Pintaperhot kellumaan

Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Pera

Pintaperhot kellumaan

Viesti Kirjoittaja Pera »

Minulla on unelma.
Toivoisin joskus voivani sitoa perhon, joka kelluu muuallakin kuin vesilasissa. Tämä ei ole paria foamipalloa lukuunottamatta vielä onnistunut, jopa GoddardCaddis on sukeltanut syvyyksiin.
Polypropyleenistä uskoin tulevan pelastajani, vaan niin upposi siitä sitomani rackelhanetkin..Nyt on kiinnostus herännyt CDC-höyheniä kohtaan, josko niillä saisin perhoni kellumaan.
Kellään mitään vinkkejä mikä auttais ongelmaan? Muuta kuin kalliin pintaperhoniskan ostoa..
OhHoh
munapata
Viherpillu

Viesti Kirjoittaja munapata »

Sido klinkkereitä. Laskuvarjohäkilä ei vaadi kovinkaan hyvää häkilänlaatua. cdc, jos ei sitä peruspaskaa, johon useimmiten törmää, kestää kyllä siipensä varassa pinnalla muuallakin, kun vesilasissa, mutta ei sekään ilmasta ole. Timon Lintutarhalta Iittalasta sai parhaan cdc höyhenen. Kannattaa selvittää, vieläkö tuo ois toiminnassa.

-munapata
Parempi tunti kalassa kun viikko kännissä
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Mitä kellutusainetta käytät? Käsittelen aina pinturit esim. Ginkillä ennen kalastusta ja tarpeen mukaan myös kalastuksen aikana. Pysyy pinnalla...
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Pera

Viesti Kirjoittaja Pera »

Klinkkejä on kokeiltu, niin poly kuin foami siivellä vaan pinnanalle pyrkii parin heiton jälkeen.
Ginkkiä on tullut käytettyä, en vaan tiedä miten paljon sitä pitäis laittaa. Joskus hivelly perhoa ginktötsän päällä, joskus useempia pisaroita puristellu. Vähän tuntunu auttavan, mutta loppujen lopuksi perho ainan uppoaa.. :(
OhHoh
soad

Viesti Kirjoittaja soad »

Itse olen käsitellyt pintaperhot perusteellisesti kellunta-aineella sidontavaiheessa ja on kellunut mulla ainakin ihan hyvin.
Father Tucker
``In Flames´´
Fissaaja
Koiraskottarainen

Viesti Kirjoittaja Fissaaja »

http://www.perhokalastajat.net/keskuste ... 57&start=0

Pervokalastajissa samantapaista keskustelua.
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

soad kirjoitti:Itse olen käsitellyt pintaperhot perusteellisesti kellunta-aineella sidontavaiheessa ja on kellunut mulla ainakin ihan hyvin.
Kuten myös ja tarpeen tullen sitten joella lisää ainetta. Itse olen hieronut tuota Ginkkiä sormien väliin ja sen jälkeen sopivan määrän perhoon. Eli siten ettei mene tahmeaksi mutta ainetta kuitenkin selkeästi perhossa on...
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
jopeli

Viesti Kirjoittaja jopeli »

Watershed on hyvää tavaraa ja rannassa vielä lisäät Ginkkiä niin kyllä kelluu. Goddardit pitää tietenkin sitoa hyvin tiiviiksi, jotta ne kelluvat kunnolla.
Joel
rapidriedel

Viesti Kirjoittaja rapidriedel »

Muista rasvata peruke jollain kelluttavalla aineella. Virrapyörteet eivät ehkä silloin niin helposti imaise perhoa pinnan alle.
Artzi65

Viesti Kirjoittaja Artzi65 »

Ja välillä on hyvä tehdä niitä kuivausheittojakin 8)
Hidas, mutta kankea....
Vastaa Viestiin