Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Myyrä kirjoitti:Onkos jollakin kokemusta tämmösistä:
1 säikestä järeintä kokoa ollut käytössä 45cm:nä. Kerran tänä vuonna heittojumissa lukon vai holkin kohdalta paskaks ja Busteri jatkaa matkaa (onneksi rantakalliolle). Ei oikeen vakuuttanut, mutta Wobblerissa sanoivat että ei ole ennen tullut tollasta tapausta ainakaan ton kohdalla vastaan. Toistaiseksi saavat vielä killua mun siiman päässä, mutta lisä kämmejä ei suvaita.
W-kaupasta tuli viimeksi napattua mukaan myös BFT:n lukkoja todella järeää kokoa, järeämpää kun perukkeissa vakiona. Saa nähä onko niistä mihinkään.
toi 40lb hollannin titaani omaa vähän vidumaisen piirteen. Eli siihen tulee vääntymiä, joita ei helposti saa oikaistua. Samaa oiretta ei taasen ole 70lb tavarassa. Mulla on ollut tota 40lb matsua perhokamoissa (eli periaatteessa kaapissa maanneet). + Liian tiukaksi painettu holkki saattaa saada noissa aikaan katkipoikki ilmiön pidempään käytettäessä.. katkesi yksi männä syksynä pelkkään kosketukseen.. onneksi veneessä.. kandee siis tarkkailla kuntoa + jonkun sortin kutistesukka virityskään ei liene huono.
Itsellä jerkkiperukkeena millistä haponkestävää hitsauslankaa, joka päiden silmukoiden jälkeen on kierretty "akselinsa" ympäri 3-5kierrosta. Kierittämisen päälle pujotetaan pätkä silikoniletkua, joka kuumennetaan kiinni. Päässä tuo ossin mainitsema berkleyn 100lb crosslock. Kyseinen crosslock on sen verta tuhtia kamaa, että sitä kestää itse taivuttaa pihdeillä umpinaisemmaksi lukituskohdistaan. Pituutta perukkeella noin 45cm ja vaikka tulisi mutka poikittaisen mailan tms seurauksena, vetää perukkeen sormien välissä suoraksi.
Itse käytin koko viime syksyn yhtä ja samaa peruketta ja lukkoa, tuloksella 0 viehemenetystä, 0 läheltäpiti-tilannetta ja 0 lukon aukeamista. Sama tulos oli myös kahdella kaverillani, joille annoin testattavaksi samanlaiset.
...Raimo hauesta hanurin laittoi, minä vehkeen lampaille vein.
Hakusessa uusi lukko Roscan tilalle. Vaikka onkin vahvaan matskua lukko auennut pari kertaa ja väsyy eikä uudelleen taivuttaminen auta kuin hetken.
Onneksi viehe tappioilta on vältytty. Perukematskussa toi holkitus arveluttaa: milloin lenkki on liian jyrkkä?, luistaako vaijeri holkin sisällä?, onko kutistesukasta muuta hyötyä kuin esteettisyys?
Uistinrengas ei kohdallani tule kysymykseen syystä että niin hyvää rengasta ei ole tullut vastaan etteikö aukeamista olisi parin koukun vaihtamisen jälkeen tapahtunut.
Kokeile JaRu tuota Berkleyn isoa tai isointa Patriotin lukkoa. Mulla ne on kestäneet, vaikka riuhtominen on välillä melko raivopäistäkin, eli uittotyylini ei ole kaikista keveimmästä päästä.
Itse teen päätylenkin keskikokoisen ruuvarin varren ympärille, eli sisähalkaisija on jotain 4 mm, näin lukko pääsee liikkumaan todella "vapaasti" lenkissä ja ainakin omalla uitolla se on ollut parempi ratkaisu kuin liian pieni lenkki.
...Raimo hauesta hanurin laittoi, minä vehkeen lampaille vein.
JaRu kirjoitti:Hakusessa uusi lukko Roscan tilalle.
mainostanpa taas tuota nordicin aukeamatonta viehelukkoa. oiskohan 3. tai 4. kausi noiden kanssa. 0 viehemenetystä, 0 aukeamista, 0 rikkoontumista, 0 vitutusta. ainoa noiden huono puoli on, ettei kovin paksuun lenkkiin pyöräytys onnistu, eli silmukkaruuvilliset jerkit pitää varustaa renkaalla. tuo on myös ehdottomasti nopein ja helpoin käytettävä niistä mitä itse olen käyttänyt. minulla on käytössä isoin koko, oiskohan tuo 2 koko.
Ite väsätään perukkeet 0.50mm Fortress Predatorista ja Patriot leikareista ja lukko leikareista. Hyvin ovat kestäneet, ei yhtäkään viehettä oo menny perukkeiden piikkiin.
Valmisperukkeista parhaita ovat olleet Nordicin aukeamattomalla viehelukolla varustetut perukkeet, vaikka näiden lukkojen takia onkin pari uistinta mennyt, eli ei ne ihan aukeamattomia oo.
JaRu kirjoitti:
Onneksi viehe tappioilta on vältytty. Perukematskussa toi holkitus arveluttaa: milloin lenkki on liian jyrkkä?, luistaako vaijeri holkin sisällä?, onko kutistesukasta muuta hyötyä kuin esteettisyys?
Uistinrengas ei kohdallani tule kysymykseen syystä että niin hyvää rengasta ei ole tullut vastaan etteikö aukeamista olisi parin koukun vaihtamisen jälkeen tapahtunut.
lenkin liiasta jyrkkyydestä en osaa sanoa, mutta kaipa se "tiukka" mutka rasittaa enempi. Ei ne luistamalla petä.. ohjeiden mukaan niitä myös vahvistetaan epoksilla. Lähinnä tuo kutistesukka voisi tuoda jäykkyyttä, jotta ei taipuisi holkin kohdilta helposti. ehkä.. ei ole kutistesukasta kokemusta. Sukalla tulisi sekin hyöty, että siima ei mene lenkkien väliin jne.
Minulla on huonoja kokemuksia Nordicin aukeamattomasta lukosta. Olen menettänyt ainakin 3 Busteria, jotka ovat "uineet" itse vapaaksi. Eli vavalla jerkatessa ovat irronneet, vaikka lukko on aukeamaton. En enää käytä ko. lukkoa jerkeissä varsinkaan glidereissa, mutta vaapuissa ja suspeissa se on erinomainen.
Veijari kirjoitti:Minulla on huonoja kokemuksia Nordicin aukeamattomasta lukosta. Olen menettänyt ainakin 3 Busteria, jotka ovat "uineet" itse vapaaksi. Eli vavalla jerkatessa ovat irronneet, vaikka lukko on aukeamaton. En enää käytä ko. lukkoa jerkeissä varsinkaan glidereissa, mutta vaapuissa ja suspeissa se on erinomainen.
kas kas, ja itse kun pidin tuota niin varmana pelinä
vavalla itsekkin uittelen jne ja pääasiassa busaa. ihme ettei mitään ole omalle kohdalle sattunut.
onko menetykset tapahtunut tuoreella lukolla, vai pidempään käytössä olleella?
Eivät ole olleet vanhoja lukkoja. Lukko ei siis ole auennut, vaan jerkki on tullut samaa kautta pois, kun on laitettu. Kerran oli myös lähellä, mutta huomasin tilanteen viime tipassa.
Ei ääni Nordicin aukeamattomalle. Pari suhtkoht tuoretta katkesi lenkistä varoittamatta. Järeintä mallia ja eri erästä...
Berkleyn 100 lb ja sitä järeämmät nykyään käytössä. Ei pettymyksiä kunhan vaihtaa tarpeeksi usein uuden. Muutama Rosco aukesi alkukaudesta (2007) helposti ja Rozemeier vääntyi auki...prkl reilu kasi vei erään ottijerkulan...
Viimeksi muokannut Samthefisherman, 18:10:34 17.02.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä olen ottanut umpirenkaat kuulalaakerileikareista. Eli kylmän rauhallisesti isoin Patriot varovasti paloiksi (ettei renkaaseen tule koloja/jälkiä) ja renkaat hyötykäyttöön. Tollaista umpirengasta tulee käytettyä myös, kun liittää perhovehkeissä titaanin monoon. Vähäisellä testillä toiminut kiitettävästi.
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...
Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...