Haukea uistimella 2007
Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
-
Mikey
- Herr Doktor
Huoh...heikkoa oli, tänään. Tosin alku vaikutti lupaavalta. Ei oltu montaa minuuttia ehditty kalastaa, kun PuMu-Busteria vietiin. Jostain syystä ei oikein silmäpuntari ollut kuosissa, ja kelasin äkäistä kolmosta sisään väkisin. Sitten se jumittui pohjaan ja änkes pohjakasveihin kiinni. Siältäkin revin sen väkisin ylös. Veneen vieressä vasta huomasin, että kyseessä oli noin seiskan kokoinen kala ja todella läskissä kunnossa. Äkkiä pyysin keluamiestä, eli Rob Halfordia, eikun Varaania, avaamaan punnituspussin, mutta liian myöhään, luultavasti amatöörimäisestä puuhailustani riippuen kala irtos. No, joskus näinkin päin. Heti perään Varaanille karkuutus, ja noin puolentoista kilon kala ylös. Joku tälli tuli vielä, mutta muuten hiljaista loppupäivän.
Nyt pitäis jaksaa paiskoa duunia viis päivää ennen seuraavaa reissua, saas nähdä pystyykö, vai joutuuko kesken työviikon sairastumaan?
Nyt pitäis jaksaa paiskoa duunia viis päivää ennen seuraavaa reissua, saas nähdä pystyykö, vai joutuuko kesken työviikon sairastumaan?
Viimeksi muokannut Mikey, 20:45:51 07.01.2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Tänään kauden avaus Inkoossa, kymmenisen kalaa veneeseen, suurin n.3,5kg. Hieman hankala päivä, kalaa sai etsiä tosissaan. Koppailtiin siksi pääasiassa uusia mestoja. Pahin takaisku oli El Doradon jäätyminen, taas kerran kun minä olin mukana!
Nemo maistuu hyvälle!!!

Nemo maistuu hyvälle!!!

On jännittävää odottaa, kuinka isoja kaloja sitä voikaan saada...
- Toku
- Kauneussalongin yksisilmäinen kummitus
Oli vaikeaa , niin vaikeaa.
Aamu oli jotain lupauksia antava , kun Broidi
sai pikkurapiksella 4,1kg kalan.
Tuon jkeen saatiinkin rauhassa ajella ympäriinsä.
Faija karkuutti kakkosen veneen viereltä.
Mulla ei tapahtumia millään
Päivän jo hieman hämärtyessä paineltiin
taas kerran aivan uusille paikoille , kun vanhat
olivat aivan tukossa.
Mentiin metriseen veteen aivan kaislikkoon ,
jossa juuri sai heitettyä jerkkiä.
Laitoin siiman päähän Jion top-T leppiksen
ja ekalla heitolla kala kiinni.
Huokaus , ei mennyt vuoden 2007 avausreissulla munat pataan
Broidi heitti samaan läpeen
minnarilla
ja kala hänelläkin kiinni.
Mulle reilu kakkonen ja Broidilla n.3,5kg.
Kalat kasvamaan ja seuraava heitto leppiksellä samaan
läpeen, taas kala kiinni... mulle 3+.
Samassa heinikossa vielä mulle 2 puikkoa.
Vielä pari uutta paikkaa läpi ja yksi puikula leppikseen mulle.
Saldot siis Kipparille 5 , Broidille 2 ja Faijalle (melkein 1).
No , olishan sitä toivottu hieman parempaa aloitusta vuodelle , mutta...
Tiistaina jos olis hauet otillaan
Aamu oli jotain lupauksia antava , kun Broidi
sai pikkurapiksella 4,1kg kalan.
Tuon jkeen saatiinkin rauhassa ajella ympäriinsä.
Faija karkuutti kakkosen veneen viereltä.
Mulla ei tapahtumia millään
Päivän jo hieman hämärtyessä paineltiin
taas kerran aivan uusille paikoille , kun vanhat
olivat aivan tukossa.
Mentiin metriseen veteen aivan kaislikkoon ,
jossa juuri sai heitettyä jerkkiä.
Laitoin siiman päähän Jion top-T leppiksen
ja ekalla heitolla kala kiinni.
Huokaus , ei mennyt vuoden 2007 avausreissulla munat pataan
Broidi heitti samaan läpeen
ja kala hänelläkin kiinni.
Mulle reilu kakkonen ja Broidilla n.3,5kg.
Kalat kasvamaan ja seuraava heitto leppiksellä samaan
läpeen, taas kala kiinni... mulle 3+.
Samassa heinikossa vielä mulle 2 puikkoa.
Vielä pari uutta paikkaa läpi ja yksi puikula leppikseen mulle.
Saldot siis Kipparille 5 , Broidille 2 ja Faijalle (melkein 1).
No , olishan sitä toivottu hieman parempaa aloitusta vuodelle , mutta...
Tiistaina jos olis hauet otillaan
- Liitteet
-
- Broidin aamunavaus
- broidin 4+.jpg (15.67 KiB) Katsottu 4639 kertaa
Yksi iso pelastaa päivän!
Tuolla ite maalatulla Nemolla nakutin kolme kalaa pikku pätkältä kymmenessä minuutissa... Mukaan lukien tuon suurimman. Sitten taas hiljeni... Musta oranssia Sweet Shadia vietiin kans josain vaiheessa. Kontrastia, kontrastia!!Toku kirjoitti:Me ei saatu oranssilla mitään
Pikku pikku pikaine reissu Länteen serkun kanssa.Toku kirjoitti:Me ei saatu oranssilla mitään
Täytyy heti alkuun sanoa että oli muuten vaikeeta.
Ei muuten saatu mekään oranssilla mitään, kalat ihan kaislansisällä ja pieniä kuin perkeleet. Outoja 4-5 kalan ryppäitä siellä missä niitä oli. Yleensä tyytyivät seurailemaan 3-5m päästä jerkkiä.
No sitten puolen päivänaikaan kun pääsin jyvälle ja narutin kaksi kalaa peräkkäin ja sain useamman seurimon niin Hilarius jerkki värissä C27 päätti jatkaa omatoimisesti matkaa leikarin petettyä perukkeen yläpäästä !!! HELVETTI ! Ja ihan uusi peruke !
Jerkki jonnekkin kaislikon syövereihin eikä toivoakaan löytää sieltä rämeiköstä..
Tilanne tässä vaiheessa mulle 2-0
Useita paikkoja ja vielä useampia heittoja niin rupesi Hilarius jerkki värissä Fimppi toimimaan, 2 heittoa ja 2 kalaa serkulle joten peli tasan.
Muutamaa paikkaa myöhemmin taas Fimppi rokkasi ja antoi kalan, mulle Busan 114 lyhyt mutta leveäselkäinen seurimo.
Seuraavassa paikassa Hilarius leppis peliin ja muutama heitto niin peli oli tasan, hetken meinasi käydä nolosti kun serkku nalkitti vielä yhden Fimppiin mutta se onneksi irtosi
Loppu tulos oli 3-3 ja helvetisti raitista ilmaa filtterin kautta. Hyvä päivä jos ei lasketa heikkoa kalantuloa mukaan. Nyt tuleekin pikkuinen luova tauko jerkkientekoa varten, keväämmällä jatketaan kalastusta.
Positiivista oli se että kausi auki eikä munat ollu padassa. Kalat kokoa 800-2000g (säälittävää)
Tars tehrä vissiin jotain...
Täällä satanut nyt runsaan vuorokauden putkeen vettä, joten viimeviikon loppupuolella jäätyneetkin mestat lienevät taas auki. Harmi vain, että en taida tällä viikolla ehtiä kalaan 
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
- Toku
- Kauneussalongin yksisilmäinen kummitus
Ei kymppiä ei...
Aamulla Broidin kanssa vene vesille ja pimeässä
pelipaikoille.
Jäät oli kaikonneet joka paikasta ja vesikin oli jo 3,6 asteista kauttaaltaan.
Parhaimmillaan taisi olla jo 4 asteista.
Päivä oli oikein hieno , ainoa miinus oli isomusten poissaolo.
Päivänavaus meni Broidille Rapis PuMulla ja
samasta paikasta mulla tälli Jion Top-T leppikseen.
Jatko menikin Härön nimiin.
Tärppejä ja seurimoita ja silloin tällöin kala ylös.
Yksi vauraampi kala kävi jumputtamassa kolmen potkun verran ,
mutta siihen se jäikin.
Iltapäivä meni kierrellessä aivan uusia vesiä.
Saldot Kipparille 8 (kaikki kalat häröllä) ja Broidille 2.
Päivän suurin mulle 3+.
Saas nähä vieläkö tulee mentyä...
Vkonloppu jää jokatapauksessa väliin.
Aamulla Broidin kanssa vene vesille ja pimeässä
pelipaikoille.
Jäät oli kaikonneet joka paikasta ja vesikin oli jo 3,6 asteista kauttaaltaan.
Parhaimmillaan taisi olla jo 4 asteista.
Päivä oli oikein hieno , ainoa miinus oli isomusten poissaolo.
Päivänavaus meni Broidille Rapis PuMulla ja
samasta paikasta mulla tälli Jion Top-T leppikseen.
Jatko menikin Härön nimiin.
Tärppejä ja seurimoita ja silloin tällöin kala ylös.
Yksi vauraampi kala kävi jumputtamassa kolmen potkun verran ,
mutta siihen se jäikin.
Iltapäivä meni kierrellessä aivan uusia vesiä.
Saldot Kipparille 8 (kaikki kalat häröllä) ja Broidille 2.
Päivän suurin mulle 3+.
Saas nähä vieläkö tulee mentyä...
Vkonloppu jää jokatapauksessa väliin.
Yksi iso pelastaa päivän!
Aamusta myräkän sekaan, vesi +95cm
ja lämmennyt 3,6 asteiseksi. Olis tarvinu kerrostalon ankkuriksi jotta olis tullu kalastuksesta jotain!
Ripeää jerkuttelua..ankkurin kanssa pelleilyä...pakittelua!
Kolmennella heitolla kumminkin 4kg Busan paskasärkeen, lisää nopeaa kuokkimista 3kg paskasärkeen. Siirtyminen suojaiseen matalaan lahteen(oli viime reissulla matala), ei mitään...aika käsittämätöntä ettei suojaan ollut siirtynyt ensimmäistäkään..vedenkorkeus? Sitten ei muuta kuin takaisin tuuleen ja isolla kuokalla kun kuokki 5,2kg paskasärkeen. Aurinko jatkoi paistamistaan ja syönti hiipui, muutamia tärppejä!
Kausi jatkuu...
Ripeää jerkuttelua..ankkurin kanssa pelleilyä...pakittelua!
Kolmennella heitolla kumminkin 4kg Busan paskasärkeen, lisää nopeaa kuokkimista 3kg paskasärkeen. Siirtyminen suojaiseen matalaan lahteen(oli viime reissulla matala), ei mitään...aika käsittämätöntä ettei suojaan ollut siirtynyt ensimmäistäkään..vedenkorkeus? Sitten ei muuta kuin takaisin tuuleen ja isolla kuokalla kun kuokki 5,2kg paskasärkeen. Aurinko jatkoi paistamistaan ja syönti hiipui, muutamia tärppejä!
Kausi jatkuu...
- Liitteet
-
- Pönö.JPG (40.39 KiB) Katsottu 3729 kertaa
Ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa!
- Kallel
- Mr. Takakenopönö
- Viesti:
Jäätä nyt ei ollut niin paljon kuin mitä pelättiin, suojaisten lahtien perukat toki jäässä mutta hyvin pääsi kalastelemaan. Ainakin ekan minuutin jonka aikana mulle tärppi ja Haukikoiralle tärppi. Sit alkoi tuulemaan. Ja tuulemaan. Ja alkoi satamaan lunta. Ja tuli räntää. Ja tuli vettä. Ja tuli kaikkea yhtäaikaa. Ja ei tullut mitään kalahavaintoja, ei mitään. Ja vesi nousi. Ja tuuli yltyi. Ja sit ei ollutkaan enään hauskaa ja lähdettiin kotiin ajoissa. Egut kasariin vai mikä nyt se sanonta olikaan.
Tapsal & co sai vissiin sentään munat padasta, raportoi sitten joskus uskoisin.
Tapsal & co sai vissiin sentään munat padasta, raportoi sitten joskus uskoisin.
Kalastakaa!
Lähtö aamulla klo 0830 kalakoulun pihasta, suunta Peimarille.. N. tunnin päästä Peimarin suulla, ja eiku takasin päin,
oli meinaan pientä tuulta havaittavissa ja jonkin asteista jalkarätti sadetta... Koko päivä klo 1600 asti täyttä
tahkoamista kaikissa mahdollisissa mestoissa Paraisten ympäristössä, kaikilla mahd. perhoilla ja silti munat pataan, ei pienintäkään havaintoa geddasta!
Noh, munat meni pataan keulassakin..
Nähtiinpä mitä kaikkea voi taivaalta päivän aikana tulla, vettä, räntää, lunta ja rakeita, ei puuttunu ku pienet mummot ja sammakot..
oli meinaan pientä tuulta havaittavissa ja jonkin asteista jalkarätti sadetta... Koko päivä klo 1600 asti täyttä
tahkoamista kaikissa mahdollisissa mestoissa Paraisten ympäristössä, kaikilla mahd. perhoilla ja silti munat pataan, ei pienintäkään havaintoa geddasta!
Noh, munat meni pataan keulassakin..
Nähtiinpä mitä kaikkea voi taivaalta päivän aikana tulla, vettä, räntää, lunta ja rakeita, ei puuttunu ku pienet mummot ja sammakot..
"Oisit säki ihmeissäs jos BigMac kävis vetää vastaan, biatch..."
Hoh hoijaa, tulipahan taas käytyä kalassa..
Ei ollu enää tervejärkisten puuhaa, kelienkään puolesta. Aamusta ensin piti taimenta yrittää ja yks pieni nähtiinki lusikan perässä yrittävän.
Sitten alko melkonen tuuli myllertämään, ei muuta ku haalarit märiksi roiskien Emäsalo ulkokautta kiertäen haukien perään. sitten lunta ja räntää niin että haalari luovutti lopullisesti, kalsareita myöten märkänä.. ja palkaksi kokopäivän kurjuudesta yks ainoa hauki kahteen mieheen, 3.3kg. Ja sitten jäämurskassa Fladania pitkin kotiin ja vene vihdoinki ylös, nyt saa riittää tälle "syksylle".
Ei ollu enää tervejärkisten puuhaa, kelienkään puolesta. Aamusta ensin piti taimenta yrittää ja yks pieni nähtiinki lusikan perässä yrittävän.
Sitten alko melkonen tuuli myllertämään, ei muuta ku haalarit märiksi roiskien Emäsalo ulkokautta kiertäen haukien perään. sitten lunta ja räntää niin että haalari luovutti lopullisesti, kalsareita myöten märkänä.. ja palkaksi kokopäivän kurjuudesta yks ainoa hauki kahteen mieheen, 3.3kg. Ja sitten jäämurskassa Fladania pitkin kotiin ja vene vihdoinki ylös, nyt saa riittää tälle "syksylle".
Joo, olihan keli tänään… Aamulla kun päästiin venepaikalle autokin piti jättää kauas rannasta koska vesi oli todella korkealla. Tuulikin oli sut reipas. Ei muuta kuin kamat kasaan ja liikkeelle.
Ekana käytiin kopaisemassa pari paikkaa, jotka on toiminu aikaisemmin syksyllä. Toiseen mestaan tuuli painoi niin pirukseen, että siinä ei kauaa jaksettu keikkua. Ajettiin saaren suojaan mutta sekään ei tuottanut tulosta muuhun kun olemisen miellyttävyyteen. Keula siis kohti El Doradoa…
El Doradon ykköspesä oli hivenen riitteessä, tyydyttiin siis kalastamaan reunat, vailla tulosta. Nopea siirtyminen kakkospesälle, sekin riitteessä perkele! Ajettiin riitteet rikki ja jäätiin vähän matkan päähän kalastamaan. Pikku hiljaa alkoi tuo Kallelin mainitsema rännän sekainen vesisade ja tunnelma pikkuisen latistumaan. Otettiin pieni siirtymä keskemmälle, aina vaan hiljaista. Jerkutinta vaihdettiin kiivaaseen tahtiin, Jio:n leppikseen mulle pikkuisen seurio.
Oltiin molemmat jo viittä vaille valmiita että löydään pillit pussiin. Pakista sattui kuitenkin käteen Iso Rapis värissä White Tiger. Muistelin Riisimäen keisarin joskus nimittäneen sitä tuhnukelin haukimagneetiksi…
Ei muuta kuin Valkoinen tiikeri siiman päähän ja menoksi. Pari heittoa kerkesin sillä heittää kun 3-4m päässä veneestä mennee pinnalla selkeä vana. Mulla jerkki tulossa juuri sopivasti vähän matkan päässä kohti vanaa. Pari uitoliikettä ja vavassa tuntuu rauhallinen mutta raskas tump… Vähän hämilläni vedän vavan pystyyn ja paino tuntuu heti reilulta. Nyt on iso! Kampean kalaa lähemmäksi venettä, Don Padren ihmetellessä ääneen että mitä nyt tapahtuu… Yritän pitää painetta päällä ja saan kalan jo veneen viereen jossa se möyräyttää pinnassa koko kyljen mitalta ja irti!!! Silmäpuntarissa 6-7kg, olis ollu enkka.
Pikkuinen manaus tauko ja homma jatkuu. Parin heiton päästä taas hento tärppi, 3,5-4kg näytille veneen viereen ja taas irti!!! Tätä tämä nyt sitten on…
Nemo maistuu...

Lähdettiin siirtymään vesisateessa kohti nasulahtea, mistä on tullut hyvin määrää, mutta koko on ollut kateissa. Don Padre kepittää suht nopeasti kolme pienempää. Täällä isketään ihan eri volyymilla kalikoihin kiinni, tärpit on reippaita ja jerkit on syvällä kidassa. Vesisade loppuu, pilviverho pikkuisen jopa repeilee, ja ilma kirkastui hetkeksi. Rapis meriväri siiman päähän ja kohta sitä jo viedään… Nätti 4,5kg käy puntarissa ja kuvattavana. Keli tummui yhtä nopeasti kun kirkastuikin, Don Padre heittää nemo Busteria melkein samaan paikkaan, 4,2kg heti perään. Hintti Pinkki Busteriin hyvä tälli, mutta irti. Nemo Sireenillä vielä muutamat kalat ja päätettiin palata kakkospesälle.
Kipparin 4,2kg

Kakkospesän vahtia ei saatu kuitenkaan jallitettua uudestaan, harmi! Kuitenkin jäi hyvä maku päivästä, vaikka keli oli perseestä, enkkala tippui, näpit oli jäässä… ym.. Ehkä se Don Padrelta joululahjaksi saatu onnen amuletti toimii sittenkin…
Mun 4,5kg

Ekana käytiin kopaisemassa pari paikkaa, jotka on toiminu aikaisemmin syksyllä. Toiseen mestaan tuuli painoi niin pirukseen, että siinä ei kauaa jaksettu keikkua. Ajettiin saaren suojaan mutta sekään ei tuottanut tulosta muuhun kun olemisen miellyttävyyteen. Keula siis kohti El Doradoa…
El Doradon ykköspesä oli hivenen riitteessä, tyydyttiin siis kalastamaan reunat, vailla tulosta. Nopea siirtyminen kakkospesälle, sekin riitteessä perkele! Ajettiin riitteet rikki ja jäätiin vähän matkan päähän kalastamaan. Pikku hiljaa alkoi tuo Kallelin mainitsema rännän sekainen vesisade ja tunnelma pikkuisen latistumaan. Otettiin pieni siirtymä keskemmälle, aina vaan hiljaista. Jerkutinta vaihdettiin kiivaaseen tahtiin, Jio:n leppikseen mulle pikkuisen seurio.
Oltiin molemmat jo viittä vaille valmiita että löydään pillit pussiin. Pakista sattui kuitenkin käteen Iso Rapis värissä White Tiger. Muistelin Riisimäen keisarin joskus nimittäneen sitä tuhnukelin haukimagneetiksi…
Ei muuta kuin Valkoinen tiikeri siiman päähän ja menoksi. Pari heittoa kerkesin sillä heittää kun 3-4m päässä veneestä mennee pinnalla selkeä vana. Mulla jerkki tulossa juuri sopivasti vähän matkan päässä kohti vanaa. Pari uitoliikettä ja vavassa tuntuu rauhallinen mutta raskas tump… Vähän hämilläni vedän vavan pystyyn ja paino tuntuu heti reilulta. Nyt on iso! Kampean kalaa lähemmäksi venettä, Don Padren ihmetellessä ääneen että mitä nyt tapahtuu… Yritän pitää painetta päällä ja saan kalan jo veneen viereen jossa se möyräyttää pinnassa koko kyljen mitalta ja irti!!! Silmäpuntarissa 6-7kg, olis ollu enkka.
Pikkuinen manaus tauko ja homma jatkuu. Parin heiton päästä taas hento tärppi, 3,5-4kg näytille veneen viereen ja taas irti!!! Tätä tämä nyt sitten on…
Nemo maistuu...

Lähdettiin siirtymään vesisateessa kohti nasulahtea, mistä on tullut hyvin määrää, mutta koko on ollut kateissa. Don Padre kepittää suht nopeasti kolme pienempää. Täällä isketään ihan eri volyymilla kalikoihin kiinni, tärpit on reippaita ja jerkit on syvällä kidassa. Vesisade loppuu, pilviverho pikkuisen jopa repeilee, ja ilma kirkastui hetkeksi. Rapis meriväri siiman päähän ja kohta sitä jo viedään… Nätti 4,5kg käy puntarissa ja kuvattavana. Keli tummui yhtä nopeasti kun kirkastuikin, Don Padre heittää nemo Busteria melkein samaan paikkaan, 4,2kg heti perään. Hintti Pinkki Busteriin hyvä tälli, mutta irti. Nemo Sireenillä vielä muutamat kalat ja päätettiin palata kakkospesälle.
Kipparin 4,2kg

Kakkospesän vahtia ei saatu kuitenkaan jallitettua uudestaan, harmi! Kuitenkin jäi hyvä maku päivästä, vaikka keli oli perseestä, enkkala tippui, näpit oli jäässä… ym.. Ehkä se Don Padrelta joululahjaksi saatu onnen amuletti toimii sittenkin…
Mun 4,5kg