Hyvä ul kela
Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Hyvä ul kela
Kertokaapas te ul-konkarit mikä olisi hyvä ul kela. Pitäisi puolata tasaisesti ja mieluiten takaliikkeetön kampi ja mieluiten 500 luokan kokoinen. Etujarrukin olisi plussaa, tulisi joki käytöön. Onko sellaista edes?
-
heittokalastaja
Shakespearella on kyllä tosi hyvä hinta/laatu suhde. Mulla on UL-kelana neljä vuotta vanha shakespearen kela. Tuli jonku 25€ halppissetin mukana. Vapa oli ihan kakka, mut kela toimii edelleen, kuin unelma.Dilnen kirjoitti:Kohta kaikki konkarit teilaa mut![]()
Shakespearia parempaa saa lähteä hakemaan. Puolaa ihan saakelin varmasti, mikä on tärkeintä pikkuvieheillä.
Oisko ollu malliltaan Excursion
Tietenkin hieman ulkoisesti kärsiny, mut hyvin pidettynä toiminu hyvin.
Puolaa vieläkin todella hyvin, vaikka välillä sattuu hieman huonompiakin kertoja.
sangan palautinjousikin on jo hieman huonona, mut en osaa sitäkään enää käyttää, kun on tottunu kädellä palauttaan.
Psychobilly freakout!
- aitohoppis
- Veekoon vihreä kakkonen
- Viesti:
ed
Viimeksi muokannut aitohoppis, 16:02:42 04.10.2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~sing if you are happy that way~
Shimano hajoaa??Mulla ei ole shimanon kanssa ollut mitään onkkelmia.
Tietenkin saattaa johtua siitä etten ihan halpis malleja käytä.
Esim:shimanon biomaster(stellan pikkusisko) on todella hyvä peli. . .on kyllä japanin tuonti malli mutta mutta.Noista daiwan keloista/kepeistä ei mitään hyvää sanottavaa. . .tietenkin tämä vain minun mielipide.Abua en ole edes koskaan kädessä pitänyt!
Tietenkin saattaa johtua siitä etten ihan halpis malleja käytä.
Esim:shimanon biomaster(stellan pikkusisko) on todella hyvä peli. . .on kyllä japanin tuonti malli mutta mutta.Noista daiwan keloista/kepeistä ei mitään hyvää sanottavaa. . .tietenkin tämä vain minun mielipide.Abua en ole edes koskaan kädessä pitänyt!
Melkein sanoisin, että kannattaa pistäytyä jossain alan liikkeessä hypistelemässä eri keloja. Se kun vaan on, että toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Esimerkiksi itse en pidä lainkaan nyky Abuista, kun taas Shimanon ja etenkin Daiwan laatuun olen tykästynyt.
Esimerkkeinä voisi olla vaikka Shimanon Symetre 750I, Shimano Exage 1000 ja Daiwan Laguna 1000 & 500. Em. keloilla ei ole juurikaan hintaeroja. Kaikki apaut huntin pintaan. Tuo Kyllä:n ehdottama Biomaster on kyllä todella hyvä kela, mutta hieman turhan tyyris. Saatavuuskin taitaa olla nykyään melko olematon.
-Eetu-
Esimerkkeinä voisi olla vaikka Shimanon Symetre 750I, Shimano Exage 1000 ja Daiwan Laguna 1000 & 500. Em. keloilla ei ole juurikaan hintaeroja. Kaikki apaut huntin pintaan. Tuo Kyllä:n ehdottama Biomaster on kyllä todella hyvä kela, mutta hieman turhan tyyris. Saatavuuskin taitaa olla nykyään melko olematon.
-Eetu-
- aitohoppis
- Veekoon vihreä kakkonen
- Viesti:
ed
Viimeksi muokannut aitohoppis, 16:03:25 04.10.2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~sing if you are happy that way~
- Samthefisherman
Mulla on kans ul/ykkösluokassa Cardinal 52. Hyvin toimii ainakin 0.12-0.15 mm Firellä. Cardinal 54, 55, 57 ja 66 toimivat myös aikoinaan hyvin mm. 0.28 mm Power Prolla. Nyt käytän järeimmille vieheille vain hyrrää.
Cardinal kuuskuutosta ei pidä ul-kelana kuin Rikua
. Sopiii paremmin ehkä hauki/lohihommiin 
Cardinal kuuskuutosta ei pidä ul-kelana kuin Rikua