Erälehti

Alueen säännöt
Tänne kaikenlainen lehdistöä, tv:tä, radiota tai muita medioita koskeva keskustelu, sekä keskustelut niissä olleista jutuista, testeistä ym. Huom ei mainoksia tänne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tyrä
Raksiteline
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

No voihan video. Täytynee sitten hylätä ne heppoiset perusteet ja marssia sinne kirjastoon tai mahtipontisuuskohtauksen ilmaantuessa jopa lehtikiskalle katsomaan itse. Akon juttuja yleensä olen lukenut mielikseni, vaikkei aihe aina pyhään haukeen liittyisikään. Pääasia hankinta-/lukupäätöksen pohjaksi minulla on, että numero on kalastuspainotteinen, sillä muut osa-alueet eivät kiinnosta siinä määrin, että niihin liittyvästä asiasisällöstä mitään maksaisin.

Taisin siis heti aluksi ilmaista itseni epätarkasti. Kysymykseni olisi pitänyt kuulua: "Onko uudessa läpyskässä kuinkakin paljon erityisesti kalamiestä kiinnostavaa asiasisältöä". Madejutusta jo kerrottiinkin, mutta onko muuta kalastukseen liittyvää jutuntynkää jonka parissa olisi aikaa mukavasti kulunut?
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
ako
Gäddajournalist

Viesti Kirjoittaja ako »

Koska kyseessä on made-erikoisnumero, madetta on siis noin 40 sivua, ja kun omiani en halua tässä mainostaa, vastaus tuohon kysymykseen on ei, ne normaalit talviuutuusvarustejutut. Aihelistaa tarkemmin esim.

http://www.kalastus.com/keskustelu/mess ... 1200383143

Mitä yleiseen kalastuspainoiseen tulee, niin sitä tuo numero kyllä vahvasti on.

--ako
Jyffe

Viesti Kirjoittaja Jyffe »

ako kirjoitti:Mitä yleiseen kalastuspainoiseen tulee, niin sitä tuo numero kyllä vahvasti on.

--ako
Eikä pelkästään tuo numero vaan yleensä koko läpyskä.
Läpyskän asepuoli on kertakaikkisen surkeaa, jopa surkuhupaisaa. Milloin latausjutuissa sekoitetaan hengenvaarallisesti paineet ja ruutimäärät ja milloin unohdetaan Suomen metsästyslainsäädäntö panosjutuissa.

Kyllä kannattaisi vaihtaa se R-kirjain V-kirjaimeen!
Kun katson vihreitä, näen punaista.
psy1
Vähän ihastunut

Viesti Kirjoittaja psy1 »

:shock: Nyt vasta huomasin ja ihanko tosissaan pitäs hakee korvauksia kuvien piloille menemisestä jos mä sulatan ne saunassa tai vaikka uunissa? Kyllä on päätöntä meininkiä :?
Vieheet on suunniteltu veteen eikä saunaan. Hervemmin se kala saunasta nappaa. Tai no voi sieltä jonku lahnan saada :)
Voishan noi muoviset jerkitkin paiskoo kallioon palasiks ja soittaa valmistajalle, nokun ohjeissa ei lue niin korvatkaa...

Onneks suomesta löytyy fiksumpiakin ihmisiä!!
Meno ois kun jenkkilässä konsanaan...
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Tyrä
Raksiteline
Viesti:

Metsästyksestä ja ammuskelusta nyttemmin vieraantuneena kalastajana tervehdin ilolla tuota kalastukseen panostamista metsästysteeman kustannuksella :)
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Erä-lehti vakoillut kalamies.comista parit jutun aiheet... :roll: :D

Tatskat: http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=10777

Järvi-kuha: http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=21621
taemen
rekeeneekeri

Viesti Kirjoittaja taemen »

Tota kattelin kans itekin, mut eihän kmc:llä ole copyrighteja noihin juttuihin. Mielenkiintoista, että samat aiheet pyörii useissa medioissa, mahdollisesti toisistaan riippumatta.
Niinkö?
Jape

Viesti Kirjoittaja Jape »

:twisted: KMC:ssä on vakooja :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Ei kai eVÄ-läpyskän tarvitse mitään vakoilla, kun niillä on valtavat juttuarkistot kuulemma?

Tatska-artikkelin johdosta ostin kyseisen läpyskän.
Kojamoleima oli ihan asiallisen oloinen. Ne muut eivät olleet mun makuun.
Myyrä
Apu Nahasapeemapetilon

Viesti Kirjoittaja Myyrä »

Mitä, eikö kalastava kenguru/rotta ole muka tyylikäs?
I feel a bit lightheaded, maybe you should drive
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Viesti Kirjoittaja Wallu »

Ai että evälehdessä tatuointimalleja, no pitääpä vilkaista. Kestotilausetuna luvattiin muistaakseni joku miestenlehti mutta sitä en ymmärrä että miten tuo liittyy tatuointiin.
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
Ouwi

Viesti Kirjoittaja Ouwi »

Mahtavaa,

Järvikuhaniksit kirjoitettiin yhden kalan kokemuksella. Kauheella tuurilla vanhasta reiästä kohdekala ylös. On se toki paljon enempi kuin MP, mutta noinkohan on Tuiskunen enää toista kertaa menossa..toivottavasti.
Myyrä
Apu Nahasapeemapetilon

Mulla oli lehden välissä rohvessoori. Lehti oli tosin melko kuraa taas, muutamaa juttua lukuunottamatta.
Tyrä
Raksiteline
Viesti:

Myyrä kirjoitti:Mulla oli lehden välissä rohvessoori. Lehti oli tosin melko kuraa taas, muutamaa juttua lukuunottamatta.
Mitä hyvää, mitä kuraa?
RiWeHe
Muumiopönömies

Viesti Kirjoittaja RiWeHe »

Joo hieno proffa tuli! :D Koukkukin oli ihQn värinen. Mun mielestä lehdessä oli aika hyvin juttua normaaliin verrattuna. Olihan siellä joku kalamiescomilainenkin päässyt oikein aukeaman mittaiseen henkilökuvaan!
Myyrä
Apu Nahasapeemapetilon

"Uutuusviehe-esittelyt" vois unohtaa ihan kokonaan. Noita lukiessa ei oikeasti tule hullua hurskaammaksi.
Sitten toi perho vs. jerkki -juttu. Vastahan niillä oli joku perho vs. vaappu tyylinen juttu. Lopputulos on kuitenkin kaikilla jo tiedossa: kummallekin on omat aikansa ja paikkansa.
Juttu jokihauestuksesta oli sentään mielenkiintoinen. Saisi tulla useamminkin juttua hauen heittokalastuksesta sisävesillä. Tähän mennessä 99% em. jutuista on ollut merellä kalastuksesta.
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

RiWeHe kirjoitti: Olihan siellä joku kalamiescomilainenkin päässyt oikein aukeaman mittaiseen henkilökuvaan!
Voisitko ystävällisesti valaista että millä sivulla niin ei tarvitse itse etsiä.

Proffa menee keräilylaariin mutta liekö tuolla ikinä mitään arvoa.
Pera

Viesti Kirjoittaja Pera »

Myyrä kirjoitti:"Juttu jokihauestuksesta oli sentään mielenkiintoinen. Saisi tulla useamminkin juttua hauen heittokalastuksesta sisävesillä.
Aamen.
OhHoh
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Pera kirjoitti:
Myyrä kirjoitti:"Juttu jokihauestuksesta oli sentään mielenkiintoinen. Saisi tulla useamminkin juttua hauen heittokalastuksesta sisävesillä.
Aamen.
Ihan mielenkiinnolla kysyn että mitä tuo aamenesi tarkoitti. Aamen tarkoittaa loppua ja tarkoititko että juttu hauen sisävesikalastuksesta on tullut tällä yhdellä jutulla tiensä päähän :shock:
Jyffe

Viesti Kirjoittaja Jyffe »

Kun katson vihreitä, näen punaista.
putkiperhot
www.apple.com/haukionkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja putkiperhot »

Nyt on taas parit päivät joutunut pitempään paskalla istumaan eli uusin Evä on luettu.
8.5 arvosanaks ja uistimessa oli kerrankin terävä koukku.
Kaikkien sydämmessä asuu pieni hopeinen omena.
ahex

Viesti Kirjoittaja ahex »

ja toisaalta wikistä tulee vastaan tuo http://en.wikipedia.org/wiki/.25-35_Winchester

ja netistä tuo
http://www.accuratepowder.com/data/PerC ... %20212.pdf

tiedä sitten kuka on oikeassa ja kuka nyt pelkästään lehden vastaukseen perustuen ryhtyy ilman muuta tietoa selvittämättä lataamaan paukkuja itse?

cip arvot ovat käsittääkseni maksimiarvot, joille patruuna on ponnistettu.
joten tuskin valmistajat nyt suoraan ulosmittaavat sen ja lataavat maksimipaineisia paukkuja?
Mokia
Operan Killisilmä

Viesti Kirjoittaja Mokia »

Wallu kirjoitti:
Pera kirjoitti:
Aamen.
Ihan mielenkiinnolla kysyn että mitä tuo aamenesi tarkoitti. Aamen tarkoittaa loppua ja tarkoititko että juttu hauen sisävesikalastuksesta on tullut tällä yhdellä jutulla tiensä päähän :shock:
Täydellinen offtopicin ilmentymä :ot: :

Tarkistappa Wallu, mitä tuo aamen oikeasti tarkoittaa. Ei todellakaan tarkoita loppua...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Aamen

Kieltämättä sisävesikalastusta voisi olla enemmän lehdessä.
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Mokia kirjoitti:
Tarkistappa Wallu, mitä tuo aamen oikeasti tarkoittaa. Ei todellakaan tarkoita loppua...
Aamen on monimuotoinen sana ja kirkkokielessäkin sen tarkoitus on monimuotoinen. Aamenta voidaan siis käyttää myös lopetus/päätös sanana.

OT:tä tämäkin mutta liiaksi tuo läpyskä käsittelee hauen merikalastusta ja sisävesikalastus jää orvon osaan. No minulle yks hailee mutta jollekkin toiselle tuolla voi olla merkitystäkin.
ako
Gäddajournalist

Viesti Kirjoittaja ako »

Jokaisen vuoden viimeisessä läpyskässä on lehden vuosisisältö aihepiirteittäin koostettuna.

Vuoden 2007 juttuindeksissä oli luokittelun perusteella jollain tavalla kalastusaiheisia juttuja 156 kappaletta. En käynyt kahlaamaan niitä kaikkia läpi, vaan noteerasin mukaan vain ne jutut, joista jo otsikosta näki, tai joista itse varmuudella muistin, missä se on tehty. Testit (10 kpl) luokittelin kaikki paikan suhteen neutraaleiksi, niissähän ei yleensä ole oleellista, missä ne on tehty.

- Varmoja sisävesiltä oli 19 kpl
- Varmoja merijuttuja oli 11 kpl
- Ulkomailta lisäksi 16 kpl
- Paikka jäi tuntemattomaksi tai oli määrittelemätön (tyyliin Kuukauden perhot) 110 kpl

Ulkomaiden osuus on varmasti suhteessa ylisuuri, koska niissä kohde näkyi aina otsikossa (Suomijutuissa harvemmin). Näiden lukujen valossa sisävesikalastaja ei jää läpyskää lukiessaan mitenkään orvon osaan. Joku voi halutessaan tutkia asiaa enemmän kuin tämä minun kymmenminuuttiseni ja esittää väitteensä tueksi muunlaisia lukuja. Mutu on kuitenkin niin pieni kala, että se ei enää kelpaa.

--ako
Vastaa Viestiin