Kalamiesten luontoilta
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
liian punanen rinnus, varpushaukaks (tai kanahaukaks), mää luulen... ellei sitte ole kuvauksessa tullut värivääristymä.
varpushaukkanaaras ja kanahaukkauros on liki samankokosia, ja liki samannäkösiäki.
Ainoa (muistikuvieni mukaan) selkeesti punertava haukka tuossa kokoluokassa on tuulihaukka, ja se joskus jopa talvehtii Suamessa. Se tuo ei kuitenkaan ole...
Jos nyt vähän muisti harhailee, niin oiskohan ollut niin, että ekan vuoden nuoret varpus-/kanahaukat on ton värisiä?
varpushaukkanaaras ja kanahaukkauros on liki samankokosia, ja liki samannäkösiäki.
Ainoa (muistikuvieni mukaan) selkeesti punertava haukka tuossa kokoluokassa on tuulihaukka, ja se joskus jopa talvehtii Suamessa. Se tuo ei kuitenkaan ole...
Jos nyt vähän muisti harhailee, niin oiskohan ollut niin, että ekan vuoden nuoret varpus-/kanahaukat on ton värisiä?
Viimeksi muokannut Royal Trude, 23:45:37 25.01.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Piiloteksti
hmm, erikoisia vaihtoehtoja
Kuva on paras mitä sain räpsityksi ikkunan läpi. Vanha ikkuna ja digitaalizoomi päällä----->kuva on laatua perse.
Oli aika hieno seurata kun siinä istuskeli, ei näyttänyt olevan mitään kiirettä lähteä pois. Onneks tuli kamera hankituksi 8)
EDIT: Tossa aika vahva linkki. Silti aika vahva punerrus verrattuna mihinkään netin kuviin. Mut onhan ihmisissäkin eroa
http://photoweb.lodestone.org/rb/img/2410/2
Kuva on paras mitä sain räpsityksi ikkunan läpi. Vanha ikkuna ja digitaalizoomi päällä----->kuva on laatua perse.
Oli aika hieno seurata kun siinä istuskeli, ei näyttänyt olevan mitään kiirettä lähteä pois. Onneks tuli kamera hankituksi 8)
EDIT: Tossa aika vahva linkki. Silti aika vahva punerrus verrattuna mihinkään netin kuviin. Mut onhan ihmisissäkin eroa
http://photoweb.lodestone.org/rb/img/2410/2
Huh huh, nyt on mennyt luonto sekaisin. Äsken oli harmaapäätikka pihamännyssä! Enpä ole ennen nähnyt ja eipä toi wikipedian mukaan ole suomessa kovin yleinen,2000 paria ja niistäkin suurin osa eteläsuomessa.
Pitää vahtia jos tulee uudestaan nii otan kuvan siitä. Laitoin tossa just kaks uutta linnunpönttöäkin ja heti olivat asuntoesittelyssä tiaiset 8)
Pitää vahtia jos tulee uudestaan nii otan kuvan siitä. Laitoin tossa just kaks uutta linnunpönttöäkin ja heti olivat asuntoesittelyssä tiaiset 8)
- Vastarannan Kiiski
- Herrojen Herkku
Olin eilen aamulla sen lumimyräkän jälkeen käppäilemässä Etelä Suomalaisella hiekkatiellä kun bongasin oheiset jäljet.
Immeisen jälkiä ei näkynyt mailla eikä halmeilla.
Eli Pohjosen Miehet onko tässä kulkenut Susi
vai karkulais koira??
Kuva on huono kun kännykällä otin,kamera taasen kotona....
Paikkakuntaa en paljasta ettei tule mitään hysteriaa ym.
Immeisen jälkiä ei näkynyt mailla eikä halmeilla.
Eli Pohjosen Miehet onko tässä kulkenut Susi
vai karkulais koira??
Kuva on huono kun kännykällä otin,kamera taasen kotona....
Paikkakuntaa en paljasta ettei tule mitään hysteriaa ym.
- Liitteet
-
- Suentassu??
- 25012008.jpg (3.8 KiB) Katsottu 3165 kertaa
Okkeroinen,roggen brennare......
- Vastarannan Kiiski
- Herrojen Herkku
Se oli tullut tielle sellaisen 100metriä ennen kääntöpaikkaa.
Kääntöpaikalla oli jälkiä vähän ristiinrastiin,sitten se oli jatkanut metsäkoneen uraa eteenpäin.
Skutsissa oli niin vähän lunta ettei pystynyt seuraamaan pitemmälle.
Rööki-aski on n.10cm mutta jälki oli sentin-pari pidempi.
Lähimpiin taloihin on ehkä?kilometri.
Eikä kukaan ollu dallannu tietä ennen mua.siis pe-aamuna.
Kääntöpaikalla oli jälkiä vähän ristiinrastiin,sitten se oli jatkanut metsäkoneen uraa eteenpäin.
Skutsissa oli niin vähän lunta ettei pystynyt seuraamaan pitemmälle.
Rööki-aski on n.10cm mutta jälki oli sentin-pari pidempi.
Lähimpiin taloihin on ehkä?kilometri.
Eikä kukaan ollu dallannu tietä ennen mua.siis pe-aamuna.
- Vastarannan Kiiski
- Herrojen Herkku
Ei ollu kameraaveekoo kirjoitti:Tuon kuvan perusteella i osaa sanoa onko ollu hirvi, susi vai raskaana oleva marsu. Parempaa kuvaa!
Varpushaukka oli tuo edellinen. ( minun mielestä )
Sorry.
Meen huomenna sinnepäin ja otan kameran messiin.
Mutta kun täällä on ollu plussakelit niin tuskin siellä enää mitään jälkiä näe.
Hirven ja marsun jäljen tunnistan(koska en polta minimallua)
Joku koira-eläin se on ollu.
Mutta palataan jos saan paremmat kuvat.
- Toku
- Kauneussalongin yksisilmäinen kummitus
Pari viikkoa sitten duunissa käveli vastaan heinäsirkka
Ei taida olla kotimainen , mittaa n.6-7cm .
Sirkka on tällä hetkellä duunikaverin kotona terraariossa täysissä voimissaan.
Mikähän sirkka mahtaa olla kyseessä?
Noissa takakoivissa on hieman oranssia.
Ei taida olla kotimainen , mittaa n.6-7cm .
Sirkka on tällä hetkellä duunikaverin kotona terraariossa täysissä voimissaan.
Mikähän sirkka mahtaa olla kyseessä?
Noissa takakoivissa on hieman oranssia.
- Liitteet
-
- heinis.jpg (36.28 KiB) Katsottu 3100 kertaa
Yksi iso pelastaa päivän!
- Lohi_Ari
- Viesti:
Kylläpä tuo varpushaukka-koiras (Accipiter Nisus) on, tässä kuvassa on aikalailla samanlainen.abboreman kirjoitti:Mikäs toi tollanen on, pihalla istui äsken kyttäämässä pikkulintuja. Taitaa istua vieläkin, mut eipä jaksa katsoa koko aikaa.
Green Highlander.
><(((((°> "My wife told me that if I go fishing again she'll leave me.
God, I'm going to miss her!" <°)))))><
><(((((°> "My wife told me that if I go fishing again she'll leave me.
God, I'm going to miss her!" <°)))))><
Tänään nähtiin toverin kans Kanahaukka. Oli kyllä hieno lintu ja miehekkään kokonen. Metsän keskellä kun saavuttiin hakatulle aukeelle niin pölähti viereisestä puusta lentoon ja liihotteli aukeen yli...vau...harmi kun ei ollu kamera matkassa. Huomenna ajelen samasta mestasta niin tarvii pitää sormi napilla...

Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
hetken jo luulin..
tuollaiset jäljet tuli pimeällä metsätiellä eteen. ihan sekuntti sitten oli lumi sade lakannut.
- Hapankaali
Eilen illalla kuului lehtopöllön huutelua ihan kotipihasta. En olisi kyllä uskonut että ihan näin lähellä kaupunkia asustelee pöllösiä, mutta pakko se on omia korvia uskoa 
Saaliskuvakisa käynnissä! : http://taho-vaaput.webs.com/
Nyt täällä liikkuu tuon liit-to-oravan lisäksi seonnut(?) käpytikka.
Koko kevään ajan aamu 5:stä 10 asti "pärisyttellyt" noita katulamppujen "kupuja". On ilkeen kuulonen ääni, viimeksi tänään säikähin kouluun pyöräillessä kun alko pään yläpuolelta kuulumaan hirmune meteli
ja koirakaan ei kuulema aamulenkillä enään uskalla mennä yhtä tuollaista parinkymmenen metrin alamäkeä, koska tikka monesti on juuri siellä mekkaloimassa... 
Mikähän sillä on ideana tossa?? Ihan vaan *ittuilun vuoksi vai?!
Koko kevään ajan aamu 5:stä 10 asti "pärisyttellyt" noita katulamppujen "kupuja". On ilkeen kuulonen ääni, viimeksi tänään säikähin kouluun pyöräillessä kun alko pään yläpuolelta kuulumaan hirmune meteli
Mikähän sillä on ideana tossa?? Ihan vaan *ittuilun vuoksi vai?!
Arvoisa Vedenhaltija,
Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella.
Anna minulle kerrankin niin paljon ja niin suuria kaloja, ettei minun aina tarvitsisi valehdella.
Eilen oltiin perheen kanssa merellä. Kuhaa jigailin ja ihmettelin kun ei kaloja kuulu. Hetken päästä alkoi kuulumaan selän takaa kovaa tuhinaa. Hylje tuli pintaan tuhisemaan. Olisiinä hetken, sukelsi ja tuli pintaan reilun 10 metrin päästä veneestä. Katseli halveksuen vapakalastajaa ja sukelsi uudelleen. Nousi pian pintaan suussaan isoin siika mitä olen koskaan nähnyt. Sitä sitten reteesti söi ja näytti minulle miten kalastus hoidetaan. Lokit yrittivät nokkia kalaa hylkeen suusta. Joutui kaveri monesti sukeltamaan ja vaihtamaan ateriointipaikkaa, ennen kuin oli siiasta tehty selvää.
Oli ihan mukava ihmetellä tuollaista ihrakasaa. Löytyi samalla siikapaikka ja selitys miksei kuhaa ollut paikalla.
Oli ihan mukava ihmetellä tuollaista ihrakasaa. Löytyi samalla siikapaikka ja selitys miksei kuhaa ollut paikalla.
I am the lizard king, I can do anything!
Ajelin tuossa etelä-lapissa tuonne kirkolle , niin olipahan kyy kärmes tullu levähteleen pikitien reunaan , siinä oli kerällä iso musta kyy , ei ollut kamera mukana , eikä edes kirves , ei siihen olisi kyllä voinut pysähtyäkkään oikein , kun on sellainen paha etelä rinne ja mutka just siinä. 
Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee.
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.
http://www.aneenloma.fi/
Kaikkia kaloja ja karhuja ei pussailla.
http://www.aneenloma.fi/
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Olin tossa piskiä kusettamassa parin oluen ja makkaran kanssa parisen tuntia sitte. Nuatiolla ku sitte istuin ni jumankauta rupes kauhee määkimine kuulumaa jostai. Mää laitoin jo tarrahanskat kouraan ja auoin vähäsen saappaanreunoja valmiiks... Josko kävis vlaksi...
Sittesse prkleen määkijä syäksy melki silmille... ja rupes pyärimää ympyrää siinä nuatiopaikan ympärillä. Viis minuuttia se siinä heitti rundia ja määki, välillä hyvinki kiihkeesti, ja mää vaa toljotin silmät pyäreenä...
Sitte se hävis...
Vähän poikamiästä otti pattiin, mutta jälkeenpäin tuntu hianolta.
Vuahi
(tua kuva ei siis mun ottama kummää olin monttu auki ja vaa toljotin)
Sittesse prkleen määkijä syäksy melki silmille... ja rupes pyärimää ympyrää siinä nuatiopaikan ympärillä. Viis minuuttia se siinä heitti rundia ja määki, välillä hyvinki kiihkeesti, ja mää vaa toljotin silmät pyäreenä...
Sitte se hävis...
Vähän poikamiästä otti pattiin, mutta jälkeenpäin tuntu hianolta.
Vuahi
(tua kuva ei siis mun ottama kummää olin monttu auki ja vaa toljotin)
Piiloteksti