Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta wanhasta kalastukseen liittyvästä. Wanhat uistimet, välineet ja kaiken maailman tunnistuskysymykset. Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Noniin eli löytyi järven rannasta ruoppauksen jälkeen pari vuotta takaperin ja kukaan ei tähän mennessä ole osannut vastata ikään ja valmistajaan mitään:
Noista koukeroista lipan lehden edessä on vissiin lähtenyt "ruohosuojat" ja lipan lehdessä teksti "PATENTIOITU1" jossa N kirjain on peilikuvana.
Enpä ole missään vastaavanlaista nähnyt, tuskin Karhun tekele. Melkein voisi erikoisuutensa ja patentointimerkinnän vuoksi olla Niilekselä....
Kummallinen kapistus.
Onko varmaa, että kyseessä on uistin/lippa ollenkaan? Sisälläni soittaa hyvin vaimeat kellot, että olen jossain nähnyt jotain tuon tapaista - kalastukseen tai ainakin uisteluun liittymätöntä. Muistikuva on niin hämärä, että saattaa ottaa aikaa ennen kuin putkahtaa kristallisena esiin. Voi tietysti olla, että muisti myös pettää...
timkil kirjoitti:Onko varmaa, että kyseessä on uistin/lippa ollenkaan? Sisälläni soittaa hyvin vaimeat kellot, että olen jossain nähnyt jotain tuon tapaista - kalastukseen tai ainakin uisteluun liittymätöntä. Muistikuva on niin hämärä, että saattaa ottaa aikaa ennen kuin putkahtaa kristallisena esiin. Voi tietysti olla, että muisti myös pettää...
Timo K.
Kyllä tuo melkeimpä 100% varmasti on lippa uistin ollut.Jossain suomalaisessa uistin kirjassa oli hieman samantapainen mutta kirjan tekijäkään ei tunnistanut uistinta.
Olen pitänyt samanlaista kädessäni, mutta en muista oliko siinä leimoja tms.
Tarkastan asian kun seuraavan kerran pääsen uistinta hiplaamaan, matkaa sinne on 400km.
E.N.Hääppönen kirjoitti:Olen pitänyt samanlaista kädessäni, mutta en muista oliko siinä leimoja tms.
Tarkastan asian kun seuraavan kerran pääsen uistinta hiplaamaan, matkaa sinne on 400km.
Mahtavaa jos sais vähän apua tähänkin hommaan.Kiitokset etukäteen.