Suolijärvi, Tuulos
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Suolijärvi, Tuulos
Kaverit on lähdössä kalaan Tuulokseen, ilmeisesti juurikin tuolle Suolijärvelle, ovat vuokranneet mökin sieltä. Mitäs kalaa sieltä on mahdollista saada heittämällä/vetämällä? Haukia varmaan ainakin, onko silellä istukkaita, taimenta?
*Ahvenen on turha pyristellä kun puolet on hauven persiissä.
Suolijärvi
Muutaman kerran vieraillut kyseisellä järvellä, tosin pääsiäisen tienoilla. Heittämällä ja vetämällä haukea. Mökin isäntä (jossa olin vuokralla) kertoi, että taimentakin pitäisi löytyä.
- Kireitä...
- Kireitä...
- yki
- Kelju K. Kojootti "Unsuper Genius"
Älkää uskoko kaikkee mitä kuulette,eri asia jos ite näkee,Ne taimenet oli ja meni,karkasivat erään tuttavan lammesta tulvien aikaan,viimeisestä taimenesta tieto v.2002,silloin muutama verkoista ja yhen saimme iskukoukusta.Järvessä hyvä kuhakanta,joskin aikas oikullinen uisteltava.
haukee ja muut tavanomaiset kalat löytyy.
Siteen kyseessä voi olla pannujärvi,jossa siikaa,vähän kuhaa ja haukee ahventa ja särkeä.
Tai sitten kyseessä on jänisjärvi,jossa myös vuokramökkejä,siellä haukee,ahventa,särkee,madetta,ei tietääkseni kuhaa eikä taimenta.
Ja tosta suolijärven taimenkannasta on edes turha kinata,istun osakaskunnan hallituksessa ja olen perillä istutuksista.Eri asia on tietty jonkun "altaan" karkurit,mutta ihmeenä pidän,tietty onhan suolijärvi yhteydessä ylös ja alas,mutta en usko että taimen tänne nousee,tuntien noi reitit.
Sitten,olen peräsuolijärvellä uistellut 15vuotta ja en kyllä yhtään taimenta ole onkeeni saanut.
Btw,ei auta unohtaa suolijärven karppeja,niitä varmaan vielä piisaa.
haukee ja muut tavanomaiset kalat löytyy.
Siteen kyseessä voi olla pannujärvi,jossa siikaa,vähän kuhaa ja haukee ahventa ja särkeä.
Tai sitten kyseessä on jänisjärvi,jossa myös vuokramökkejä,siellä haukee,ahventa,särkee,madetta,ei tietääkseni kuhaa eikä taimenta.
Ja tosta suolijärven taimenkannasta on edes turha kinata,istun osakaskunnan hallituksessa ja olen perillä istutuksista.Eri asia on tietty jonkun "altaan" karkurit,mutta ihmeenä pidän,tietty onhan suolijärvi yhteydessä ylös ja alas,mutta en usko että taimen tänne nousee,tuntien noi reitit.
Sitten,olen peräsuolijärvellä uistellut 15vuotta ja en kyllä yhtään taimenta ole onkeeni saanut.
Btw,ei auta unohtaa suolijärven karppeja,niitä varmaan vielä piisaa.
Vain raukka painaa jarrua ja savolaiset PAKOTETAAN käyttämään kumia.