Vaappujenne koukut?
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Vaappujenne koukut?
Eli minkä merkkisiä ja mallisia koukkuja käytät omatekelevaapuissasi? Niin kuha-, taimen-, hauki-, kuin lohivaappujenkin koukut kiinnostaa. Saa myös perustella miksi juuri se tietty koukku miellyttää.
Lähinnä haluan tietää mitkä koukut ovat tällä hetkellä suosituimpia rakentelijoiden keskuudessa.
Lähinnä haluan tietää mitkä koukut ovat tällä hetkellä suosituimpia rakentelijoiden keskuudessa.
Monenlaista
Eagle Glow, NK , VMC , ja MUSTD. koot 1. 2.. 4. 6.,8
Pääasiassa NK mustanikkeliä .
Varmasti pärjää yhdellä koukkumerkillä jos tarve ei ole suuri, itse olen ostellut isohkoja eriä aina kuinka on saatavilla.
Tahtoo vain olla niin että tuhannen laatikoissa hinta on niin edullinen että sen kannattaa hankkia vaikka tarve olisi vain 300 , pienemmissä erissä tuo 300 maksaa saman kuin tuhannen laatikko.
Pääasiassa NK mustanikkeliä .
Varmasti pärjää yhdellä koukkumerkillä jos tarve ei ole suuri, itse olen ostellut isohkoja eriä aina kuinka on saatavilla.
Tahtoo vain olla niin että tuhannen laatikoissa hinta on niin edullinen että sen kannattaa hankkia vaikka tarve olisi vain 300 , pienemmissä erissä tuo 300 maksaa saman kuin tuhannen laatikko.
Itse en vaappuja valmista mutta monet ainakin lohivaappuja valmistavat
käyttää kamasanin nk62:sta . Tätä koukkua mullakin on käytössä esim korkkarilla, ainoa huono puoli on terottamisen vaikeus kun osuu kiviin .
Kuhahommissa joku ohuempilankainen on varmaan parempi..
Toinen lohihommiin käypä mikä mulla on käytössä on vmc 9626,tämä ei oo kemiallinen joten helpompi terotettava,imho
käyttää kamasanin nk62:sta . Tätä koukkua mullakin on käytössä esim korkkarilla, ainoa huono puoli on terottamisen vaikeus kun osuu kiviin .
Kuhahommissa joku ohuempilankainen on varmaan parempi..
Toinen lohihommiin käypä mikä mulla on käytössä on vmc 9626,tämä ei oo kemiallinen joten helpompi terotettava,imho
Lohi/taimen koukkuna vmc 9632bz Riittävän hyvä ja hintalaatu suhteeltaan ehkäpä paras?
Vuosivaappuja vielä muutama jäljellä http://www.tami-vaappu.com
VMC 9649 BZ koko 4 tuota olen nytk oukkuihini laittanut en sen enempää ole vielä testannu, kun viime syksyna vasta noita koukkuja aloin vaappuihini laittamaan. Sitä ennen käytin sanxin koukkua koossa 4 mutta se ei oikein ollutkaan niin hyvämitä aluksi luulin. No yksi hyäv puoli tossa sanxinissäkin oli kun vaappu jäi pohjaan koukut oikeni ennen kun siima katkesi!

- aitohoppis
- Veekoon vihreä kakkonen
- Viesti:
-
Juutalainen
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viesti:
Gamakatsu Treble13B. Terävä, merivettäkin kohtalaisesti kestävä koukku. Käytän noita tasureissa alakoukkuina, putkiperhoissa sekä vaapuissa joita pitää riipoa usein pohjasta irti esim. koskilla heitettäessä. Pehmeä koukku joten helppo vetää suoraksi. Kalojen kanssa ei ole vielä oiennut..
Jos tarvitsen kovempaa koukkua niin joku Owner tai NK-62.
Jos tarvitsen kovempaa koukkua niin joku Owner tai NK-62.
Ownerilta on olemassa myöskin ST-11 joka on tosi pienille vaapuille omiaan. Ei ainakaan paina liikaa.Myyrä kirjoitti:Ei ehkä kaikkein paras pikkuvaappuihin, painaa helkkaristi.pitpete kirjoitti:Ei halvin mutta paras Owner ST-36 3-haarakoukku
Jerkkeihin pronssinen gama tai vmc sinkitty. Vaappuloihin vmc barbarian, gama tahi owner.
- Aavikkosammakko
- PaMu "the Hand" Henry
Öööö... Mikä koukku mahtaa olla kyseessä, kun tuntuu tosi kevyeltä, kohtuu avarat kidat ja on väriltään tumma (lähes musta)?
Varmasti joku tässäkin threadissa mainituista, löytyy monesta vaapustani. Moisia vaan pitäisi saada lisää.
EDIT: selvis, nää oli niitä Ownerin ST-36:sia.
EDIT: selvis, nää oli niitä Ownerin ST-36:sia.
Viimeksi muokannut Aavikkosammakko, 15:22:49 07.04.2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lohelle NK-62. Halpa ja kestävä. Kevyempiä koukkuja tarvittaessa Gama. Pääosassa lusikoista/koskivieheistä löytyy jotain halpaa, yleensä VMC:tä.
VMC:n triplavahvat väännettiin niin helposti suoriksi, ettei niitä enää lohijutuista löydy. Myöskään kotkankynnet ei nappaa...
VMC:n triplavahvat väännettiin niin helposti suoriksi, ettei niitä enää lohijutuista löydy. Myöskään kotkankynnet ei nappaa...
Team Don't Push The River Member #1
"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan.", Matti Nykänen.
"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan.", Matti Nykänen.
-
kalakalle83
- kännissä muokkaaja
vmc 7541 bn näitä tulee laitettua ku tulee koukun vaihto eteen? melko kalliita 5 kpl noin 5 euroo? jos jollain tarvetta voi kysyä yyveellä löytyy muutama paketti!
ei tuu mitään mutta kannattaa seurata http://www.huuto.net/hakutulos/sellernro/664393
En tiedä kuuluuko tänne, mutta: Nyt kun on tullut tehtyä muutama jerkki,
niin tuli mieleen, että niihin tarvitsee koukut!
Eli mulla on
semmosia noin 15cm jerkkejä merikalastukseen. Mikä olisi hyvä koukku/koko?
Ja tuo koukku ei saisi olla mikään kallein mahdollinen, kun tuo budjetti vähä pettäny
niin tuli mieleen, että niihin tarvitsee koukut!
semmosia noin 15cm jerkkejä merikalastukseen. Mikä olisi hyvä koukku/koko?
Ja tuo koukku ei saisi olla mikään kallein mahdollinen, kun tuo budjetti vähä pettäny
|SKPJ|