni taas hermot yhdellä pikkupurolla kun sen huonoin ominaisuus eli siiman asettuminen siimasankan vika puolelle korostui jälleen kerran,tuolloinkin se kelaa kyllä siimaa puolalle mutta jarru vaan ei toimi.
Vähän vastaavia havaintoja: Minun Lagunassa (1000, Firewirellä) aika usein heiton jälkeen siima ei menekään rissaan vaan jää viereen jotenkin ylim lenkille, joka pitää vapauttaa sormella ennen kelauksen alkua. Ehkä uusi kuitusiima on vielä jäykkää....Muuten hyvä kapistus.

Kestävä ja luotettava mutta toki hieman kolho uusiin verraten on myös Cardinal 55, jota käyttänyt vuodesta 82 silloin tällöin vain sanganjousta vaihtaen. Kuitusiimat siinä ei ehkä asiallisesti puolaudu, mutta enpä ole kokeillut.
"Noh, otetaan sitten toinen ässä hihasta"
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Viesti Kirjoittaja Wallu »

mtl kirjoitti:

Vähän vastaavia havaintoja: Minun Lagunassa (1000, Firewirellä) aika usein heiton jälkeen siima ei menekään rissaan vaan jää viereen jotenkin ylim lenkille, joka pitää vapauttaa sormella ennen kelauksen alkua. Ehkä uusi kuitusiima on vielä jäykkää....Muuten hyvä kapistus.
Ollut käytössä muitakin Daiwoja ja väitän että tuo on niiden tyyppivika,ainoa missä tuota ei itselleni ole sattunut on Advantage,valitettavasti tuossakin pienin malli oli tuollainen hehtaarinkokoinen 1500 joka on itselleni ehdottomasti liian suuri.

Siimalla ei tuohon ole juurikaan vaikutusta mutta siimamäärää pienentämällä vaivaa/vikaa voidaan helpottaa,käsittämätöntä on kuitenkin ettei tehdas ole tuota vikaa noteerannut mitenkään.
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
potsi
Luku- ja laskutaidoton naarasporo

Viesti Kirjoittaja potsi »

Hommaa se okuma...
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

JuhaS14 kirjoitti:
Jos pitäisi tommoinen "kestää mitä vaan" -haspeli valita, niin valitsisin mielummin vaikkapa Pennin Z-mallin kun tuon kyseisen Abun.

Toi kela painaa jo niin järkyttömästi ja sen ergonomia on suoraan aukko B:stä ja ei kovin erikoisesti edes siimaa mielestäni puolaa.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jos kelan pitää kestää ydintuho niin se on joko Pennin Z-malli tai Abun 444, mutta en mä silti semmoista kellekään nykykalastajalle suosittelisi.

Shimanoja itse henk.koht. vähän karsatan, vaikka hyviä malleja sieltäkin löytyy, tosin hintaa sitten on paljon enemmän jos esim. vastaavantasoisen kelan tahtoo kun Lagunan.

Hyllystä löytyy Daiwan, Shimanon, Abun, Mitchellin, DAMin, Balzerin ja Shakespearen haspeleita ja ainakin mun makuuni on eniten noi Daiwat ja Balzerit olleet. Shakespeareja oon rikkonut muutamia ja kelat ei rimpulaisuudessaan oo mua oikeen vakuuttanut, Abulla taas ei ole mitään kestäviä nykyhaspeleita nykyään, joten melkeenpä se tohon haarukkaan: Daiwa-Balzer-Shimano menee jos hyvän haspelin tahtoo nykypäivänä.
Ja kun noita vanhojakin löytyy niin oletko käyttänyt niitä :shock: minusta vanha Dammi hakkaa nuo Abut ja Pennit mennentullen.

Ja Shimano kommenttia en ymmärtänyt,väitätkö että n.100 eurolla ei saa muka toimivaa Shimanon haspelia,itse olen kyllä täysin eri mieltä ja niissä ei ole perusominaisuutena edes tuota inhottavaa siimansotkentaa kuten osassa Daiwoissa kuten esim. tuossa itsesi mainostamassa.

Jostain pitää olla samaa mieltäkin ja edes pahimmalle vihamiehelleni en suosittelisi Shakespearen haspelia.
Thimba
Hannu Hanhi.. kerjääjä prkl

Viesti Kirjoittaja Thimba »

:D Mikset??
Vuodesta 1992.
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Thimba kirjoitti::D Mikset??
No kaikista malleista ei luonnollisesti kokemusta ole mutta ne mistä on niin eivät kyllä vakuuttaneet.
Kauhea klappi,siiman epätasainen puolaantuminen jne.
Noita viimeisimpiäkin malleja on varastossa muutama mutta kukaan ei ole niitä vielä testannut niin nou komment.
ma^ko
Überbesserwisser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

wallu kirjoitti: Ja kun noita vanhojakin löytyy niin oletko käyttänyt niitä :shock: minusta vanha Dammi hakkaa nuo Abut ja Pennit mennentullen.
Täst me ollaan muuten yhtä mieltä... Tuo Juha tuskin voipi vastata ku sigun nykytoimivuudestaan päätellen Kekkonen tai joku pani pojun bannijäähylle...
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Renfors
Viesti:

abo kirjoitti:
wallu kirjoitti: Ja kun noita vanhojakin löytyy niin oletko käyttänyt niitä :shock: minusta vanha Dammi hakkaa nuo Abut ja Pennit mennentullen.
Täst me ollaan muuten yhtä mieltä... Tuo Juha tuskin voipi vastata ku sigun nykytoimivuudestaan päätellen Kekkonen tai joku pani pojun bannijäähylle...
Voihan Juha vastata. Ehtikö jo valittaa Sulle :twisted:
ma^ko
Überbesserwisser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

renfors kirjoitti: Voihan Juha vastata. Ehtikö jo valittaa Sulle
Noup... ja mittee se muhun sinällään edes liittyy, kahtelin vaan et tuo sen sigu-banneri lakkas toimimasta...
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
JuhaS14

wallu kirjoitti:
JuhaS14 kirjoitti:
Jos pitäisi tommoinen "kestää mitä vaan" -haspeli valita, niin valitsisin mielummin vaikkapa Pennin Z-mallin kun tuon kyseisen Abun.

Toi kela painaa jo niin järkyttömästi ja sen ergonomia on suoraan aukko B:stä ja ei kovin erikoisesti edes siimaa mielestäni puolaa.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jos kelan pitää kestää ydintuho niin se on joko Pennin Z-malli tai Abun 444, mutta en mä silti semmoista kellekään nykykalastajalle suosittelisi.

Shimanoja itse henk.koht. vähän karsatan, vaikka hyviä malleja sieltäkin löytyy, tosin hintaa sitten on paljon enemmän jos esim. vastaavantasoisen kelan tahtoo kun Lagunan.

Hyllystä löytyy Daiwan, Shimanon, Abun, Mitchellin, DAMin, Balzerin ja Shakespearen haspeleita ja ainakin mun makuuni on eniten noi Daiwat ja Balzerit olleet. Shakespeareja oon rikkonut muutamia ja kelat ei rimpulaisuudessaan oo mua oikeen vakuuttanut, Abulla taas ei ole mitään kestäviä nykyhaspeleita nykyään, joten melkeenpä se tohon haarukkaan: Daiwa-Balzer-Shimano menee jos hyvän haspelin tahtoo nykypäivänä.
Ja kun noita vanhojakin löytyy niin oletko käyttänyt niitä :shock: minusta vanha Dammi hakkaa nuo Abut ja Pennit mennentullen.

Ja Shimano kommenttia en ymmärtänyt,väitätkö että n.100 eurolla ei saa muka toimivaa Shimanon haspelia,itse olen kyllä täysin eri mieltä ja niissä ei ole perusominaisuutena edes tuota inhottavaa siimansotkentaa kuten osassa Daiwoissa kuten esim. tuossa itsesi mainostamassa.

Jostain pitää olla samaa mieltäkin ja edes pahimmalle vihamiehelleni en suosittelisi Shakespearen haspelia.
Mä en kyllä henk.kohtaisesti ole saannut kertaakaan Daiwalla siimasotkuja. Ainoa asia mikä mua vähän harmittaa Capricessa on erittäin herkkä sanka, josta tosin ei ole mulle ollut mitään ongelmia, mutta kavereille jotka ovat kelaani lainanneet sen sijaan on ja muutamia uistimia on hävinnyt ahdin valtakuntaan sen takia.

DAMia mä en oo testannut, mutta kuullut että on paras kela noista yo. mainituista.

Lagunaa vastaava kela oikeastaan Shimanolta on Super GT FA ja se on ainakin muistaakseni vähän Daiwaa kalliimpi, joten puntari kääntyis ainakin mun kohdallani Daiwan puolelle.

Mutta tosiaan villi kortti johon tutustumista suosittelen myös: http://www.balzer.de/products.php?pid=41&cid=1
Vastaa Viestiin