postiin voi luottaa.

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Juutalainen

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

nypy kirjoitti:jarnolle sen verran, että paketti ei kulje varmaankaan minkään telaketjujen läpi, joten sen käsittely on käsityötä
:lol: sori
jrc

Viesti Kirjoittaja jrc »

Meillä Pasilassa PIENI paketti(kapula) käsitellään jotenkin näin: Rullakollinen/häkillinen paketteja ajetaan kippiin joka kippaa paketit hihnalle(ei kovinkaan hellävarainen käsittely),jota pitkin ne rymistelevät ensin karkealajitteluun ,jossa ne HEITETÄÄN sananmukaisesti eteenpäin toisille hihnoille hienolajitteluun,jossa paketit taas HEITETÄÄN joko toimipaikka säkkeihin tai häkkeihin rippuen toimipaikan koosta.Säkit HEITETÄÄN hihnoille,jotka kuljetin vie edelleen rullakoitavaksi toimipaikkoihin,se mitä tän jälkeen tapahtuu on kuljetus ja toimipaikka käsittely,mutta näin esim:Pasilassa.
Eli ei mikään ihme,jos paketit on rutussa,kehoitankin pakkailemaan paketit niin että kestää ehjänä heittää muutaman kerran seinään,kunnon osoitetiedot ja lähettäjän nimi varmistaa perillemenon aikamoisen varmasti.
PS: Ja kaikkien valittajien paketit saa ylimmääräisen potkun kylkeen :evil:
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
jarno75
Great Balls Of Fire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno75 »

jrc kirjoitti:Meillä Pasilassa PIENI paketti(kapula) käsitellään jotenkin näin: Rullakollinen/häkillinen paketteja ajetaan kippiin joka kippaa paketit hihnalle(ei kovinkaan hellävarainen käsittely),jota pitkin ne rymistelevät ensin karkealajitteluun ,jossa ne HEITETÄÄN sananmukaisesti eteenpäin toisille hihnoille hienolajitteluun,jossa paketit taas HEITETÄÄN joko toimipaikka säkkeihin tai häkkeihin rippuen toimipaikan koosta.Säkit HEITETÄÄN hihnoille,jotka kuljetin vie edelleen rullakoitavaksi toimipaikkoihin,se mitä tän jälkeen tapahtuu on kuljetus ja toimipaikka käsittely,mutta näin esim:Pasilassa.
Eli ei mikään ihme,jos paketit on rutussa,kehoitankin pakkailemaan paketit niin että kestää ehjänä heittää muutaman kerran seinään,kunnon osoitetiedot ja lähettäjän nimi varmistaa perillemenon aikamoisen varmasti.
no hyvä että joku tuli puhumaan suoraa faktaa :D :D
nypy

Viesti Kirjoittaja nypy »

mun paketteja ei ole kyllä potkittu, mutta ne näyttävät siltä, että ainakin 100-kiloinen tantta on istunut niiden päälle :D
Samtheman
Pippelsman

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Mä taasen olin muutaman vuoden postin pakettikeskuksen kanssa samoissa tiloissa töissä.
Siellä homma menee osapuilleen näin:
Paketit tuodaan häkeissä/rullakoissa tontille, joista ne käsin lempataan liukuhihnalle. Hihna kuskaa ne radalle, jossa automaattilukija lukee koodin pakettikortista. Siitä ne kumotaan (kallistuva puulevy) luisuuun (kuin liukumäki) ja luisun alapäästä lempataan käsin häkkeihin/rullakkoon. Ainoastaan lemppausvaiheessa ja luisun alapäässä on riski saada osumaa.
On myös olemassa 1 kpl häkki-kippiä, joka kumoaa häkillisen paketteja kerralla, mutta sitä käytetään lähinnä pienien pakettien käsittelyssä (yves rocherit ja vastaavat)
Jos pakettikeskukseen menee käymään, niin ei siellä oikein edes huomaa yksityisten paketteja, eli ne on vain häviävän pieni osa kokonaisvirtaa. Hobbaria, anttilaa ja ellosta on silmänkantamattomiin...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Msr
Syöpäläinen

Viesti Kirjoittaja Msr »

jrc kirjoitti:Meillä Pasilassa PIENI paketti(kapula) käsitellään jotenkin näin: Rullakollinen/häkillinen paketteja ajetaan kippiin joka kippaa paketit hihnalle(ei kovinkaan hellävarainen käsittely),jota pitkin ne rymistelevät ensin karkealajitteluun ,jossa ne HEITETÄÄN sananmukaisesti eteenpäin toisille hihnoille hienolajitteluun,jossa paketit taas HEITETÄÄN joko toimipaikka säkkeihin tai häkkeihin rippuen toimipaikan koosta.Säkit HEITETÄÄN hihnoille,jotka kuljetin vie edelleen rullakoitavaksi toimipaikkoihin,se mitä tän jälkeen tapahtuu on kuljetus ja toimipaikka käsittely,mutta näin esim:Pasilassa.
Samanlaista heittelyä näin mansessa pikkupakateille vuonna kivi ja nuija. isommat paketit meni silloin liukuhihnaa pitkin ja niiden käsittelystä en osaa sanoa
kitkaton

Viesti Kirjoittaja kitkaton »

Posti hukannut Spilitus kselle menevän `kirjeen .
Sisältö 120 kpl 3-haara koukkuja ,2 pussia mikrolasia .
pakattu hyvin.
Löytäjää pyydetään tunnustamaan .? :evil:
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.

http://www.aneenloma.fi/
Temppaelmeri

Viesti Kirjoittaja Temppaelmeri »

Pacciolle menossa ollut paketti hukassa.. Laitoin "testipaketin" perään, se kyllä löysi perille..

Yksi tänne tulossa ollut paketti on kadoksissa..

Paskaa palvelua sanon minä.

Ja pienimmän paketin hintakin on n.48 mummon markkaa.. Luulis saavan jotain vastinetta rahalle..

Kuinka moni ois noilla markkahinnoilla lähettänyt tavaraa?
Idiootit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Viesti Kirjoittaja Wallu »

Tänää saapui yhdeksän pakettia ja kaikissa tuotteet ehjinä.

Kaikkille joilta olen täältä viimeaikoina jotain ostanut lausun nyt KIITOKSENI yhdessä ja erikseen.

Niin ja tietenkin tuota postia myös pitää kittää kun toimittaa nopeasti, edullisesti ja vielä ehjänä.
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
Mikko_-Procyon-
Ich Liebe HH

Viesti Kirjoittaja Mikko_-Procyon- »

Kuulin tässä taannoin, että joku postipaketteja kuskannut henkilö oli vihapäissään potkinut niitä paketteja. Paketit olivat lennelleet ympäriinsä ja ottaneet lommoja. On se vittu reilua, että maksat itsesi kipeäksi siitä paketin lähettämisestä, niin joku saatanan vatipää purkaa niihin sitten kiukkunsa. Jos jossain, niin tässä tapauksessa pitäisi raippa-rangaistus olla Suomessakin sallittua, saatana!
Propilkki 2 - jo 10 vuotta virtuaalipilkintää. www.kalassa.net/propilkki2
jrc

Viesti Kirjoittaja jrc »

Mikko__Procyon_ kirjoitti:Kuulin tässä taannoin, että joku postipaketteja kuskannut henkilö oli vihapäissään potkinut niitä paketteja. Paketit olivat lennelleet ympäriinsä ja ottaneet lommoja. On se vittu reilua, että maksat itsesi kipeäksi siitä paketin lähettämisestä, niin joku saatanan vatipää purkaa niihin sitten kiukkunsa. Jos jossain, niin tässä tapauksessa pitäisi raippa-rangaistus olla Suomessakin sallittua, saatana!
Mäkin kuulin että joku ähly olis runkannut kebabkastikkeeseen,ja näin ollen myynyt pikantilla lisämaulla olevia kebabeja nälkäisille suomalaisille...näitä mä olen kuullut juttujahan piisaa :twisted:
www.karppimafia.fi
ma^ko
Überbesserwisser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Joku köyhä vatipää mesoaa "olen kuullut" aiheesta. Ensinnäkin vaikka köyhä maksaa itsensä kipeäksi, noi kuljetetaan edelleenkin liian halvalla. Kirjeiden kujetus on kannataa, peruspakettian ei. Toisekseen yleensä nuo ptkimiset on lähtöisin tapauksista että kuski siirtelee kuormatilassa olevia pakettia jaloillaan saadakseen esmes rullakon kuormatilan laitaan kiinni tai estää klabbillaan jotain pakettia putoamast rullakost. Mut joka svitun huhuhan on toki fakta. Jos koku potkis pakettei ympäriinsä, niin lisää duuniahan se vain itselleen tekis, et se siitä ja sen todenperäisyydestä.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
kyllä

Viesti Kirjoittaja kyllä »

En tiedä miten postissa menee tuo pakkausmenetelmä.
Mutta ainakin yhden lähetti firman tiedän missä paketin pitää kestää 1m tiputus.Ja yksi kaveri on juuri tuossa kyseisessä firmassa töissä ja voin sanoa,että paketit lentää ja aika vitusti.

Näytti mullekkin,kun tiputti noin metrin korkeudelta paketin betonilattialle.
Tästä on nyt jo tosiaan muutama vuosi aikaa.Niin ja sanoi se kerran potkineen paketteja,kun vähän vitutti.Että,en kyl yhtään ihmettelisi jos itellassa vähän paketit ottaa ilmaa alleen...
-Jos ois mitä jois pois,ni jois pois,ettei ois mitä jois pois-
jrc

Viesti Kirjoittaja jrc »

Mulla on 25v menossa postissa/itellassa ja en ole vielä tähänpäivään mennessä nähnyt kenenkään potkivan paketteja,vaikka paljon olenkin talossa nähnyt mm:sen kun yöntimo veti toista heimovejeä kakkosnelosella päähän,molemmat sai kenkää yes :)
Ei meillä suoriteta mitään pudotus testejä,ja tuskin missään muuallakaan,eikä muuten pakatakkaan mitään paketteja,kyllä se pakkaaminen on ihan lähettäjän tehtävä.
Jos et osaa pakata kunnolla,niin kärsi seuraukset nahoissasi.
www.karppimafia.fi
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

jrc kirjoitti: Jos et osaa pakata kunnolla,niin kärsi seuraukset nahoissasi.
Muuten ihan OK tuo viestisi mutta seuraukset kärsii vastaanottaja,

Firmat varmasti hoitavat asian mutta kai täällä nyt puhutaan enemmänkin yksityisten lähetyksistä.

Jobbari ei mitään korvaa ja lisäksi paketoi vielä kaikkein surkeimmin.
Penaurse
Toveri Monofilovits

Viesti Kirjoittaja Penaurse »

Wallu kirjoitti:
jrc kirjoitti: Jos et osaa pakata kunnolla,niin kärsi seuraukset nahoissasi.
Muuten ihan OK tuo viestisi mutta seuraukset kärsii vastaanottaja,

Firmat varmasti hoitavat asian mutta kai täällä nyt puhutaan enemmänkin yksityisten lähetyksistä.

Jobbari ei mitään korvaa ja lisäksi paketoi vielä kaikkein surkeimmin.
Vaikka en jobe olekkaan, niin kaikki postin rikkomat lähetykset olen pyrkinyt korvaamaan itse, onneksi niitä ei ole montaa.
Nyt jo 17v Ovensuulainen!
Pyhäselkä =D
pike
J. Edgar Hoover

Viesti Kirjoittaja pike »

"Jobbari ei mitään korvaa ja lisäksi paketoi vielä kaikkein surkeimmin."

Jokainen täältä lähtenyt paketti on korvattu jos posti on sen matkalla rikkonut. On syynä ollut huono pakkaus tai postin vika on tilanteet aina saatu sovittua ostajan kanssa. Täten toivonkin kaikkien ottavan yhteyttä jos myyty tuote ei vastaa kuvausta. Turhaa sitä on palstalla jälkikäteen itkeä. Samalla toivon myös muiden toimivan samoin :!:
mjl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mjl »

abo kirjoitti:Joku köyhä vatipää mesoaa "olen kuullut" aiheesta. Ensinnäkin vaikka köyhä maksaa itsensä kipeäksi, noi kuljetetaan edelleenkin liian halvalla. Kirjeiden kujetus on kannataa, peruspakettian ei. Toisekseen yleensä nuo ptkimiset on lähtöisin tapauksista että kuski siirtelee kuormatilassa olevia pakettia jaloillaan saadakseen esmes rullakon kuormatilan laitaan kiinni tai estää klabbillaan jotain pakettia putoamast rullakost. Mut joka svitun huhuhan on toki fakta. Jos koku potkis pakettei ympäriinsä, niin lisää duuniahan se vain itselleen tekis, et se siitä ja sen todenperäisyydestä.
Itse olen kaljan ajossa, ja varmaankin sivullisista voi näyttää että potkin tuotteita (Olutta,virmoitusjuomia yms...) mutta se on todellakin tavaroitten siirtelyä.
Joskus pitää potkia rullakoita, että saa ne mahtumaan johkin koloon...joskus taas koreja edestä...

Ei niitä kukaan tahallaan potki, siitä saa vaan lisähommaa itselle, ja joutuu selittelemään jos tavara hajoaa...
Vahinkoja joskus sattuu, että kuljetettava tavara särkyy, mutta kaipa niitä vahinkoja sattuu myös muillekkin, kuin kuljetus alalla oleville!
Penaurse
Toveri Monofilovits

Viesti Kirjoittaja Penaurse »

mjl kirjoitti:
abo kirjoitti:Joku köyhä vatipää mesoaa "olen kuullut" aiheesta. Ensinnäkin vaikka köyhä maksaa itsensä kipeäksi, noi kuljetetaan edelleenkin liian halvalla. Kirjeiden kujetus on kannataa, peruspakettian ei. Toisekseen yleensä nuo ptkimiset on lähtöisin tapauksista että kuski siirtelee kuormatilassa olevia pakettia jaloillaan saadakseen esmes rullakon kuormatilan laitaan kiinni tai estää klabbillaan jotain pakettia putoamast rullakost. Mut joka svitun huhuhan on toki fakta. Jos koku potkis pakettei ympäriinsä, niin lisää duuniahan se vain itselleen tekis, et se siitä ja sen todenperäisyydestä.
Itse olen kaljan ajossa, ja varmaankin sivullisista voi näyttää että potkin tuotteita (Olutta,virmoitusjuomia yms...) mutta se on todellakin tavaroitten siirtelyä.
Joskus pitää potkia rullakoita, että saa ne mahtumaan johkin koloon...joskus taas koreja edestä...

Ei niitä kukaan tahallaan potki, siitä saa vaan lisähommaa itselle, ja joutuu selittelemään jos tavara hajoaa...
Vahinkoja joskus sattuu, että kuljetettava tavara särkyy, mutta kaipa niitä vahinkoja sattuu myös muillekkin, kuin kuljetus alalla oleville!
Isä sano nähneensä sut kaljan juonnissa ajossa muutaman kerran..
Nyt jo 17v Ovensuulainen!
Pyhäselkä =D
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Näihin postin katoamisiin pitää liittää myös "epärehellinen ostaja", näitäkin valitettavasti on.
mjl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mjl »

Penaurse kirjoitti:
mjl kirjoitti:

Isä sano nähneensä sut kaljan juonnissa ajossa muutaman kerran..
Ööö. En juo kaljaa, koska töitä ei saa tuoda kotiin :lol:
Mikko_-Procyon-
Ich Liebe HH

Viesti Kirjoittaja Mikko_-Procyon- »

No en minä ala julkisuudessa huutamaan nimiä, että kuka on nähnyt ja kenen tekevän mitä. Sullekin saa riittää se, että se on kirjoitettu noin "vihjaavasti". Tiedän mistä on kyse. Itse et tiedä nyt, mitä minä tiedän. Luulet vaan tietäväsi. Tuossa tapauksessa ei ollut mitään nättiä pikkusiirtelyä vaan ihan vittuuksillaan tehtyä tuhoa. Ihme juttu, että aina foorumeilla törmään sun venkoiluus. Miten sä jaksat?

edit. Veikkaanpa, että jos pakettien hintoja alettaisiin nostamaan "muka oikealle tasolle", niin takuulla alkaisi löytyä halvempia vaihtoehtoja aika pian. Ei itellan toiminta ole kestävällä pohjalla, jos hintojen nostaminen olisi ainoa ratkaisu. Kupla se on sekin, joka tulee poksahtamaan siinä missä muutkin. Ajan kysymys kaikki tyynni.
Propilkki 2 - jo 10 vuotta virtuaalipilkintää. www.kalassa.net/propilkki2
ma^ko
Überbesserwisser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Mikko__Procyon_ kirjoitti: No en minä ala julkisuudessa huutamaan nimiä, että kuka on nähnyt ja kenen tekevän mitä. Sullekin saa riittää se, että se on kirjoitettu noin "vihjaavasti". Tiedän mistä on kyse. Itse et tiedä nyt, mitä minä tiedän. Luulet vaan tietäväsi. Tuossa tapauksessa ei ollut mitään nättiä pikkusiirtelyä vaan ihan vittuuksillaan tehtyä tuhoa. Ihme juttu, että aina foorumeilla törmään sun venkoiluus. Miten sä jaksat?
Mä jaksan siksi ku sä olet mielestäni id***tti. Mut vaikka tietäisit faktana jonkun saaneen kilarin ja tehneen tuhoa, niin kokonaisvirralle jollain yksittäistapauksel ole mitään merkitystä. Ja tiedän tietäväni rahtitavaraliikenteestä tässä maassa svitusti enemmän kuin eräs maisteri. Mutta minkäs sille voi, et joku tietää aina kaikesta jotain mitä joku on kertonut/nähnyt/kuullut ja ne on faktoi, joskus kun esittäisit jonkin väittämän joka perustuisi johonkin konkreettiseen tietoon/kokemukseen tms, niin ehkei sulle vittuiltais ihan niin paljoa. Tosin myönnän että jo hahmona närästät, mutta sen aseman olet hankkinut ihan omilla toimillasi.
Mikko__Procyon_ kirjoitti:Veikkaanpa, että jos pakettien hintoja alettaisiin nostamaan "muka oikealle tasolle", niin takuulla alkaisi löytyä halvempia vaihtoehtoja aika pian. Ei itellan toiminta ole kestävällä pohjalla, jos hintojen nostaminen olisi ainoa ratkaisu. Kupla se on sekin, joka tulee poksahtamaan siinä missä muutkin. Ajan kysymys kaikki tyynni.
Alkaa kohta olla halpuudet logistiikka alalla ulosmitattu, kuljetukset tulevat kallistumaan, väistämättä. Ja jos joku takaisi että yksityisten ihmisten pakettiliikenne loppuu jos yksittäislähetysten hintoja nostettaisiin esimerkiksi 30% niin väitän että hinnat nousisivat ensiviikolla 40%, ja ihan turhaan siltikään odottaisit sitä halvempaa vaihtoehtoa ilmaantuvaksi.
Viimeksi muokannut ma^ko, 02:30:57 28.03.2008. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
nypy

pike kirjoitti:"Jobbari ei mitään korvaa ja lisäksi paketoi vielä kaikkein surkeimmin."

Jokainen täältä lähtenyt paketti on korvattu jos posti on sen matkalla rikkonut. On syynä ollut huono pakkaus tai postin vika on tilanteet aina saatu sovittua ostajan kanssa. Täten toivonkin kaikkien ottavan yhteyttä jos myyty tuote ei vastaa kuvausta. Turhaa sitä on palstalla jälkikäteen itkeä. Samalla toivon myös muiden toimivan samoin :!:

täällä on ostaja, joka alkaa vittuilemaan vuosi sen jälkeen, kun muka on saanut viallisen tuotteen, menee tasan samaan kastiin, noiden "olen kuullut" juttujen kanssa, tai on vielä pahempi

samoin korvaan myös jos on aiheellista valittamista, olen myös korvannut postin rikkomia, mutta jospa minä en olekkaan joppari :shock:
nypy

sen jälkeen kun postista tuli voittoa tavoitteleva yritys, sen toiminta on mennyt huonompaan suuntaan ja "palvelu" huonontunut koko ajan.

tällä hetkellä suurin osa asiamiesposteista ei tiedä miten postituksissa pitäisi toimia, turha tulla selittämään , että siwan akat oppisivat jollain pienellä kurssilla työn, joka on noin laaja ja monipuolinen, kun eivät edes tiedä mistä kysyisivät neuvoa ongelmatilanteissa
Vastaa Viestiin