Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tänään pitkä pyrähdys helsingin edustalla. 6 tuntia virpomista loistavassa säässä. Yksi kala 4.2kg ja 63.5cm enkat! Muuten koko päivä oli erittäin hiljaista, mutta kyllä tollasessa kelissä sopii kalastella
Eilen reilu viisi tuntia vesillä ja Kuha riehui taas veneessä. Outo jätkä Ensiks 67 cm 3,5kg ja heti melkein perään seuraavasta paikasta 65 cm ja tasan 3,0kg. Huh hellettä, sille on piisannu touhu. Lisäksi muutama seurio ja yksi tiputus heti vastarin jälkeen. Molemmilla masut täynnä silakoita, joten ruokaa riittää näköjään tällä hetkellä kiitettävästi. Tekisi mieli olla joka päivä nyt tuolla vesillä, sellaiset kelit on 8)
Massi kirjoitti:
Joonas eiks sellanen 4x70cm paina tollaset karvan yli 4 kipale?
Aika paljon noissa toki on painoeroja ollut. Tollanen c-mitoituksen omaava 70cm kala liikkuu neljän kilon tietämillä. Meillä kans (kaverin,mulla ei ole) vaakaongelmia. Testasin ton kaverin vaa'an duunissa missä mä pystyn vertaamaan samaa painoa tarkan vaa'an lukemiin. Erot oli tosi pieniä. Viiden kilon painoillakin oli vain max.200g eroa todelliseen painoon. Sitten taas vesillä kokeiltiin sitä alkukeväästä 66cm kalalle ja vaaka väitti 2.2kg ? Kalaa kateltuani väitin etten usko, ja että painoa on liian vähän. Keulassa sattui olemaan vieraileva kaveri jolla oli oma digivaaka, joka väitti kalan painoksi 2.8kg. Siihen aloin uskomaan. ko. kala oli ehkä hieman solakka. Mä rupesin nimittäin epäilemään että kylmillä keleillä saattaa patteri tehdä temppujaan eikä tarkuus ole enää sitä mitä se sisätiloissa on. Mene ja tiedä ?
Toi 4.2kg on kyllä ehdottomasti uskomisen äärirajoilla.... ehkä jo ylikin.
Eilinen peli kaverin kanssa päättyi kuin suomi-ruotsi lätkään.
Mun suvereeni 3-0 johto päättyi tylysti 3 - 3 tasapeliin.
Jatkoaika ja mahdollinen "heittokisa" pidetään mahdollisimman pian tietysti. Kaloissa ei mitään mainitsemisen arvoista koon puolesta. Kaikki jäi alle 61cm:in.
Jatkoajalla olis kiva lotasta se 75cm kala, mielummin yli tietysti ja reilusti
Eilinen peli kaverin kanssa päättyi kuin suomi-ruotsi lätkään.
Mun suvereeni 3-0 johto päättyi tylysti 3 - 3 tasapeliin.
Jatkoaika ja mahdollinen "heittokisa" pidetään mahdollisimman pian tietysti. Kaloissa ei mitään mainitsemisen arvoista koon puolesta. Kaikki jäi alle 61cm:in.
Jatkoajalla olis kiva lotasta se 75cm kala, mielummin yli tietysti ja reilusti
Meidän veneessä jos menee jatkoajalle niin parempi tehdä särjet eli kelat laidan yli vaan. Tietää kuka senkin veisi nimiinsä
Voinpa minä ton vaa´an tarkastuttaa, se on kyllä tosiaan vaarivainaan vanha(15 vuotta vanha). Venhossa elktroninen vaaka näytti ensin 1.8kg, sen jälkeen 4.5kg ja sitten ajattelin, jotta punnitaan kotona. Itse en edes epäillyt missään vaiheessa, lieko fiiliksellä ollut osuutta asiaan
Kyllävaan, raappalan digi. "paras" ostos ikinä , illalla jahka kotiudun niin testaan vaa´an, ei jää ketään nakertamaan. Sitä ennen pitää käyä ostamassa tasan 3kg perunoita
Kyllä se rapala usein totta näyttää, alkukankeuden jälkeen. Sit se hajoaa...
Osta mieluummin sikspäkki tai mäykky, ja lyö siihen hedelmävaakalla joku lappu kylkeen. Mitä sä perunoilla teet?
Paino ei ainakaan mua epäilytä, koska kalan olemus on tuollainen kalamaailman Tyrä/Jiihoo-risteytys.
63cm ja 4 kg ei mikään mahdottomuus. oma enkka on 62 cm ja 3.2kg kala oli suolistettu ja kituset otettu pois. jos sen pyöreenä olisi punninnut niin 3,5-3,6kg olisi varmaan ollut painoa. jos maha täysi silakkaa niin kevyesti ylittää 4kg. miten se on niin vaikeaa uskoa jos toinen saa kunnon kalan.
pari kaveria sai taimenen mikä ei ollut 60 cm mutta oli painanut 5kg. en ollut paikalla silloin mutta en lähtisi niitä kavereita valehtelijoiksi tai liiottelijoiksi sanomaan..
joitain lohia on siimasta saatu mitkä on aivan uunin pellin muotoisia..
Ei tässä kukaan varmastikaan mitään epäile, päinvaastoin. Varmasti monia vain ihmetyttää kalan mitat. Mutta tänä päivänähän ei mistään voi olla varma. Sellaisia Tsernobyl kolmipäitä on välillä liikkeellä Onneksi täällä ei tule samanlaista kissa- hiiri väittelyä eipäs,juupas kuin naapuri saitilla 8)
Vastakohdaksi muistan viime keväisen kalan jolla pituutta 67cm ja painoa 2,7kg. Eli kyllä ääripäitäkin löytyy. Ja ylös saadut kalathan imuroineet lähipäivinä tosiaan monta saavillista silakoita...
Komeita tanttuja on taas noussut.
Oma ennätys taimeneni (järvimalli) oli myös melko pullukka. Pituutta 66cm ja painoa 4.2kg Vastaavasti toiseksi suurin taimeneni (järvimalli) oli muistaakseni 72,5 cm pitkä ja painoi 4,1kg. Kolmas taimen (järvimalli) oli 70cm ja painoa 3.9 kg. Järväreissä suurinpani on 80 cm. ja painoa 8.145kg ja toiseksi suurin 82,5cm ja painoa 6,3kg. Joten vaihtelua löytyy varmasti meren elävistäkin.
Onnitelut enkka tanen saaneille
Kun synnyit, itkit ja muut ympärilläsi hymyilivät.
Elä elämäsi niin, että kun kuolet hymyilet ja muut ympärilläsi itkevät.